-Todetuista sääntörikkeistä jaetaan virhepisteitä 1-10, neljällä kertyneellä pisteellä starttaa seuraavaan kisaan letkan hänniltä, seitsemällä varikolta ja kymmenellä diskataan seuraavasta kisasta ja pisteet nollataan.
-Varikon aukeamisen yhteydessä heilutetaan valon lisäksi vihreää lippua.
-Ei heiluteta punaista lippua lämmittelykierroksen päätteeksi.
-Renkaanlämmittimet tulee poistaa välittömästi "1min" kyltin heilautuksen jälkeen.
-Jotta pääsee aika-ajoihin, täytyy ajaa yhdessä neljästä harjoituksesta 107%-säännön sisään, warm upissa ajetut ajat eivät enää riitä kisaan kelpuuttamiseksi. Ei koske hyväksyttyjä loukkaantuneiden kuskien tuuraajia, niiden täytyy kuitenkin kyetä ajamaan edes joku aika tauluun aika-ajon ensimmäisessä sessiossa.
-Sadekelillä takavalon käyttö jätetään tiimien omaan harkintaan.
-Ei tarvitse ilmoittaa tiimille, mikäli kuski on saanut varikon läpiajorangaistuksen varaslähdöstä, kuskille ilmoitetaan taululla lähtöviivalla ja muille ajanottojärjestelmässä.
-Ei ole enää minimisakkoja rikkeille, maksimi 50k€
Tekniset säännöt:
MotoGP 2013:
-Hiilikuituvanteet kielletään (ei ole koskaan sallittu Moto2/3).
-CRT-pyörien jarrujen oltava samat 320mm kuin protojen.
-(Nyt meni aivot solmuun) Enää ei anneta yhtä ylimääräistä pehmeän seoksen eturengasta ja vapaavalintaista takarengasta, poikkeuksena CRT-tallit, jotka saavat yhden ylimääräisen pehmeän-seoksen takasen.
-2014 moottorien kehitys "jäädytetään" F1-tapaan. Saman valmistajan moottorista eri tallit voivat jäädyttää erilaiset versiot moottorista, jota käyttävät koko kauden. Ei koske CRT-talleja.
-2015 asetetaan hintakatto jarru- ja jousituskomponenteille ja mahdollisesti huoltohinnoille.
Moto2/3 2013:
-Quick-shifterit syynätään
-Sallitaan 8 eturengasta ja 9 takasta, seokset määrää rengastoimittaja
-Kaksinumeroisten numeroiden välin täytyy olla min. 10mm
2014:
-Moottorit tullaan jakamaan sarjan organisaattorin toimesta satunnaisesti. Kilsojen tullessa täyteen moottoria ei tarvitse palauttaa.
-Käydään vielä keskusteluja moottorien maksimimäärästä ja sallituista huoltotoimenpiteistä.
-Hintakatto laitteille.
Kaikki luokat 2014:
-Uudet ajanottovehkeet, mahdollisuus näyttää pyörän mittarostossa kuskeille lippumerkkejä.
-Moto2 luokassa uusi lambda-sensori pakolliseksi.
-2015 yhtenäistetään vanteet.
Lopuksi ilmoitetaan, että komissio on hyväksynyt kaikki CRT-ilmoittautumiset ensi vuodelle. Lisäksi Michel Pirro saa ajaa villillä kortilla Ducatia Jerezissä, Mugellossa ja Misanossa, Martin Bauer CRT:lla Brnossa.