• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Motoristin halut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika91
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mika91

MotOrg ry
Ei, en tarkoita sitä itseään. Itseä ei ole ikinä prätkän päällä panettanut. Hyvä naisen korvike.
Tässä on kyse siitä että on haluja monelle eri moottoripyöräilyn alueelle. Oikeastaan tekisi mieli hommata pyörä jolla voi opetella tekemään niitä nättejä jopa satojen metrien mustia viivoja joita tuolla näkee.

Toisaalta sitten myös tekisi mieli matkaenduroa että pääsee välillä irtautumaan asfaltin kahleista ja päästä tutkimaan niitä metsäteitä, joita aina katselee ajatellen "minnehän tuo johtaa".

Olisihan se kanssa kiva jos olis joku äijäcustomi tai MT-01 tyylinen härpäke, mutta onneksi en keksi sellaiseen juuri järkisyitä. Ainoat pyörät mitkä ei juuri innosta niin on matkapyörät ja kyykyt.
Tuo nykyinen CB 350S on ihan riittävästi matkapyörää kolmensadan kilometrin tankkausvälillä. Periaatteessa tuo pyörä muutenkin tyydyttää tarpeet kokonaan, mutta jotain puuttuu. Millä teidän motoristi identiteetti on ratkennut? Vai onko se vaan pakko hommata joka tarkoitukseen oma pyörä?

Joka kausi tekee mieli jotain sellaista mitä tallissa ei ole... Sellainen kirous on mun päälle laitettu. Seuraavaksi haluaisin joko matkaenskan jossa valtava pleksi tai kunnon matkapyörän. Kardaanivedolla kumpi sitten onkin. Se hiukan helpottaa kun tallissa on nyt kaksi ihan erilaista pyörää.

Takana kuten allekirjoituksesta näkee on kaikennäköistä retroenskasta, kustomien kautta täysveriseen kyykkyyn ja Harrikasta Hondaan...

Hauska aihe! :)

Oma "motoristin identiteettini" on ehkä hiukan alkanu selkiintyyn ajettujen kilometrien myötä. Ensimmäiset noin 80 000 harrastekilometriä meni lähinnä periaatteella: Mikä on omaan mykiööni hieno, se kelpaa talliini. En siis pahemmin suonut ajatuksia millekkään pyörän muille ominaisuuksille.
Tosin jo kevariaikana Cagiva Mitolla kinnatessani totesin, että tiukka muna-asento ei ole meikäläistä varten ollenkaan. Lisäksi kyykyt ovat mielestäni olleet liian pienikokoisia jo pitkään ns. normaalikokoisen miekkosen alle. Taitaa olla Kawan ZX-12R vimonen ns. oikeille ihmisille valmistettu kyykky, tosin sekin varmaan muoviluoti-ihmisten mielestä kuuluu kategoriaan "homosohvat". :;):

Kilometrien karttuessa mukaan on astellut ulkonäön lisäksi aivan uudenlaisia pointteja, kuten käyttömukavuus, ajettavuus muuallakin kuin täydellisellä asfaltilla, toimintasäde...

Eli nämä ns. "monitoimivehkeet" taitaa olla se mun juttuni. Kuten vaikkapa BMW 1200 GS, Multistrada, Triumphin Explorer / Tiger, KTM:n 990 & Adventuret jne jne.

Lisäksi tässä on alkanu sellanen ajatus päässä kytemään, että olisi kiva kurvailla noilla sorateilläkin. Niitä kun tässä maassa riittää ja maaston muodot & maisemat on tuolla korvessa jotain aivan muuta kuin ns. yleisemmillä valtateillä. Tähän tarkoitukseen olisi EHKÄ hyvä hankkia joku kevyempi rassi jossa pidetään nappulat AINA alla... Soralla ajelu kiinnostaa myös sen takia, että sitä ei ole tullut koskaan harjooteltua. Meidän ruokakunnassa homma menee vielä niin ovelasti, että vaimo sen sijaan on soralla ja maastossa paljonkin ajellut... Joten tätä kautta olis pikkusen hieno alkaa opetteleen täysin uutta puolta harrastuksesta ja vieläpä kauniimman osapuolen opastamana! :rakastunut:

