MotoBatt Akut

AimoPamaus

New member
Onko kokemusta näistä AGM akuista?
http://www.motobatt.com/

Autoissani olen käyttänyt Optiman (AGM) akkuja kymmenen vuotta ilman virtaongelmia ja siksi olen haeskellut pyöräänkin vastaavaa tehoakkua jonka virranantokyky olisi vastaava ja ampeerituntejakin saisi olla muutama lisää.

Esimerkiksi:
Pyörässäni on vakiona Yuasa YTX12-BS / 10Ah
Motobatt:in vastaava akku on MBTX12U / 14Ah.
Leveyttä 1mm enemmän, muuten samat mitat eli menee heittämällä.

Ei liene epäselvää aijonko kokeilla kun noille vielä löytyy Suomalainen maahantuoja jolla hinta samaa luokkaa kuin Saksassa.
 
Ei kokemusta mainitsemistasi akuista mutta pari muutakin valmistajaa löytyy ja niitäkin saa suomesta.

Eli Red Top ja Odyssey

Näistä omaan kokemusta Odysseyn tuotteista ja ovat varsin laadukkaita, mutta hintaakin on myös.
 
Tartteeko pyörässä tehoakkua? Näköjään jaksoi Bilteman akku veivata nollakeleilläkin käyntiin, ja maksoi alle puolet siitä mitä Yuasa niin eipä tartte miettiä mistä tullee akku hommattua seuraavan kerran kunhan vaan koko löytyy, kahden vuoden takuulla
biggrin.gif


Talvihommissa tietty voi joku asiallinen akku olla paikallaan.
 
Tuntuu tuo rivi kolmonen vaativan akulta paljon startissa.
Muutaman päivän seistuaan jännite notkahtaa startatessa niin että buuttaa ecunkin.

Ja kai kannattaa ennemmin ottaa tehoakku jos senkin saa puolella Yuasan hinnasta.
 
Minkä kokonen pyörä sulla on, muistaakseni FZR1000 Yamahassa oli speksien mukaan 14 amppeerituntinen akku. Kusiaiskokosia ei ole mulla ollut, joten en tiedä niiden akuista mutta 10 tuntinen kuulostaa aika snadilta.
 
tuo sama 10Ah akku löytyy myös Aprilian tonnisesta V2 konstruktiosta... Ja tunnetusti ongelmia on starttivirran kanssa, akku pitää olla hyvä jotta jaksaa pyörittää. Motobatt näyttää olevan liki puolet halvempi kuin Varta ym. merkkiakut.
 
Minkä kokonen pyörä sulla on, muistaakseni FZR1000 Yamahassa oli speksien mukaan 14 amppeerituntinen akku. Kusiaiskokosia ei ole mulla ollut, joten en tiedä niiden akuista mutta 10 tuntinen kuulostaa aika snadilta.
1050cc ja liian vähän tilaa. (Putkisto penkin alla)  
crazy.gif

Ei ongelmia pari vuotiaalla akulla mikäli pyörällä ajetaan edes joka toinen päivä, mutta aina vaan ei pysty.

10->14A on jo prosentuaalisestikin suuri ero ja kun huomioi AGM akun julmettu konkkaan verrattava virranantokyky niin tuskin voi paljon pieleen mennä.

Bilikalla on alkuperäistä "Yuasaa vastaava" 10A akku 49.90€
Ja em. MotoBatt maksaa jo sitten hieman enemmän eli tasan 50€
Kumpaankin tulee mahdolliset toimituskulut päälle.

Arvatkaa kumman akun laitoin tilaukseen?  
biggrin.gif
 
10->14A on jo prosentuaalisestikin suuri ero ja kun huomioi AGM akun julmettu konkkaan verrattava virranantokyky niin tuskin voi paljon pieleen mennä.

Bilikalla on alkuperäistä "Yuasaa vastaava" 10A akku 49.90€
Ja em. MotoBatt maksaa jo sitten hieman enemmän eli tasan 50€
Kumpaankin tulee mahdolliset toimituskulut päälle.

Arvatkaa kumman akun laitoin tilaukseen?  
biggrin.gif
Mitenkä jaksaa laturi tuupata tuon täyteen, pittääkö siinä ajella vähä lenkkiä välillä?
smile_org.gif


Ai jos ihan tilata pitää niin sitten varmaan menisin laadukkaamman(?) tavaran perään, mutta nuo biltsun akut suht kätevä palauttaa biltsukylissä ja hyllystä saa heti uutta tilalle takuuseen.

Noita biltsun paristoja parjattu välillä ja 50% porukasta ei viitsi ladata sitä täyteen ennen käyttöä ja näköjään oli biltsun hyllyynkin ilmestynyt lappu, että nehän on vajaita ne akut, kannattaa ladata ennen käyttöä. Ei ne ihan paskoja voi olla kun kuulemma tulevat samoilta linjoilta kuin muutkin(paskat) käyttökamppeet.

Motonetistä en pyörän akkua ole vielä hakenut, auton kylläkin ja ihan hyvin on pelannut, mutta nehän mahtaakin olla ihan brändivehkeitä sielä.
 
Ei ongelmia pari vuotiaalla akulla mikäli pyörällä ajetaan edes joka toinen päivä, mutta aina vaan ei pysty.
Ooks mitannu latausjännitettä? Paljonko?
En ole nyt erikseen mittaillut mutta OBD portista on aina tullut ok jännitteet. Vaikea muutenkaan uskoa että pari vuotiaassa takuunalaisessa vehkeessä olisi säädin sökö.

Eli kyseessä ei ole vianhaku keskustelu vaan akun päivitys parempaan.
 
