• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoGP 2016

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Havis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Havis

New member
Mielenkiintoinen uutinen heti alkuun

http://www.bike.fi/uutiset/racebike/nyt-se-vahvistettu-stoner-palaa-ducatille

MotoGP-luokan kaksinkertaisen maailmanmestarin Casey Stonerin paluu Ducatille on saanut virallisen vahvistuksen. Kuninkuusluokan vuoden 2012 jälkeen hyvästellyt aussi toimii odotetusti Ducatin testikuljettajana kaudella 2016.

Stoner saavutti MotoGP-luokan ensimmäisen maailmanmestaruutensa vuonna 2007 Ducatilla kilpaillessaan. Hän ajoi Ducatilla kaudet 2007-2010 ennen siirtymistään Hondalle. Stoner saavutti Ducatilla 23 GP-voittoa.

Testipestin lisäksi Ducatin maailmanlaajuiseksi lähettilääksi kiinnitetty Stoner, 30, testasi MotoGP-luokan pyörää viimeksi helmikuun vaihteessa Sepangin radalla Malesiassa. Stoner käskytti silloin Hondaa, jonka kanssa hänen sopimuksensa tulee näin ollen tiensä päähän.

- Tein HRC:n (Honda Racing Corporation) kanssa hienon yhteisen matkan viiden viimeisen vuoden aikana saavuttaen myös maailmanmestaruuden kaudella 2011. Kauden 2016 osalta voin innoissani ilmoittaa, että liityn taas Ducatin tiimiin!, Stoner iloitsee.

- Minulla on paljon mahtavia muistoja työskentelystä näiden ihmisten ja Ducatin kanssa. On erityistä saada uusi mahdollisuus työskennellä heidän kanssaan, jatkaa Stoner.

Ducati palasi päättyneellä kaudella hämmentämään MotoGP-luokan kärkipakkaa ja haastamaan Yamahaa sekä Hondaa. Ducatille tulleen Gigi Dall'Ignan teknisellä tietämyksellä oli merkittävä rooli tässä isossa harppauksessa.

- Dall'Igna on tuonut tullessaan uuden lähestymistavan ja odotan innolla päästäkseni auttamaan tiimiä ja sen kuljettajia Andrea Doviziosoa ja Andrea Iannonea parhaan kykyni mukaan.

- Ducati brändinä ja Ducatin fanit ovat olleet isossa roolissa urallani ja elämässäni. On tosi hienoa uudistaa tämä suhde ja aloittaa uusi luku tämän ikonisen brändin kanssa, muotoilee Stoner.

Ducatin toimitusjohtaja Claudio Domenicali toivottaa Stonerin avosylin takaisin.

- Stoner on pysynyt aina kaikkien ducatistien sydämissä ja olen erittäin hyvilläni siitä, että hän on päättänyt palata perheeseemme. Casey on poikkeuksellinen lahjakkuus ja hän pystyy kokemuksellaan edistämään merkittävästi Desmosedici MotoGP-pyörän kehitystyötä yhdessä Gigin ja kahden kahden Andrean kanssa.


P.S.
Tämä sama uutinen on näköjään aiheen MotoGP 2015 alla, mutta laitoin sen tähän kun mielestäni kuuluu enempi tulevan kauden asioihin, ei 2015.

Testikuljettajan rooli saattaa sisältää kisan pari villinllä kortilla, esim Phillip Island, miksei joku muukin.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa sellainen visio mieleen tästä Stonerin testikuski pestistä Ducatilla:

-Stoner oli ainoa joka viime aikoina sai Ducatin kulkemaan kilpailukykyisesti => ajotyylissä jotain omintakeista.

