• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo Scorpion SR-i?00 kiinnostaisi, mutta pari juttua mietityttää. Sattuuko joku tietämään saako hälyn aktivoinnin/deaktivoinnin äänettömäksi (pelkät vilkut) ja silti hälyttämään normaalisti pahalla rääkymisellä? En fanita noita piipityksiä.

Tuo Scorpion SR-i?00 kiinnostaisi, mutta pari juttua mietityttää. Sattuuko joku tietämään saako hälyn aktivoinnin/deaktivoinnin äänettömäksi (pelkät vilkut) ja silti hälyttämään normaalisti pahalla rääkymisellä? En fanita noita piipityksiä.
Itsellä tuo 300 -malli asennettuna. Sen ainakin saa kytkettyä päälle äänettömästi, joten eiköhän onnistu paremmissakin malleissa.

Morjens,

Joku varmaankin asentanut Scorpion 600 sarjan hälyttimen XX:ään? Tarviiko purkaa muoveja vai löytyykö penkin alta liitettävät johdot oitis?
nixweiss.gif

Mikähän siinä on, ettei nuo jenkkilän pojat osaa vastata sähköpostiin..

Tuonne Scorpionsille(Aritronix) lähetin yhden ja toisen vielä Biohazarc cyclesiin.. Kummastakaan ei mitään vastausta kun kyselin tarjouksia 600:n hälyyn ja kilkkeisiin..

Mietin vaan, et jos on yhtä perseestä takuuhommien kanssa niin taitaa jäädä häly ostamatta..

Itse ostin Biohazardista omani, ja vähän muutakin siinä samalla eikä mulla ainakaan valittamista. Sähköposteihin tuli hyvin vastauksia, tilaustakin muutettiin ainakin kolmeen kertaan yms. Lähetyksestä sai tracking numerot ja homma pelitti ainakin omalla kohdallani hienosti kaikenkaikkiaan.

Mikähän siinä on, ettei nuo jenkkilän pojat osaa vastata sähköpostiin..
Laitoin pari päivää sitten meilin Aritronixin support-osoitteeseen kyselläkseni lisätietoja. Päivän sisällä kaveri nimeltä Marco vastasi ystävällisesti kaikkiin kysymyksiin ja oli myönteisesti yllättynyt Suomesta saapuneiden tilausten määrästä. Hän myös sanoi auttavansa mielellään, joten laita postia suoraan osoitteeseen: marco (at) aritronix.com

Hellou taas,

lauantaina oli tarkoitus asentaa stormin häly kiinni testimielessä, rohkaistuneena muiden kommenteista, kun on helppo asentaa jne. - eikä se kalliskaan tosiaan ole vaikka ei edes täyttäisi odotuksia.

Noh, poistettuani hiukan katetta ja penkkiä, totesin, että edessäni on komia määrä elektroniikkaa, mokkulaa ja johtoa. Tästä motivoituneena vartin tuumailin ja totesin, että nyt lähden auringon paisteeseen ajamaan ja hälyn asennus pitää tehdä sellaisen henkilön avulla/toimiesta joka tietää mitä tekee
smile_org.gif

Nyt siis kaipailenkin apua ko. hälyn asentamiseen, onkohan pk-seudulla ketään, joka kenties haluaisi joku ilta mun kanssa väkertää tuon kiinni tai onko suositella jotakin liikettä, jossa tuon asennuksen saisi hoidettua? Tottahan toki asennusmies palkkaa saa =)

Kiitti vinkeistä!

Rixu

Sen verran itse tähän edelliseen kysymykseen, että henk. koht. en ainakaan paljasta tällaisella täysin julkisella foorumilla mihin kätkin laitteen eri palikat, mistä otin virrat ja mihin laitoin maadoitukset. Parhaani yritin, että penkin alle ne eivät jääneet ... Sanottakoon vielä, että kaikki osat ovat huolellisesti katteiden alla katseilta piilossa.
033102bebe_1_prv.gif
Off topic:
Kerrot nyt kuitenkin ettei pyörässä ole ajonestoa...  
biggrin.gif
.

