• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoGP 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kalliollakin on tavoite olla siellä keskikorokkeella, niin pakko on miettiä, miten täydellä tankilla pysyy kärjen tuntumassa. Ei auta, jos on puolet kisasta nopea. Seitsemän kilon lisäpaino tälle kaudelle ei varmaan auta, etenkin jos suurin osa siitä on pyörässä -> tiukkaa punttia ja kasvattaa Arnold yläselän, niin kyllä se siitä :D

Juurikin näin, alussa ei passaa antaa liikaa siimaa, luokasta riippumatta yleensä sitä ei saa enään kiinni.

Oli kyllä mielenkiintoinen kisa kokonaisuudessaan joka luokka.
Muistakaa mun sanoneen että Dovi voi olla hyvinkin tämän kauden musta hevonen MotoGp luokassa.
 
Näyttikö teistä(kin) siltä, että Crutchlowilla olisi ollut hyvä tsänssi taistella podiumipaikasta mutta kun pyörä ei vaan kulkenut niin kuin tehdaskuskeilla niin ei ollut mitään saumaa pysyä iskuetäisyydellä Honda-kuskeista.
Meni sitten vähän liian limiitillä yrittämiseksi mikä ehkä johti tuohon "pikku"virheeseen pääsuoran jarrutuksessa.
Lorenzolla käytännössä virheetön kisa, Rossilta ja Marquzilta hienoa taistelua loppukierroksilla.
Seurasitteko muuten kavereita ennen podiumille menoa, aika rento fiilis näytti näiden kolmen kesken olevan.
Miten lienee sitten kun kausi etenee vähän pidemmälle, vieläkö naurua riittää?
 
Näyttikö teistä(kin) siltä, että Crutchlowilla olisi ollut hyvä tsänssi taistella podiumipaikasta mutta kun pyörä ei vaan kulkenut niin kuin tehdaskuskeilla niin ei ollut mitään saumaa pysyä iskuetäisyydellä Honda-kuskeista.
Meni sitten vähän liian limiitillä yrittämiseksi mikä ehkä johti tuohon "pikku"virheeseen pääsuoran jarrutuksessa.
Lorenzolla käytännössä virheetön kisa, Rossilta ja Marquzilta hienoa taistelua loppukierroksilla.
Seurasitteko muuten kavereita ennen podiumille menoa, aika rento fiilis näytti näiden kolmen kesken olevan.
Miten lienee sitten kun kausi etenee vähän pidemmälle, vieläkö naurua riittää?

Horgella hyytyy ensimmäisenä, jos hyytyy, sillä Vale voi ratsastaa vanhuskortilla/ olen kakkoskuski- kortilla Marquez rookiekortilla. Pedrosa ei hymyile muutenkaan, ennen kuin on pytty kaapissa.
 
Rossi tuli takaisin ja teki kisasta kisasta.... tosin hyvää settiähän tuo oli muutenkin....
 
Näyttikö teistä(kin) siltä, että Crutchlowilla olisi ollut hyvä tsänssi taistella podiumipaikasta mutta kun pyörä ei vaan kulkenut niin kuin tehdaskuskeilla niin ei ollut mitään saumaa pysyä iskuetäisyydellä Honda-kuskeista.

Yllättävän iso ero huippunopeuksissa tehdas ja satelliitti-Yammuissa. Cal oli jonkun kympin hitaampi koko ajan pääsuoralla kuin Rossi & Lorenzo.
 
Crutchlown mukaan syy siihen että Lorenzo karkasi kärjessä ja Rossi onnistui kuromaan kärjen kiinni mutta mies itse pysyi Hondien takana on se, että Yamaha on ko. radalla Hondaa nopeampi mutta vain jos saa ajaa omia pyöreitä linjojaan, kun taas Hondat nostetaan pystyyn ja ammutaan ulos mutkista. (Jokainen voi halutessaan heittää tähän myös kuskien taitoerosta tai satelliittipyöristä, en ota kantaa)

Kuulemma ainoa tapa päästä Hondista ohi olisi ollut tunkea aggressiivisesti rinnalle, kuten Rossi tekikin. Crutchlow lupasikin jatkossa tunkea itsekin väkisin ohi.

Lähde: http://www.motomatters.com/analysis/2013/04/08/2013_qatar_motogp_sunday_round_up_the_da.html
 
Yllättävän iso ero huippunopeuksissa tehdas ja satelliitti-Yammuissa. Cal oli jonkun kympin hitaampi koko ajan pääsuoralla kuin Rossi & Lorenzo.

