mp ketjujen erot.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikok
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
viime syksynä vaihdettua D.I.D Z-ring ketjua (+rattaat) ainakin on saanut kiristää vähän väliä, ja nyt jo ~5tkm jälkeen tuntuu täristävän ja rallattavan.  
nixweiss.gif

Samma här:/
DID:in ketjut kesti nyt sitten n. 8,5 tkm (kaksi tosi lyhyttä kautta) ja jo peräti nyt olisi ketjut taas vaihdon tarpeessa :/
Ketjut oli malliltaan nuo DID 530 ZVM2. Ketjut hankittu -09 Motorrad-Teilesta sakemanneista ja JT:n vakiorattailla.

Eli kyseessä "laadukkaiksi ja vahvoiksikin mainostetut" DID:it!
Kyseisistä ketjusta löytyy siis noinkin vähillä kilometreillä jäykkiä lenkkejä ja "naksuilevatkin" pyöritettäessä takapyörää.

Ketjuja on myös hoidettu asianmukaisesti eli puhdisteltu ja voideltu n. 500 km välein suositusten mukaisesti. Ei reviteltykään ja olleet oikein kiristettyinä/linjattuina jne.
Eli se siitä DID-laadusta ):

PS. Aika monella normi nyky/HD-ketjulla muistelisin olevan mainittu useasti, että takuu olisi ainakin 20 tkm ja/tai 2 vuotta...
Viime kesänä vaihdoin taas toiset didit kun edelliset kesti neljä vuotta ja 80 000 km. niin tai siis eturatas kului loppuun ketjut sinäänsä olisivat vielä menneet.

Kaksi seikkaa jolla pilaa hyvätkin ketjut ovat liika kireys ja painepesuri.Minun mielestäni.

Kaksi seikkaa jolla pilaa hyvätkin ketjut ovat liika kireys ja painepesuri.Minun mielestäni.
Totta, ja joissakin pyörämalleissa saattaa ´soimaan´ kiristetyillä ketjuilla saada myös vetoakselin laakerin antautumaan, mikä onkin sitten jo kertaluokkaa isompi savotta...

Ainakin Suzuki muuten käyttää valtaosassa uusia pyöriä joko RK:n tai DID:n valmistamia ketjuja.

Ainakin Suzuki muuten käyttää valtaosassa uusia pyöriä joko RK:n tai DID:n valmistamia ketjuja.
Olisiko asialla tekemistä sen kanssa, että sekä RK että DID ovat tuolla Japanin ihmemaassa tehtyjä ketjuja.

No, omassa suitsassa DID:t alkuperäisenä, DID:t laitoin myös tilalle kun mittari näytti 30tkm; siinä vaiheessa ketjut olivat toki jo aivan roskiskamaa, huollon puutetta, mä luulen.

... ja ainakin itse löysin ne halvimmalla saksasta [url]www.motorradteile-hamburg.de .[/url]  
smile_org.gif
Onkos kukaan tilannut tuolta, hieman askarruttaa tuo tilisiirto eli ilmeisesti ennakkomaksu?

Kuinkas nopeasti tavara tulee tuolta tilauksen jälkeen?

Kuinkas hyvin ne osaa englantia tulla vastapäässä, jos tulee jotain kysyttävää jälkeenpäin, kun en tuota saksaa osaa?

Näyttäisi olevan myös LUCAS jarrupaloja, onkos niistä kenelläkään kokemusta?

... ja ainakin itse löysin ne halvimmalla saksasta [url]www.motorradteile-hamburg.de .[/url]  
smile_org.gif
Onkos kukaan tilannut tuolta, hieman askarruttaa tuo tilisiirto eli ilmeisesti ennakkomaksu?

Kuinkas hyvin ne osaa englantia tulla vastapäässä, jos tulee jotain kysyttävää jälkeenpäin, kun en tuota saksaa osaa?

