• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoGP 2022

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oiskohan viimein hyvä opetus Takalle tuo pieni niskan naksautus... kaveri saanut viime aikoina aika paljon kuraa niskaan, että ajaa vaarallisesti ja riskeillä ohituksiin. Pieni maltti olisi kyllä paikallaan kun on kyljellään koko ajan.

Tuo viimeisen kierroksen väärinkäsitys on aika jännä. Julian Simon aikoinaan teki sen myös samalla radalla, ja oisko Rins pikkuluokassa Brnossa. Molemmat katsoi silloin juurikin sitä radan tulostornia missä näkyy sijoitukset. Olen joskus samaa ihmetellyt formuloissa ja motogp:ssä kun kierroksia lasketaan eri tavalla, ja usein se vielä päivittyy pienellä viiveellä, oisko ollut ainakin aiemmin jopa manuaalisesti joku toimitsija sen päivittänyt. Anyways, paha pistemenetys Aprilian muuten hyvään kauteen.

Aprilialla oli eka pit boxi -> taulua ei ehtinyt katsomaan ja radalla ollut laskuri näytti nollaa viimeisen kiekan lähtiessä. Sama kai Simonilla oli silloin, eka pit box.

Nakagamista race direction totesi että ohitti 10 jätkää kiihdytyksessä ja jarrutti siinä missä muutkin, eli ei mikään pommitus, vaan shit happens. Mielestäni ihan pätevä pointti. Olihan se ristiin vetäminen karun näköistä mutta sitä tekevät monet. Harmin paikka että kaatui.

Fabio osoittaa kasvaneensa todella paljon 2019 vaikeuksista ja kaipa edellisvuosi sen validoi, että voittavalla kaudella voi käydä ylä- ja alamäkiä.
 
Quartararon meno toiseen peräkkäiseen mestaruuteeen alkaa olla jo varsin vakuuttavaa..:orgmp2:
 
Voi Bagnaia minkä teit. Fabio on päätään korkeammalla muita. Ainoa uhka 2. Mestaruudelle on Aprilian Espargaro, eikä sitä taida kukaan ottaa kovin vakavana uhkana.

Ducatin tehdastallin alisuorittaminen vuodesta toiseen on huvittavaa seurattavaa.
 
Paljon on tapahtunut sitten alkukuden, jolloin vielä näytti siltä, että todella tasainen kausi on tulossa. Ducatin tilanne on erikoinen, aika-ajoissa menestytään mutta alisuorittamista kisa toisensa jälkeen. Millerin soppari päättyy ja taisi mennä KTM:lle. Saa nähdä kuka tulee tilalle? Suzukilla tilanne on mikä on eikä tehdastalleista KTM ole kärjen haastajaksi, Honda myös alisuorittaa kisa toisensa jälkeen.

Kauden lähestyessä puoltaväliä, Quartararon uhkaajaa ei löytynyt ja Yamahan tehdastallilla näkyy olevan palikat kohdallaan. Jos mitään erityisempää ei tapahdu niin Fabio näyttäisi vievän toisen mestaruuden putkeen. Toki tilanteet voivat muuttua äkisti ja vielä on paljon pisteitä jaossa.

Iso pettymys myös on ollut KTM rookieiden melko heikko suorittaminen, tosin viimeisimmässä kisassa Raul sekä Remy pääsivät molemmat pisteille.
 
Voi Bagnaia minkä teit. Fabio on päätään korkeammalla muita. Ainoa uhka 2. Mestaruudelle on Aprilian Espargaro, eikä sitä taida kukaan ottaa kovin vakavana uhkana.

En ymmärrä kommenttia. Kausi on puolessa ja Aleix on sen reilu 30 pisteen päässä. Ei hän ole siihen ilmaiseksi päässyt, sen sijaan ennemmin antanut kymmenkunta lahjapistettä pois. Sachsenringillä oli muuten Aleixilla vissiin susi eturengas, josta monet muutkin ajoittain pitkin viikonloppua kärsivät, hän valitettavasti kisassa.

Kuka muu muka olisi vakava uhka, kun kaikki muut ovat kaatumatautisia tuuliviirejä ja CotAa lukuunottamatta Aprilli ja Aleix on ollut tasavahva ja Argentiinassa jopa ylivoimainen? Bonarina koneitakin on muutama ylimääräinen käytössä, olispa kiva jos joku kaivaisi moottoriallokaation.