...Marco vastasi ystävällisesti kaikkiin kysymyksiin ja oli myönteisesti yllättynyt Suomesta saapuneiden tilausten määrästä...
Taidan olla osasyyllinen tuohon kun aloin eka sivulla hehkuttaa tuota.  
bowdown.gif

Itseasiassa i900 mallin ohjeen teko oli vielä kesken kun tuota tiedustelin ja heti valmistuttua Marco lähetti sen minulle.

Nyt sellainen pitäisi kai tilata itsellekkin.
Saako noita EU alueelta joltakin jälleenmyyjältä?
Ei ole tullut hommattua luottokorttia...

FiJeR otatko minut kimppaan?

Nyt on Scorpionin i500swb häly asennettu. Mallikohtainen johtosarja oli ihan plug and play, asennus helppoa kuin mikä kun vaan löytää pyörän alkuperäiset liittimet. Eniten ongelmia aiheutti sijoittelu, omassa pyörässä ei ainakaan yhtään ylimääräistä tilaa ole missään.

Pätevän oloiselta laitteelta tuo kyllä tuntuu.
062802jumpie_prv.gif
Itse sain vihdoin aikaa asentaa hälyttimen kiinni. Ja ihan samat kommentit kuin sinulla. Ainoa pieni ero mallikohtaisen johtosarjan liittämisessä ohjeisiin verrattuna oli, että yksi Y-kappale tuli kiinni reksiterikilven valon liittimeen eikä takavalon (tail light) liittimeen kuten ohje sanoi. Pyörä on siis Honda CBR 1000RR vm. 2007.
Sulla oli ilmeisesti se SR-i300 malli? miten on pelannut? päädyn varmaan nyt tilaamaan tuon. miten se asennus hoitui johtosarjalla? ei näytä olevan Z750 -04 malliin johtosarjaa, eli kamppeen matkassa tulee kuitenkin jonkin sortin johtosarja?

Sulla oli ilmeisesti se SR-i300 malli? miten on pelannut? päädyn varmaan nyt tilaamaan tuon. miten se asennus hoitui johtosarjalla? ei näytä olevan Z750 -04 malliin johtosarjaa, eli kamppeen matkassa tulee kuitenkin jonkin sortin johtosarja?
Hyvin on toiminut. Tai oikeestaan vaan olen testannut toimintaa enkä ole vielä nähnyt laitetta "oikeesti hälyttävän". Ainakin pyörä on vielä ehjä ja tallella  
smile_org.gif

Kauko-ohjain tarpeeksi pieni ja näppärä, niin menee mopon avaimen kanssa samaan rinkulaan. Ja varmaan sen patteri kestää ainakin kauden, mutta voipi olla että kestää useammankin kauden. Itse tilasin myös toisen kauko-ohjaimen. Helppo tilata nyt samalla, jos toinen hajoaa tai häviää, niin ei ole pulassa.

Asennus minun pyörään mallikohtaisella johtosarjalla oli todella helppo. Mukana tulee aina "general" johtosarja jolla itse liittämällä saa homman toimimaan.
On siellä listalla kyllä sinulle "Kawasaki Z-750 ALL" mallikohtainen johtosarja. Kannattaa se tilata, jos on yhtä näppärä kuin minulla.

Edelleen kiinnostais tuon STORMIN (49-,) hälyttimen kaukokäynnistys ominaisuus? Honda Cbr 600cc -99:ssähän ei mitään ihmeempiä H.I.S.Sejä ole, vaan ilmeisesti kuitenkin joku hondan oma ajonesto tai vastaava. Eli liekkö vaikea homma saada toimimaan?

