• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MP Laina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antonio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sama kuin lainaisi vaimoaan eli EI!
Ei järvi soutamalla kulu...
biggrin.gif

Pojalle olen lainannut ja lainaan jos kyselee. Pojan pyörällä tämä harrastus tuli aloitettua muutama vuosi sitten.  
wink.gif

kahdelle luottokaverille lainaan jos tarvii, molemmilla omat pyörät ja molemmilla ajokokemusta paljon. ja tietty faijalle mut sitä ei kiinnosta kyykyllä ajella.

Kyllä kaverille voi tyypit antaa ja samalla kokeilla kaverin pärrää mutta en mielellään lainaile omaa pyörää.
nixweiss.gif

Jos sattuu jotain niin aina tulee ylimääräisiä kuluja ja harmeja. Itse en viitsi edes kysyä pidempää lainaa muuta kuin liikkeestä jos on ostamassa kyseistä pärrää.
wink.gif

eihän se oo v*ttukun rautaa ja muovia. Omaa pyörää tällähetkellä ei ole, mutta jos olisi niin kyllä siitä nyt kaverit sais käydä tyypit heittämässä mut lainais en muutakun parille motoristikaverille tai serkkupojjaalle
smile_org.gif
Se kuka rikkoo, se maksaa

lainaan jos luotan ihmiseen (niit ei oo paljoo)

ainoo vaatimus on et kuski tulee hengissä takaisin mopoja saa ain uusia ja onhan siin vakuutus
tounge.gif

ei kaikilla oo varaa ostaa mopoo ja miks meijän (velkavankeudessa asuvien) pitäisi olla ainoot jotka nauttii mopoilusta ?
tounge.gif

Mun kaveripiirissä ei pyörähommia hallita, joten hyville kavereille en lainaa, en päästä edes koeajolle. Sen verran kavereista välitän. Pyärässä ei nyt niin kamalasti häviä mutta jos kaverilta menee terveys, siinä on se pointti.

En ole itekkään koskaan viittinyt kenenkään kamppeita ruinata lainax kun tietää millasia silmäteriä ne voi joillekkin olla.

Tottakai lainaan, lähitutuille varsinkin. Muille tarvitaan pikku puhuttelu ennen.....

Ehjänä ja tankki täynnä takas.
thumbs-up.gif

Nämä "tyypit", joiden kanssa tulee edes joskus ajeltua, on mielestäni sen verran luetettavaa porukkaa, että lainaillut olen. Viimeksi mm. Ahvenistolla meni eräs kiertämään rataa mun Busalla. Ehjänä tuli takas.
Tämä sama "tyyppi" lainasi mulle kuukausi takaperin omaansa viikoksi ja kalliiksi tuli.. Piti ostaa itselle samanlainen 
lookaround_orig.gif

Terveisiä vaan
bowdown.gif

Lainaan minäkin tyypeille, joista tietää että mopo tulee vähintään samassa kunnossa takaisin. Ja jos jostain syystä ei tulisikaan, niin homma hoidetaan vimosen päälle ilman narinoita ja heti.

En lainaa periaatteestakaan, koska olen moottoripyörän joutunut itsekin ostamaan ja maksamaan + hankkimaan paljon muuta kivaa ja kallista siihen päälle! Ja siinä vaiheessa jos jotain sattuu, niin ei ole mukavaa olla onnettomuusvälineen lainaajan osassa puhuttaessa vakavista henkilövahingoista...

Koeajolenkille olen päästänyt pari kaveria, joilla ei tällä hetkellä ole pyörää, mutta vastaavasti vuosien ajokokemus löytyy.

Kyllähän sitä valitettavan usein joutuu olemaan puun ja kuoren välissä, kun kaverit kinuaa pyörää lainaksi tai vuokralle, eikä aina kehtaisi kieltääkään... mutta vuokraamosta niitä saa, ellei halua tai voi omaksi asti ostaa ja onhan siinä sekin hyvä puoli, että voipi sitten lähteä kaverin kanssa yhdessä ajelemaan.  
062802moto_prv.gif

Enpä lainais, tai no ehkä muutama pyörän omistava kaveri saa kokeilla, mut sen pidempi lainaus ei ihan helposti onnistu
lookaround_orig.gif

Broidilla oli viime kesänä viikon lainassa... Oli "hiukan" orpo olo... Mut tiesin et oli ajanu customia ennenkin joten ei sen puoleen ollu paniikkia...

Broidi on ainoa kelle lainaan.

En lainaa kenellekään enkä narise itsekään keneltäkään lainaksi.
Hankin oman jos tekee mieli leikkiä oli se sitten mopo tai mikä tahansa.
se on niin monta kertaa käynyt kun hyvä kaveri tuttava ystävä lainaa mopoa ja lähtee sen jälkeen lamppu autolla paikattavaksi.

Back