Moto guzzi breva v750ie

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Agentti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Agentti

New member
Moro kaikille!

Lokakuun alusta lähtien allani on rullannut mustanpuhuva Moto Guzzi Breva. Niin se on nätti kun prkl - tietysti. Mittarissa on nyt reilut 4200 km mutkatietä ja jos henki pihisee, niin ensi vuoden saldoksi on tulossa ihan reipas lukema.

Tässä alla yksi kuva, lisää: the eagle rides here.
cool.gif

dsc02115.jpg
 
Tosi siisti pyötä ja kuva on kuin mainos lehdestä. Unohdin juuri hetkeksi että ulkona on pakkasta.
lookaround_orig.gif
 
Tuo olis niin hieno, mut mahtais kuulla kaiken maailman kettuiluja kaiken aikaa
nixweiss.gif
mitä se iso veli maksaakaan?
 
No hups, olihan "iso reva" melko hintava...etenkin verrattuna tohon pienempään revaan
wink.gif


Myyjäliikkeistä tuntuu olevan pulaa, miten mahtanee olla varaosasaatavuus, vai oliko se niin, ettei noin luotettava peli tarvi varaosia?
 
Tuo olis niin hieno, mut mahtais kuulla kaiken maailman kettuiluja kaiken aikaa
nixweiss.gif
mitä se iso veli maksaakaan?
Päinvastoin! Ainakin täälläpäin maailmaa kommentit on olleet pelkästään positiivisia - ihmeen moni ohikulkija pysähtyy kyselemään ja ihastelemaan fillaria... tällainen alemman hintaluokan pikkupeli kun ei juuri kateutta herätä, mutta Guzzin maine, suhteellinen harvinaisuus ja pyörän ulkomuoto yhdessä aiheuttaa selvästi uteliaisuutta.

Omaa pyörävalintaani tein muuten aika monta kuukautta, samalla kun kasasin kassaan rahaa. Taustavaikuttajana oli ja on edelleen oma rajoittunut arvomaailmani. Vuokrasin pari Yamahaa muutamaksi päiväksi, tein pitkän koeajon 620 Il Mostrolla ja kylmiä tyyppejä otin aika monista, isoista merkeistä taisi vain "hanging tits" ja HD jäädä tsekkaamatta. Niihin kahteen kun liittyy omassa pääkopassani liikaa epämiellyttäviä sivuilmiötä. Muita kummastusta herättäneitä havaintoja oli, että omalle budjetille sopivien Hondien rungot oli ilmeisesti joku väärän uravalinnan tehnyt hitsaajaharjoittelija käynyt roiskimassa kasaan ja Suzukien maalimaailmasta vastaava suunnittelija taas on jostain eri planeetalta tai ulottuvuudesta kuin minun makuni
confused_orig.gif
. Ihan karseita.

Loppujen lopuksi valinta oli kai kolmen kauppa FZ6, Il Mostro ja Breva. FZ6:n tiputti loppupeleissä luonteeton rivimoottori ja surkea kytkin, vaihteistokin lonksui ja ajoasento puudutti vasemman käteni. Nakuversion ulkonäkö (etenkin se etulamppu  
cool.gif
) taas oli vaakakupin toisella puolella. Il Mostrokin puudutti kättä, mutta muuten tuntui hyvältä. Puolen päivän vuoristoon ulottuneen koeajon jälkeen kuitenkin tiesin että Breva tulee ostettua, jos vaan saan sopivan kaupan aikaiseksi ja keksin järkiperusteita valinnalle. Järkiperusteiksi sitten riitti kun kysyi huoltohinnat ja katsoi kardaania.

Niinno, hehkutusta, joojoo, mutta eikös tää palsta sitä varten juuri ole?  
bowdown.gif
 
Jaa, kohta kai sitten kaikki foorumilaiset tulee vetämään turpaan - ei tuota yllä olevaa kannata liian vakavasti ottaa. Makuasioita näjetsen.

Asiaan. Tuon reilun neljän tonnin aikana on oma mieli jo seestynyt sen verran että uskaltaa katsoa myös oman pyörän varjopuolia. Tässä alla jonkunlainen yhteenveto (objektiivinen - tottakai!)
wink.gif


Plussaa:
+ Kulkee ihan hajulla, 17 litran tankki riittää yli 300 kilometrin taipaleeseen (niin, jossei hermo petä kun varovalo palaa keltaista jo 220 km jälkeen).
+ Kardaani. Ei rasvaa, ei kiristelyjä. Ja vanteet kiiltää.
+ Ruisku.
+ Koneen perusrakenne kai seitkytluvulta. Ei lastentauteja enää pariinkymmeneen vuoteen. Ja tällainen tumpelokin uskaltaa ruuvata.
+ V-twini pitkittäin. Luonnetta ja alavääntöä. Oikea moottoripyörä.
+ Kapeat renkaat. Oikeasti hyvä ajaa.
+ Kevyt. Menee minne mieli vie.
+ Hyvä ääni.
+ Teräspunosjarruletkut vakiona. Brembon hidastimet. Katu-uskottavuus hipoo taivaita!
+ Rauhallisen miehen ajokki. Henki ja kortti pysyy pitempään.
+ Hyvin tehty ja viimeistelty. Hyvät materiaalivalinnat.
+ Varkaat pysyy kaukana kun ei juuri ole markkinoita minne myydä eteenpäin.
+ Harvinainen ja kaunis, Italialainen tyylipakkaus. Ja merkin historia.
kaboom.gif