Fabio on ollut kova, mutta sattuu sitä kovillekin kaikenlaista, sanoi suuri filosofi M. Marquez.
 
Nauttisin suunnattomasti jos eka mestaruus italialaisella merkillä taas vähään aikaan voitettaisiin Apikalla eikä Ducsulla :grin:, Daavid vastaan Goljat.

Tiedä sitten onko Pecco ja Jack kärsinyt paineista kun Ducati-mestaruuden piti etukäteen ajateltuna olla niin selvä juttu.

Honda on mennyt omaan miinaan josta puhuttu jo aiemmin. Että MM suoritti mestaruuksia liukuhihnalta naamoinut sen että pyörä ei ehkä muuten ole niin hyvä tai vähintääkin vaikea ajaa. Ja sit kun MM on poissa niin tässä ollaan.

Sinällään yllättää että Yamahakin on näin totaalisesti yhden kuskin varassa.
 
Sinällään yllättää että Yamahakin on näin totaalisesti yhden kuskin varassa.

Ajatusleikkinä, jos joka tiimistä poistetaan paremmin menestynyt kuski.

Pistetaulukko olisi
1) Bagnaia
2) Mir
3) Oliveira
4) Martin

Tässä Suzuki ja Ducatin tehdastalli kunnostautuvat siinä, että molemmat kuskit ovat yhtä huonoja, siis tasapisteissä. 10 kisaa takana ja 69 / 81 pistettä, järjestyksessä. Ei hyvin heilu.

Tavallaan kaikki muut ovat ykköskuskin varassa, tiimeinä, eli KTM, Repsol, Pramac, Ducati, Gresini, Aprilia.

The rider makes the difference?
 
Olipa Assenissa tapahtumia! Bagnaian kasetti kesti, Bezzecci veti kyllä myös hienosti, mutta onhan tämän päivän tapahtumien jälkeen viimeistään nyt oikea hetki perustaa Suomen #41 fan club, niin hienosti A. Espargaro nousi 15. sijalta takaisin kärjen tuntumaan. Kirosin jo kovasti kun Aleix kolattiin hiekalle mutta ihan mahtava nousu viimeistä mutkaa myöten. Kaipaako joku Marccia takaisin?

Olen myös ihan iloinen siitä, jos Vinales osoittaa minun olleen väärässä hänen suhteensa. Hieno podiumi tänään.
 
Olipahan kova nousu Espargarolta!!

Jos Quartararo ei vie mestaruutta, niin kyllä toivon että espargaro sen saa!
 
Olipa Assenissa tapahtumia! Bagnaian kasetti kesti, Bezzecci veti kyllä myös hienosti, mutta onhan tämän päivän tapahtumien jälkeen viimeistään nyt oikea hetki perustaa Suomen #41 fan club, niin hienosti A. Espargaro nousi 15. sijalta takaisin kärjen tuntumaan. Kirosin jo kovasti kun Aleix kolattiin hiekalle mutta ihan mahtava nousu viimeistä mutkaa myöten. Kaipaako joku Marccia takaisin?

Olen myös ihan iloinen siitä, jos Vinales osoittaa minun olleen väärässä hänen suhteensa. Hieno podiumi tänään.

[table="width: 500"]
[tr]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td][/td]
[td][/td]
[/tr]
[/table]




Kyllä Marc on aina hyvä olla mukana!
 
Joo oli kyllä Aleixin nousu vielä vaikuttavampi kuin Ai Oguran Moto2 nousu mun mielestä. Sen verta vaikeampaa on noilla MotoGP pyörillä ohittaa.

Mitä Vinalesiin tulee... onko tää nyt sitte "Schumacherin Monacon paalupaikka mersulla"? Eli onko yks jättipotti 50:n "ei ees näy tuloksissa" seassa? En vielä alkais bilettää pitemmän tähtäimen puolesta.
 
Joo oli kyllä Aleixin nousu vielä vaikuttavampi kuin Ai Oguran Moto2 nousu mun mielestä. Sen verta vaikeampaa on noilla MotoGP pyörillä ohittaa.

Mitä Vinalesiin tulee... onko tää nyt sitte "Schumacherin Monacon paalupaikka mersulla"? Eli onko yks jättipotti 50:n "ei ees näy tuloksissa" seassa? En vielä alkais bilettää pitemmän tähtäimen puolesta.


Nii entiiä, voihan se olla niinkin, toki vinales ajoi kyllä niin tosissaan ja rajoilla että näytti ainakin siltä että homma toimii taas.

