MotoMorini

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsa03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viime kesänä 8000km ajaneena voin suositella,sopiva erikoisuus suomen teille,varaosat tosiaan kivenalla,ite olen maahantuojalta hommanu (esim.öljynsuodatin 18€)ja toimittanu huoltofirmaan osat,ei niin pahan hintaisia 10tkm:n välein...hyvä ajaa ja hyvin vääntöä,en voi moittia.
Laittakaahan muutkin osien hintoja tänne ja paikkoja mistä olette hommanneet kyseiset osat,niin siitä olisi apua meille kaikille Morinisteille
 
Moi!

Nyt tarviis perusteluja miksi kannattaa, tai ei kannata, ostaa Corsaroa. Kaupat ois enemmän kuin lähellä. :-D

Mihin kannattaa eritoten kiinnittää huomio käytettyä Corsaroa ostettaessa?

Miten normi huoltoon tarvittavien osien saanti (suodattimet lähinnä). Saako muualta kuin maahantuojalta? Saako korjauskäsikirjaa mistään (olen tottunut itse huoltamaan moponi)?

Huoltoväli ilmeisesti 10tkm?

Ne jotka ajelleet enemmän (yli 20tkm) Corsarolla, heittäkäähän tuntojanne tänne luettavaksi!

Kaikki tieto Corsaroa koskien tervetullutta,

-Janne
Hola!

Jos haluat pyörän, joka on parempi ajaa kuin mikään muu markkinoilla tällä hetkellä oleva, ja missä on luonnetta ja persoonallisuutta, Corsaro on sinun valinta. Alusta on täydellinen, katteettomuus tekee ajamisesta hauskaa laillisillakin nopeuksilla.

Olen itse ajanut mun 2006 Corsarolla nyt noin 30tkm. Joka talvi tekee mieli ostaa harrikka, mut kun ekalle lenkille lähtee keväällä, moiset hupsutukset unohtuu jo tallista ulos peruutellessa. Huollot oon takuun takia teettänyt aina liikkeessä, sieltä kautta on tullut suodattimet. Takuu menee vihdoin tänä keväänä umpeen, jonka jälkeen teen itse öljynvaihdot ja muut pikkusäädöt. Mulla on pdfnä tehtaan oma merkkikorjaamokäsikirja, joten periaatteessa tietoa löytyy mihin tahansa huoltoon, mutta toisaalta moni toimenpide vaatii mm. erikoistyökaluja, joten eiköhän jatkossakin asiaa myös huoltoon tule. En ole viel uutta stormin kataloogia selaillut, että joko sieltä löytyisi koodit Corsaron suodattimille ym., jarrupalat sieltä jo viime vuonna ostin, joten niitä ainakin saa. Tietty, kun on Brembot, samoja käyttää varmaan aika moni eurooppalainen merkki... Lienee suodattimissa sama homma, kun vain tietäis, mitkä.

Käytettyä ostaessa itse ainakin selvittäisin, onko ECU päivitetty versio, jolla alkusarjojen tyhjäkäynti- ja kylmäkäynnistysongelmat poistuvat. Pieni lenkki paljastaa asian, stumppaako lämpimänä valoissa.

Nyt saa muuten jo Termignonin kokoputkistoakin ilman kattia:)
termignoni
 
Terve Morinin ystävät
Talven aikana tuli laitatettua Corsaroon QD:n putket, power commander ja katti pois. Tehot ennen laittoa takarenkaalta 131,94hp ja 118,92nm. Jälkeen 137,22hp ja119,47nm. Kaupunkiajossa vaivannut nykiminen loppui melkein kokonaan. Ja ne ÄÄNET  
062802jumpie_prv.gif
! Mahtavat nois killerien kanssa. Ilman niitä ei kyllä aja erkkikään. Niin ja tällä viikolla se kävi jo kyljellään kun parkissa auto peruutti eturenkaaseen
veryangry.gif
. Pyörä kaatu vasemmalle kyljelle . Peili rikki, tangon pää ja takakate naarmuilla. Kuski lupasi maksaa korjaukset. Saa nähdä miten käy. Kuskin tiedot ja todistajia on.
Moro!

Muhevaa vääntöä!!!
Käytin myös omaa -07 Corsaroa penkissä.
Tehoa takapyörästä 136hp/127Nm. Prätkässä Race Ecu, Termignonin mökäpöntöt ilman dB-killereitä.
Vaikuttavaa oli se, että n.4100 kierroksen kohdalla vääntöä oli jo noin 117Nm!!! 3000kierroksen kohdalla n. 103Nm. Oletteko kokeilleet ajaa 98E-oktaanilla tai Shellin V-power bensalla?
 
