• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoGP 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Stoner on varmaan nopein kuljettajia sarjassa ja tykkään sen räväkästä ajotyylistä. Mutta kun katsot hondan tämänhetkistä käyttäytymistä. Ravistaa niin perkeleesti sekä syö rengasta ja tätä stonerkin on valittanut. Ducati on kokoajan rauhoittunut vaikkakaan vauhti ei ole kilpailukykyistä muihin verrattuna.

Hondalle tuli uusi pyörä laguna secaan, mutta stoner otti vain uuden moottorin käyttöön ja jätti rungon vielä testattavaksi.

Ducatin johtopää jarruttaa liikaa ja rossi onkin sopimusneuvotteluissa käynyt ehtoja läpi, joita hän vaatii ducatilla jatkaakseen. Audi on ilmeisesti pääosassa näissä neuvotteluissa ja huhujen mukaan ovat tarjonneet 17m€ kaudesta. Mahdollisuus olisi ilmeisesti mennä takaisin yamahallekin, mutta pienemmällä liksalla. Itse kuitenkin haluaisin nähdä dovizioson tehdas yamahalla.

Kai se ducatin käytös Stonerin ajoista on rauhoittunut, kun kuskien on pakko uskalluksen ja taidon puutteen vuoksi tiputtaa vauhtia 1-2 sekunnilla (hayden sekka tohtori kaks). :grin: :thumbsup:

Mulla on Stonerin osalta samat syyt miksi siitä pidän, eli räväkkä ajotyyli ja ennen kaikkea aivan omaa luokkaansa oleva kyky ajaa myös huonolla/ ei täydellisissä säädöissä olevalla pyörällä voittoihin. Osa tosta pyörän elämisestä toki liittyy itse Stoneri ajotyyliin, mutta suuri osa on pakko olla myös ns. "munaa" vaan ajaa pyöran salliman "nyt käyttäytyy vielä nätisti" suorituskykytason yli.

Väitän, että tuota kykyä ei löydy tällä hetkellä edes muilta alieneilta, vaan Lorenzon ja Pedrosan voittaessa he tarvitsevat käytännössä aina täydellisesti käyttäytyvän ja kiskoilla kulkevan pyörän, mikä näyttää ainakin jammulla olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.

Ihan hypoteettisena pohdiskeluna muille jubailijoille:
Mitä veikkaatte, olisiko lorenzo pystynyt eilen voittoon jos alla olisi ollut stonerin tämän kauden "hieman elävämpi kalusto"?

Itse uskon, että lorenzolla oli eilenkin kaikki valtit voittoon asti jammulla, mutta kykyä viedä pyörään hieman lähemmäs/yli limiitin ei ole ja toisaalta mun silmiin lorenzo on muutenkin enemmän "safeplayer" ja tyytyy ottamaan aina sen mitä on helposti saatavilla (mikä on mestaruuden kannalta tällä kaudella järkevää).

Jatkon ja Motogp kiinnostavuuden kannalta saattaisi olla ihan hyvä jos SE Tohtori menisi vielä sinne jammulle. Saataisiin taas ainakin henkistä painetta Lorenzon niskaan, koska mun mielestä se pääsee tällä hetkellä aivan liian helpolla. Etenkin kun HRC:n suorituskyky on tällä kaudella ollut jammua jäljessä/pientä vuoristorataa, viime kauden dominoinnin vastapainoksi.

Pedrosasta ei vaan ole mun silmissä ainesta mestariksi, nopeutta sillä on kuitenkin keskivertoa enemmän, mutta jotain särmää siltä vaan puuttuu tullakseen todelliseksi mestariksi. Kai se pikkusmurffi on vaan pikkasen mikkihiiriä pehmeämpi tapaus. :grin:

Täytyy toivoa, että Marc pääsee talven testeissä hyvin sinuiksi HRC kaluston kanssa, jotta siltä rintamalta saataisiin uutta räväkkään kuskia paikkaamaan Stonerin jättämään aukkoa jo kauden ensimmäisellä puoliskolla.

