• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

mp ketjujen erot.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikok
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Värikkäät ketjut

Mistähän alkaisi etsimään vihreitä tai/ja neonvihreitä ketjuja kawasaki z750:een? :jpstyle:
 
Ymmärsin tekstistä, etteivät toimita pohjois-amerikan mantereen ulkopuolelle?

Mää kun kesällä pistin kyselyn lilanvärisistä ketjuista tonne niin vastasivat, että sen värisiä ei enään saa ja toimittavat kyllä ihan suomeenkin. Ja on muuten melko paljon halvemmat tuolla kuin suomessa.
 
No nyt meni hankalaksi aloittelijalle, voisiko joku jeesata niin saan oikean ketju-rataspaketin tilaukseen? Tähän jso saisi neuvoja asap sillä Louisilla ei noita ketjuratas-paketteja ole enää paljoa alehintaan jäljellä! :)

Eli kysymykset kuuluu: jos ei aio irroittaa takahaarukkaa pyörästä niin kannattaako silloin ostaa päättymättömät ketjut ja Louisilta ketjun katkaisu- ja niittaustyökalu VAI avoimet ketjut?

Tarvitaanko avoimien ketjujen paikalleenlaittamiseen niittaustyökalua??

Jos ottaa päättymättömät x-rengasketjut ja katkaisee ne paikalleenlaittoa varten, lyheneekö ketju (tuleeko katkaistusta lenkistä käyttökelvoton?? Vaikuttaako asiaa että kyseessä on X-rengasketju?

Kiitos paljon! Tämä tieto olisi enemmän kuin tarpeellista! Ja jos jotain muuta olennaista tulee huomioida, saa neuvoa!

Lähtökohtana kuitenkin se että takahaarukkaa ei irroteta. Onko se tällaisesssa allekirjoituksen pyörässä edes tarpeen päättymättömiä ketjuja + rattaita vaihtaessa?
 
"Eli kysymykset kuuluu: jos ei aio irroittaa takahaarukkaa pyörästä niin kannattaako silloin ostaa päättymättömät ketjut ja Louisilta ketjun katkaisu- ja niittaustyökalu VAI avoimet ketjut?"
V: avoimet, ne päättymättömät joutuisit kuitenkin katkaisemaan ( jos siis kyseisessä mp:ssä sen joutuu tekemään)

"Tarvitaanko avoimien ketjujen paikalleenlaittamiseen niittaustyökalua??"
V:jos laittaa niitattavan lukon niin jollain sen niittauksen joutuu tekemään jos taas laittaa jousilukon tai jonkun muun systeemin niin silloin niitä ei niitata.

"Jos ottaa päättymättömät x-rengasketjut ja katkaisee ne paikalleenlaittoa varten, lyheneekö ketju (tuleeko katkaistusta lenkistä käyttökelvoton??"
V: aika fakiiri saa olla, että se lenkki säylyy ehjänä, mutta teoriassa on ehkä mahdollista naputella se vanha niittaus niin, että se pystyy vielä uudelleen niittaamaan. Käytänössä lenkki on kuitenkin kelvoton eli ketju lyhenee lenkillä. Mutta siihenhän tulee kuitenkin uusi lukko joten pituus ei muutu.

" Vaikuttaako asiaa että kyseessä on X-rengasketju?"
V:ei, se X on sen kumitiivisteen profiili
 
"Eli kysymykset kuuluu: jos ei aio irroittaa takahaarukkaa pyörästä niin kannattaako silloin ostaa päättymättömät ketjut ja Louisilta ketjun katkaisu- ja niittaustyökalu VAI avoimet ketjut?"
V: avoimet, ne päättymättömät joutuisit kuitenkin katkaisemaan ( jos siis kyseisessä mp:ssä sen joutuu tekemään)

"Tarvitaanko avoimien ketjujen paikalleenlaittamiseen niittaustyökalua??"
V:jos laittaa niitattavan lukon niin jollain sen niittauksen joutuu tekemään jos taas laittaa jousilukon tai jonkun muun systeemin niin silloin niitä ei niitata.

"Jos ottaa päättymättömät x-rengasketjut ja katkaisee ne paikalleenlaittoa varten, lyheneekö ketju (tuleeko katkaistusta lenkistä käyttökelvoton??"
V: aika fakiiri saa olla, että se lenkki säylyy ehjänä, mutta teoriassa on ehkä mahdollista naputella se vanha niittaus niin, että se pystyy vielä uudelleen niittaamaan. Käytänössä lenkki on kuitenkin kelvoton eli ketju lyhenee lenkillä. Mutta siihenhän tulee kuitenkin uusi lukko joten pituus ei muutu.

" Vaikuttaako asiaa että kyseessä on X-rengasketju?"
V:ei, se X on sen kumitiivisteen profiili

Kiitos erittäin paljon! :bisseä: Tämä oli täydellinen vastaus ja ratkaisi ongelman. Eli pistänpä siis avoimet ketjut ja ketjutyökalun muun krääsän ohella tilaukseen tilaukseen!
 
Sivuraiteelle sen verran että jos haluaa pihistellä niin todennäköisesti pienellä huhuilulla saapi jonkun ystävällisen ORGgilaisen lainaamaan niittauskalua, ettei tarvi omaa ostaa. Veikkaisin että ainakaan itselläni ei ole toista työkalua jota tulisi yhtä harvoin käytettyä...
 
