• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp kortti pks?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tricks
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tricks

New member
Heips. Nyyppänä kirjoitan ensipostia tälle foorumille, että olkaapa helliä.
smile_org.gif

Yksinkertaisuudessaan, olen ajamassa mp korttia asap. tänä kesänä ja pitäisi löytää pätevä(halpa) koulu pk-seudulta. hintavertailua tässä itsekkin katselen juuri ja soittelen mutta vihjeitä voisin ottaa vastaan. 900 euron tienoilla tuo kortti on näin bc kortin omaavalle, mikä tuntuu aika suolaiselta kyllä. Olen siis 28 ja tarkoitus olisi iso A saada.

Sitten toinen kysymys.
http://www.nettimoto.com/dnepr/k650/944909
Yritin tässä katsoa vakuutustietoja tuommoiselle dnepparimalliselle pyörälle mutten oikein saanut kuin rustattua jotain hajanaisia uralin tietoja laskureilla.
Kysyisinkin että paljon tuommonen pyörä painanee, ja paljon nuissa vanhoissa on kilowatteja normina. Tai sitten, paljon veikkaisitte vakuutuksen hinnaksi?

eipä muuta nyt...

Omapaino 204 teho 23 kw. Liikennevakuutus maksanee jotain akselilta 400-500€ / v 20% bonuksilla.

Tervetuloa foorumeille,
Pohjolan netissä oleva vakuutuslaskin antaa vaukuutukselle vuosihinnaksi luokkaa 700-800 euroa kun arpoo että painoa vois olla 300 kiloa (tod-näk. yläkanttiin) ja tehoja 20-30-40-50-60-70 kW. Tosin viimeinen vuosi jonka laskurissa voin antaa on 1984, kannattaisi varmaan selvittää eikö tuon saisi museo-rekisteriin, vai onko jo. Sillon vakuutusmaksut ihan eri luokkaa.

Ehdottaisin että kysyt myyjältä painot ja kW:t ja sitten verkossa laskimella "suuntaa-antavaa" laskelmaa ennen tiukkaa tarjouspyyntökilpailua eri vakuutus-yhtiöistä.

Autokouluista en osaa mitään sanoa.

Kiitoksia vastauksista. jotain tuohon suuntaan itsekkin sain hinnat mietittyä.

Mitenkäs tuo museorekisteröinti sitten? tuleeko siihen jotain ajorajotteita ja nitä museopyöriä ei varmaan saa tuunata pahemmin?

Vasta olen aloittelemassa tosiaan harrastusta mutta tuntuu että veri vetää niin sanotusti rottailuun... ;)

Autokoulu Startilla oli about 780 tälle vuodelle + viranomaiskulut. Tosin taitaa olla täynnä keskikesälle asti.

Edit: itse ajoin kortin Startilla 09 ja asiantuntevaa koulutusta. Kouluttajat on SMOK:in kouluttajia.

Kai siinä pitää olla riittävästi alkuperästä palikkaa(/vastaavaa) että saa museokilpiin. Vakuutus on jotain 34 euron luokkaa vuositasolla, sillä saisi ajelle vuodessa 30 päivää, mutta sitä sääntöä ei mikään taho valvo millään tavalla.

Suositellaan Autokoulu Paanasta. Sijaitsee Töölössä. Usein ennenkin tällä palstalla suositeltu ja laadukkaaksi kehuttu.

Itse viime kesänä kävin autokoulu eco:ssa. Se oli nimenomaan HALVIN (mitä itse löysin) pk-seudulta, luultavasti kuitenkin halpa ja hyvä on tässäkin tapauksessa eri yritys.

Nykyään näkyvät pyytävän 739+98 viranomaiskulut.
Viimekesänä muutaman kympin halvempi.

Ootko varma että haluat Dneprin?
Meinaan että saahan tohon rahaan jo pyöriä joilla on oikeesti hauska ajaa, näky nettimotossa olevan esim Honda FT500 samoihin hintoihin, kuin myös CBX750 noin niinkuin esimerkiksi...
Ilon saa helposti tapettua paskoilla harrastus välineillä, toki jos saa kicksejä made in CCCP sälästä niin mikäs ettei.

