MotoGP 2023

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tossa asiassa ois kiva myös kuulla se että mites paljon moottorijarrua pojilla on muuten pyörässään? Jos ei oo käytännössä yhtään, takajarru on erittäin hyödyllinen monella tavalla. Jos on nii paljon moottorijarrua että se jo lähes lukitsee takarenkaan, on takajarru hyödytön paitsi sitte exiteissä.
 
Heti kysymys, että miten kuski säätelee moottorijarrua lennosta?

Kytkin höllää, muttei lisää.

edit: ohjelmalla saadaan tietty mutkakohtainen kartta aika hyvin tontille.
 
Tuossa on varmaan pyörä- ja kuljettajakohtaisia eroja, mutta yleisesti ottaen motogp/500/wsbk pyörät ovat olleet enemmän ns point and squirt vehkeitä ja pienemmissä luokissa taas kaarrenopeus on paljon tärkeämpää hyvän kierroksen aikaansaamiseksi.
Sylvain Guintoli kertoi jossain haastattelussa että Aprilialla wsbk:ssa hän ei käytännössä koskenut takajarruun koko mm-kauden aikana kun taas Suzukin motpgp-pyörällä ajamisesta ei tullut mitään ilman takajarrun käyttöä.
 
^

Aprilian WSBK-ajoista alkaa myös olla kymmenen vuotta aikaa... paljon ovat pyörät muuttuneet sen jälkeen, ja renkaat, ja elektroniikka.

Tuohon takajarrun käyttöön. Ekanakin puhutaan varmaan kymmenyksistä, ei sekunneista, kierrosajoissa, ja toisekseen kaipa sitä voi/ kannattaa vasta polkea, kun etusta aletaan käyttää myös kääntymiseen?
 
Keskiryhmän motogeepee kuskeilla ja motogp kuskeilla on se yhtenäisyys, että vuodesta toiseen jauhetaan ja pyöritellään samoja legendoja. Jah sitten kun keskiryhmän motogeepee kuski muistelee jonkun legendan jotain legendaarista haastattelua (tosin taisi olla ko legendan tube video), niin saadaan jälleen legendoihin uutta puhtia, ja ehkä jopa syntymään ihan uusia legendoja.

Hyvin useinhan noissa legendoissa ei ole juurikaan puhetta siitä, missä ja kuinka paljon, ja miksi sitä takajarrua käytetään. Mutta kun keskiryhmän motogeepee kuski laskee 1+1, niin takajarrua voi käyttää esim alastaron pääsuoralla, jotta saa aikaiseksi motogeepee efektin X, vaikka ajeleekin jollain ikälopulla tonnarilla, joka keulii vain sen takia että läski kuski pönöttää pää pystyssä koko kierroksen ajan.

Varsågod, JMH. :boring:
 
Älä nyt sotke mitään harrastelijoita tähän. Prototyyppipyörät ja ammattikuskit.

Selvästihän tuossa väitetään, että pysäyttämiseen käyttävät.
 
Älä nyt sotke mitään harrastelijoita tähän. Prototyyppipyörät ja ammattikuskit.

Selvästihän tuossa väitetään, että pysäyttämiseen käyttävät.
No tuota, voi miettiä myöskin sitä että amati kuski puhuu navetasta ajatellessaan lehmää. Ja sitten kuuntelijana on toimittelija, joka ensinnäkin yrittää saada selvää kuskin ralli enklannista/ kuskin ajatukset ei oikein taivu vieraalla kielellä, joka ei välttämättä ole toimittelijankaan äidin kieli, niin sitten ollaankin päästy jo navetasta lypsy koneeseen. Sen jälkeen keskiryhmän motogeepee kuski lukee tekstiä tai katselee videota, ja päästäänkin lypsy koneesta maito autoon.

Että onko sitten lehmä ja maito auto sama asia, koska molemmistahan tulee maitoa, niin siitä voidaan olla montaa mieltä. :dunno:
 
Kerran olen käynyt, ihan ok mutta aika pienelle alueelle rata on ahdettu.
Tänä kesänä olisi tarkoitus taas mennä, hotelli on varattu Chemnizistä.
Ehkä kiertoreittiä Ruotsin kautta alas ja Puolan ja baltian kautta kotio, reitin suhteen ei ole vielä lyöty mitään lukkoon.
 
Mäkin olen käynyt, sinnehän on näistä GP-kisoista Assenin ohella lyhyin matka täältä Härmästä.
Kisoissa paikalla erittäin hyvä meno, illalla hotellilla oli aivan mahdoton meno🤪 Hotellit on erittäin varhain myyty loppuun n. 50 km säteellä. Kannattaa varata esim. Booking.comin kautta ilmaisella peruutusehdolla ensimmäiseksi jos reissua suunnittelee.
Silloin kun olin, lähdin sunnuntaina kisojen päätteeksi kotimatkalle ja katsomosta alueen keskeltä oli melko hidasta päästä pyöräparkille. Mutta parkista autobaanalle homma sujui todella nopsaan. Menisin kyllä uudestaankin...
 
