• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoGP 2020

Joo, Pol menee Repsol Hondalla ja nuorempi Marquez LCR:lle Crutchlown tilalle.

edit: Sitä en muuten tiedä, saako kumpi satelliittikuskeista tehdaspyörän, vai saako kumpikaan. Crutchlowllahan on ollut tämänvuotinen mopo allaan, kun Nakagami taas joutuu kurvaamaan viimevuotisella.
 
Päivitetty (30.9.2020) MotoGP -ajajien tiimi kokoonpanot 2021:

Repsol Honda:
Marc Marquez (End of 2024)
Pol Espargaro (End of 2022)
Alex Maquez (moving to LCR Honda)

Monster Yamaha
Maveric Viñales (End of 2022)
Fabio Quartararo (End of 2022)¨
Valentino Rossi (joining Petronans Yamaha for 2021)

Ducati Team:
Jack Miller (End of 2021, option for 2022)
Francesco Pecco Bagnaia (End of 2021)
Andrea Dovizioso (leaving Ducati at end of 2020)
Danilo Petrucci (joining Tech3 KTM for 2021)

Suzuki:
Alex Rins (End of 2022)
Joan Mir (End of 2020)

Red Bull KTM
Brad Binder (End of 2021)
Miguel Oliveira (End of 2021)
Pol Espargaro (joining Repsol Honda)

Aprilia Gresini:
Aleix Espargaro (End of 2022)
Andrea Iannone (End of 2020) or Cal Cruchlow? Andrea Dovizioso?

Petronas Yamaha Sepang Team:
Franco Morbidelli (End of 2022)
Valentino Rossi (End of 2021)
Fabio Quartararo (joining Monster Yamaha in 2021)

Tech3 KTM:
Danilo Petrucci (KTM contract, end of 2021)
Iker Lecuona (KTM contract, en of 2021)
Miguel Oliveira (moving to Red Bull KTM for 2021)

LCR Honda:
Alex Marquez (HRC contract, end of 2022)
Takaaki Nakagami (HRC contract, end of 2020)
Cal Crutchlow (HRC contract, end of 2020)

Pramac Ducati:
Johann Zarco
Jorge Martin
Francesco Pecco Bagnaia (moving to thev official Ducati Team in 2021)
Jack Miller (moving to thev official Ducati Team in 2021)

Avintia Racing:
Tito Rabat (End of 2021) or Luca Marini?
TBA (Enea Bastianini)
Johann Zarco (moving to Pramac)

LÄHDE:
https://www.crash.net/motogp/feature/935606/1/updated-rider-lineup-2021-motogp-world-championship
 
Jossakin haastattelussa Puig mainitsi että Calille järjestetään Honda-paikka, esim. WSBK:sta. Haslam saanee lähteä. Rabat lopettaa tod. näk., vammat ei oo parantuneet ja omaa rahaa on laitettu liikaa.
WSBK:n puolella taitaa olla Ducatipaikkoja vielä kans jaossa?
 
Tuolla on nyt muutamakin a(?)-luokan kuski ilman työpaikkaa, Dovi, Crutchlow, Petrucci.
Kiva nähdä mihin nuo päätyy ensi kaudella.

Olihan se tuossa listassa jo mutta mainittakoon erikseen että jo kauan on ollut Petruccilla Tech 3 KTM sopimus takataskussa eli työkkäriin / poliisien työttömyyskassaan ei tartte mennä.
 
Jos oikein ymmärsin niin Avintian rahoitus on ollut pitkälti Rabatin mukana tullutta,
jos se jää pois niin voi olla vaikea kerätä budjettia ensi kaudelle.
Toisaalta on myös ollut puheita että Suzukille tulisi satelliittitiimi.
Dornahan on tukenut tiettyjen kuskien motogp-uraa lähinnä kait markkinointisyistä
ettei sarjasta tule liian Espanja-painotteista.
 
Toistaiseksi oli vissiin olemassa sääntöjä montako tietyn valmistajan mopoa sai olla viivalla tai jotain, jos oikein muistan.

Suzukilla on tilaa.
 
Toistaiseksi oli vissiin olemassa sääntöjä montako tietyn valmistajan mopoa sai olla viivalla tai jotain, jos oikein muistan.

Suzukilla on tilaa.

Näin muistelen minäkin, mutta mikähän se määrä on? Tällä kaudella on parhaimillaan ollut jopa 7 Ducatia viivalla.
2kpl Ducati Corse, 2kpl Pramac, 2kpl Avintia ja vielä testikuski Pirro! Tietysti on aina poikkeuslupia ja muita tulkintoja.
 