Edelleen kiinnostais tuon STORMIN (49-,) hälyttimen kaukokäynnistys ominaisuus? Honda Cbr 600cc -99:ssähän ei mitään ihmeempiä H.I.S.Sejä ole, vaan ilmeisesti kuitenkin joku hondan oma ajonesto tai vastaava. Eli liekkö vaikea homma saada toimimaan?
HISS = hondan oma ajonesto.
Jos tuo löytyy niin voit unohtaa kaukokäynnistyksen jos et halua pitää avaimia aina paikallaan. Muutenkin imo hieman turha ominaisuus, ja vaarallinen, jos/kun sillä on mahdollista startata pyörää vaikka vaihde on päällä. Monta pyörää on kaukokäynnistyksellä kaadettu.

Muuten, miten kaukokäynnistykset toimii, eikö käynnistysvirta kuuluisi olla päällä että pyörän voi käynnistää? Vai onko hälyissä siihenkin oma kytkentä

HISS = hondan oma ajonesto.
Jos tuo löytyy niin voit unohtaa kaukokäynnistyksen jos et halua pitää avaimia aina paikallaan. Muutenkin imo hieman turha ominaisuus, ja vaarallinen, jos/kun sillä on mahdollista startata pyörää vaikka vaihde on päällä. Monta pyörää on kaukokäynnistyksellä kaadettu.

Muuten, miten kaukokäynnistykset toimii, eikö käynnistysvirta kuuluisi olla päällä että pyörän voi käynnistää? Vai onko hälyissä siihenkin oma kytkentä
Näissä uusimmissa hondissahan se H.I.S.S siinä ihan lukee, mutta itellä siitä ei ole minkäänlaista mainintaa, eli se lienee joku uusi järjestelmä. Ja tottahan tuo on vaarallinen jos sitä ei saa asennettua niin, että vaihde päällä on mahdoton käynnistää.
Itteäkin mietityttää että pitääkö se virta olla päällä, jotta tuo kaukokäynnistys toimii? Aika turhahan tuo silloin on... toimii ainoastaan grillillä vouhottaessa, kun avaimet pitää jättää prätkään ja virrat päälle
confused_orig.gif

Mutta korjatkaa siis joku viisaampi, että mistä eteenpäin tuo HISSI löytyy näistä hondista?

Ainahan nuo käynnistyshommelit oikein tehtyinä kytketään myös vapaavaloon.  
biggrin.gif

Tuon käynnistyksen voi jättää pois ja kytkeä siihen jotakin muuta. Grillillä voi elvistellä myös tyylillä.  
idea3.gif

-Ajovalot syttymään hetkeksi saattovaloiksi.
-Puhemoduulin ohjaus: "mee sää helevettihin siitä, ei tartte auttaa!!!"
-jne

JNS laita vaikka kuva virtalukostasi niin katsotaan sitä...
HISSIN tunnistaa ilman tarrojakin.

PS. Itse möin tuon carpalin kaverille kun pihassa pyörii hörhöä ennemmän kuin minulla.
Nyt yritän saada jotenkin tilattua Scorpio SR-i900 itselleni.  
nixweiss.gif

Ainahan nuo käynnistyshommelit oikein tehtyinä kytketään myös vapaavaloon.
biggrin.gif

Tuon käynnistyksen voi jättää pois ja kytkeä siihen jotakin muuta. Grillillä voi elvistellä myös tyylillä.
idea3.gif

-Ajovalot syttymään hetkeksi saattovaloiksi.
-Puhemoduulin ohjaus: "mee sää helevettihin siitä, ei tartte auttaa!!!"
-jne

JNS laita vaikka kuva virtalukostasi niin katsotaan sitä...
HISSIN tunnistaa ilman tarrojakin.

PS. Itse möin tuon carpalin kaverille kun pihassa pyörii hörhöä ennemmän kuin minulla.
Nyt yritän saada jotenkin tilattua Scorpio SR-i900 itselleni.
nixweiss.gif
Jeps, eli ei ole vielä tuossa -99 cebarissa tuota hissiä.
Mutta saakohan tuota kaukokäynnistystä asennettua niin että pyörässä ei tarvitse olla virrat päällä
confused_orig.gif

Eikö kukaan ole oikeasti muka asentanut hälyä jossa myös kaukokäynnistys on ollut asennettuna mihinkään pyörään? Avatkaahan suunne.

Back