Viime keväänä ajoin oman korttini Autokoulu Auliksessa. Se oli Leppävaaran alueen halvin, mutta koulutuksesta (tai varsinkin puitteista) jäi vähän nuhjuinen kuva. Lisäksi opetus tuntui hieman vanhanaikaiselta, mutta ainakin suht edullinen oli pk-seudun hintoihin nähden ja samaan lopputulokseen eli A-korttiin siinä päätyy. Kokemushan tulee vasta ajamalla riippumatta siitä, missä kortin ajaa. Muistaakseni se oli noin vajaan satkun halvempi kuin esim. ELO joka on siinä Gallerian tiloissa.

A -korttia ajamassa Vantaalla ja B löytyy jo entuudestaan.

Autokoulu 750 (jossa ALV 133,86)
Kuljettajantutkinto - ja ajokorttimaksu 63
Ajokorttilupamaksu Poliisille 40
Passikuvat uuteen korttiin 15
Lääkärintodistus yksityiseltä 76,50

= halpaa kuin saippua
crazy.gif

Staga:

Joo tässä vielä harkitsen nuita ajovälineitä. Tosiaan on käynyt mielessä että olisi ehkä fiksua aloittaa peruspärrällä, mutta kyllä nuissa vintagelaitteissa joku ihme viehätys on.

Missäköhän merkeissä noin yleisesti ottaen on luotettavin tekniikka?
Rokkihenkistä pyörää tässä kuitenkin olen ajatellut, eli customia, tyyliin virago tai shadow linjalla... jossei nyt tu ollaista venäläistä tule pistettyä ;)

En kyllä odota objektiivista vastausta.. luettuani erinäisiä foorumeita, olen huomannut jengin olevan melko merkkiuskovaisia.. ;)

Asiasta viidenteen:
http://www.mattblackrat.com/
onko suomessapäin tuollaista rottapyörä harrastelijameininkiä paljoa?

No mulla ollut viimeaikoina Honda VFR750F RC36, H-D FXD SuperGlide ja nyt BMW K1200RS eli merkkiuskollisuudesta ei voine syyttää...
Tohon hintaan katsoisin jonkun miljoona kappaletta myydyn japsin, niissä on sentään ajo-ominaisuuksia ja -mukavuutta vrt itäpyörä ja osiakin luulisi löytyvän, jos ei uusia niin ainakin käytettyjä.

Jeps. Paanaselta paras tarjous tähän mennessä mp-kortista.
790,- kortti + 40,- + 58,- oli kokonaiskustannukset ja tutkinnon saa ajaa koulun vehkeillä ilemisesti.
Kun on vielä kulkuyhteyksien varrella ja suosittelette niin varmaan sen valitsen. Jos kesäkuun lopulla pääsis alottamaan niin..
Jännittää jo.. Tosin pyörän ostaminen voi olla että jää ensi vuoteen mutta ompahan aika harkita rauhassa mitä haluaa..

loppukesän vois tietty viettää koeajoissa
biggrin.gif

Jos haluat ajaa, etkä hirveemmin ole korjaamisesta kiinnostunut, osta joku uudempi käyttöpyörä.Mutta jos haluat käsiä liata enemmän, kun ajaa, nuo venäläiset on silloin hyvä vaihtoehto.
bowdown.gif

Vähän tässä ois semmonen yleisharrastemeno mielessä. ku tykkää nnäperrellä kuitenki kaikenlaista ja ois ihan siistiä oppia mp tekniikastakin. Nuissa venäläisissä joku asia kyllä kiehtoo, kait se liittyy jotenki keskisormeen.. ;P

Vakuutusmaksuissa tautisia eroja GSX -750 viime kesänä. pohjola 490 e ja If tyrkkäsi 260 e/vuosi. kaikki muut vakuutukset oli "keskitetty" jo pohjolaan, mutta kun ei niin ei. Arvatkaa kummasta otin?  Nyt Xj-600 ja liikennevakuutus n.200e/vuosi ja osakasko 70 e/ v. Teho paperilla se 50 hv ja tehopainosuhdettahan ne laskeskelee....jotta en usko että näille "tehottomimmille" kauhiasti vakuutusta kertyy kun vaan malttaa vertailla eri yhtiöitä. Ja bonuksia oli ne lähdöt eli + 20

Back