MP-korjaaja tarvitaan.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heisku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

heisku

New member
Meni vedet ja öljyt sekaisin yamaha xtz 750 super tenerestä elikä todennäköisesti kansipahvi paskana.
Kun persaukinen olen ja itse en osaa niin löytyisikö joltain apuja tähän purkuhommaan tai halpaa ja hyvää korjaamoa.
Niin juu ja asun Loimaalla.
Terveisin Jari

Meni vedet ja öljyt sekaisin yamaha xtz 750 super tenerestä elikä todennäköisesti kansipahvi paskana.
Kun persaukinen olen ja itse en osaa niin löytyisikö joltain apuja tähän purkuhommaan tai halpaa ja hyvää korjaamoa.
Niin juu ja asun Loimaalla.
Terveisin Jari

Millä perusteella kantta epäilet? Yleisin syy taitaa olla vesipumpun stefa. Siitä kannattaa lähteä tarkistamaan. Tenereä en tunne, mutta osaan mopoja saa vaihdettua vesipumpun kannen avaamalla ja siipipyörän poistamalla. Sopivat puuruuvit ruuvaa stefaan kiinni ja pihdeillä vetelee. Maalaisjärki riittää varovaisuuteen.

Ainakin ton kuvan perusteella olisi helppo homma http://cdn.cheapcycleparts.com/images/YA/XTZ12BL_SUPER_TENERE_23P40_2012_WATER_PUMP_2012.png JOS vika olisi näin helppo.

Juu en minä sitä tiedä onko se kansipahvi mutta ensimmäiseksi tuli se mieleen.
Täytyy aukaista se vesipumppu.Voi siitä kansi kyllä olla ottanut nokkiinsa kun ei mitään tietoa kuinka pitkään sillä ajoin lämmöt punaisella.

Millä perusteella öljyt ja vedet on sekaisin? Mikäli pyöräsi on talvehtinut vaihtelevassa kosteudessa / lämpötilassa on täysin normaalia että öljysilmästä näkee huurua ja valkoista möhnää. Omassa ducati monsterissa (ilmajäähy kone) on tuo joka kesäinen ongelma kun yöllä laskee lämpötila ja aamulla ajaa koneen lämpöseks ni näyttää että ois vettä öljyn seassa vaikkei siel ole kuin kondensoitumisesta tullut tippa. Joten jos et ole esim vaihtanut vielä öljyjä niin tee se ennen kuin alat purkamaan ylimääräistä pyörästäsi. Mikäli nesteet on päässyt öljyn sekaan niin öljy on kokonaan harmaa valkoista ja "visvaista", huomaa kyllä silmällä selvästi jos on sekaisin menneet (edellyttäen että tietää miltä käytetty öljy normaalisti näyttää :D).

- Kalle

Edit. Joo nyt vasta luin antaumuksella tuon viimeisen viestisi, jos on lämmöt ollut punaisella niin voi olla jo vahnkoa tullut.

Katso nyt ensin ennenkuin purat koko pyörän ettei lämpömittarin johto osu runkoon, mittari menee punaiselle tappiin heti jos johdon karvakaan koskee jossakin runkoon..

Ja vaihda tokana lämpömittarinanturi.

Toivotaan et tuossa olis vika!

Back