Jaha, se ois sit patonkimaan geepee seuraavaks/ viikon päästä. Vuos sitten (keväällä tosin) sää oli todella nihkee/ viilee/ kostee. Mir ja Abraham veti lämppärikierroksella nurin, koska eturengas kylmä, todella amatöörimäistä tohua.

Kisassa abaut kaikki oli liikkeellä S/S-rengastuksella, ja yllättäen Markku oli kärjessä. Mutta rata näyttäisi sopivan huipputehoille/ Ducatit oli Markun perässä; Dovi, Petrucci, Miller; kaikkiaan kolmen sekunnin nippu. Jah sitten, kukas muukaan, kuin ikuinen podiumin metsästäjä Rossi, samassa nipussa.
Poloinen 3 sekunnin gäpillä Rossiin, ja sitten sekunnin hajuraoilla satelliittijammukuskit Morbi ja Faabio.

Q2ssessa oli ollut ihan sama meninki; Markku, Duksut, Jammut.

Kisassa naamalleen veti: Vinales, Bagnaia ja Nagakami(!!!).
Hanskat naulaan pisti: Rabat, Abraham (musta lippu!) ja Iannone.

Eli tulossa varmaankin taas viihdyttävä ja yllätyksekäs skaba. Kuka vetää naamat? Ketä rikkoo kasetin? Säätääkö joku eniten? Riittääkö mustan hevosen laukka podiumille?
 
150 pistettä vielä jaossa.. Periaatteessa häntäpaikkaa pitävä Stefan Bradl, jolla ei ole pistettäkään, ehtisi vielä kiriä mestariksi. Tuskin kuitenkaan.

Toivottavasti pienet piste-erot jatkuu vielä loppujen osakilpailukierrosten aikana.
 
150 pistettä vielä jaossa.. Periaatteessa häntäpaikkaa pitävä Stefan Bradl, jolla ei ole pistettäkään, ehtisi vielä kiriä mestariksi. Tuskin kuitenkaan.

Toivottavasti pienet piste-erot jatkuu vielä loppujen osakilpailukierrosten aikana.
Noh, jos katsoo MM-taulukon kärkikuusikkoa; Faabio, Mir, Vinales, Dovi, Morbi, Miller. Niin todennäköisyydet että joku otais homman selkeesti haltuun loppukaudeks, ja veis mestaruuden näytöstyyliin, on jossain nollan ja olemattoman välillä.

Faabion lanttu välillä sekoilee ja välillä ei. Mir on antenniosaston suhteen vähän tuntematon. Vinalesilla riittää ylä ja alamäkeä, jatkuvasti, koko ajan. Dovi kahlaa millon missäkin. Morbilla välillä kulkee, välillä ei. Milleri säkenöi, tai sitten ei.

Erot kun on luokkaa kymppä, ehkä max pari, per kierros, niin antenniosastot pitää huolen siitä että katsojilla on hauskaa myös koko loppukauden. Ja hyvä niin.

Mutta mutta, nouseeko Mir suosikiksi juuri tuon takia!? :blink:
 
Mutta mutta, nouseeko Mir suosikiksi juuri tuon takia!? :blink:
En näkis lainkaan mahdottomaksi tätä skenaariota vaikka muikka EI pettäisi kasetti. Suzuki on kuitenki näyttäny että niillä kulkee kisan lopussa ihan miljoonaa. Vielä ku pääsisivät samalle viivalle alkukierroksista muiden kanssa ni varmasti veis Mir tän kauden.
 
Itse itseäni toistaen, Mirrin antenneihin ja Suzukin renkaansäästön voimasuhteeseen on minulla vahva luotto. Syksyn kylmänä mutta kisapäivinä kuivana pysyvä sääolosuhde pelaa tähän pussiin. Se mitä ei ole vielä nähty on miten Mirri kulkee sateella. Motörsportissa mitä vaan voi sattua,

Sateesta puheenollen. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta kaikki kauden 2019 kisat olivat kuivan kelin kilpailuja. Samoin tähän saakka 2020 kisat. Näin ollen vuoden 2019 ensikertalaiset (Mir, Quartararo, Oliveira, Bagnaia) ja tämän vuoden ensikertalaiset (Binder, Lecuona, A. Marquez) eivät ole yhtään kisakierrosta ajaneet GP-pyörällä sateella. Vastaavasti kellään tiimillä ei ole kilpailudataa sadeolosuhteesta.