Ei ongelmia pari vuotiaalla akulla mikäli pyörällä ajetaan edes joka toinen päivä, mutta aina vaan ei pysty.
Ooks mitannu latausjännitettä? Paljonko?
En ole nyt erikseen mittaillut mutta OBD portista on aina tullut ok jännitteet. Vaikea muutenkaan uskoa että pari vuotiaassa takuunalaisessa vehkeessä olisi säädin sökö.

Eli kyseessä ei ole vianhaku keskustelu vaan akun päivitys parempaan.
Mä nyt vaan lähinnä ajattelin sen latausjännitteen itseisarvoo vs akku(tyyppi).
En siis sitä että siinä ois suoranaista vikaa.
 
Ei ongelmia pari vuotiaalla akulla mikäli pyörällä ajetaan edes joka toinen päivä, mutta aina vaan ei pysty.
Ooks mitannu latausjännitettä? Paljonko?
En ole nyt erikseen mittaillut mutta OBD portista on aina tullut ok jännitteet. Vaikea muutenkaan uskoa että pari vuotiaassa takuunalaisessa vehkeessä olisi säädin sökö.

Eli kyseessä ei ole vianhaku keskustelu vaan akun päivitys parempaan.
Millaiset mahtaa olla piuhat akun ja startin välillä?
Ettei johdotus ole pullon kaula?

Ainahan "paremman" vaihto on eteenpäin mutta onko paremman osto taas harrastamista vai asiaa?
 
tuo sama 10Ah akku löytyy myös Aprilian tonnisesta  V2 konstruktiosta... Ja tunnetusti ongelmia on starttivirran kanssa, akku pitää olla hyvä jotta jaksaa pyörittää. Motobatt näyttää olevan liki puolet halvempi kuin Varta ym. merkkiakut.
Jos kyse on Apriliasta niin pitää ensin katsoa et starttirele vie virtaa läpi kunnolla.
Mulla hitsas rele kiinni ja kun vaihdoin sen vanhasta 50A releestä 100A releeseen niin johan rupes käynistyyn erilailla.
 
tuo sama 10Ah akku löytyy myös Aprilian tonnisesta  V2 konstruktiosta... Ja tunnetusti ongelmia on starttivirran kanssa, akku pitää olla hyvä jotta jaksaa pyörittää. Motobatt näyttää olevan liki puolet halvempi kuin Varta ym. merkkiakut.
Jos kyse on Apriliasta niin pitää ensin katsoa et starttirele vie virtaa läpi kunnolla.
Mulla hitsas rele kiinni ja kun vaihdoin sen vanhasta 50A releestä 100A releeseen niin johan rupes käynistyyn erilailla.
Uudemmista löytyy jo vakiona parempi rele. Pointtini on, että siinä vaiheessa kun akku ei jaksa enää tonnista twiniä käynnistää edes ladattuna, sitä voi hyvin vielä käyttää vaikka rivikoneessa
smile_org.gif
 
Usein akku on pyörässä aika pieneksi mitoitettu. Omassani on 7Ah akku. Jos pyörä seisoo hälytin päällä 2 viikkoa, voi käynnistyksen unohtaa. Uuden akun ei tarvitse paljoa ikääntyä, kun käynnistysongelmat alkavat Ampeerituntimäärän laskiessa.

Täältä tuli uusi Varta AGM akku kotiin n. 78 Eurolla.
Motorcycle Batteries
 
Motobatti on nyt paikollaan ja se sopi kuin sopikin kun otti pohjasta "spacerin" pois.
Eri tirakasti starttaa ja reserviäkin löytyy nyt se 4A enemmän.

Positiivinen ylläri oli myös kahdet navat jotta napaisuuden saa oikein, ja joista saa kätevästi piilossa vaikka virrat lisähärveleille.

Hintaa oli siis noin 66€ posteineen.
 
Motobatt mainostaa akkujaan "ready to go" AGM akkuina, jotka voi heti ottaa käytöön. Oletteko kuitenkin aina ladannut ennen käyttöönottoa myös Motobattin akut? Esim. Motobatt mp-akku 12V 10Ah MBTX9U.
 
Motobatt mainostaa akkujaan "ready to go" AGM akkuina, jotka voi heti ottaa käytöön. Oletteko kuitenkin aina ladannut ennen käyttöönottoa myös Motobattin akut? Esim. Motobatt mp-akku 12V 10Ah MBTX9U.
Aina kannattaa ladata kunnolla täyteen, ellei sitten ole pakkotilanne tms. Aivan varmasti toimii suoraan paketistakin.

Mulla oli Trumpan Rocketissa Motobatt, eikä koskaan käynnistysvaikeuksia. Pidän tuota siis hyvänä merkkinä ja ostan huoletta jatkossakin.
 
Motobatt mainostaa akkujaan "ready to go" AGM akkuina, jotka voi heti ottaa käytöön. Oletteko kuitenkin aina ladannut ennen käyttöönottoa myös Motobattin akut? Esim. Motobatt mp-akku 12V 10Ah MBTX9U.

Jai kyseisen merkkinen hyyteloakku muutama vikko sitten uutena lataamatta, kun tehdastuoreen akun lepojannite oli 12.9V.
Katsotaan miten tulevat vuodet sujuvat.:)
 
Onko ajatuksia kuinka kauan virrat pitäisi pysyä noin 2kk vanhassa täyteen ladatussa vähän käytetyssä Motobatt 12V 10Ah MBTX9U akussa? Muutama viikko ajamatta ja ei enää mitään eloa, ei tule edes näyttöön valoja yms.
 
Back
Ylös