Tere,

En ole huomannut 98:lla tai V-powerilla muuta eroa kuin hinnan 95:een verrattuna vakio corsarossa.
 
Terve vaan kaikki, uusi Morinisti liittyi joukkoon 1,5 viikkoa sitten.
Ei noita italian pojan ihmeita voi vastustaa!
1000km mutkapätkiä takana ja kyllä on leikkisä peli
biggrin.gif

Ei tosin ihan niin napakka kuin Factory Mille, mutta menee erittäin nätisti.

Olen tottunut lankarullien käyttöön takapukkien kanssa, mutta Corsaron takahaarukassa ei ole valmiina kierteitä. Oletteko vain työntäneet putken taka-akselista läpi vai onko muita kikkoja käytössä?
 
Norjan vuoristoisilla mutkateillä tuli käytyä kruisailemassa. Mukavasti kyllä pystyy Corsarolla vetään pitempiäkin matkoja.
Reissun aikana jännitteensäätäjä sanoi sopimuksen irti. Nyt ajettu 18000 km. Jännitelukema tipahti 11 volttiin, mutta jännite riitti kuitenkin käynnistämään koneen. Normaalisti latausjännite pitäisi olla aika lähellä 14V. Mittasin yleismittarilla jännitteensäätäjän, joka on pelkääjän penkin alla. Siinä oli yksi ensiöpuolen johto ja toisiopuolen maa (-) oikosulussa keskenään. Soitin maahantuojalle nuo mittauslukemat ja he laittoivat uuden heti tulemaan postissa. Vaihdoin sen ja rupesi toimiin normaalisti. Maahantuoja ilmoitti, että jännitteensäätäjiä ei olisi mennyt vielä kenelläkään rikki.
No, nyt se on pelannut ihan hyvin.

Takarenkaita kyllä menee, sillä neljäs rengas jo paikallaan. Edessä vielä alkuperäinen kumi paikallaan (Pirelli Diablo). Renkaita tähän mennessä järjestyksessä kokeiltu seuraavaa:  Pirelli Diablo, Metzeler Sportec M1, Michelin Pilot Power2CT ja nyt paikallaan Dunlop Qualifier II.
Misukka tähän mennessä paras rengas mitä olen kokeillut. Hyvä pito ja toimii radalla. Renkaan kulumisen näkee renkaan yli menevistä urista. Qualifier II:sta ei ole vielä kokemusta kun se on siinä vasta laitettuna paikalleen.
 
Pari viikkoa morinilla takana... Keula tuntui alkuun vähän löysältä mutta nyt sääsin pikkasen kireemmälle ja nyt toimii paremmmin. Tosi kiva pyörä ajella eikä pyörä ole ihmeissään mutkissakaan.

Onkos kellään muita pönttöjä kiinni kuinTermignonia?

Eipä oikein pitä paikaansa tuo "huiput" mittari... sain mielenkiintoisia lukemia aikaiseksi.
 
Millaisia matkatavarankuljetusratkaisuja (huhhuh mikä sana) morinistit ovat pyörissään käyttäneet kun on pitänyt (=saanut) viipyä reissussa pidempään?
Vai onko menty vain reppu selässä?

Bags Connectionin tankkilaukun kiinnityssysteemi on mitä mainioin kapistus (käytössä koestettu Hondassa), mutta ei näyttäisi olevan tarjolla Moriniin. Ja magneettikiinnitteiset ovat pois laskuista...


Takajakkaralle varmaan saa verkolla jotain kiinni?
 
Millaisia matkatavarankuljetusratkaisuja (huhhuh mikä sana) morinistit ovat pyörissään käyttäneet kun on pitänyt (=saanut) viipyä reissussa pidempään?
Vai onko menty vain reppu selässä?

Bags Connectionin tankkilaukun kiinnityssysteemi on mitä mainioin kapistus (käytössä koestettu Hondassa), mutta ei näyttäisi olevan tarjolla Moriniin. Ja magneettikiinnitteiset ovat pois laskuista...


