• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Motodepoo, Tallinna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -dq-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä oon menossa nyt 24.3 käymään tuolla. Varasin myös pyöräpaikan paluumatkalle. Ihme homma kun mulle on kyllä vastattu kaikkiin kyselyihin mitkä olen laittanut nettimoton kautta. Suoraan sähköpostikyselyyn en ole saanut vastausta.

Katselin juuri että hitto kun kaikki edulliset kyykkypyörät on näköjään nyt Tartussa.. Ei aikataulu riitä Tartun keikkaa varten kun ei mennä autolla yli. Pitää kattoa mitä tuolta Tallinnan liikkeestä löytyy.

Mä oon menossa nyt 24.3 käymään tuolla. Varasin myös pyöräpaikan paluumatkalle. Ihme homma kun mulle on kyllä vastattu kaikkiin kyselyihin mitkä olen laittanut nettimoton kautta. Suoraan sähköpostikyselyyn en ole saanut vastausta.

Katselin juuri että hitto kun kaikki edulliset kyykkypyörät on näköjään nyt Tartussa.. Ei aikataulu riitä Tartun keikkaa varten kun ei mennä autolla yli. Pitää kattoa mitä tuolta Tallinnan liikkeestä löytyy.
Mä en ole saanut minkäänlaista vastausta mihinkään. Paljonko maksaa pyöräpaikka laivasta? Tiedätkö saako tuolta minkälaisia lappusia pyörän mukaan, että katsastus/rekisteröinti sitten onnistuu? Ne pyöräthän on Italiasta tuotuja. Joku sanoi, että Italiassa pihistellään niitä papereita, tiedä sitten onko vaan paskapuhetta..
nixweiss.gif

Pyöräpaikka laivasta maksaa 15 € suuntaansa. Jotta sai paikan vain toiseen suuntaa tarvitsi soittaa mun tapauksessa tallinkin aspaan. Nettivarauksessa tulee automaattisesti pyöräpaikka molempiin suuntiin.

Papereista en vielä tiedä, mutta eiköhän se viikon päästä ole selvillä mitä sieltä saa mukaan. Periaatteessa sen pitäisi riittää että saa sen viimeisen rekisteriotteen mikä italiassa on ollut käytössä + kauppakirjat. Tai näin ainakin käsitin katsastuskonttori visiitin perusteella. Lisäksi siis tietysti se vaatimuksenmukaisuustodistus vai mikä sanahirviö se nyt olikaan
blush.gif

Pyöräpaikka laivasta maksaa 15 € suuntaansa. Jotta sai paikan vain toiseen suuntaa tarvitsi soittaa mun tapauksessa tallinkin aspaan. Nettivarauksessa tulee automaattisesti pyöräpaikka molempiin suuntiin.

Papereista en vielä tiedä, mutta eiköhän se viikon päästä ole selvillä mitä sieltä saa mukaan. Periaatteessa sen pitäisi riittää että saa sen viimeisen rekisteriotteen mikä italiassa on ollut käytössä + kauppakirjat. Tai näin ainakin käsitin katsastuskonttori visiitin perusteella. Lisäksi siis tietysti se vaatimuksenmukaisuustodistus vai mikä sanahirviö se nyt olikaan
blush.gif
Odotan raporttia reissusta.
smile_org.gif
Reilun viikon päästä siitä voisin itse lähteä käymään..

Joko joku käynyt paikanpäällä/ hakenut pyörän? Kertokaapa HETI kokemuksianne...
062802jumpie_prv.gif

mites paperiasiat ja laivaan rahtaukset? ovatko suostuneet tuomaan pyörän satamaan?

Sitäkin olen miettinyt että tuovatko he noita tartossa olevia pyöriä tallinnaan pyydettäessä?
nixweiss.gif

Joko joku käynyt paikanpäällä/ hakenut pyörän? Kertokaapa HETI kokemuksianne...
062802jumpie_prv.gif

mites paperiasiat ja laivaan rahtaukset? ovatko suostuneet tuomaan pyörän satamaan?

Sitäkin olen miettinyt että tuovatko he noita tartossa olevia pyöriä tallinnaan pyydettäessä?  
nixweiss.gif
Itse kysyin juuri tuota samaa, että onnistuuko saada Tartosta pyörä Tallinnaan, mutta no answer!!!
crazy.gif

Tuntuu että ovat taas nyt laiskalla tuulella noiden vastausten kanssa. Eipä mullekkaan vastausta ole kuulunut. Tosin olivat lisänneet vastauksen kysymykseeni nettisivuilleen pyörän myynti-ilmoitukseen
smile_org.gif

Uhkaavasti vähenee tuo valikoima Tallinnan liikkeessä
confused_orig.gif

Kattotaan onko siellä huomenna mitään jäljellä
tounge.gif

Noniin, keikka heitetty ja kotiin tultiin ilman pärrää
bawling.gif

Ensinnäkin Superfastilla kulkeminen tällä hetkellä on todella hidasta ja inhottavaa koska laivaan ja laivasta pois pääsee vain bussilla tai omalla autolla. Tästä johtuen Tallinnassa olo aika muttui klo 11.00 - 16.30 ajoista klo.12.45 - 16.00 aikoihin. Eli maissa kolme tuntia aikaa.

