MP-harrastajien pyörät ja ylinopeus

TIKO_tutkija

New member
MP-harrastajien pyörät ja ylinopeus

Moro,
Olen tietojenkäsittelyn opiskelija Tampereen Ammattikorkeakoulusta ja teen kyselytutkimusta osana tutkimusmenetelmien kurssia. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää moottoripyöräharrastajien suhtautumista ylinopeuteen ja siihen liittyviin säädöksiin Suomessa.

Kysely on täysin anonyymi, vastauksia käytetään kurssin harjoitustyön aineistona. Linkki lomakkeeseen löytyy alta, kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille!

https://lomake.tamk.fi/v3/lomakkeet/15393/lomake.html

Vai tietyn merkkisillä ja tyyppisillä pyörillä ajavien motoristien korrelaatiota suhtautumiseen nopeusrajoituksiin ja niiden noudattamiseen? Hyvää aineistoa PolAMK:n profilointiopintoihin:D

Olenpas mä positiivisella päällä kun vastasin kaikkiin "kyllä", eikä tarvinut edes pohtia :thumbup:

No jos lopputyö on tästä kiinni niin ei ihme jos ICT puolella menee ei niin hyvin...

Ihan perstuntumalta arvelisin, että vastauksissa ei kovin paljoa vaihtelua ole.

No jos lopputyö on tästä kiinni niin ei ihme jos ICT puolella menee ei niin hyvin...

"teen kyselytutkimusta osana tutkimusmenetelmien kurssia. " Noin oli mainittu aloitusviestissä, eli kyseessä lienee 2-5op kurssi, josta tämä on pieni osa.

"teen kyselytutkimusta osana tutkimusmenetelmien kurssia. " Noin oli mainittu aloitusviestissä, eli kyseessä lienee 2-5op kurssi, josta tämä on pieni osa.

Harjoitustyö tuo vaikuttaisi olevan, vastausvaihtoehdot ovat niin suppeat että eipä niistä mitään voi oikeasti tilastollisesti päätellä.

Kuinkas tuohon voi vastata jos tällä hetkellä sitä moottoripyörää ei ole? Vakuutusyhtiö kun halusi lunastaa sen.

Ja minkä ryhmän alle matkaendurot kuuluvat, jos nyt vasta voi?

Olettaakos se perstuntuma, että lähes kaikki on sen ylinopeussakon saanut, vai että ei?

Itse voin myöntää etten ole saanut vielä ylinopeussakkoja. Läheltä meni, mutta tyytyvät väläyttämään valojansa. Loppumatkan(noin 10km) tuli ajettua niin sääntöjen mukaan kuin mahdollista.

Ei löytyny yamahaa valikosta. Petyin

Se on hyvä vaan niin profiloiduta millään tavalla, mennään muun massan mukana kun ne rupee seuraamaan noita muita merkkejä ja ylinopeuksia. No se että se sieltä puuttuu kertoo jo jotain kyselyn tekijän koulutuksen tasosta ja panostamisesta koulunkäyntiinsä.

Ihme porukkaa. Minä en ole koskaan ajanut ylinopeutta eikä ole ollut edes lähellä. Nopeusrajoituksetkin ovat liian korkeita ja pelottaa.
Silti olen kyllä sakkoja saanut mutta siihen on looginen selitys vahvempi tutkakaiku minua huomattavasti nopeammin ajaneesta rekasta jota olin juuri ohittamassa.

Olettaakos se perstuntuma, että lähes kaikki on sen ylinopeussakon saanut, vai että ei?

Siinä on ehkä eniten vaihtelua, kun on niin paljon tuurista kiinni.

Niin, liekö tästä minkäänlaista tilastoa koskaan tehty, että onko ne pääsääntöisesti ne samat tapani kansat sun muut sakkomagneetit, jotka ne ylinopeussakot keräilee, vai onko suurin osa saanut joskus edes sen yhden.

Mietin että kuinka pieneen, tässä suhteessa tuurilla ajelleeseen, vähemmistöön sitten mahdan kuulua, kun en ole onnistunut tässä neljännesvuosisadan aikana saamaan sitä ensimmäistäkään, vaikka varsin raskas kaasujalka/-käsi on aina ollut. Kerran takavuosina saanut sakot ja kortti ollut nimismiehellä vajaan vuorokauden liikenteen (törkeästä) vaarantamisesta, toisen kerran saanut sakot 80-lätkän käyttämättä jättämisestä. That's all. Mutta eipä ole osunut ylinopeudesta. Jaa, no kerran on käynyt lähellä, mutta silloin konsta oli nyreissään, kun eivät ohitustilanteessa saaneet mitattua lukemaa.

Silläkin lienee iso merkitys, että missä sitä kaasua availee. No, koputan puuta ja jatkan tuurilla ajamista. Kai se tilastollisen todennäköisyyden perusteella sieltä sitten jossain kohtaa napsahtaa, hope not.

tohon voi näköjään vastata montakin kertaa ja sekoittaa tutkijan piän...:thumbup:

aikansa kun vastailee niin tutkimuksen mukaan kaikki susukiukot haluu ajaa kokoajan ylinopeudella ja saa kokoajan sakkoja.

jammukuskit on kilttejä eikä näy tilastoissa...:p

Back