Vaikka Marc ei oma lempparikuskini olekkaan, ainakaan vielä, niin todellakin toivon ihan Motogp luokan kiinnostavuuden takia, että se kaveri pysyy ehjänä Motogp uran alkuun asti/alun, koska sillä ei itsesuojeluvaistoa näytä olevan yhtään ja riskinottokykyä sillä on vielä pari pykälään enemmän kuin absoluuttista lahjakkuutta.
(mun mielestä on suoranainen ihme, että se ei ole vetänyt itseään vielä täydellisesti pakettiin. Tälläkin moto2 kaudella sillä on ollut varmaan joka ainoassa kisassa sellaisia highsider/ happipaikkoja, joista pienellä marginaalisella muutoksella olisi ollut mahdollisuus muutaman kisan mittaiseen paikkojen parantaluun)

stonerissa on loppujen lopuksi paljon samaa mitä oli nuoressa rossissa.rossi oli vaan hivenen härskimpi.sekin on osittain varmaan tiputtanu rossin vauhtia kun riskinotto ja härskiys on vanhuuden myötä kadonnut. kyllä ne oli hienoja kisoja kun rossi,gibernau ja biaggi taisteli voitosta kyynerpäitä apuna käyttäen.:respect:

Rossilla on omien sanojensa mukaan 3 vaihtoehtoa eli Yamaha, Ducati ja joku satelliittitalli. Prioriteetti on varmasti pysyä tehdaspyörällä eli D tai Y. Noista Yammulla olisi kakkoskuskin paikka ja Ducatilla ykkönen, MCN:n sivuilla oli haastista Lagunasta ja niistä jäi sellainen kuva, että ykköskuskin (tai tasavertainen kalusto) painaa vaakakupissa paljon vaikka tilanne Yamahan suhteen on muuttunut ja vanhat kaunat unohdettu, jotka liittyi Lorenzon palkkaamiseen. Jotenkin on sellainen tuntuma, että jäisi Ducatille, mikäli Ducati saa vain varmistettua projektin kehitystä. Audin rahaa näyttäisi olevan, joten tietotaitoa vielä lisää niin uskoisin, että se sinetöi Rossin jatkon. Jos Ducatin meno junnaa paikoillaan, kuten nyt on ollut, niin ei se kyllä motivoi Rossia jatkamaan, kun nytkin on jo henkisesti aika kova pala ajella sijoilla 8-10.

Ducati oli nyt kysellyt Masao Furusawaa konsultoimaan pyörän kehitykseen, kyseessä siis sama mies, joka kehitti M1:sen. Tuo voi olla aika härski liike jos hyppää Yammulta Ducatille, on kuitenkin japanilainen japanilaisella merkillä ja tuollaiset takinkäännöt ei taida olla siinä kulttuurissa ihan pieniä juttua.

Nyt on sopivasti kesätauko niin pääsee huhumyllyt käyntiin kun mitään muuta ei tapahdu:D

Itse elän siinä toivossa että tohtori palais jammun sarviin ja sais kaivettua vanhaa vauhtia takasin. Voi kyllä olla että Ducsun sopimuksessa on liikaa nollia...

ducati voi luvata vaikka kuun taivaalta rossille (17 milj.) mut ei sillä liksalla mitään väliä oo rossille. suurin osa sen palkast tulee sponssi tuloista. Rossi on myös itse jo todennu että jos se rahasta olis kiinni homma olisi selvä jo eli sopimus ducatin kanssa olis tehty aikoja sitte.

Pistetään nyt tällekin foorumille, eli joko Rossi on allekirjoittanut sopimuksen Yamahan kanssa?
http://motomatters.com/news/2012/08/03/valentino_rossi_spotted_at_yamaha_s_euro.html

The Italian was spotted at Yamaha Motor Europe's headquarters at Schiphol-Rijk, an industrial estate next to Amsterdam's Schiphol airport, by former racer Niall Mackenzie, who was visiting the Yamaha HQ while negotiating a deal for his younger son Tarran to race in Superstock next season. The Scotsman posted the sighting - naming only a 'well-known Italian' wearing 'a big smile on his face'

Kyllä tuo aika varmalta näyttää, koska Motomatters ei ihan pelkkiä huhuja laita sivuilleen:thumbup:

Taisi sittenkin olla huijaus, alkuperäinen lähde (Niall MacKenzien twitter) oli kai kaapattu ja joku spämmäsi sitten huvikseen "infoa", näin ainakin Motomattersin David Emmett kertoo.