Ei pysty olemaan samaa mieltä. Statistiikan valossa satelliitti-Yamaha menee sen mitä tehdastiiminkin: http://resources.motogp.com/files/results/2013/QAT/MotoGP/RAC/AverageSpeed.pdf?v1_c46750ba

Cal ei vaan hyödyntänyt Jampin etuja vs Rossi, joka sisäkanttareista oikomalla sai paremmat lähtönopeudet Hondien perään.
 
Olisiko kellään toimivaa linkkiä mistä voisi katsella jälkikäteen? bbc ku ee anna katella UK ulkopuolelta :dunno:
 
Täällä kysellään, että mistä voi katsella lähetyksiä yms livenä, jälkikäteen... Kerrompa sellaisen sivuston kuin motogp.com :thumbup: Ostatte sieltä sen videopassin 100e/kausi. Eipä tee paljon jos jakaa kisaa kohti. Kaikki haastattelut, harjoitukset, aika-ajot, kisat(suorana, jälkilähetyksenä ja koosteena) sekä kaikki mahdollinen tieto mitä nyt vaan tarvii. Itse suosittelen pari kautta käyttäneenä ja tiiviisti sarjaa seuranneena :)
 
Tietääkö joku mistä alumiinista motogp-pyörien rungot tehdään, sellaisen tiedon löysin joltain jenkkifoorumilta että jostain 6000-sarjalaisesta mutta mitään muuta tietoa ei ole löytynyt. Löytyisköhän täältä tietoa joltain kuka on vähän enemmän kilpaskenessä mukana...
 
Tietääkö joku mistä alumiinista motogp-pyörien rungot tehdään, sellaisen tiedon löysin joltain jenkkifoorumilta että jostain 6000-sarjalaisesta mutta mitään muuta tietoa ei ole löytynyt. Löytyisköhän täältä tietoa joltain kuka on vähän enemmän kilpaskenessä mukana...

Vähän riippuu miltä valmistajalta kysyy. Esim. brittiläinen runkopaja FTR tekee mm. Ducatin rungot ja monet CRT-rungot ja he varmaankin käyttävät jotain "hyllytavaraa" kun joutuvat pienenä toimijana ostamaan raaka-aineet. Muistelisin, että tästä oli taannoin maininta Performance Bikesissa joskus viime vuonna, että käyttävät "normally available aluminium". Taasen japsitehtailla voi olla hieman toisen kokoluokan resurssit, hankintakanavat ja mahdollisuus tehdä/teetättää eri seoksia. Lisäksi usein runko ja swingi on erilaista seosta.

E: pläräsin omia muistiinpanoja vuodelta 2012 ja löytyi maininta 6082 alumiinia swingissä. Tämä oli Yamaha-inssin vastaus Q&A-tyyppisessä yleisötilaisuudessa, tosin nehän voi aina kertoa mitä vaan ja porukka uskoo ne mukisematta:D En tunne metallurgiaa ja alumiinilaatuja, joten en osaa sanoa voisiko tuo olla oikein.
 
Viimeksi muokattu:
^hieno ajo Kalliolta. Toivottavasti tästä tuloksesta herran omat fiilarit paranee ja alkaa menestysputki entisten aikojen tapaan.
 
^hieno ajo Kalliolta. Toivottavasti tästä tuloksesta herran omat fiilarit paranee ja alkaa menestysputki entisten aikojen tapaan.

Iloinen Mika oli ainakin lähdön jälkeisessä haastattelussa, ei "itkenyt" vika mutkan virhettä.
 
Kalliolta tosiaan loistava ajo, Moto3:ssa sensijaan ihmetyttää mitä Niklakselle tapahtui viimeisellä kierroksella :dunno:
 
E: pläräsin omia muistiinpanoja vuodelta 2012 ja löytyi maininta 6082 alumiinia swingissä. Tämä oli Yamaha-inssin vastaus Q&A-tyyppisessä yleisötilaisuudessa, tosin nehän voi aina kertoa mitä vaan ja porukka uskoo ne mukisematta:D En tunne metallurgiaa ja alumiinilaatuja, joten en osaa sanoa voisiko tuo olla oikein.

6082 on tyypillinen koneenrakennuksessa käytettävä laatu, tota löytyy suomestakin jokaisesta konepajasta.
 
Back
Ylös