Takajakkaralle varmaan saa verkolla jotain kiinni?
Pari pidempää ulkomaille suuntautunutta reissua tehneenä kokemuksen mukaan passeli varustus on: tankkilaukku, reppu ja pieni teltta mustekaloilla takapenkille. Sitten vain miettimään, että mitä kamaa tarvitsee, ja jättää niistä sit puolet pois... Ajaminen on kuitenkin Corsarolla matkaillessa se nautinnollisin asia, joten kannattaa ottaa mahdollisimman vähän roinaa mukaan, jopa vielä sitäkin vähemmän.

edit: Niin, siis tankkilaukku kannattaa hommata sellainen, jonka saa hihnoilla kiinni; helppo kiinnittää runkoputkiin. Mulla Moto Morinin oma laukku.
 
Pari viikkoa morinilla takana... Keula tuntui alkuun vähän löysältä mutta nyt sääsin pikkasen kireemmälle ja nyt toimii paremmmin. Tosi kiva pyörä ajella eikä pyörä ole ihmeissään mutkissakaan.

Onkos kellään muita pönttöjä kiinni kuinTermignonia?

Eipä oikein pitä paikaansa tuo "huiput" mittari... sain mielenkiintoisia lukemia aikaiseksi.
Joo, mäkin käytin pyörää tehopenkissä ja prätkässä nopeusmittari tallensi muistaakseni huippuja 254 kun tehopenkin nopeusnäyttö oli 238, kun kierrosrajoitin rupes pätkiin.
 
Ovat pistäneet tuotantolinjat kiinni, sulki, poikki ja pinoon ostajaa odotellessa. Todella sääli mikäli jatkajaa ei löydy ja tämä olisi lopullinen niitti  
sad_orig.gif
 
No nyt on Silvion velipoika Paolo Berlusconi ostanut Moto Morinin tehtaan... saas nähä mitä siitä seuraa?!?!

Klik
 
Harmi.
Yksi mielenkiintoinen merkki pois markkinoilta. Mitenkähän varaosahuolto pelittää?
Toivottavasti joku ostaisi vielä tuotemerkin ja jatkaisi tuotantoa(kiinalaiset)....
 
Harmi.
Yksi mielenkiintoinen merkki pois markkinoilta. Mitenkähän varaosahuolto pelittää?
Toivottavasti joku ostaisi vielä tuotemerkin ja jatkaisi tuotantoa(kiinalaiset)....
Nii-in, Garellin tarjous koski ilmeisesti koneita ja merkkiä, ilman kiinteistöjä, joten Kiinaan kait se tuotanto olisi tuossakin tapauksessa mennyt. Toivotaan nyt vielä parasta, joku kait ne laitteet huutokaupassa ostaa...
nixweiss.gif
 
Jos jotain kiinnostaa niin tarjolla olisi corsaroon power commander, koko putkisto ilman kattia ja termignonin pöntöt
 
Eipä ollutkaan tullut aiemmin luettua Moto Morini juttuja... sinänsä jännä juttu tuo konkurssi, että maahantuoja möi ja esitteli vielä täyttä häkää ko. merkkiä Petrol Circuksessa  
eek.gif
. Olisi kait korrekti kaupankäyntitapa ainakin kertoa, että varaosien saanti saattaa tökkiä jonkin ajan kuluttua  
sad_orig.gif
 
Ei kannata vielä hätääntyä, eiköhän ne jotain keksi
smile_org.gif
Ja Kiina ei ole vaihtoehto, se on maapallon perseläpi! Kyse on kuitenkin edelleen markkinoiden parhaasta nakusportista, vaikka malli onkin jo muutaman vuoden vanha. Eipä ole yksikään kilpailija vielä pystynyt yhtä kovaa laitetta kehittämään. Tosin sillä ei tietenkään välttämättä ole tekemistä riittävän myynnin kanssa...
 
Joo, ei noilla muillakaan ole kovin häävisti menny (Buell, MV Agusta, Ducati), mutta aina ne jollain opilla ovat pulpahtaneet uudestaan pintaan.
Mutta hei nyt alkaa olemaan ketjut finaalissa ja pitäs vaihtaa uudet ketjut ja rattaat. Onko kukaan kokeillut hieman tiuhemmalla välityksellä? Käyttiksen mukaan alkuperäinen välitys olisi 17/40. Jos taakse saisi kaksi hammasta isomman niin yltäneekö ketju pyörimään? Jos etuhammasratasta taas joutuu ketjun sopivuuden vuoksi pienentämään, niin sitten ajaminen voi tulla aika perkeleen repiväksi.  
buttrock.gif
Mielenkiintoinen ajatus kuitenkin...
 
Back
Ylös