MotoGP 2017

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikuni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikuni

New member
Otetaas seuraavan kauden höpötykset jo tänne, turha testienkään spekulointia on tonne edellisen kauden threadiin laittaa.

First thing first, hyvin on uudistunut Videopass, samaan 100€ hintaan nyt off season ja kisat ja myös multiscreen mukana. Vain full live timing oman maksun takana enää.

Testeistä olisi kiva nähdä kierrosaikoja eri kombinaatioilla, millä pyörillä ajettiin kovimmat kierrokset. Onkohan tuollaista listaa jossain?

Sellaisen kuulin myös kun testejä seurasin että KTM:llä Smith ja Pol Espargaro olivat vähän mutisseet ettei Kallio aja MotoGP vauhteja ja siksi pyörän kehitystä on viety vähän väärään suuntaan. Tuolta http://www.autosport.com/news/report.php/id/127125 lukemalla kyse oli enempi ajotyylien erosta, mutta pitäisikö Kallion opetella uusi tyyli jos vielä MotoGP:hen mielii, vai voiko Kallion tyylillä vielä pärjätä?
 
Mistäs tommonen tieto löytyy?

Lähettivät ainakin mulle meiliä:

As next season only one type of VideoPass subscription is available, we are maintaining the 2016 Season prices and adding new features!

New 2017 subscription features:

Full Off-Season access
Free Multiscreen: View up to 4 camera feeds simultaneously, with 4 onboard cameras to choose from
Live Timing Lite*: Access to LiveTiming Lite, showing the most crucial information about the riders during the race, qualifying and practice.
HD video quality: Upgraded video quality to improve your VideoPass viewing experience.

Käytössä ollut 99€ peruspassi.
 
Sellaisen kuulin myös kun testejä seurasin että KTM:llä Smith ja Pol Espargaro olivat vähän mutisseet ettei Kallio aja MotoGP vauhteja ja siksi pyörän kehitystä on viety vähän väärään suuntaan. Tuolta http://www.autosport.com/news/report.php/id/127125 lukemalla kyse oli enempi ajotyylien erosta, mutta pitäisikö Kallion opetella uusi tyyli jos vielä MotoGP:hen mielii, vai voiko Kallion tyylillä vielä pärjätä?

Olis kiva myös kuulla, että mistä ja miksi tuo ajotyyliero johtuu. Lähinnä siksi, että renkaiden ja alustan kehitys tulee pienellä viiveellä myös alempiin sarjoihin ja nykyäänhän esim. Superbikessa ja supersportissa ajetaan aika stop-and-go -tyylillä. Tosin noille ukoille se rullailu mutkassa tarkottanee jotain ihan muuta kuin meille kuolevaisille.
 
Otetaas seuraavan kauden höpötykset jo tänne, turha testienkään spekulointia on tonne edellisen kauden threadiin laittaa.

First thing first, hyvin on uudistunut Videopass, samaan 100€ hintaan nyt off season ja kisat ja myös multiscreen mukana. Vain full live timing oman maksun takana enää.

Testeistä olisi kiva nähdä kierrosaikoja eri kombinaatioilla, millä pyörillä ajettiin kovimmat kierrokset. Onkohan tuollaista listaa jossain?

Sellaisen kuulin myös kun testejä seurasin että KTM:llä Smith ja Pol Espargaro olivat vähän mutisseet ettei Kallio aja MotoGP vauhteja ja siksi pyörän kehitystä on viety vähän väärään suuntaan. Tuolta http://www.autosport.com/news/report.php/id/127125 lukemalla kyse oli enempi ajotyylien erosta, mutta pitäisikö Kallion opetella uusi tyyli jos vielä MotoGP:hen mielii, vai voiko Kallion tyylillä vielä pärjätä?

No mut olihan tuo Kallion QP2 aika kuitenkin kisakuskien testiaikoja parempi, et kai sillä tyylillä voi ihan hyvin mennä? Olosuhteissa varmaan osasyy, mutta eikös -36° ollut melkein puol sekkaa nopeempi toista kilpakuljettajaa, toinen vähän Mikaa edellä. Ja kisakuskit sai koittaa 2 kokonaista päivää....
 
No mut olihan tuo Kallion QP2 aika kuitenkin kisakuskien testiaikoja parempi, et kai sillä tyylillä voi ihan hyvin mennä? Olosuhteissa varmaan osasyy, mutta eikös -36° ollut melkein puol sekkaa nopeempi toista kilpakuljettajaa, toinen vähän Mikaa edellä. Ja kisakuskit sai koittaa 2 kokonaista päivää....

Aikoja eri päivien välillä ei kannata hirveesti tuijottaa vaan sitä eroa kärkeen. Tais molemmat ukot olla Mikaa lähempänä kärkeä. Voi hyvinkin olla, että ero tulee tuosta ajotyylistä ja pyörää pitää viedä uuden tyylin suuntaan. Toki hienoo työtä Mika on tehny tuon pyörän kehittämisessä, pari sekkaa kärkeen vuoden kehitystyöllä ei ole ollenkaan paha suoritus. Vuosi lisää hieromista ja veikkaan, että ajotyylistä riippumatta se sekunti lähtis erosta pois.
 
Lähettivät ainakin mulle meiliä:

As next season only one type of VideoPass subscription is available, we are maintaining the 2016 Season prices and adding new features!