Suunnilleen samaan hintaan saa myös ebayn kautta, jos turvaa haluaa maksuliikenteeseen. Kyllä nuo toimijat jotka ebay:ssa kauppaa käyvät, hoitavat asioita sujuvasti englanniksi, syystäkin?

smile_org.gif

Anna palaa vaan, kesällä tilasin CBR:ään DID ketjut. Toimitus oli nopea ja iloinen yllätys oli se että kuriiri läppäsi ne ketjut käteen ulko-ovella  
062802jumpie_prv.gif
Osaa ne englantia siellä, joku äijä sieltä oli soitellut vastaajaan ja kysynyt ensimmäisestä tilauksesta että onko aiheellinen, ihan selkeetä englantia sönkkäsi.

miten paskoja nuo rk ketjut on? Ainakin stormi ylistää...
No jos murtolujuuksia katselet eri ketjuista, niin RK on joko parhaasta päästä tai on paras murtolujuus.

Itsellä on kokemuksia, rata / katukäytössä, RK:sta, Tsubakista, D.I.D.:stä ja Reginasta. Laittaisin ne paremmuuden mukaan myös samaan järjestykseen. Ja kurapuolella RK:sta sekä D.I.D.:stä. RK on toiminut kurapuolellakin, mielestäni, paremmin kuin D.I.D.

Kotarin isossa adventuressa alkuperäisenä Reginat, mikä aluksi hieman harmittikin. 34tkm kuitenkin pyörivät ennen kuin vaihdoin. Ajo sisälsi paljon soratietä ja tuollainen pitkäjoustoinen (ketjut jousto ulkona tosi löysällä), vähillä sylintereillä varustettu pyörä ruoskii melko ankarasti ketjuja. Pidän saavutettua tulosta hyvänä. Mulla ei koskaan katupyöräiässä DIDin parhaatkaan ketjut kestäneet paljon yli 20tkm. Syynä pidän sitä, että kun kuumalla ilmalla, isolla kuormalla ajaa pitkään kovaa, niin O-renkaiden sisällä oleva kuuma voiteluaine tulee suuren keskeiskiihtyvyyden vuoksi ulos. Ketjujen nopea venyminen alkoi aina hieman kesälomareissun jälkeen (Saksassa autobahnia ainakin ajettu kovaa kahden hengen kuormalla) ja osa lenkeistä oli jäykkiä. Sitten kun vanhan ketjun lopulta pani poikki, niin sisällä oli ruskeaa jauhoa, jota myös ruosteeksi kutsutaan.

Itsellä tuossa hondassa kyllä did ketjut kestäneet ihan ok, ne oli 27tkm kohdalla siihen vaihdettu ja nyt 69tkm kohdalla ei vielä näy jäykkiä lenkkejä tai tunnu mitään nykimisiä.
Radallakin nuilla on ajettu varmaan kohta 8tkm, tosin koitettu rasvata kohtuu tiuhaan ja pesty ehkä kerran vuodessa bensalla tai dieselillä.
Ketjut oli muistaakseni mallia zvm2 530

smile_org.gif

Pari kertaa olen tilannut, ei ongelmia. Voi asioida myös englanniksi (email ja puhelin). Tilisiirrossa menee sen 2-3 päivää. Vahvistavat sen ja hetikohta tulee myös ilmoitus postituksesta seurantakoodin kera. Tosin tuo seurantakoodi päivittyy aika hitaasti ja usein on paketti kotona ennenkuin on seurantainfossa tietoa, että on edes Suomessa. N. viikossa on tullut paketti perille siitä kun ovat maksun saaneet.

Itse en kyllä suostu muita, kun DID ketjuja laittamaan Kotarin SE:hen. Kaverilla oli alkuperäisenä Reginat ja ne tuli valmiiksi 5tkm kohdalla. Nyt alla DID ja 20tkm menny ilman ongelmia. Itse vaihdon jossain 23tkm kohdalla ekat DID:t, kun ajattelin, että pakko niiden on olla loppu, mutta verratessa uusiin aivan sama mittaiset, nyt uusilla menty joku 27tkm eikä niitä tarvi edes kiristää.
Ja sitten se kohtelu mitä nuo ketjut saa ei ole kaikkein hellävaraisinta eli >70% ajoista tulee hiekalla eli ketjut normaalista ihan H*tin paskaset kotiin tullessa.
Huolto vaikkutanee tuohon kestävyyteen eli joka reissun jälkeen pesu painepesurilla (vaikka kaikki sanoo, että nou nou) ja se tärkein eli kunnon voitelu moottoriöljyllä pesun jälkeen ja tuntuis toimivan ainakin mulla ja kaverilla.