Sivuraiteelle sen verran että jos haluaa pihistellä niin todennäköisesti pienellä huhuilulla saapi jonkun ystävällisen ORGgilaisen lainaamaan niittauskalua, ettei tarvi omaa ostaa. Veikkaisin että ainakaan itselläni ei ole toista työkalua jota tulisi yhtä harvoin käytettyä...

Hyvä pointti kyllä, mietin itse samaa aluksi. Mutta tätä voisi lainata esim faijallekin kun sillä on pari pyörää tallissa. Ja nyt on Louisilla suht fiksuun hintaan tuo kapistus, 39,95e. :)
 
Hyvä pointti kyllä, mietin itse samaa aluksi. Mutta tätä voisi lainata esim faijallekin kun sillä on pari pyörää tallissa. Ja nyt on Louisilla suht fiksuun hintaan tuo kapistus, 39,95e. :)

No tietty faijjalles idean myyt ostaa tuon työkalun ja lainaat sitte siltä itte :)-
 
Itsellänikin käsillä ketjuaiheinen ongelma.. Eli alla pyörii DIDin ZVM-Xt, eli laatuketjut pitäisi olla. Kuitenkin yhden kesän ja 14tkm jälkeen ketjusta löytyy viitisen kappaletta jäykkiä linkkejä. Kaikki linkit liikkuvat, osa vain vähän nihkeämmin. Ketjut pidin aina hyvässä rasvassa. Huolellinen putsaus ja rasvaus auttoi hieman. Samanlaista ongelmaa on tämän ketjun mukaan ollut muillakin.

Kannattaako noilla vielä rullailla seuraava kesä vai heitetäänkö pois?
 
DID ZVM2 tai uudempi ZVM-X.

Ikinä ei oo tarvinnu kiristää ketjuja ainakaan ekan 20000km sisään
wink.gif


motorradteile hamburg tai louis.de niin saat vielä halavallakin.
Unohda noi reginat yms vetoketjut heti alkuunsa
biggrin.gif

Tässä hyvä kommentti.

Itse olen laittanut 2 kertaa Reginat, ekan ja viimeisen. Eli n. 18000 km ajosuorite näillä, ei hyvä. D.I.D :it kestäneet helposti sen yli 60.000 km, joten JT rattaat ja didin ketjut tuntuu toimivan.

On muuten uskomatonta, miten paljon voi ketju venyä, Reginaan tuli yhdellä kesäreissulla (3 laukkua ja kyytiläinen, n.8.500 km) kolmen lenkin verran lisämittaa, säätövarat loppui kesken ja moottorijarrutuksia sai hiukan pelätä.

Niin, ja ketjuvahalla olen rasvaillut ainoastaan. Älkääkä kiristäkö ihmiset sitä ketjua liikaa, mieluummin hiukan löysällä, niin kestää, eikä pala ne lenkit kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi laittaa uudet rattaat ja ketjut omaan Gixxeriin. Mitä olen täältä lueskellut niin kovasti tunnutaan DID:n ketjuja suositeltavan. Bongasin louis.eu:sta tällaisen paketin:
http://www.louis.eu/_103d59bc092beb017f87bd6fe63804a7b5/index.php?topic=artnr&artnr=10048513

Mitä mieltä tuosta ollaan, olisiko laadukas paketti? Ajoni on suurimmaksi osaksi katuajoa, mutta radallakin on käyty pyörähtämässä... Haluaisin kuitenkin laittaa pyörään laatukamaa kerralla, enkä mitään roskaa.

Ratastus tuossa paketissa näyttää olevan vakio, mutta tuskin on ongelmaa tilata tuota piikin pienemmällä eturattaalla, jollainen itselläni on tällä hetkellä kiinni...
 
Tsubakin ketjut olivat kestävimmät mitä olen käyttänyt pyörässä.
Taitaa olla maailman suurin ketjujen valmistaja.
 
Pitäisi laittaa uudet rattaat ja ketjut omaan Gixxeriin. Mitä olen täältä lueskellut niin kovasti tunnutaan DID:n ketjuja suositeltavan. Bongasin louis.eu:sta tällaisen paketin:
http://www.louis.eu/_103d59bc092beb017f87bd6fe63804a7b5/index.php?topic=artnr&artnr=10048513

Mitä mieltä tuosta ollaan, olisiko laadukas paketti? Ajoni on suurimmaksi osaksi katuajoa, mutta radallakin on käyty pyörähtämässä... Haluaisin kuitenkin laittaa pyörään laatukamaa kerralla, enkä mitään roskaa.

Ratastus tuossa paketissa näyttää olevan vakio, mutta tuskin on ongelmaa tilata tuota piikin pienemmällä eturattaalla, jollainen itselläni on tällä hetkellä kiinni...

No eipä ole hinnan kiroissa, itsekkin kuolannut tuollaista supersproxin takarissaa mutta ei oikein jaksa pulittaa ~80e siitä kun nykyisellä ketju/ratas -paketilla on ajeltu vasta kolmisen tonnia. Ostaisin tuon setin kyllä asap sinuna.
 
Back
Ylös