New 2017 subscription features:

Full Off-Season access
Free Multiscreen: View up to 4 camera feeds simultaneously, with 4 onboard cameras to choose from
Live Timing Lite*: Access to LiveTiming Lite, showing the most crucial information about the riders during the race, qualifying and practice.
HD video quality: Upgraded video quality to improve your VideoPass viewing experience.

Käytössä ollut 99€ peruspassi.
Jees, lähetin mailia aspaan. Katotaan mitä vastaavat jos vastaavat.

Mulla kun oli passi+multiskriini 139.99e, niin tuli tommonen ennakkoilmo:
New 2017 subscription features:

Full Off-Season access
Live Timing, Live Tracking & Audio in the App: Enjoy for free the full LiveTiming, LiveTracking & Audio in the MotoGP app for free during the whole season
HD video quality: Upgraded video quality to improve your VideoPass viewing experience.

Vittu mitä kusetusta.
 
Aikoja eri päivien välillä ei kannata hirveesti tuijottaa vaan sitä eroa kärkeen. Tais molemmat ukot olla Mikaa lähempänä kärkeä. Voi hyvinkin olla, että ero tulee tuosta ajotyylistä ja pyörää pitää viedä uuden tyylin suuntaan. Toki hienoo työtä Mika on tehny tuon pyörän kehittämisessä, pari sekkaa kärkeen vuoden kehitystyöllä ei ole ollenkaan paha suoritus. Vuosi lisää hieromista ja veikkaan, että ajotyylistä riippumatta se sekunti lähtis erosta pois.
Tossa sen taas näkee. Jos pyörä säädetään nopeeks, ja kuski opettelee ajamaan sillä, niin paketti on niin nopee kun voi olla. Jos taas pyörää säädetään kuskille, niin paketti hidastuu verrattuna edelliseen.
Kotarin kierrosajasta vois hyvinkin tippua sekuntti nyt heti pois, jos se säädettäis nopeeks, ja selkään pistettäis kuski joka osais sitä ajaa.
 
Eikö tuo ole joku 2002-2003 kausien Ducati? Aika old schoolia mm. keulan osat, swingi, yleinen "stance" jne... Ilmanottoaukko myös paljastaa, samoin renkaat.
 
Eikö tuo ole joku 2002-2003 kausien Ducati? Aika old schoolia mm. keulan osat, swingi, yleinen "stance" jne... Ilmanottoaukko myös paljastaa, samoin renkaat.

On. 2017 mallista löytynee kuvia siivellisenä Valencian testeitä. Tuskin eroaa merkittävästi 2016 mallista pl. siivet, jotka lähtevät sääntöjen takia pois.
 
Ja kuten arvata saattaa, niin MotoGP videopassi-aspasta tulee perus diipadaapaa "ei voida tehä mitään".
 
Jees, lähetin mailia aspaan. Katotaan mitä vastaavat jos vastaavat.

Mulla kun oli passi+multiskriini 139.99e, niin tuli tommonen ennakkoilmo:
New 2017 subscription features:

Full Off-Season access
Live Timing, Live Tracking & Audio in the App: Enjoy for free the full LiveTiming, LiveTracking & Audio in the MotoGP app for free during the whole season
HD video quality: Upgraded video quality to improve your VideoPass viewing experience.

Vittu mitä kusetusta.
Halapa live timing jos siitä pitää maksaa tuo 40€ lisää. :D
 
Tossa sen taas näkee. Jos pyörä säädetään nopeeks, ja kuski opettelee ajamaan sillä, niin paketti on niin nopee kun voi olla. Jos taas pyörää säädetään kuskille, niin paketti hidastuu verrattuna edelliseen.
Kotarin kierrosajasta vois hyvinkin tippua sekuntti nyt heti pois, jos se säädettäis nopeeks, ja selkään pistettäis kuski joka osais sitä ajaa.

Aika tiukoja väitteitä tuli:
1) KTM:ää ei ole säädetty nopeaksi vaan kuskille (Kalliolle).
2) KTM:n kuskit ei osaa ajaa (Kallio, Smith ja Espargaro)
3) KTM:n kuskit ei osaa säätää pyörää.

Suhteellisen hyvät insinöörit vaikuttas olevan Kotarilla töissä kun kädettömät kuskit väärin säädetyllä pyörällä eivät jää kuin pari sekkaa kärjelle.

Onko sulla muuten olemassa tietoa, että mikä on se universaali ajotyyli ja pyörän säätöfilosofia, jolla laite kuin laite on niin nopea kuin mahdollista?
 
En osaa sanoa, et miten esim valenciassa vaikuttaa pitoon ilman mukana kulkeutuva hiekka ja muut kuun asennosta riippuvat asiat, mutta asfaltilla ja asfaltilla voi äkkiä olla puoli sekuntia sekunti eroa. Samaan aikaan radalla ajettuja tuloksia kannattaa verrata keskenään.

Ja kyllä noita mutkia, mihin rullataan sisään tai jopa ollaan kaasulla sisään menossa, löytyy nopeiltakin kuskeilla. Paperilla homma voi toki olla toisin, mutta yhtään paperin palaa ei ole toistaiseksi ollut kouhuvaa suihkuttelemassa.
 
Back
Ylös