... pesu painepesurilla (vaikka kaikki sanoo, että nou nou) ja se tärkein eli kunnon voitelu moottoriöljyllä pesun jälkeen ja tuntuis toimivan ainakin mulla ja kaverilla.
Joko helvetin hengetön pesuri ettei vesi mene tiivisteiden taakse vai pistätkö injektioneulalla uudet öljyt rullien sisään?

Mulla DID XÖÄ jotain... ketjut vakiona mutta eipä noissa ole kehumista vaikka on ollut pro-oiler käytössä uudesta lähtien.

Seuraavat voisiva olla jotain muuta kuin DID tai Regina.
Mielellään musta tai hopea anodisoidut.

... pesu painepesurilla (vaikka kaikki sanoo, että nou nou) ja se tärkein eli kunnon voitelu moottoriöljyllä pesun jälkeen ja tuntuis toimivan ainakin mulla ja kaverilla.
Joko helvetin hengetön pesuri ettei vesi mene tiivisteiden taakse vai pistätkö injektioneulalla uudet öljyt rullien sisään?

Mulla DID XÖÄ jotain... ketjut vakiona mutta eipä noissa ole kehumista vaikka on ollut pro-oiler käytössä uudesta lähtien.

Seuraavat voisiva olla jotain muuta kuin DID tai Regina.
Mielellään musta tai hopea anodisoidut.
No saa tuossa painepesurilla pesussakin järkeä käyttää ettei nyt ihan 5 sentin päästä paina menemään.

Täältä ehdottomasti ääni halvalle
033102ass_1_prv.gif

Kun ostin oman kymppi ärrän niin kattelin että ketjut ja rattaat vaikuttaa lähes uusilta. Ja kyllähän ne sitä varmaan oli mutta noin 2tkm ajettuna ne oli aivan sököt. Kawa ei ostoksena kaduta tippaakaan vaikka joutukin ne vaihtaan mutta kun tilasin uudet (kalleinta/parasta merkkiä en nyt muista) niin tulikin yllätys kun ketju oli tuplasti leveempi kun edellisen omistajan viritykset. Sen jälkeen rullannu muutaman tonnin eikä oo tarvinnu huolehtia kiristämisestä.

Muistaakseni kevari aikoina mulla oli DIDin ketjuja (taas ne kalleimmat) ja niitä tarvi vaihtaa 2 kertaa kesässä ja sitä ei uskoneet edes liikkeessä. Tosin kevari kulki melko hyvin ja siinä ne ketjut oli muutenkin aika onnettoman levyset.

http://www.motorradteile-hamburg.de/

Tähän ei taida löytyä foorumilta vastausta? Kysymys kuuluukin mitä eroa on seuraavilla ketjuilla, muuta kuin hinta?

Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette --> EUR 96,96

Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette --> EUR 111,95

Tuollaisia löytyy motorradteile-hamburgista niitattavina ja päättymättömiä ketjuja. Onnistuukohan tuollaiset päättymättömät pujottaa paikalleen ilman turhia ylimääräistä säätöä. GSX-R 750 1993. Help anyone?
bowdown.gif

http://www.motorradteile-hamburg.de/

Tähän ei taida löytyä foorumilta vastausta? Kysymys kuuluukin mitä eroa on seuraavilla ketjuilla, muuta kuin hinta?

Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette --> EUR 96,96

Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette --> EUR 111,95

Tuollaisia löytyy motorradteile-hamburgista niitattavina ja päättymättömiä ketjuja. Onnistuukohan tuollaiset päättymättömät pujottaa paikalleen ilman turhia ylimääräistä säätöä. GSX-R 750 1993. Help anyone?  
bowdown.gif
VX on päivitetty V malli (42,3 KN)
VM (43.1 KN)
DID kotisivu
idea3.gif

Noista kyllä tuo halvempikin riittää Suitsan tehoille mainiosti. Kuten aikaisemmin sanottu niin todennäköisesti joudut irroittamaan takahaarukan kun asennat päättymättömiä. Toisaalta jos sulla ei ole tietoa onko laakereita huollettu koska viimeksi niin samalla se menisi kun vaihdat ketjut/&rattaat.

Kiitos JuhaK!

Googlailin tuota kyllä mutta enpä DID:n sivuita tullut katsoneeksi. Dumbass me!
kaboom.gif

Niin ja hyvät joulut!
smile_org.gif

Back