Viimeksi muokattu:
Minun haluja ohjaa Italia ja tarkemmin siellä valmistetut moottoripyörät.
Pyörässä eniten merkistee jollain tavalla erikoisuus. Se voi olla ulkonäkö, alkuperäinen kunto, vähäinen valmistusmäärä, aikansa lapsi tai jotain, mikä saa ajatuksen viivähtämään tuotteessa pidemän hetken.
Japanialainen ei ole minun mielestä valmistanut yhtään ajatuksia ja tunteita liikuttanutta moottoripyörää (on se yhden tehnyt Honda NR 750).
Nyt niitä on viisi ja seuraava haaveissa olisi B-kirjaimella alkava, koska A C D jo löytyy...
Tärkeä osa on myös omistamisen halu. Jos ei aseella uhata, niin yksikään pyörä ei tallista lähde.

Voihan se olla, että jossain vaiheessa ote lipsuu Englannin ja Ameriikan suuntaan, mutta sehän vain laajentaa tajuntaa.

Pyörässä eniten merkistee jollain tavalla erikoisuus. Se voi olla ulkonäkö, alkuperäinen kunto, vähäinen valmistusmäärä, aikansa lapsi tai jotain, mikä saa ajatuksen viivähtämään tuotteessa pidemän hetken.
Japanialainen ei ole minun mielestä valmistanut yhtään ajatuksia ja tunteita liikuttanutta moottoripyörää (on se yhden tehnyt Honda NR 750).
Nyt niitä on viisi ja seuraava haaveissa olisi B-kirjaimella alkava, koska A C D jo löytyy...
Tärkeä osa on myös omistamisen halu. Jos ei aseella uhata, niin yksikään pyörä ei tallista lähde.

Voihan se olla, että jossain vaiheessa ote lipsuu Englannin ja Ameriikan suuntaan, mutta sehän vain laajentaa tajuntaa.

Mielestäni japsi on tehnyt montakin sellaista pyörää.Suzuki RE5,Honda CBX1000,Kawasaki Z1300,Suzuki RG500 Gamma,Yamaha RD500,Suzuki Katana,Suzuki GSXR-750,vm85,Kaikki neljä valmistajaa tekivät hetken aikaa turboja esim.

Ja,jos palataan tuohon alkuperäiseen,niin ainoa ratkaisu,oli kohdallani tinkiä muusta ja saad useampi pyörä talliin.

Talliin mahtuisi R1, ZX10R ja GSX-R 1000. Ja sitten vielä CBR600RR, R6, ZX6R ja GSX-600. Ja RD350LC, että olisi yksi 2-tahtinenkin.

Kevyehkö custom ja raskas matkajuhta on jo. Kova halu olisi cafe-raceriin, mutta tilat eivät nyt anna myöden.
Uusista kyseeseen tulisivat Triumph Thruxton tai Moto Guzzi V7 Racer.
Enduroakin teki joskus mieli, mutta ei enää. Sitten sellainen sivuvaunu-Ural olisi hieno laite myös.
Sellaiset neljä pyörää pitäisi olla. Tai oikeastaan viisi: Buell mulla oli muutaman vuoden ja oli hauska peli.

Noi kaikki, mitä tossa allekirjoituksessa on ja sit lisäks MV Agusta F4 "Ago" juhlamalli olis kiva, ja sit joku rataromu, et ei tarttis pingotta radalla, jos vaikka sattus konttaan.
Nii. Toi rexihän mul tosin on vieläkin.

Tuttua pohdintaa.. Vain ja ainoastaan raha on syynä sille että minulla on vain yksi pyörä. Harrastan kyllä haaveilua ja selailen tuota Nettimotoakin harva se päivä. Esimerkiksi tällä hetkellä kuolaan sitä isompaa MotoGuzzi Grisoa, ja V11 houkuttelee myös jollain oudolla tavalla.
Myös Ducati Diavel vilahtelee päiväunissa, myös muutamia Triumpheja tulee katseltua. Mutta kai noissa joku yhteinen nimittäjä on minkätyylisistä sitä syttyy. Ehkä.