Miinusta:
- Jousitus. Pelkkä takapään esijännityksen säätö. Siitä ei kannata juuri kotiin kirjoitella. Omalla kokemuksella takapää on lisäksi pakko pitää aika löysällä.
- Vaatimaton huipputeho. Vaikka ajossa lienenkin kääntänyt kahvan tappiin yli kymmeneneksi sekunniksi vain kerran, kaksi, niin katu-uskottavuus kärsii.
- Kapeat renkaat. Katu-uskottavuus kärsii lisää! Aarrgh!!
- Etupleksi ei juuri anna suojaa yli 110 km/h nopeuksissa. Pää meinaa irrota sadassaneljässäkympissä.
- Ajovalo. Kirkas mutta kumman lyhyt kantama.
- Sateella ihan tanan liukkaat renkaat. Pirellit. Saa tässä tarkkana olla.
- Satulan alapuoliseen tilaan ei saa survottua juuri yhtään mitään.
- Mittariston infotaulu aika vaatimaton.
- Harvinaisuus - kaikenmaailman lisähärpäkettä rajoitetusti markkinoilla. Ai jaa niin, tämähän olikin itse asiassa melkein plussaa...

Uskon asioita:
+ Tällä mennään pitkälle. Kestää isältä pojalle.

Päätän raporttini tällä erää tähän
smile_org.gif
.
 
On muuten Agentti noilla sivuillasi taiteellisen kauniita valokuvia, niin moposta kuin maisemistakin...niin hyvin otettuja, että ehkä juuri siksi "Reva" näyttikin niin hyvältä
wink.gif
 
Kiitos kommenteista kaikille! Täällähän on mukavaa porukkaa täällä foorumissa, kun noin kehutaan!
talktohand.gif


Hyviä Jouluja ja
033102beer_1_prv.gif

Pexi
 
Jaa, kohta kai sitten kaikki foorumilaiset tulee vetämään turpaan - ei tuota yllä olevaa kannata liian vakavasti ottaa. Makuasioita näjetsen.

Asiaan. Tuon reilun neljän tonnin aikana on oma mieli jo seestynyt sen verran että uskaltaa katsoa myös oman pyörän varjopuolia. Tässä alla jonkunlainen yhteenveto (objektiivinen - tottakai!)  
wink.gif

Vielä kun vaihdat nuo ensiasennus E3 pöntöt Mistral:n Guzzi pönttöihin niin saat plussa puolelle lisää eriteltävää  
wink.gif


Mulla on Nevadassa kyseiset pöntöt ja täytyy sanoa että
nyt vasta todella tiedän miltä Moto Guzzi kuulostaa. Ännet ovat "sopivat" mutta eivät liian lujat. Eroa enemmänkin tuolla "basso" puolella.

Suosittelen poikkeamaan jälleenmyyjäsi luona  
sport05.gif
 
Vielä kun vaihdat nuo ensiasennus E3 pöntöt Mistral:n Guzzi pönttöihin niin saat plussa puolelle lisää eriteltävää  
wink.gif


Mulla on Nevadassa kyseiset pöntöt ja täytyy sanoa että
nyt vasta todella tiedän miltä Moto Guzzi kuulostaa. Ännet ovat "sopivat" mutta eivät liian lujat. Eroa enemmänkin tuolla "basso" puolella.
Mielenkiintoista! Mistralit ja PowerCommander on ollut harkinnassa, mutta ainakaan vielä ei hulluus ole päässyt niin pahaksi. Saa nähdä kuinka käy keväämmällä.

Vaikuttiko Mistralit muuten kuin äänensä puolesta moottorin käytökseen?
 
Mulle Mistralit vaihdettiin tonnin huollon yhteydessä. Kyllä tuo tuntuu venyttävän ranteita paremmin noilla avarammilla putkilla.

Ajattelin säädättää ruiskun maahantuojalla joskus ensi kesänä.
Power Commander hoitaa käsittääkseni saman asian joten en viitsi enään siihen sijoittaa. Toki tuo tuo enemmän vapautta käyttää erinlaisia säätöjä.
 
Katselin nyt vasta tätä juttua, eikä voi kuin todeta että upea mopo! Noi miinukset, mitä olit listannut, on kaikki aika marginaalisia. Ei kai kukaan tuota hankikaan korttelin nopeinta haastamaan.. Tyyliä ja näköä on riittävästi. Hyviä kilometrejä jatkossa!
cool.gif
 
Back
Ylös