• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MP kortti/autokoulu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boxer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Boxer

New member
Morjens

Tietäisikö kukaan, tai voisiko suositella pääkaupunkiseudulta (H:ki, Vantaa, Epspoo) jotakin autokoulua naiselle (ei mulle) MP kortin suorittamista varten? Autonajotaito on henkilöllä hyvin hallussa, olisi haluja kuulemma vain luopua parista ylimääräisestä pyörästä ajoneuvossa
biggrin.gif

Siis sellainen missä on hyvä opetus ja laitteet ja osaavat opettajat, mutta tietysti myös sopivat hinnat?

Kitoos

Noitahan on kuin sieniä sateella.
Hinnat vaihtelee jonnin verran, mutta aika pirun kallista taitaa olla tuonkin ajaminen.

Mä kävin tuossa laajasalon ajo-opetuskeskuksessa viime vuonna.
Hinta oli sopiva. Ei halvin, mutta ei kallein.

Muistaakseni Kaitsu veti suurimman osan tunneista.
Oli tosi rauhallinen, ja lupsakka kaveri. Ja vaikutti tosi pätevältä.
Eli voisi sopia tosi hyvin naispuoleiselle tulevalle kuskille opettajaksi.
smile_org.gif

Niinjoo. Ja ER5 oli, ja näyttää olevan edelleen opetuspyöränä.
On varmasti aloittelijalle hyvä harjoittelupyörä.

Wooaaah. Aika suolaset hinnat on joo. 700+ viranomaiskulut. Viime vuonna oli mielestäni vielä pari sataa halvempi.Jösses miten on noussu hinnat.

Tässä pari asiaa kun koulua valitsette.

1.Pätevät opettajat (Smok)
2.Pätevä kalusto eli sopivankokoinen pyörä enkä nyt tarkoita kuutioita vaan että jalat yltävät kunnolla maahan.

ja kannattaa surffata vaikka googlesta autokouluja ja täälläkin on keskustelu viime vuoden kortinsuorittajista.

Itse kävin autokoulu Elossa Suomenojalla, kalustona ER6 ja CBF600 (vai oliko 500). Itse ajelin ER6:lla ja tuohon hommaan se sopii oikein kivasti, ketterä ja helppo pyörä.

Oppitunnit olivat aika turhia, mutta tuskin ovat parempia muuallakaan ja ajo-opetus asiantuntevaa ja tuntui muokkautuvan hyvin oppilaskohtaisesti. Hintaa taisi olla 800 paikkeilla, kallista kuin mikä. Aloita muuten ajoissa, kortin suorittamiseen voi mennä yllättävän kauan, pidä myös huolta, että nuo tarvittavat dokumentit on heti hankittu ja toimitettu eteenpäin, muuten menee turhaan odotteluun aikaa.

Olipa myös ensimmäinen kerta elämässä kun tunsin itseni oikeasti vanhaksi tajuttuani, että tuolla A-kortin tunneilla oli ihmisiä jotka eivät olleet edes syntyneet kun sain B-korttini
smile_org.gif

Espoon Leppävaarassa on Autokoulu Elo, jossa on todella asiallinen motoristi opettajana nimeltään Pekka Leppänen. Kaveri siis oikeasti ajaa pyörällä itse päivittäin, joten tulee samalla perehdytystä motoristikulttuuriin ja hyviä käytännön vinkkejä. Tuntui yhtälailla viihtyvän hänen opetuksessaan niin miehet kuin naisetkin.

Malmin autokoulussa ajoin aikoinaan kevari kortin ja kalusto oli silloin jo huippuluokkaa ja opettajat tosi mukavia/rentoja. Voin siis suositella. Kalusto näkyy netissäkin.

Haagan autokoulussa ajoin ajokortin, kun koulun puolesta sai halvemmalla. Kalustosta en tiedä, mutta henkiläkunta on parasta mitä rahalla saa. Varsinkin Jukka, sukunimee en muista
tounge.gif

Pisteet ja suositukset näille

Back