Toisekseen Tartussa oli juuri eilen moottoripyörämessut, minkä takia Tallinnan Motodepoosta kaikki parhaat myyntypyörät olivat Tartussa. Jotta homma kusisi vielä enemmän niin kaikki muut moottoripyöräliikkeet olivat kiinni koska kaikki olivat messuilla.

Eli Summa Summarum: Meikäläisen reissu meni perseelleen ja tuliaisiksi tuli vain Tobleronea. Sentään tuli tutustuttua yhteen virolaiseen motoristiin joka lupasi lähteä kuskiksi ensi kerrallakin.

Kuulemma Tallinnasta tosissaan kannattaa käydä ostamassa pärrä syksyllä. Silloin hinnat ovat huomattavasti halvemmat ja tarjontaa tuplaten. Pitää varmaan ajaa vielä tämä kesä tolla leasing RF:llä
sport05.gif
ja hakea oma pyörä vasta syksyllä.

itsekin etsinyt 954cbrää vm02-03. motodepoolla ollut muutama, mutta rumilla 90-luvun sini/punaväreillä... ja kun yksityiseltä katsellut, jokaisesta puuttuu peilit ja vilkut ym. ja yleensäkin ollut hyvin erikoista. neuvoteltu kaupoista jnejne ja kun olen sanonut että tulen hakemaan, pyörä onkin yhtäkkiä jo myyty.
nixweiss.gif

ainiin, jos jollain sattuu ylimääräinen kelta-musta cepari löytyyn, saa tarjota.

monta pyörää omistanut ja ajanut, nyt en luovuta ennen kuin saan oman ampiaisen.

jahas, kyllä sieltä tallinnasta joku mopo tarttee hakea. mutta ongelma millä pyörä liikkeestä satamaan, suurin osa kun ei ole viroon rekisteröity. ainakaan motodepoolta ei ole tullut vastausta kun kysellyt siirtoa satamaan, jotkut taas mielellään tuovat sen pakulla sinne.

entäs sitten suomen päässä?-joojoo on tehty hakuja-satamassa antavat siirtoluvan ja sitten verot ja katsastus? verot suunnilleen tiedossa, mutta mitähän mahtavat maksaa rekisteröinnit,siirtoluvat jnejne. mitä siinä nyt sitten tarviikaan. mahtaako oletettu säästö valua byrokratian tuonelaan?

jahas, kyllä sieltä tallinnasta joku mopo tarttee hakea. mutta ongelma millä pyörä liikkeestä satamaan, suurin osa kun ei ole viroon rekisteröity. ainakaan motodepoolta ei ole tullut vastausta kun kysellyt siirtoa satamaan, jotkut taas mielellään tuovat sen pakulla sinne.

entäs sitten suomen päässä?-joojoo on tehty hakuja-satamassa antavat siirtoluvan ja sitten verot ja katsastus? verot suunnilleen tiedossa, mutta mitähän mahtavat maksaa rekisteröinnit,siirtoluvat jnejne. mitä siinä nyt sitten tarviikaan. mahtaako oletettu säästö valua byrokratian tuonelaan?
Tässä jos yritän muistella parin vuoden takaisia kuluja, niin:

- Siirtokilvet Virossa ( sis. rekisteristä poston jos on aikaisemmin rekisteröity Viroon ) Antaa kuukauden ajoajan Viron sisällä ja lyhempiä siirtokilpiä ei ole saatavilla. ~100€

- Tullaus Suomen satamassa, jolla saa sen 3kk ajoajan ~14€

- Vaatimustenmukaisuustodistus jos on tarvetta, vähän tilauspaikasta riippuen 0-100€

- Rekisteröintikatsastus Suomessa ~60€

- Rekisteröinti hyväksytyn rek.katsastuksen ja veronmaksun jälkeen ~20€

Nämä hataralla muistelolla ja siis tiedot parin vuoden takaa. En tiiä lienevätkö muuttuneet sen jälkeen suuntaan tahi toiseen.

Ihan asiakaspalveluhenkistä porukkaa kyllä ovat. Motodepoo vastailee lopunperin huonosti noihin siirtokyselyihin
smile_org.gif
Vaikka olikin aika hulinapäivä kun siellä kävin, niin sain sen kuvan että olisivat pakulla tuoneet pyörän satamaan jos kaupat olisi tullut.

