MotOrg racet 2023

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soikkeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Soikkeli

New member
Tervehdys kaikille rataketuille ja letuille!

Valtaisan kysynnän johdosta olemme päättäneet kesällä 2023 vetäistä 3kpl MotOrg raceja!

Päivämäärät:

16.7 Alastaro
6.8. Kemora
10.9 Motopark

Kenelle nämä nyt sitten on?

Ihan kaikille MotOrgin jäsenille jotka ovat aina halunneet osallistua kisoihin mutta ei vaan ole tullut lähdettyä viivalle. Omasta kokemuksesta voin sanoa että samanlaista fiilistä et saa mistään muusta hommasta kuin moottoripyörällä kilpailusta. Ensisijaisesti nämä kisat on tarkoitettu sellaisille kuskeille joilla ennestään ei ole kilpailukokemusta. Pyrkimyksenä on pitää osallistumisen rima niin matalalla että mitään taitotasoon liittyvää kynnystä ei ole. Ihan tavallinen ratailija voi siis osallistua, tämä on juuri teille suunnattu! Aikaisempaa menestystä esim. Sm-kisoissa katsotaan vinoon, tässä olisi tarkoitus että kaikilla on hauskaa. :WAZAAP:

Lähdön järjestelyitä tai minkään asian muodollisuutta ei tarvitse jännittää, käydään nuo asiat ihan tarkasti ennen kisaa läpi ja käydään katsomassa kaikille lähtöpaikat, miten lähtövalot toimii jne jne... Muutoinkin kaikilla tavoilla pyritään huomioimaan että kuskeilla ei ole kisakokemusta.

Millaisella kalustolla voi osallistua?

Jos moottoripyöräsi on sellainen jolla ajat kadulla, se kelpaa myös rata-ajoon. Kadulla toimivat renkaat, jarrut ja kaikki muukin tekniikka on ihan riittävää myös .Org racessa. Tätä kisaa voisin melkein luonnehtia golfin pelaamiseksi. Jokainenhan kuitenkin pelaa sitä omaa tasoitustaan vastaan. Onhan se mukavaa kun samassa lähdössä on saman tasoisia niin voi sitten siinä samalla kilvoitella.

Mitä maksaa?

Osalistuminen 50€.

Laitelkaa alle viesteillä ilmaisuja omasta halusta kilpailla tai olla mukana puuhaamassa, apua tähän tarvitaankin paljon!

Kisaterveisin: Lihavin Soikkeli

Edit. Kisavkl yhteydessä on mahdollista suorittaa myös kilpailijatutkinto. Lisätietoa: http://www.moottoripyora.org/keskus...pailijatutkinnot-14-7-Alastaro-amp-5-8-Kemora
 
Viimeksi muokattu:
Kisaamaan! Jos ei muuta niin ainakin muille haastetta pujottelukepin muodossa.
 
Niin paljon on tota kisaamisen fiilistä kehuttu, että kai se on tultava kokeilemaan. Joten lähtökohtaisesti osallistuisin Alastaron kisaan. :kääk:
 
Mukana molemmissa jos vaan paikalla kuten suunitellut :jippikaijee:
 
Moro

Muistakaa päivitellä tänne myös kysymyksiä aiheeseen liittyen, olen saanut muutamia viidakkorummulla ja olenkin niihin pyrkinyt vastaamaan tuohon aloitusviestiin.

T: Kokonainen Soikkeli
 
Minkälaisia kierrosaikoja esim. Alastarolla on noissa kisoissa ajettu?

Aika lailla kaikkea nopean ryhmän ja hitaan(tai keskihitaan?) ryhmän kierrosaikojen haarukassa, eli varsin laajalla skaalalla ja ainakaan siksi ei kannata jättää osallistumatta, ettei oma kierrosaika muka riittäisi.

Kärki saattaa kisan kuluessa saavuttaa häntää, mutta koska kilpailu ei ole mitään ryppyotsaista verenmaku suussa vääntämistä, käytetään tuolloinkin ohituksissa pelisilmää ja hoidetaan homma turvallisesti. Näin kaikilla on hauskaa ja kisasta jää hyvä filis ja mikäli haluaa totisempaa vääntämistä, on kisa hyvä ponnahduslauta lähteä kokeilemaan seuraavaksi sitten vaikka jokkista. :D
 
Minulla olisi vakaa tarkoitus osallistua koko sarjaan, jotta mahdollisuudet mestaruustaistossa pärjäämiseen olisivat olemassa.