:banned:

oli toi twitter päivitys feikki tai ei ni kyll indys nähää ku rossi astelee lehdistö tilaisuutee ja ilmottaa siirrosta yammulle. Ducatillehan tää on täys katastrofi ku ei löydy enää ens kaudelle ykköskuskia. ainoot vaihtoehdot ducatille on dovi tai crutchlow enkä nyt usko että kumpikaan saa ihmeitä aikaan ducatilla ja ei haydenkään mikään supernopee oo ollu. ducatin alamäki taitaa jatkua vielä tovin ellei moto2:sesta joku redding tai iannone tule pelastamaan ducatia.

En ihmettele Valentinon valintaa. Mutta vaikka olen ikuinen Rossi-fani, niin silti odotukset ensi vuoteen on maltilliset. Näinköhän Rossilla vielä on nälkää ottaa se viimeinenkin riski tämän lajin mestaruudesta kamppaillakseen? Ainoa syy minkä keksin, on että onhan vanhan mestarin vielä näytettävä oma osaamisensa kahden limbokauden jälkeen.

PR-arvo pelkästään on Yamahalle valtava. Rossin paluu Ducatilta takaisin "kotiin". Ducatille taas valtava tappio, edes Rossi ei saanut laitetta kulkemaan.

Toisaalta taustalla on aina raha. Ehkä Ducati ei halunnut maksaa Rossille sitä mitä Rossi halusi. Ei erityistä menestystä, omistaa itse kaikki oikeudet omaan "46"-tavaramerkkiinsä, luultavasti hänelle menee royaltit kaikesta Ducatin 46 fanikamasta. Myös Audi uutena omistajana on varmaan talouden taustaa hämmentämässä. Paljon on spekuloitu että mikä oli VW Groupin syy ostaa Ducati? Jokin se on ollut ja edellä kirjoitettu saattaa juontaa myös VW Groupin strategiasta Ducatin tulevaisuudelle.

Jännä nähdä miten Italia asiaan suhtautuu. Onko niin että sympatiat menee Rossille, vai onko Rossi nyt maanpetturi kun hylkää Ducatin?

rahasta rossin siirrossa ei ole edelleenkään kyse! rosille on ihan sama mitä joku tiimi maksaa niinkuin nytkin ducati tarjosi puolet suuremman palkan kuin yamaha. Rossi palaa yamahalle tapellakseen voitoista. maailman mestaruuteen voi olla ainakin toistaseksi vielä vaikea uskoa mutta voitto tili tulee kasvamaan varmasti.

Samaa mieltä rookie94:sen kanssa. Ducati (ja Audi) tarjosi isoa rahaa kaudesta, 17milliä ainakin. Yamahan on huhuiltu maksaneen vain murto-osan tuosta, toki sponssit edelleen kantaa ison rahasäkin Rossille. Lisäksi Yamahalle ei pääse Rossin kaveriporukka Uccion johdolla, ainoastaan lähimmät mekaanikot ja inssit. Toki kaverit saattaa pyöriä mukana Rossin vippinä tms. mutta eivät tule olemaan tallin palkkalistoilla, kuten ovat nyt Ducatilla. Eli taloudellisesti ja muutenkin "työsuhteen etujen" osalta tämä tuntuu downgreidaukselta, mutta odotettavissa on parempi pyörä ja varmasti tavoittelee voittoja. Tai edes parempaa fiilistä ja motivaatiota, jotka on kadonneet Ducatin selässä.

Rossi omistaa tiettävästi itse oikeudet omiin fanituotteisiinsa, joten kun summataan yhteen rahapalkka tallilta, sponssien maksamat palkat ja vielä miten fanikaman tuotot jaetaan, on se taustalla oleva rahayhtälö suurelle yleisölle tuntematon. Mutta toki on niin ettei ko kaverin kai tarvitse leivän tai edes juuston takia enää ajaa.

Meneekö Burgess mukana? Olin liki kuukauden reissussa lähes kokonaan ilman nettiä, eipä oo tässä vaihtospekulaatioitakaan mistään luettua.

Ei ollut vielä varmuutta Burgessista, mutta olettavat hänen ja muiden tärkeimpien mekaanikkojen siirtyvän Rossin mukana.

Eiköhän se oikeesti ole niin että Rossi haluu vielä oikeasti yrittää voittaa mestaruus ennen kuin lyö hanskat naulaan ja Ducatilla siihen ei nyt vaan yksinkertaisesti pysty.

Back