• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoGP 2020

Lorenzohan oli ihan täysi rotsi noissa testiajoissa -> köröttelyä luvassa + sitten tuo mahdollinen siirto Aprilialle. Eiköhän tuo ollut jonkinlainen hutilaukaus Yamahalta. Miten sitten Spanskia Apriliankaan testaaminen kiinnostaisi, kun voi vietellä mukavaa elämää Sweitsissä.
 
Rossilla vieläkin positiivinen covid-testi joten tilalle tulee Garrett Gerloff: https://www.crash.net/motogp/news/947663/1/gerloff-standby-replace-valentino-rossi-valencia

Eikö tiimin testikuski-Lorenzoa nappaa vai eikö haluta antaa ajoaikaa = Lorenzo menee jonkun toisen tiimin testikuskiksi ensi kaudella?

GPOnen artikkeli tietää kertoa että Yamaha ei halua Jorgea ajattaa ja tulee aikaan sopivasti "You're fired"-komento:

https://www.gpone.com/en/2020/11/03...-dovizioso-we-want-a-strong-test-team-in-2021
 
Lorenzohan oli ihan täysi rotsi noissa testiajoissa -> köröttelyä luvassa + sitten tuo mahdollinen siirto Aprilialle. Eiköhän tuo ollut jonkinlainen hutilaukaus Yamahalta. Miten sitten Spanskia Apriliankaan testaaminen kiinnostaisi, kun voi vietellä mukavaa elämää Sweitsissä.

Kyllä minä lasken tämän Yamahan hutilaukaukseksi, jos haastattelumatsku pitää paikkansa: Ei ihme jos ei Portimaossa kulje, jos ensin sanotaan että "tällä kaudella ei sitten enää ole testiä tulossa, ota rennosti", sitten yhtäkkiä "hei nyt äkkiä testaamaan", raahataan paikalle vanha pyörä ja boksiin insinööreiksi ketä sattuu paikalle pääsemään - eikä ko. radalta, joka on aika poikkeuksellinen, ole yhtään dataa ennestään. Melkein tuntuu siltä, että toivottiinkin homman menevän pieleen, tai sitten epäpätevyyden taso on käsin kosketeltava.

https://www.crash.net/motogp/news/947641/1/jorge-lorenzo-confirms-yamaha-aprilia-negotiations
 
Nyt tutkitaan Yamahan venttiileitä. Jerez 1:ssä käytetyt koneet eivät välttämättä sisältäneet homologaation mukaisia venttiileitä. Pistemenetykset tai pahempaa uhkaa sekä Quartararoa että Vinalesia.

Ja Lecuona on karanteenissa. Ei muuta kun Kallio tai Pedrosa kehiin?

https://www.crash.net/motogp/news/9...aha-riders-silent-engine-investigation-report
Kuskit säästy.

Yamaha, Monster Yamaha and Petronas Yamaha docked MotoGP points after the factory 'failed to respect the protocol which requires them to obtain unanimous approval from MSMA for technical changes' - but riders not punished.

https://www.crash.net/motogp/news/947679/1/official-yamaha-penalised-constructors-teams-points
 
M. Marquez summasi espanjankielisessä twiitissään jokseenkin niin, että nyt siis pyörien laillisuudella ei ole vaikutusta kuskien menestykseen. Ja röhönauruhymiö päälle.

Itse ihmettelen samaa.
 
On tosiaan outoa, ettei kuskeille tule pistemenetystä pyörän paljastuttua speksien vastaiseksi. Vieläkin mielessä armon vuosi 1995, kun Juha Kankkunen menetti kaikki pisteet Toyotan käytettyä luovasti turboa WRC-Celicassa. Menetti mestaruuden sen vuoksi. Motorsportista on tullut vähän turhan pehmeää ja suvaitsevaista nykyisin.
 
On tosiaan outoa, ettei kuskeille tule pistemenetystä pyörän paljastuttua speksien vastaiseksi. Vieläkin mielessä armon vuosi 1995, kun Juha Kankkunen menetti kaikki pisteet Toyotan käytettyä luovasti turboa WRC-Celicassa. Menetti mestaruuden sen vuoksi. Motorsportista on tullut vähän turhan pehmeää ja suvaitsevaista nykyisin.

Eiköhän tuossa ole arvioitu se, että onko osalla ollut mitään käytännön merkitystä suorituskykyyn ja tehty tuomiot sen mukaan. Tuomion perusteella talli on feilannu jonkun hyväksyntäprosessin, mutta kuskit ei ole siitä saaneet suorituskykyetua. Tallille rankkua prosessin noudattamatta jättämisestä, mutta kuskit saa pitää pisteet.

Kankkusen Tojotassa tais olla jokunen kymmenen (ellei enempikin) ylimäärästä kaakkia, joten ei ihan suoraan vertailukelpoinen tilanne.
 
