• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moriwaki-pakoputket

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CMK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moriwaki ei sovi kuin kyykkyihin.
033102bebe_1_prv.gif
No miksi ne sitten tekee putkia ceebeehen?

Höpö höpö sanon minä. Se-ja-se osa ei sovi kuin siihen ja siihen pyörään. Ihme poliisi olet!
tounge.gif

Ja täytyy sanoa, että en vieläkään ymmärrä mistä klassisen esteettisestä kokonaisuudestsa puhut CB:n perän tapauksessa?
No meitä on niin moneen lähtöön.  
wink.gif

Minä taas näen välittömästi mitä muotoilussa on haettu, sitä samaa kuin kilpailijoissaan, ZRX, XJR sekä GSX1400:ssa, perinteinen muotoilu putkirunkoineen, pyöreine ajovaloineen sekä mittareineen ilman ylimääräisiä muovitilpehöörejä. Huonostihan Honda tässä on onnistunut (mainitsemasi syyt) mutta voi voi. Eroa nykyaikaisempiin isoihin katteettomiin pyöriin kuten Kava:n Z1000, Jammun FZ1000 tai Suitsan SV1000 ei voi olla huomaamatta, vai voiko?

Ja minähän en ole hyväksynyt Hornettien/Bandittien pönttöjen vaihtoa.  
wink.gif

Ja täytyyhän asioista keskustella, joojoo-miesten palstat ovat erikseen.
Kesä meni, luntakaan ei vielä ole, joten turistaan sitten täällä mukavia
smile_org.gif

Niin, onko honda sitten onnistunut huonosti vai onko kyse siitä, että Hondalla ei ole ollut tarkoituskaan muotoilla fillaria "klassisesti"? En tiedä, mutta hyväksyn myös tuon jälkimmäisen vaihtoehdon olemassaolon mahdollisuuden ja siinä tapauksessa Honda on mielestäni onnistunut mainiosti. Kukapa sitä nyt omaa rakastaan pilkkaisi?
smile_org.gif

ZRX:ään ja GSX:ään ei ymmärtääkseni kovinkaan usein edes liitetä tällaista perinneleimaa kuin jostain syystä CB:hen (bikinikatettu ZRX tietty erikseen), puhumattakaan jostain Banditista, joka on kaikin puolin paikkansa mp-historiassa ansainnut. Eikös näitä ZRX/GSX:iä ole jopa trendikkäästi väitetty rähinäpyöriksi tms hurjaa? XJR taas painii mielestäni niin muodollisesti kuin fiilaripohjaltakin eri sarjassa, sitä kaiketi markkinoidaankin jonkinlaisena oldschool-muskelina tms. Ja siinä yamaha on kyllä onnistunut äärimmäisen hyvin, kaunis kuin kukkanen ja tekniikkakin taitaa olla suoraan menneiltä vuosilta, toisin kuin edellä mainituissa. XJR:ssä joku esim 3.valmistajan putki olisi kyllä murhaa, mutta huhut kertovat, että XJR-miehillä on omat konstinsa. Tekevät kaikenlaista pientä säätöä ja puuhastelua perinteiseen pyörään muutaman lisähevosen ja desibelien toivossa ;) XJR:ssä on jopa mittariston kuorissa kromia (muovia taitavat tosin olla) ja kiiltoa kun taas esim CB:n mittaristo on tässäkin eri maata...ja epäilen, että Honda olisi tehnyt tällaistakaan mitäänsanomattoman pienen yksityiskohdan valintaa vahingossa(?)

Toki CB on kovasti eri näköinen kuin mainitsemasi faitterit/sporttipyörät. Mutta onko se kovinkaan erilainen piirteiltään kuin nyt vaikkapa se tuskinniinretro/klassinen 900:n Hornet kun kuvia katsoo rinnakkain? Ei minusta. Mutta totta kai, peruspyörästähän nyt on kyse. En siis missään nimessä halua väittää, että CB olisi muotoilultaan mikään ultramoderni avaruusmalli, vaan aivan puhkitylsä perusnaku suoraan vuodelta 2003
smile_org.gif

Se, että perusnakupyörä näyttää perusnakulta tänäkin päivänä, ei tee siitä mielestäni automaattisesti perinteistä tms. Siihen vaaditaan hieman enemmän. Ei ZZR1400 ole mielestäni muotoilultaan epäonnistunut perinnepyörä, vaikka siinä on paljonkin yhtäläisiä ulkoisia piirteitä kuin kawasakin aikaisemmissa zetroreissa 15 vuoden takaa, jos "pieni" kärjistys sallitaan
smile_org.gif

On kovin vaikea löytää nykyisestä CB:stä - poislukien pyöreä lamppu - yhtäläisyyksiä esim tähän. Ja jopa tämäkin näyttää enemmän XJR:ltä kuin ceebeeltä
smile_org.gif

Juu, kaikesta päätellen olemme kyllä monessa asiassa niin paljon samoilla linjoilla mitä pyörävalintoihin (eikös sinulla juurikin ole tuollainen XJR?) tulee, että emme me taida kunnollista vääntöä saada aikaiseksi edes aikaa tappaaksemme
smile_org.gif

Edittiä: ainiin, pitipä vielä pyytää anteeksi ketjun otsikosta horjahtamista. Eli anteeks nyt vaa niin palt kauhiast.

