Moto Guzzi Breva

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Flash77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Flash77

New member
Mui !

Tuonmoiseen peliin vois vaikka ihastua
inlove.gif
Henk koht mielestä kyllä se jo DMonsterin hakkaa ulkonäöllä sekä harvinaisuudellaan.
biggrin.gif
Toisaalta onko yhtään pyörää vielä maahan tuotu..... Ei se voi kovin yleinen ollakaan, mutta jotain omaa särmää siinä selvästi on !!

Minkäköhänlainen tuo on sitten norm.käytössä. Oli mitä tahansa , se ei ole ulkonäöstä poissa .

Nimimerkillä : Makuasioista on hyvä kiistellä
wink.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Flash77 @ Maalis. 27 2003,13:59)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mui !

Tuonmoiseen peliin vois vaikka ihastua  
inlove.gif
Henk koht mielestä kyllä se jo DMonsterin hakkaa ulkonäöllä sekä harvinaisuudellaan.  
biggrin.gif
Toisaalta onko yhtään pyörää vielä maahan tuotu..... Ei se voi kovin yleinen ollakaan, mutta jotain omaa särmää siinä selvästi on !!

Minkäköhänlainen tuo on sitten norm.käytössä. Oli mitä tahansa , se ei ole ulkonäöstä poissa .

Nimimerkillä : Makuasioista on hyvä kiistellä  
wink.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
MP-näyttelyssä ainaki oli. Tuntui jotensakin pieneltä ja kevyeltä. Pitäis varmaan joskus ku käy piikkiössä, niin käväistä koeajamassa. Jos sattuu jaksamaan.
 
Hyvännäköinen peli, tuli itekin mp-näyttelyssä pari kertaa käytyä ihmettelemässä ja istumassa
smile.gif
Taitaa olla ihan uusi malli ja ensimmäiset saadaan suomessakin tänä vuonna ajoon.
 
Yes todella positiivinen yllätys Guzzilta
062802jumpie_prv.gif
.
Yamahan buldokissa ja brevas on jotain samanlaista muotoilussa.Matkailuunkin varmaa käypä peli.
062802moto_prv.gif
 
oli pakko etsiä kuva kun en mallista mitään tiedä..
tounge.gif
withstupid.gif


hienohan se on, vaikka monstro väkisinkin tulee mieleen..
tounge.gif


mg_breva.jpg
 
Tekniikkapauoli eli moottori ja vaihteisto sama kuin 750 Nevadassa, mutta polttoaineensuhkutuksella varustettuna. Meikäläisen -85 V65:ssa on jo aika pitkälle samat palikat, joka sekin pelaa ihan hyvin, vaikka vähän karu onkin...

Eiköhän lastentaudit oo ainakin jo aika pitkälle valmiiksi hiottuja pois ainakin moottorin ja vaihteiston osalta.

Tarvinnee käydä tyypittämässä.

062802moto_prv.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Puuhis @ Maalis. 31 2003,09:21)</td></tr><tr><td id="QUOTE">hienohan se on, vaikka monstro väkisinkin tulee mieleen..  
tounge.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Millos Monsterin moottori on toisinpäin kiepsahtanut
tounge.gif

Alkaa hävitä se kuuluisa persoonallisuus
mad.gif
Luulevat kohta kaukoitäpyöräksi
033102bebe_1_prv.gif
 
wow.gif
Aika omituisen näköinen mopotti
wow.gif


Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta jokin tuossa kokonaisuudessa mättää
033102ass_1_prv.gif

Tai sit mättää katsojalla
lookaround.gif
 
Samaa vanhaa tuttua Guzzia, moottori lähes sama kuin 750 Nevadassa, jolla itsekin tuli ajeltua pari kesää, paitsi tuon suihkun osalta. Muuten todella onnistunut muotoilu
inlove.gif
Ei ole tuo Aprilian omistus Guzzilla paljon vaikuttanut pyörien tekniikkaan ja muotoilukin on onnistuneen erilaista.

Mitenkäs muuten onko tehot kasvanu tuon suihkun myötä, Nevadassa taisi olla 35 kW?
 