Näköjään tosi ammattilaiset pitävät Quartararoa ja Mirriä melko ylivoimaisina suosikkeina, mutta sillä joka uskoo Vinalessin tai Dovin antenniosastoon on nyt kohtuulliset saumat pitää marraskuussa tilipäivä. Oheisen kuvan mukaisesti. En tietenkään suosittele tätä kellekään enkä etenkään kenellekään suomalaiselle, kertoimet siksi vain viihteen nimissä.
odds.png
 
Tänään keskiviikkona 7. lokakuuta jotkut MotoGP ™ -kilpailijat ja tehtaan testikuljettajat ovat radalla Autodromo Internacional do Algarvessa, kun tärkeät valmistelut tehdään ennen vuoden 2020 kauden finaalia Portimaossa. Huomaa, että MotoGP -kuljettajatt testaavat Superbike -kalustolla!

Keskiviikkona ja torstaina radalla olevat testikuljettajat (ja Aprilian Aleix Espargaro) ovat seuraavat:
- Jorge Lorenzo (Yamaha)
- Dani Pedrosa (KTM)
- Stefan Bradl (HRC)
- Michele Pirro (Ducati)
- Sylvain Guintoli (Suzuki) )
- Lorenzo Savadori (Aprilia) *
- Bradley Smith (Aprilia) **
- Aleix Espargaro (Aprilia) **
* ajaa vain torstaina
** vain keskiviikkona

Superbikeä ajavat MotoGP ™ -kuljettajat ovat seuraavat:
- Maverick Viñales
- Valentino Rossi
- Andrea Dovizioso
- Danilo Petrucci
- Jack Miller
- Francesco Bagnaia
- Johann Zarco
- Tito Rabat
- Takaaki Nakagami
- Alex Marquez
- Pol Espargaro
- Brad Binder
- Miguel Oliveira
- Joan Mir
- Alex Rins

KOPIOITU: MotoGP -sivustolta https://www.motogp.com/en/news/2020/...ortimao/348460
 
Yamaha ei saanut 2020 pyörää testiin, joten Jorge ajaa 2019-mallilla. Erikoinen homma, saattaa liittyä koronalogistiikkaan. Tai sitten eivät jostakin syystä halua näyttää uusinta uutta, syytä voi miettiä. Erikoinen homma, että palkan vastineeksi ei haluta dataa uudesta pyörästä. Misanossakaan eivät testanneet. Vaikuttaako aiempi Ducatispekulaatio Lorenzosta siihen, että miehen uskollisuuteen ei luoteta? Vai jemmataanko 2020-malleja sitä varten, jos moottorit alkavat pamahdella loppukaudesta ja pitää ottaa ylimääräisiä koneita käyttöön? Riittikö Yamahalle se, että saivat tietää Ducatin ja Hondan viime vuosien kehityksestä eikä ollut tarkoitudkaan ajattaa Lorenzoa?

Jos minulla olisi vuosien jälkeen saumat hoitaa tiimille kuljettajien mestaruus, yrittäisin kyllä maksimoida kaikki edut mitä on mahdollista saavuttaa.
 
Eiköhän varsinkin noi satelliittijamahat ole näyttänyt, että mopossa ei ole sinänsä mitään vikaa, vaan sillä ajetaan voitosta aina kun kuskin antenniosasto on kunnossa. 8 kisaa ajettu, 4 voittoa satelliitilla, 1 voitto tehdasvehkeellä.
Ja varsinkin tuuliviiri-Vinaleksen suhteen varmaan parempikin ettei testata, niin ei tuu lisää turhia paineita kun testikuskikin olisi nopeampi kuin tehdaskuski.
 
Tuosta motogp.comin uutisesta ei ihan selvinnyt mitä tuo superbike tarkoittaa: Vakiopyörää, jotain stk1000-versiota vai wsbk-superbikea. Kotarimiehet ajaa kai Hondalla.
No, sieltä tulee kooste tänään joten sitten sen näkee + kuulee mitä kuskit tykkää Portimaosta.
 
Niki oli muuten podiumilla eilen, jos ette ole sattunut huomaamaan.
Tänään vielä toinen startti moto e:llä
 
Eiköhän varsinkin noi satelliittijamahat ole näyttänyt, että mopossa ei ole sinänsä mitään vikaa, vaan sillä ajetaan voitosta aina kun kuskin antenniosasto on kunnossa. 8 kisaa ajettu, 4 voittoa satelliitilla, 1 voitto tehdasvehkeellä.
Mikä toi ero konkreettisesti on satelliittitiimillä vs tehdastiimillä? Siis saako satelliittitiimi kaikki ns. viimeistä edelliset viriosat, vai ainoastaan moottorit, vai miten se futaa?
 
Back
Ylös