Joo Saksenrinki rok änd rol.Junallaki pääsöö(tosin ei tuolla höyryveturilla joka kuvas) kätevästi.Viime kesänä oltiin Dresdenin lähimaastos.Sport tourinkit alle ja ei mitää "soran varalta" pakkaamista vaan just nuo reput jokka kuvas millä kolme viikkua pärjää.Nykyään Assenis pääsöö varjon suojaan ja sielä hulppee käydä prätkällä paikan päällä.Ja ajokamppeet saa jätettyä narikkaan kypärää takkia kenkiä ja muuta niin ei tarvi rettujaan mukana kantaa.Ennen vanhaan pääsi sormin laskemaan penkalta montako prätkää sielä on.
 

Liitetiedostot

  • 20220618_125026.jpg
    20220618_125026.jpg
    103,4 KB · Katselut: 87
  • 20220621_094426.jpg
    20220621_094426.jpg
    94,8 KB · Katselut: 99
  • 20220626_103136.jpg
    20220626_103136.jpg
    104,9 KB · Katselut: 95
  • panorama.jpg
    panorama.jpg
    108,5 KB · Katselut: 107
Onko kukkaan törmännyt yhteenkään tyrkkytarjoukseen MotoGP:n 2023 katsomisesta?
2022 meni tosi sujuvasti, kun oli Discovery+:lla halpa ja samalla tuli WSBK kaupan päälle.
Virallisella sivustolla kausi maksaa 140e.
Viaplayllä kaikki maksaa ihan sikana ja F1:t kättelin jo virallista kautta 88 eurolla. Ilman Nikiä ja Merviä Viaplay olisi ollut ihan varteenotettava vaihtoehto.
 
Joo Saksenrinki rok änd rol.Junallaki pääsöö(tosin ei tuolla höyryveturilla joka kuvas) kätevästi.Viime kesänä oltiin Dresdenin lähimaastos.Sport tourinkit alle ja ei mitää "soran varalta" pakkaamista vaan just nuo reput jokka kuvas millä kolme viikkua pärjää.Nykyään Assenis pääsöö varjon suojaan ja sielä hulppee käydä prätkällä paikan päällä.Ja ajokamppeet saa jätettyä narikkaan kypärää takkia kenkiä ja muuta niin ei tarvi rettujaan mukana kantaa.Ennen vanhaan pääsi sormin laskemaan penkalta montako prätkää sielä on.
Toi alin kuva on hieno!
 
Pähkäilen tässä MotoGP videopassin hankintaa. Tarjolla näkyy olevan:

1) 2023 Videopass + timing pass 148,99€
2) 2023 Videopass 139€

Mitä lisäarvoa tuo kalliimman paketin timing pass tuo?

Oletettavasti edullisemmalla paketilla näkee kisaviikonlopun tapahtumat; FP:t, aika-ajot ja kisan.
 

Liitetiedostot

  • videopass-2023.jpg
    videopass-2023.jpg
    62,9 KB · Katselut: 17
Viimeksi muokattu:
Pähkäilen tässä MotoGP videopassin hankintaa. Tarjolla näkyy olevan:

1) 2023 Videopass + timing pass 148,99€
2) 2023 Videopass 139€

Mitä lisäarvoa tuo kalliimman paketin timing pass tuo?

Oletettavasti edullisemmalla paketilla näkee kisaviikonlopun tapahtumat; FP:t, aika-ajot ja kisan.

Mulla on ollut tuo Videopass jo vuosikausia ja sillä näkee kaikki tapahtumat, paljon haastatteluja yms. +arkistoista kisoja kymmenien vuosien takaa. Ymmärtääkseni tuo Timingpass sisältää kattavan ajanottoseurannan vaikka yksittäistä kuskia seuraten.
 
Mulla on ollut tuo Videopass jo vuosikausia ja sillä näkee kaikki tapahtumat, paljon haastatteluja yms. +arkistoista kisoja kymmenien vuosien takaa. Ymmärtääkseni tuo Timingpass sisältää kattavan ajanottoseurannan vaikka yksittäistä kuskia seuraten.

Juuri näin. Mulla ollut kanssa perustuote VideoPass aika pitkään. Nyt otin kokeeksi kaudelle 2023 ton TimingPassin, kun se tuli Black Friday tarjouksena viime vuonna kaupan päälle. Kuukauden päästä asian suhteen viisaampi.

Kannattaa jatkossa katsella mihin hintaan tilaus haluaa uusiutua. Mulla on ollut vuodesta toiseen (ainakin 5 viimeistä vuotta) sama perushinta 119.99, mutta heitti 24 ennakkohinnaksi aika kovan lukeman. Pistin jo tonne MotoGP 2022 naruun viime vuoden puolella tän saman kuvan.


ofrCgNM.jpg
 
Tuonne on tullut jotain uuistksia tälle kaudelle:
- Motogp- ja wsbk-login on nyt sama
- Käsittääkseni motogp:hen tulee nyt samanlainen optio kuin F1TV:ssä eli voi valita itse mitä kameraa seuraa kisan aikana. Siis näitä pyörässä/kuskissa olevia kameroita.
 
Back
Ylös