MP maailman 1/07 korvatulppatesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähä turhan kalliit..
wink.gif
Pitää varmaan testata.Earin softit olen myös kokenut erittäin hyviksi.Onkos tuo testi luettavissa jossain?

Uusimmassa MP maailma lehdessä 1/07, joka ilmestyi tänään ainakin tilaajille.
En kopioi juttua tänne tekijänoikeussyistä.

Olen koittanu noita. Omat kokemukset, helppo "asentaa" vaimentaa hyvin, mutta kun käyttää tiukkaa kypärää niin n.30 min päästä rupee painamaan korvaa ihan sairaasti. Porista Ahvenistolle menossa ja Tampereella pakko pysähtyä vaihtamaan eareihin. Ei sovi mun korva ja shoei yhdistelmälle.

Koska en ole tilaaja niin olen kiitollinen kaikista lainauksista mitä tänne lehdistä kirjoitellaan mutta toisaalta varmaan ärsyttävä olla lehden tuottaja jos kaikki kopioitaisiin tänne.

Siksipä tuo voittajan merkki riittänee ja jos joku haluaa tarkempaa tietoa menkööt edes ärrälle selaamaan lehden läpi jos ei omaa viitsi ostaa.

Eipä ole tullut käytettyä minkäänlaisia äänenvaimentimia korvissa. Mutta nyt lekuri suositteli tehtyään kuulomittauksen, ei pelkästään mopottimen takia vaan kun duunikin altistaa kuten myös jo vähemmälle jäänyt ampumaharrastus.

Niinpä niin... löytääpä nyt sit soveltuva käyttökelpoinen malli. Täytynee käydä ostamassa toi lehti jos se viisastaisi hieman.

Olen koittanu noita. Omat kokemukset, helppo "asentaa" vaimentaa hyvin, mutta kun käyttää tiukkaa kypärää niin n.30 min päästä rupee painamaan korvaa ihan sairaasti. Porista Ahvenistolle menossa ja Tampereella pakko pysähtyä vaihtamaan eareihin. Ei sovi mun korva ja shoei yhdistelmälle.
Tuntuu muotoutuvan jonkun verran käytössä. Mullakin alkuun alkoi painamaan, mutta kyllä se vähän ajan päästä loppui. Helppokäyttöiset tuntuvat olevan mistä suuri plussa.

Niinpä niin... löytääpä nyt sit soveltuva käyttökelpoinen malli.
Linkki <- Nuo, tai vastaavat valetut tulpat, on varmasti omaan päähän sopivat.. Ei kuitenkaan ihan halvimmat, jos vertaa perinteisiin ear-tulppiin..
Näköjään hinnaltaan jotain 65 euroa, ei paha ollenkaan. Kait kunnollinen kuulonsuojaus on muutaman kympin arvoinen.

Kertakäyttöisiä eareja oon joutunu duunissa käyttämään eikä ne oikein oo mun juttu. Eli sen vuoksi jää käyttämättä kokonaan.

Näköjään hinnaltaan jotain 65 euroa, ei paha ollenkaan. Kait kunnollinen kuulonsuojaus on muutaman kympin arvoinen.

Kertakäyttöisiä eareja oon joutunu duunissa käyttämään eikä ne oikein oo mun juttu. Eli sen vuoksi jää käyttämättä kokonaan.
Ei oo 65€ paha tommosista tulpist. Mut aikkas lailla jo mietityttää nuo kuulokkeet ja lähinnä niiden hinta. Muuten kyl ihan uskottavan näkösiä.
Mitä niihin EAReihin ja muihin kertakäyttö tulppiin tulee niin mulla ainakin ain mennyt aikansa että on korvat tottuneet niihin.

Ksylitolijenkkiä korviin pureskelun jälkeen. Tykkää hampaat ja meteli vaimenee ja kun ei laita korvista takaisin suuhun niin hygieenisyys on taattu.
smile_org.gif

Minäkin käytän ajossa Quietin tyyppisiä tulppia. Niissä ei vaan ole tuota narua välissä ja taitavat olla eri merkkiäkin. Minun käyttöön sopivimmat, eivät ihan kertakäyttöisiä, kuten perinteiset "earit", jotka likaantuvat ja väsyvät tosi nopeasti. Pinta on kumia ja sisällä kovempi tappi, joka ei paina edes kypärässä. Kannattaa kokeilla, jos ne vielä ovat suojuksessakin tehokkaimmat. Itse olen valinnut ne mukavuussyistä, mutta jatkossa myös suojaavuuden takia.

(ps. vaikka olen yrittäjä, en ole korvatulppien myyjä, enkä hauku mitään tiettyä merkkiä/liikettä/maahantuojaa/ henkilöä/tms., joka voisi loukkaantua, joten älkää vaivautuko nostamaan syytettä).

Olikos testissä 3M:n tulppia? Mulla on tollaset ja oon todennut parhaiksi:
3M tulpat
Luvataan muistaakseeni -31dB?
Löytyy tavarataloista ainaskin, 5e maksaa tuo paketti missä on putkilo mukana. Löytääkö joku noita muualtakin ilman putkilopakettia, vois ostaa koko kesäks varastoon
smile_org.gif

Testasin myös apteekin tulppia, semmosia kuusen mallisia, eivät vaimenna tarpeeksi ja ne on tuskaset survoa korviin.

Suosittelen tallaista brittifirmaa, josta voi 13 eurolla (+ postikulut) tilata pakkauksen, missa on 20 paria erilaisia korvatulppia, joista voi sitten valita parhaimmat, ja tilata niita sitten lisaa.

http://www.earplugs.gb.com/

Niinpä niin... löytääpä nyt sit soveltuva käyttökelpoinen malli.
Linkki <- Nuo, tai vastaavat valetut tulpat, on varmasti omaan päähän sopivat.. Ei kuitenkaan ihan halvimmat, jos vertaa perinteisiin ear-tulppiin..
Joo voin vajaan vuoden kokemuksella suositella noita Finfonicin oman korvan muottiin valettuja. Ne kestää, voi pestä ja on helpot ja kätevät laittaa sekä ottaa pois. Ihan ykköset. Mulla on sekä vaimennin palikat niihin, että sitten nuo kuulokkeetkin. Niitä käyttelen vuorotellen aina eri tilanteissa: prätkällä, töissä, ulkona, autossa, rumpuillessa ja ihan kotona sisällä kun skidit mekastaa liikaa
smile_org.gif

Nyt vaan koira p*****e päätti syödä ne silikonirungot, joten pistin jo tuossa uudet tilaukseen. Maksaahan ne, mutta ovat minun mielestäni vaivansäästössä ja toimivuudessa sen väärtit.

Terv,
TeijoXX

(En ole tietääkseni Finfonicin enkä myöskään minkään kilpailevan yrityksen osakas, ellei tietämättäni esimerkiksi vaikka HP ole sattunut jossain maailman kolkassa ostamaan jotain firmaa, joka jotenkin liittyisi kuulonsuojaukseen, mutta silti en usko, että kannattaa haastaa oikeuteen, niinkuin ei ehkä olisi kannattanut tykittäjääkään haastaa; tosin sehän jää nähtäväksi.)
lookaround_orig.gif
wink.gif

Back