Mielestäni japsi on tehnyt montakin sellaista pyörää.Suzuki RE5,Honda CBX1000,Kawasaki Z1300,Suzuki RG500 Gamma,Yamaha RD500,Suzuki Katana,Suzuki GSXR-750,vm85,Kaikki neljä valmistajaa tekivät hetken aikaa turboja esim.
Toisten mielestä kyllä, mutta eikös vanha sanonta ole, että mielipiteistä ei voi kuin kiistellä...:p

Hyvä että joillakin muillakin identiteetti hakusessa. Voi se kyllä parempi olla pitää useampi pyörä tallissa kuin että vaihtaa aina sen mukaan miltä tuntuu. Vaihtokaupoissa yleensä kuitenkin tekee yleensä vaan tappiota. Yrittänyt + ja - listaa tehdä eri pyöristä, mutta aina tuntuu olevan kumpiakin yhtä paljon.

Saas nähdä mikä se seuraava hankinta talliin sitten on. Monet yöt tulee menemään Nettimotoa selatessa nukkumatta. Sitten kun lopulta se osto alkaa olemaan ajankohtainen asia niin tappelet sisäisesti pitkän aikaa valinnan edessä ja kauppojen jälkeen alat miettimään olisko se pitänyt ostaakkin matkaenska eikä streetfighteria tai päinvastoin. Olisiko jotain muuta ratkaisua motokuumeeseen kuin se pärrän osto?

Sitten kun lopulta se osto alkaa olemaan ajankohtainen asia niin tappelet sisäisesti pitkän aikaa valinnan edessä ja kauppojen jälkeen alat miettimään olisko se pitänyt ostaakkin matkaenska eikä streetfighteria tai päinvastoin. Olisiko jotain muuta ratkaisua motokuumeeseen kuin se pärrän osto?

Kunnon koeajo. Ja heti perään omalla pyörällä liikenteeseen. Aika moni mopo- ja autokuume on mennyt ohi tuolla konstilla, kun on todennut miksi v**ussa vaihtaa hyvää huonompaan tai tyyliä toiseksi vain vaihtamisen vuoksi. :D

Mulla taas kävi niin että ostin Bemarin Gessun kun luulin että toi sorateiden kaahaus olis mun juttu.
No huomasin ekan kesän jälkeen että ihme kun ei sit toi ajaminen niin innostakaan. Aikani asiaa pähkäilin ja sit päätin että kun nuorempana vedettiin asfalttia yöt läpeensä, niin kokeilempa jotain ärjympää.
Kawan Z750 liikutti sit miestä sen verran railakkaasti että kiloinen zeta oli hankittava gessun tilalle. Ajaminen ei ole koskaan maistunut näin makealle.

Tätä ei ole tarvinnut katua. Nyt sit kattelee nettimotoa kohdalta Hayabusa :wanna: Samoin turbot muutenkin alkaa innostamaan :jippikaijee: Eli joskus se genre ei ekaks vaan natsaa, mut vaihtamalla saattaa meno parantua.

Itellä ollu suuntaus pitkään kans hakusessa. On ollu kyykkyä, nakua, useampi matkaenska. Customi vielä koleilematta, ei oo ollu vara sellaiseen mikä kiinnostaisi. Tällä hetkellä tallissa seisoo hondley vtr ja ainakin konetyyppi on nyt löytynyt mikä todella säväyttää. Ei enää yhtään rivinelosta. Onko seuraava sitten ktm rc8 tai ktm super enduro. Tiedä häntä. Customi pitäisi vielä koettaa mutta kokoa pitää olla.. toisaalta saisi olla myös liikkuvuutta.

Minä taas keräilen vain Itävallassa tehtyjä moottoripyöriä. :;): Ne kun on niiin käytännöllisiä ja tyylikkäästi muotoiltuja.

Olisiko jotain muuta ratkaisua motokuumeeseen kuin se pärrän osto?
ainoastaan tautia siirtäviä lääkkeitä olen minä saanut tilapäisesti jostain .
Nyt pitäisi saada eri vehkeet soralle ja asvaltti ruisailuun ,ei tunnu vieläkään että molempi parempi tuolla Hondalla .
Reitin valinnat sivuteillä alkaa olla sitä luokkaa että pelijättää jos menee nutulleen ,eikä sole kivaa sitten.

sit on hommattava SE siinä on 2 mukia... putputtaa ja polttaa varmasti gummia... sillä voi ajella mehtään ja sieltä takas... käydä kaupassa ja mitä vaan :)

Back