Moriwaki ei sovi kuin kyykkyihin.
033102bebe_1_prv.gif
No miksi ne sitten tekee putkia ceebeehen?

Höpö höpö sanon minä. Se-ja-se osa ei sovi kuin siihen ja siihen pyörään. Ihme poliisi olet!
tounge.gif
Samaa mieltä wekkulin kanssa, ihme osarasismia tälläinen! Moriwaki vain kyykkyihin; ja pah sanon minä!

Onko Bomber sellainen pahamaineinen sos.dem. viriosapoliisi..?
biggrin.gif
No, saahan sen Moriwakin tunkea vaikka johonkin Pappa-Tunturiin ja Ducatiin, jos mieli tekee. Teidän omat rahannehan siinä vain palavat, eivät minun.
wink.gif
Demarit eivät aja kilokyykyillä, vaan nakuilla (esim. CB 1300) ja customeilla (esim. Magna).

No, saahan sen Moriwakin tunkea vaikka johonkin Pappa-Tunturiin ja Ducatiin, jos mieli tekee. Teidän omat rahannehan siinä vain palavat, eivät minun.
wink.gif
Demarit eivät aja kilokyykyillä, vaan nakuilla (esim. CB 1300) ja customeilla (esim. Magna).
tounge.gif

Jos euroille haetaan vastinetta, mikä nyt on kaiketi tässä harrastuksessa aika kyseenalaista, niin kun tuuppaat esim akrapoovitsin kikkareen lehmän persiiseen saanet kasalla euroja jotain sellaista mikä tuntuu ajossa. Kun taasen sama harrastetoiminta operoituna raaserille tuottaa lähinnä katu-uskottavuutta essolla plimpskaa juovien mopopoikien silmissä.

Eli nyt Bomberin sytytyslanka taitaa tässä tapauksessa palaa aika tunkkaisesti?
wink.gif

Nyt kun chattiparlamentti on jo ehkä rauhoittunut Cebarin muotokielen herjaukselta ja retrohengen vähättelyltä, niin saisinkohan mitenkään palata tämän viestiketjun alkuperäiseen aiheeseen?
tounge.gif

Racingfreak nimittäin kyselit edullisen Moriwaki -putkiston perään. Edullisesti niitä ei taida saada mistään, mutta sattui silmään Bike -lehden nettisivuilla ilmoitus, jossa myydään käytettyä, n. 3000 km ajettua putkistoa hintaan 1400 e. Käypä tsekkaamassa.

AP

Joo, mä ainakin oon luunkova kommari sekä paha porvari samassa persoonassa. Jos ei Hondalla kerran kelpaa ajaa, niin saako edes poliittista väriä tunnustaa?
sport05.gif

Ihan kärkipäästä viimeistelyn osalta nuo näyttävät. Näyttää vaan, että Suzukin mallit poistuneet mallistosta.
Bikeworldissa ja taisi -05 messuillakin olla CB Moriwakin putkistolla, kaunis. Piste.

Kiitos AaziPeci vinkistä! Nyt minulla on Moriwaki kotona  
062802jumpie_prv.gif

Tältä se näyttää:

moriwaki4ks.jpg

Sitten kun minulla on aika saan mennä talliin asentamaan palapelin

isot onnitelut.näyttää tosi hyvälle toi putkisto setti.toivottavasti ajaa asiansa myös,tai vidhunko välii kunhan näyttää ja kuulostaa hyvältä
buttrock.gif
buttrock.gif

Ihmettelen vaan syvästi miksi ihmiset ostavat esim. kyseisen mallisen pyörän jos näillä esteettisillä arvoilla (jos retro ei kelpaa käytä termiä klassinen) ei ole mitään merkitystä, tehokkaampia ja uudenaikaisempia pyöriä on kaupat väärällään.
No voi V***U, jos mies pitää pyörästä, ni sit pitää.
Asiahan ei tietysti minulle kuulu....

Joo-o, kyl toi vaikuttaa olevan vimosen päälle toi Moriwaki. Itsekkin aikanaan ko. putkee himoitsin... Tyydyin sitten slipareihin ja halpismerkkiin.
tounge.gif

Hienot kyllä nuo Moriwakit. Sopii hondaan kuin hondaan vaikka ahdasmielisimmät d*marit muuta mieltä olisivatkin!

Täysosuma jos/kun putket pitää vaihtaa
cool.gif
Ja takuuvarmasti sopii "retromopottimeen".

Hmm... Oikeastaan olen ihmetellyt tupperearamopottimien slipareiden outoa mustaruudullista pinnoitetta, joka ei istu ulkonäöltään sit yhtään mihinkään. Onko se peräti jotain mukakuuman kestävää halpaa muovia vai mikä ihmeen idis siinä on?  
wink.gif

Back