• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MP Laina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antonio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kavereille en, isälle ja miesystävälle kyllä.

Kerran lainannut kaverille, takasin tulivat kuski ja mopo ruvella.

silloin tällöin ajamme hyvän kaverin kanssa toistemme pyörillä,mutta muuten en lainaa ellei isäukko pyydä lainaksi,sille lainaisin aina.
smile_org.gif

Olen lainannut parikertaa varusteineen päivineen. palautuksessa mopo naarmuja täynnä ja hanskoissa kissan mentävä aukko kämmenessä. "ei huomannut". Toinen veijari poltti kumin loppuun ja rikkoi sekin hanskat. Totesi vaan ettei ne paljoo maksa. liekö samalla halko liiterillä hommissa ku hanskat kestää 24h. Eli en lainaa. Paitsi jos hinnasta sovitaan.
Tuo on kait suht. "normaalia" että lainassa ei laitteet parane
sad_orig.gif

Joskus tuli itse aikoinaan lainailtua kavereilta, lähinnä jenkkiautoja, mutta oli suhteelllisen työlästä, kun taipumus oli aina palauttaa laite paremmassa kunnossa kuin lainaan ottaessa, eli kävi suhteellisen arvokkaaksi välillä
wink.gif

parin kokemuksen perusteella en!
Yhden kokemuksen jäljiltä: en.

Junnuna opin jo tämän läksyn, kun kaveri pisti piikkini kyljelleen. Ja kehtasi vielä jälkikäteen nihkeillä korjausmaksuissa. (Hänen logiikkansa oli, että esim. katkenneesta jarrukahvasta ei tarvii korvata kuin osa, kun siitä ei katkennut kuin pätkä.
veryangry.gif
Täysi korvaus tuli vasta kun kävin kivi kourassa heidän talonsa pihalla nuoruuden innolla uhoamassa että kohta on jokaisessa ikkunassa kiven kokoinen reikä, mutta korvaan kyllä mielelläni reiän kokoiset palat uutta lasia.)
biggrin.gif
Tää oli hyvä.

Lainaa en kuin luotettavalle tutulle, vuokraaminen sitten jo hiukan eri juttu, kunhan ehdoista sovitaan.

Olen lainannut parikertaa varusteineen päivineen. palautuksessa mopo naarmuja täynnä ja hanskoissa kissan mentävä aukko kämmenessä. "ei huomannut". Toinen veijari poltti kumin loppuun ja rikkoi sekin hanskat. Totesi vaan ettei ne paljoo maksa. liekö samalla halko liiterillä hommissa ku hanskat kestää 24h. Eli en lainaa. Paitsi jos hinnasta sovitaan.
Sullahan hyviä kavereita on  
biggrin.gif
Ne on niitä luotettavia kaverin kavereita. olin noviisi silloin. n. 12v sitte.

Omalle sukulaiselle voin antaa lainaksi muille en...
Velipoika lainas 2h mopoa ja osti sitten oman
062802moto_prv.gif

Ystävä/kaveripiiri on suhteellisen pieni - mutta laadukas.
Voin lainata, jos joku kehtaa pyytää.
tounge.gif

99% todennäköisesti lainaksi pyytäjä olisi nykyinen tai väliaikaisesti
pyörätön motoristi, joten ei huolta siinä.

Sen tiedän, että kukaan kaverini ei kehtaa pyytää, ellei ole ihan varma siitä,
mitä on tekemässä. Itse lainasin viime vuoden keväällä työkaverin FJR:ää
pääsiäispyhien reissulle, palautin ehjänä, pestynä ja tankki täynnä.
Luotan siihen, että kaverini toimisivat samoin - ei vielä kokemusta aiheesta.

Ei tähän ikään mennessä enää viitsi mitään pönttöpäitä kavereina pitää.
Ja siitähän tässä on loppujen lopuksi kyse. Laatu korvaa määrän tuossakin.

Just viime viikolla oli oma mopedi kaverilla lainassa pari päivää ja kerkeshän tuo sillä vajaan tonnin ajamaan. Kun itellä ei ollu mahdollisuutta ajeluun just silloin niin joutihan tuo. Tietty tuolle kaverille sen uskalti antaa lainaan kun on luotettava kuski  
thumbs-up.gif

Sukulaisille en lainais, OSTAKOOT OMANSA  
biggrin.gif

Korttihan on oltava ja ajokokemustakin, siitä lähdetään...

Kuitenkin, olen varmaan paahtanut about 2000+ km kaverin pyörällä kun on itsellä ollut jotain dilemmaa, tai muuten vaan piruuttani. Mutta ei sentään kelle vain. Vähän vastaava kysymys - antaisitko kotiavaimesi samaiselle kaverille poissaollessasi?

On myös tullut jätettyä pyörä kaverille 'vahdittavaksi' jos itse joutuu lähtemään jonnekin niin, että prätkällä ei pääse/voi mennä. Tähän asti toiminut, ylläolevin kriteerein.

Paha paha. Mualimassa lienee noin parikolme ihmistä joille hymysuin Gixun lainaisin.

Vastaus lienee että yleisesti ottaen ei kiitos mutta poikkeuksia saatetaan tehdä äärimmäisen painavin perustein.

Back