Motoristi törttöilee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja junnupas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulle on taas kotilot törttöillyt muutaman kerran. Olen ohittanut kyseisen auton niin kuin pitääkin ohittaa. Eli ohitan sen auton ihan reippaasti. Ja annan kummallekkin tilaa eteen sekä taakse. Sitten kun olen hiljentänyt vähäsen vauhtia ja  ajan normal nopeutta. Niin se sama auto on taas tullut mun taakse niin eikö se vähän ajan päästä ohita mua uudestaan.
Ja sitten se jää ihan kiusalleen mun eteen.

Ärsyttää tuollaiset kotilot. Jotka eivät ohita kunnolla vaan jäävät siihen nokan eteen kiuskaksi.

Jos pitää ohittaa niin ohitetaan sitten kunnolla ja reippaasti

062802moto_prv.gif
Tämä menee myös toisin päin. Jos on pakko ohittaa auto joka ajaa n 15 km/h ylinopeutta ja se on pakko ohittaa, et voi jäädä sen eteen ajamaan sallittua nopeutta, auto on aika pian sun perässä etsimässä ohituspaikkaa.

Minulle on taas kotilot törttöillyt muutaman kerran. Olen ohittanut kyseisen auton niin kuin pitääkin ohittaa. Eli ohitan sen auton ihan reippaasti. Ja annan kummallekkin tilaa eteen sekä taakse. Sitten kun olen hiljentänyt vähäsen vauhtia ja  ajan normal nopeutta. Niin se sama auto on taas tullut mun taakse niin eikö se vähän ajan päästä ohita mua uudestaan.
Ja sitten se jää ihan kiusalleen mun eteen.

Ärsyttää tuollaiset kotilot. Jotka eivät ohita kunnolla vaan jäävät siihen nokan eteen kiuskaksi.

Jos pitää ohittaa niin ohitetaan sitten kunnolla ja reippaasti

062802moto_prv.gif
Tämä menee myös toisin päin. Jos on pakko ohittaa auto joka ajaa n 15 km/h ylinopeutta ja se on pakko ohittaa, et voi jäädä sen eteen ajamaan sallittua nopeutta, auto on aika pian sun perässä etsimässä ohituspaikkaa.
Juu mutta mä kaasutakin reippaasti eteen päin satasta ja annan molemmille tilaa niin, ettei tarvitse heti ohittaa. Ja toivoen, ettei tule mustaamaijaa vastaan. Kuulin muuten myös, että prätkä poliisi pystyy mittaamaan ajoneuvon molmennin puolin edestä ja sekä taakaa olkaa varovaisia.

Mutta sitten kun huomasin erään ohituksen mikä ei todellakaan kannattanut. Ohitin yhden vanhan pariskunnan joka ajoi pienellä kotilolla. Ja niitten nopeus oli alhainen ne ajoivat tuskin edes 70 km 80 t alueella. Ohitin kotilon Lemin kohdalla. Ja kaasutin satasta eteen päin. Ajo matkaa taisi olla enää jäljellä vaan 25 km Savitaipaleelle.

Ajoin jossain vaiheessa kuitenkin sitä 80 km. Etana kotiloa ei näkynyt pitkään aikaan. Kunnes sitten kun käännyin tankkaamaan meidän ABC aseman pihalle. Niin eikös se sama kotilo tullut myöskin tankkaamaan.

Kannattaako se loppujen lopuksi ohitella jos meinaa kääntyä jonnekkin jossain vaiheessa? Vaikka onhan se ohittaminen loppujen lopuksi aika hauskaa. Kuitenkaan ei ole hauskaa körötellä etana kotiloitten takana.

sport05.gif
062802moto_prv.gif

Back