Onhan tää kyllä vaa hienoa että Aprilia on kuin onkin noin kova.
 
Onko tuolta discoveryn kautta mahdollista katsella jälkikäteen noita kisoja vai näytetäänkö nuo vain live lähetyksinä?

Käyttöliittymä on aivan hirveä, mutta kyllä tämän kauden sessiot löytyvät.

Sitten kun löytää itsensä sinne urheiluosastoon (hakemalla MotoGP ei löydä mitään ennen kuin vaihtaa välilehden sarjoista urheiluun) niin eri paikoista löytää sitten FIM endurancet, WSBK, BSB, Motocrossit ja ties mitä.Screenshot_20220626-200710.jpg
 
Fabiokin palasi tavallisten kuolevaisten joukkoon eilisessä Assenin kisassa. Siitä onkin aikaan, kun hän on ajanut ulos edellisen kerran. Eikä pannuttanut yhtä vaan peräti kaksi kertaa. Oli kyllä vähän outoa, kun tiimi lähetti hänet radalle ekan rysäyksen jälkeen. Mutta ilmeisessti oli kyse siitä, että sateen sattuessa olisi voinut olla mahdollisuus saada jäännöspisteitä. Toki edelleenkin Fabio on aika selvässä pistejohdossa vaikka Bagnaia vei voiton. Espargarolta myös huippusuoritus. Kisan viihdearvo oli kohdallaan.
 
Harmi kun ei sadetta tullut enemmän. Mutta oli hieno nousu AE:lta :thumbup: Alkaa Apriliakin olemaan jo vakiokamaa podiumilla. Jonkun verran oli puhetta Vinaleksen sopparista ja sen järkevyydestä viime kauden ketjussa. Alkaa olemaan jo hienosti plussalla se soppari kuskin ja tiimin kannalta?
 
FABIO QUARTARARO
MONSTER ENERGY YAMAHA MOTOGP RIDER:

I made a rookie mistake. It was only the third lap and I attacked like it was the last one. It was totally my mistake. My apologies to Aprilia and Aleix for making him go out of the track. It was a race accident. I came into the pits because I felt there was a problem, but the team told me to continue because rain was supposed to come. But we crashed again. I feel pretty lucky I haven't broken anything. I could save the first moment, but as soon as I moved, I had another one and fell. I feel a bit sore in the shoulder. But it's my fault, I could have done a better result than crash in the third lap and crash again later. I crashed only twice in the first ten rounds of the season, and today I crashed twice in ten laps. We spoke with the team before the race. The strategy was that if I was in front, I would push. If I was behind, I would try not to make any mistakes. But I did the opposite. Not something I would do on purpose. It was just a stupid mistake.
 
...oli puhetta Vinaleksen sopparista ja sen järkevyydestä viime kauden ketjussa. Alkaa olemaan jo hienosti plussalla se soppari kuskin ja tiimin kannalta?

Edelleen osittain samaa mieltä ja iloinen ukon kehityksestä mutta tiimille kysymys on vaihtoehdoista. Tuskin Joe Roberts olisi mikään sateentekijä ollut, häntä kun tuohon spekuloitiin.

Dovizioso, mitäs hänestä? Andrea oli melkein tulossa takaisin Aprilialle mutta ei kuitenkaan tullut. Hänhän testasi Apriliaa useamman kerran vuonna 2021. Voiko kukaan kuvitella, mitä mahtaa miehen mielessä tällä hetkellä pyöriä, kun mies ajaa täysin sijoista ynnä muut kisasta toiseen? Joko Dovi ei vielä 2021 ollut vakuuttunut että Aprilialle tulee lisää kehitystä kaudelle 2022, tai sitten hän oli niin paljon Aleixia hitaampi kaikissa testeissä ettei kehdannut lähteä nöyryytettäväksi, varsinkin kun "helposti ajettava" Yamaha tuli tyrkylle.

Em halua olla vahingoniloinen, mutta huonolta päätökseltä vaikuttaa. Kenties Desmo Dovi oli kuunnellut liikaa tietäjien höpinöitä Espargaron veljesten hitaudesta eikä halunnut lähteä koittamaan pyörällä jolla oli itse epäilemättä lähtökohtaisesti vähän Aleixia hitaampi.

Mysteeriksi jää, olisiko Dovi ollut Maverickin tasolla!
 
Back
Ylös