Näinollen, onko itse asiassa kovinkaan hyödyllistä yleisellä tasolla jos Casey nyt jauhaa Ducatilla ratakierroksia kasapäin ja saa pyörän nopeaksi? Jos ne säädöt ja aikaansaannokset ei kuitenkaan sovi kenellekkään muulle kuin Caseylle itselleen, ei Ducatin kilpailukyky muutu nykyisestä piirunkaan vertaa eteenpäin, ellei sitten Stoneria nosteta saman tien kisakuskiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Osa näistä tekijämiehistä osaa ajaa kovaa kunhan pyörä on edes sinnepäin, osa vaatii omalle ajotylille sopivamman pyörän jotta vauhti on kohdallaan.
Sitä Valekin on jossain haastattelussa sanonut että ei ymmärrä miten Casey vei Ducatia sillä vauhdilla kuin vei. Samoten Agostini vertasi itseään Hailwoodiin ja sanoi että Mike the bike olisi ajanut kottikärrylläkin kovaa kun hän taas tarvitsi "paremman" pyörän jotta sai itsestään täyden tehon irti.
Pyörän kehittäminen riippuu tietysti siitä millaista palautetta kuski osaa antaa, ja miten teknikot sen palautteen osaa tulkita niin että pyörää saadaan kehitettyä.
Autopuolelta kuulemma Jim Clark oli aikanaan sellainen hanskalla paikkaaja jolta ei oikein saanut mitään tähdellistä infoa auton säätämiseen ja kehitykseen vaikka kaveri olikin oman aikansa ehkä paras rata-autokuski.
 
Osa näistä tekijämiehistä osaa ajaa kovaa kunhan pyörä on edes sinnepäin, osa vaatii omalle ajotylille sopivamman pyörän jotta vauhti on kohdallaan.
Sitä Valekin on jossain haastattelussa sanonut että ei ymmärrä miten Casey vei Ducatia sillä vauhdilla kuin vei. Samoten Agostini vertasi itseään Hailwoodiin ja sanoi että Mike the bike olisi ajanut kottikärrylläkin kovaa kun hän taas tarvitsi "paremman" pyörän jotta sai itsestään täyden tehon irti.
Pyörän kehittäminen riippuu tietysti siitä millaista palautetta kuski osaa antaa, ja miten teknikot sen palautteen osaa tulkita niin että pyörää saadaan kehitettyä.
Autopuolelta kuulemma Jim Clark oli aikanaan sellainen hanskalla paikkaaja jolta ei oikein saanut mitään tähdellistä infoa auton säätämiseen ja kehitykseen vaikka kaveri olikin oman aikansa ehkä paras rata-autokuski.
Hyvällä kuskilla voi myöskin olla sellainen ongelma että ajotyyli adaptoituu automaattisesti kierroksessa parissa siten että paskasta vehkeestä saa ulosmitattua kaiken.
Joten vertailevaa/rakentavaa palautetta voi olla vaikea antaa, jos sattuu olemaan kuski joka osaa vaan ajaa vehkeellä ku vehkeellä.
 
onkoha ens kaudella taas Lorenzo vs. Rossi? Itse epäilen Lorenzo vs Marquez.

Mitä tekee Dani Pedrosa?Andrea Iannone (Ducati) ?
 
onkoha ens kaudella taas Lorenzo vs. Rossi? Itse epäilen Lorenzo vs Marquez.

Mitä tekee Dani Pedrosa?Andrea Iannone (Ducati) ?

En tiedä, saas nähdä. :)

Meinaan ainakin katsella ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Toivottavasti muita katsojia on lupaustensa mukaan vähemmän, niin ei bitit pätki yhteyksissä
 
En tiedä, saas nähdä. :)

Meinaan ainakin katsella ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Toivottavasti muita katsojia on lupaustensa mukaan vähemmän, niin ei bitit pätki yhteyksissä

HEh, jos tää viittaus oli minuun kun muita irtisnomisuhkanneita en tunnista, niin toteutin aikeeni. Dorna ei moisesta tykännyt ja nyt viikoittain jaksavat tarjoilla alennettuun hintaan Videopassin uudistamista. Sen verta poliitikon verta suonissa, että takinkääntö onnistuu tarvittaessa näppärästi.

Ja jos ny puoleen hintaan tarjotaan niin voin vaikka ostaakkin, viiskybää on kuitenkin niin pieni raha että sen voi miljoonalla tapaa huonomminkin käyttää.
 
Honda ei vieläkään tiedä onko uusi motti hyvä vai ei. Yrittävät saada läpi F1 tyylistä token systeemiä missä kauden aikana saisi konetta kehittää.
 
Back
Ylös