Tampereella messuilla oli musta breva, ja värillä on väliä
ainaki täs tapauksessa sillä mustana pyörä on tosi tyylikäs.
 
Tuosta oli, olikohan viimeistä edellisesä Moto-lehdessä juttua. Pelkkää kehua!
tounge.gif
Kevyen oloinen peli ja varmaan oiva ekaksi pyöräksi pikkuviragon sijaan ilman, että heti ekana ajokautena tarvitsee ryhtyä vaihtamaan suurempaan.
 
Itse kävin kyseistä Brevaa koeajamassa viime lauantaina.
Pyörä on kooltaan aika pieni, tästä johtuen kevyt ja ketterä hallita, vääntöä löytyy... kaasusta kun paikallaan ollessa kääntää niin pyörä heilahtaa melko voimakkaasti sivuttain.
Koneessa on 48 kaakkia, jotka saivat kyseisen Brevan kulkemaan kaasu pohjassa noin 145km/h, josta vauhti ei enää noussut kyseisellä suoralla. Kiihtyvyys oli hauska, kun aikasemmin on tottunut ottamaan koneesta irti jopa 11 000rpm... tässä pyörässä keltainen alue alkaa 7 000rpm ja punainen 8 000... ääni ei nouse korkeaksi niinkuin normaalisti, vaan kuulostaa jatkuvasti tasaiselta pätpätykseltä. Vääntöä kyllä on sen verran että liikkeelle luultavasti olisi voinut lähteä ilman kaasun käyttöäkin.

Mutta mikäli rauhallista ja helposti käsiteltävää pyörää haluaa, on Breva varmasti hyvä valinta... joidenkin mielestä vielä jopa tyylikäskin pyörä.
 
Tulihan tuo ihme testattua Lappeenrannassa.Helppo se ainakin oli ajaa ja varmaan hyvä valinta, joka tollasista pyöristä tykkää. Uskoisin että sillä pahkuaisi vaikka vähän pitempääkin reissua.
 
Hmm... jäi ihmetyttämään tuo ~145km/h...
Kaasarinevadakin nimittäin nostaa nopeuden ihan iloisesti tuonne 160km/h paremmalle puolelle.
Ei vielä sisäänajettu, erilaiset välitykset...?
 
650 Floridakin otti nippanappa 170 mittarinopeutta. (muuten taisi mainita etta `silla suoralla otti 145` pitkäkö lie suora ollut)
smile_org.gif
 
Eiköhän tuo lujempaa mene, ku 145. 18-vuotias V65C:kin kipasee vielä yli 160 eikä mittari edes valehtele tienvarren nopeusnäytön mukaan ainakaan satasen vauhdisssa.

Äänet oli Brevassa vaimeat, ja vääntö tasainen ja tärinät vähissä vanhaan verrattuna - taitaa siksi tuntua laiskemmalta.

Jotenkin tuo vanha pyörä tärinöiden ja kankeiden vaihteiden ja kunnon äänien kans yms. tuntuu miehekkäämmältä...
 
Moro,  
smile_org.gif
kyllä toi 48 heppaa ja 145 kmh kuulostaa kummalliselta kun 15 vuotias V65 Florida liikkuu n.160 ja sen manuaalissa on tehoks merkitty 50hv. Onko toi katalysaattori sit syöny tehoja, vai mistäköhän nykytilanne johtuu? No ainaki voi olettaa että tekniikka kestää  
wink.gif
Pyörän ulkonäkö ainaki on kohdallaan  
062802jumpie_prv.gif
 
Tulipas sitten Breva koeajettua eilen.Mitäpä enää lisäämistä aikaisempiin kommentteihin. Kevyt, ketterä, vääntävä, kaunis kuin italialainen kenkä.Sitten kun olen arvokkaasti vanhentunut enemmän keski-ikäinen rouvashenkilö, voisin hommata matka-ajoon ja reissata ylväästi selkä suorassa. Tällä hetkellä rata-ajo kiinnostaa kuitenkin enemmän kuin kilometrien nieleminen.
 
Back
Ylös