Kuinkahan paljon tuollainen nostaa kuskien stressitasoa,
kun kausi muutenkin on ollut aika ailahtelevainen ja Espanjassa
näyttää vielä satavan just nyt
 
Jah kun katselee kisoja, niin eihän se jamaha kyllä ainakaan mitään etua ole koneen puolesta muihin nähden saanut. Ehkä enintään vain hävinnyt koneen osalta vähemmän kuin ennen.
Vinaleksen vahvan todistuksen mukaan vehje noin muutoinkin on ihan sysipaska. :)-
 
Ei kai se Jamaha ihan pommi ole, kun sillä on kuitenkin voitettu yli puolet kauden kisoista (6/11)
Kuskit on vaan ajaneet tosi epätasaisesti, tolla tasaisuudellahan Mir on kinkerien kärjessä ja olisi ehkä ilman Red Bull ringin punalippua vielä isommalla erolla.
 
Uuden uutisoinnin mukaan, Yamaha oli pistänyt saman speksin mukaisia kahden eri valmistajan tekemiä venttiileitä koneisiin. Tietenkin ne ovat hieman erilaiset. Eivät olleet tajunneet että pitää olla identtisiä eikä vain samalla speksillä.

Kankkusen Tojotassa tais olla jokunen kymmenen (ellei enempikin) ylimäärästä kaakkia, joten ei ihan suoraan vertailukelpoinen tilanne.

Se oli muuten ihan mahtava keksintö, turbon imukaulaan (jonka koko oli säännöillä rajoitettu) aukesi virtausta lisäävä ohituskanava silloin kun kamat pultattiin paikalleen, mutta mitään ei ollut havaittavissa kun vehkeet purettiin tarkastelua varten.
cheater.jpg
https://www.carthrottle.com/post/wqm9665/

Ja Markeesi tarvii kolmannen leikkauksen(?).

Mieti, tämäkin onnettomuus sattui kun jahtasi laitonta huijaus-Yamahaa! Muuten olisi varmaan ajellut vain terveisiä kohti ruutulippua. Viestini saattaa sisältää sarkasmia.
 
Kankkusen Tojotassa tais olla jokunen kymmenen (ellei enempikin) ylimäärästä kaakkia, joten ei ihan suoraan vertailukelpoinen tilanne.

Ei tietenkään vertailukelpoinen tilanne. Pointti kuitenkin oli se, että sääntökirja on olemassa sitä varten, että sitä noudatetaan ja jos näin ei tehdä niin sanktioita tulee. Michael Schumacherin aika Ferrarilla on oli oikea parodia tästä periaatteesta. Jos jäivät kiinni jostain sääntöjen vastaisesta niin FIA vain heristi sormea ja sanoi, että ei pojat näin. Bernie oli vissiin tiedostanut, että raha virtaa paremmin, kun punainen auto menestyy.
 
Ei tietenkään vertailukelpoinen tilanne. Pointti kuitenkin oli se, että sääntökirja on olemassa sitä varten, että sitä noudatetaan ja jos näin ei tehdä niin sanktioita tulee. Michael Schumacherin aika Ferrarilla on oli oikea parodia tästä periaatteesta. Jos jäivät kiinni jostain sääntöjen vastaisesta niin FIA vain heristi sormea ja sanoi, että ei pojat näin. Bernie oli vissiin tiedostanut, että raha virtaa paremmin, kun punainen auto menestyy.
Onhan sitä sääntökirjaa noudatettuki koko kausi, välillä suhteellisen armottomallakin kädellä, ja hyvä niin. Propsit sentää MotoGP tuomareille ettei oo housut täynnä paskaa niinku FIA tuomareilla ku joka helvetin välissä kattovat sormien välistä noita ratareunojen ylityksiä. MotoGP:ssä on helvetin hyvä ku 3 viivan ylitystä --> varoitus. Jos et vieläkää usko, ni turpaan tulee.... sama politiikka F1:een ni loppuu muuten viivoihin koskeminen aika nopeesti.

Joo toi Schumacherin aikakausi oli kyl legendaarinen. Ylitti silpassa maaliviivan varikon läpi stop'n'go rankku voimassa, ja sai pitää voittonsa :D Ja Malesiassa 10mm vituillaan olevat ilmanohjaimet oliki yhtäkkiä lailliset ku joku keksi että "hei, +- 5 milliä ni sehä tarkoittaa että ferrarilla ne saa olla 0-10 milliä pielessä ja läpi menee" :D
 
Ei tietenkään vertailukelpoinen tilanne. Pointti kuitenkin oli se, että sääntökirja on olemassa sitä varten, että sitä noudatetaan ja jos näin ei tehdä niin sanktioita tulee. Michael Schumacherin aika Ferrarilla on oli oikea parodia tästä periaatteesta. Jos jäivät kiinni jostain sääntöjen vastaisesta niin FIA vain heristi sormea ja sanoi, että ei pojat näin. Bernie oli vissiin tiedostanut, että raha virtaa paremmin, kun punainen auto menestyy.

Onhan sitä tietty Suomessakin hylätty kuskeja esim. takajarrusatulan kiinnityksen takia vaikka sillä ei ole mitään merkitystä pyörän suorituskykyyn. Sääntöjen kirjainta noudatettiin, mutta toteutuiko säännön henki vai ei, onkin toinen kysysmys.
 
Faabio jatkaa sadekelin ihmettelyään, kun keula ei pidä normiajolinjalla apeksissa. Jonku pitäis kertoo sille ett kierrä se veden päällystämä kumi siit apeksista, nii alkais keula pitämään.
Yllättäen muilla jamahakuskeilla ei ole samaa ongelmaa.
 
Back
Ylös