Pari kysymystä kisasta olisi:

- Saako vetää täysillä?
- Jos mekaanikon virheiden takia kuski epäonnistuu omassa suorituksessaan, onko mahdollista kirjata tulosluetteloon että huono sijoitus on mekaanikon syytä?
 
Aika lailla kaikkea nopean ryhmän ja hitaan(tai keskihitaan?) ryhmän kierrosaikojen haarukassa, eli varsin laajalla skaalalla ja ainakaan siksi ei kannata jättää osallistumatta, ettei oma kierrosaika muka riittäisi.

Kärki saattaa kisan kuluessa saavuttaa häntää, mutta koska kilpailu ei ole mitään ryppyotsaista verenmaku suussa vääntämistä, käytetään tuolloinkin ohituksissa pelisilmää ja hoidetaan homma turvallisesti. Näin kaikilla on hauskaa ja kisasta jää hyvä filis ja mikäli haluaa totisempaa vääntämistä, on kisa hyvä ponnahduslauta lähteä kokeilemaan seuraavaksi sitten vaikka jokkista. :D

Ok,juuri nämä mahdolliset nopeuserot oli mielessä,mutta pitää tulla kokeilemaan.
 
Kiinnostusta olisi osallistua mutta alkaa kohta olemaan kaikki kesän viikonloput buukattu... Nähtäväksi jää pystyykö tähän osallistumaan. Pari kysymystä aiheesta:

- Miten kisaan ostetaan lippu, paikan päältä vai kaupasta?
- Kuinka monta osallistujaa pääsee kisaan?
- Kuski ei ilmeisesti tarvitse kisalisenssiä tai muuta erillistä vakuutusta, pyörän liikennevakuutus riittää?
- Sillä pyörällä voi osallistua kisaan millä muutenkin ajelee ratapäivillä, ei siis tarvitse olla katsastettu kisapyörä?
- Montako kierrosta kisassa ajetaan?
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ois halukkuutta päästä kerran gridin eteen punaliputtajaksi :)

Joten jos paikka on vapaa, ni oisin kiinnostunut Alastarolla pestistä 16.7.
 
Minulla olisi vakaa tarkoitus osallistua koko sarjaan, jotta mahdollisuudet mestaruustaistossa pärjäämiseen olisivat olemassa.

Pari kysymystä kisasta olisi:

- Saako vetää täysillä?
- Jos mekaanikon virheiden takia kuski epäonnistuu omassa suorituksessaan, onko mahdollista kirjata tulosluetteloon että huono sijoitus on mekaanikon syytä?

Vastaukset
1) Ehdottomasti, tosissaan saa vetää mutta ei saa olla tosissaan.
2) No kenen muun vika se muka olis?
 
Kiinnostusta olisi osallistua mutta alkaa kohta olemaan kaikki kesän viikonloput buukattu... Nähtäväksi jää pystyykö tähän osallistumaan. Pari kysymystä aiheesta:

- Miten kisaan ostetaan lippu, paikan päältä vai kaupasta?
- Kuinka monta osallistujaa pääsee kisaan?
- Kuski ei ilmeisesti tarvitse kisalisenssiä tai muuta erillistä vakuutusta, pyörän liikennevakuutus riittää?
- Sillä pyörällä voi osallistua kisaan millä muutenkin ajelee ratapäivillä, ei siis tarvitse olla katsastettu kisapyörä?
- Montako kierrosta kisassa ajetaan?

Moi

Varmaankin avataan tuote kauppaan ja jos jostain syystä tilaa jää niin myydään loput paikan päältä. (Luulen että näin ei tarvitse toimia vaan täyttä on.
-tarkennetaan vielä ratakohtaisesti. Jos rupeaa kovasti tulemaan tunkua niin minullahan on kaikki oikeudet maailmassa tehdä peliliikkeitä että kaikki halukkaat pääsee kisaamaan.
Lisenssiä ei tarvita, liikennevakutus on juuri oikea tuote.
-Pyörät toki katsastetaan kisapäivänä, että ovat turvalliset. Mitään teknisiä kisamodeja ei tarvitse tehdä, ei vaadita hainevää, foamia, varmistuksia tai muutakaan. Pyörän tulee olla ehjä ja turvallinen.
-kisassa ajetaan 5-15kierrosta. :D
 
Viimeksi muokattu:
Oisko ideaa että pari kolme kouluttajaa ajaa seassa huomioliiveissä. Ihan vain paimentaisi porukkaa jos on suuria nopeuseroja.
 
Back
Ylös