Splittaa oikein helvetinmoista kyytiä keulille ennen kuin kukaan yrittää tehdä sämpylän kahden puskurin väliin?Muita ideoita?
No oikeasti, mitä tuossa nyt sitten voit tehdä, varautua törmäykseen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Splittaa oikein helvetinmoista kyytiä keulille ennen kuin kukaan yrittää tehdä sämpylän kahden puskurin väliin?Muita ideoita?
Ehdottomasti; joutuu luovuttamaan kokonaisen valtakunnan, kaksikin prinsessaa, kuninkaan koko kirstun.Teoreettisen vaaran kiitoradalla lähes kiitoradalle suunniteltua nopeutta käyttäen ajaneelta otetaan kortti pois muutamaksi kuukaudeksi ja sakkoa määrätään prinsessa ja puoli valtakuntaa sekä kuninkaan lunnaat.
Tälle konkreettisesti toisen hengen ja terveyden tahallaan tai välinpitämättömyyttään vaarantaneelle tulee luonnollisesti sama kakku vähintään tuplana.
Eikö niin?
Ikään kuin se minua lämmittäisi että asennevammainen on asettunut ratin taakse matkustajaksi ja sen jälkeen kolauttaa minut mopoineni nurin kun ei nähnyt, ei toki tehnyt elettäkään katsoakseenkaan.onneksi vielä osataan erottaa tahalliset ja tahattomat kolarit, eikös jokunen vuosi sitten jossain pohjois-suomessa pennut törmänneet tahallaan edellä-ajavan auton perään aiheuttaen ulosajon ja tuliko peräti ruumiitakin siinä samalla.
Jos en väärin muista niin eivät selvinneet sakoilla ja kortinmenetyksellä...
Mutta jatkakaa ihmeessä itkua, jotain naureskeltavaa töissäkin...
Jarrutus alkaa aina parilla jarruvalon vilautuksella jo paljon ennen kuin jarrua tarvii edes käyttää hidastamiseen. Sitten kevyesti jarruttaen "vedetään" se takanatulija hitaasti pysähdyksiin.Onko esimerkiksi joku tietty ajotapa jonoliikenteessä turvallisempi, kuin toinen?
Itse yritän jonossa liikennevaloja lähestyttäessä jarrutella pikkuhiljaa siten, että varmistun takanatulevan huomaavan minut. Samalla saan venytettyä eteeni vähän turvaväliä, etten ainakaan ihan heti puristu kahden ajoneuvon väliin.
Muita ideoita?
Tätä käytän minäkin. Vaikka pääsääntöisesti moottorijarrutuksella jarruttelen niin siltikin väläytän pari kertaa sitä jarruvaloa. Näkeminen on kuitenkin sellainen ihmeellinen prosessi, että jos liikkuvaa tai vastaavaa näkökentässä esiintyy niin helposti aivot haluavat ottaa selville mistä on kysymys ja näin se kaksipyöräinen on helpompi huomata vaikka aivot olisi muutoin ns. off-asennossa kaksipyöräisten suhteen kuten aikaisemmin esitetty.Jarrutus alkaa aina parilla jarruvalon vilautuksella jo paljon ennen kuin jarrua tarvii edes käyttää hidastamiseen. Sitten kevyesti jarruttaen "vedetään" se takanatulija hitaasti pysähdyksiin.Onko esimerkiksi joku tietty ajotapa jonoliikenteessä turvallisempi, kuin toinen?
Itse yritän jonossa liikennevaloja lähestyttäessä jarrutella pikkuhiljaa siten, että varmistun takanatulevan huomaavan minut. Samalla saan venytettyä eteeni vähän turvaväliä, etten ainakaan ihan heti puristu kahden ajoneuvon väliin.
Muita ideoita?
Tässä avaus, jota olen itsekin pohtinut ja johon toivoisin hyviä kommentteja!Jotta tälläkin juttusarjalla edistettäisiin turvallisuutta puusilmäpäivittelyn sijaan, minua askarruttaisi, mitä voisimme mopokuskeina itse tehdä, jotta näin ei kävisi. Nimittäin itseen on helpompi vaikuttaa, kuin niihin autoilijoihin. Onko esimerkiksi joku tietty ajotapa jonoliikenteessä turvallisempi, kuin toinen?
Muita ideoita?
Onko MP:ssä lisäjarruvalo pykälien mukaan sallittu?
Talvella tuherrellessa ei olisi kumma homma vaihtaa vaikka peräheijastimen paikalle saman kokoinen punainen LED-valo.
3) Tupla-H4 keltaisena, lähivaloilla ja riittävän ylös suunnattuna.Omalta osaltani heitän täällä aiemmin esitetetyistä asioista:
1) Kaikki vaihtaa ensi kesäksi ksenonit - parantaa huomionäkyvyyttä eteen
2) Jos ei liiviä, niin kaikille jokin "huomiokeltainen" tai sellaiseksi maalattu peili, takalaukku tai vaikka rekkarin alusta.
Jos kellä tuommoinen lisäjarruvalon paikka esim takalaukussa on niin siihen vaan valoja asentamaan.Itse ainakin laittanut Givin laukkuun "lisäjarruvalon". Siinä on paikat valmiina ja tarvikkeet saa kaupasta. Ei ainakaan vielä kukaan ole siitä huomauttanut, vaikka sinivalkoisia autoja välillä on takana ajellut.