Itse kävin Firebladen helmikuussa pakettiautolla. Pyörä oli sovitunlainen, eikä muitakaan ongelmia kaupanteossa ilmennyt. Pyörässä oli minipeilit, mitkä eivät täällä olisi katsastuksessa kelvanneet. Myyjä tarjoutui antamaan alkuperäiset tilalle. Otin mieluummin alennuksen rahana ja ostin peilit käytettynä Suomesta.

Hinnoissa on tinkimisen varaa ainakin talvella. Nyt en tiedä, koska on sesonki. Firma tuo kerralla noin 60 kpl pyöriä Italiasta, eli juuri lastin saavuttua tarjonta lienee parasta. Pyörille ei tehdä Virossa mitään, pesua lukuunottamatta, joten on sama kuin ostaisi pyörän Italiasta yksityiselta. Eli varmaan pommejakin löytyy...

Ainakin yhden pyörän kokemuksella voi suositella.

Nyt hintoja laskiessani Virosta olis edullista pyörä hakea. Tein tuollaista laskelmaa:
Esim tuolta Motodepoosta
Kawasaki zx9r 2000-2002 hinta n. 4500€.
rekisteristä poisto n. 100€
rekisteröinnit ja tullaus suomessa n. 100€
Vaativuudenmukaisuushässkä 0-100€ (mun tapauksessa tod. 100€)
matkat ja maistiaiset 150€
Kaikki yhteensä 4950€ ja siihen verot max 2500€
eli 7500€, vastaavat pyörät nettimotossa lähtö hinta 8000€
Jäikö jotain laskematta?

Rekisteristä voit pyörän poistaa vasta Suomessa, jolloin se ei maksa mitään extraa. Sitä en tiedä jos meinaat ajaa sen Virosta pois. Itse toin pyörän pakettiautolla.

Maistiaisia tuskin tarvitsee laskea pyörän hintaan.. Jos lasket, niin tuplaa toi summa
033102beer_1_prv.gif

Ja muista tinkiä hintaa jo sähköpostilla, liikkeet ottaa reilua katetta myös Virossa.

Tuli myös käytyä Motodepoossa. Reilu kävelymatka satamasta. Itse tosin koukkasin kilometrin ylimääräistä, kun laittoivat infossa karttaan ruksin väärään kohtaan. Kulttuurikokemuksenakin kävelyreissu hyvä ja yllättävä, jos ei Tallinnasta paljon tiedä, niinkuin minä.
Pyörät olivat vähissä paria kaadettua kyykkypyörää lukuunottamatta.
Giwin Keyless laukut maksoivat 6000 kruunua eli 384 euroa. Muistamani mukaan täällä maksavat 500 euroa.

Terveisia Virosta,

Haluan pahoitella että emme ole ehtineet vastata kaikkiin kyselyihin sähköpostitse viime aikoina, kauppa on käynyt aika kuumana.

Ongelma on löytänyt ratkaisun, viime viikosta on töissä kaveri, kenen pääasia on juuri työskentely Suomen asiakkaiten kanssa. Elikkä vastaukset pitäis tulla nyt aika nopeasti kaikkihiin kysymyksiin.

Myös on työn alla kuljetus Suomeen ja Suomessa tarvittavien vaatmuksentodistuksien tilaaminen. Ensimmäisien laskelmoiden mukaan kuljetus Helsinkiin ja + 100km ympärilla ja vaatimustodistus yhteensä 200EUR paketti.

Pyöriä tulee ja ostetaan koko ajan lisää, myös talvellakin, niin että ei pitäisi pulaa tulla. Hinnat pyrimme hoitaa saksan alemman luokan hintaluokassa ja koko ajan mahdollisiman kilpailukykyisinä.

Jos kiinnostaa, niin Tallinnan kaupassa vaatteista ja muista lisatarvikkeista ulkomaanasiakaille -15% listahinnoista mitkä eivät ole jo alennusmyynnissa. Kaikki merkit mitä on myynnissä tuomme itse maahaan.

Olisin hyvin kiitollinen kaikista ehdotuksista, mitä voisimme tehdä, että saisimme palveluksemme paremmaksi.

Parhain terveisin ja vielä kerrän pahoitteluni kaikille jotka eivät ole saanut vastauksia kysymyihin.

Rain

No niin!!! Tuli pyörähettyä kyseisessä liikkeessä...... ja ja ja kaikki oli toisin kuin luvattiin  
crazy.gif
Ei alennuksia! muuta kun pyörän ostaneille tavaroista. Ostin ajohanskat ko. liikkeestä ja maksoin euroilla, pyysin ostoksesta kuittia. Kuitin tekeminen kesti todella kauan ( heillä ei kuulema kuitteja yleensä kirjoiteta) ja vaihtoeurojen saaminen takaisin vielä kauemmin.
veryangry.gif

Back