Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu - viimevuonna tuli erityisen paljon "pettymyksen huokailuja" tarjonnan suhteen. Näilläkin palstoilla sitä harmiteltiin. Sen puoleen on ihan hyvä, että siellä on niitä lakumyymälöitä. Viime vuonna taisi olla se kyselykin, että mikä on enempi OK .. itse messut, kalja vai ne pimazot ..Messuilla on ihan kiva käydä ja onhan se tavallaan sellainen talvikokoontuminenkin. Kuitenkin joskus odottaisi myös oikeita uutuuksia - niin kuin isossa maailmassa - koska uutuuksiahan messuilla pitäisi esitellä. Niitä vaan on harvoin tarjolla ja esillä on paljon sitä samaa, kuin edellisvuotenakin ja mm. ylivuotisia pyörämalleja.
Messuilla on kiva katsella, tutustua tuotteisiin ja tavata tuttuja, mutta mun mielestä sovittelut ja hankinnat tehdään muualla.
Jos minä haluan saada palvelua ja vertailla sekä kokeilla ajovarusteita, niin menen liikkeeseen ja sovitan vielä menoni sellaiseen ajankohtaan, jolloin siellä on varmasti hiljaista.
Useimmat messut on nykyään kuin jotku hiton "maalaismarkkinat" kaikkine lakritsinmyyjineen. ...
Esimerkiksi Stormin osastolla on ollut jo monet messut oikein pätevä, peilillä varustettu sovituskoppi, missä saa rauhassa pukea ajoasun päälleen ja tutkailla sitä sekä miettiä, onko istuvuus ja värit kohdallaan.Kun tätä ihanuutta tunnutaan painottavan niin kovin, niin kertoisiko joku mullekin missä vaiheessa messuja pääsee rauhassa kokeilemaan ja vertailemaan varusteita? Ja missä siellä sovitetaan vaikkapa ajoasua? Mulla kun on jotenkin päinvastaisia kokemuksia ja viime messuillakin monen kauppiaan ainoa sovitustila olis ollu miesten vessa.
Melkoinen ryysis jo perjantaina ja palvelua saadakseen joutuu jonottamaan. Lauantaista puhumattakaan, jolloin myyjän juttusille pääsee ainoastaan kiilaamalla. Sunnuntaikokemuksia mulla ei ole, silloinko?
12 eemelin piletti lienee kohtuullista keskitasoa, tosin toki näyttelyn sisällönkin tulisi vaikuttaa asiaan.sanoi:Väännän kultalangasta ...
Vaikkakin sen hinnan perii ja määrää Suomen messut, niin silti se pitäisi sisältyä näytteilleasettajan kustannuksiin.
![]()
Kun aina on lipsuttu, eikä kuluttajat pane hanttiin, niin tulos on sen mukainen.
Sellaista elämä on. Toiset on tyrkyllä, toisille tyrkytetään. Tosin minusta tuo TV-analogia hiukan ontuu tässä mp-messujen tapauksessa. Eikä ne vapaaliputkaan muuten ilmaisia ole, nekin on se näytteilleasettaja jo maksanut.sanoi:Vrt. esim. TV-esiintyminen - jotkut maksavat, että "pääsevät" ja joillekin maksetaan, että joutuvat.
TV:hän se vasta kallista onkin .. ihan riippumatta kuka sen maksaa.Tosin minusta tuo TV-analogia hiukan ontuu tässä mp-messujen tapauksessa. Eikä ne vapaaliputkaan muuten ilmaisia ole, nekin on se näytteilleasettaja jo maksanut.
Niin se vaan taitaa meillä olla että lastenteko ei ole oikein persaukisten hommaa...
Ihan vaan pitää mainita, että olen saanut radio-esiintymisestä palkkiona noin 200mk. Joskus... Sittemmin en ole esiintynyt tv:ssä tai radiossa.Vrt. esim. TV-esiintyminen - jotkut maksavat, että "pääsevät" ja joillekin maksetaan, että joutuvat.
Nih ja 12 egee on myös halpaa kuin saippua, jos vertaa siihen yli 50 egen laskuun, jonka VR laskuttaa Turku-Helsinki-Turku matkasta messuille. No tosin on sitä halvempiakin kimppakuljetussysteemejä onneksi keksitty. Itse asiassa jopa yksin yksityisautoillen on halvempaa, puhumattakaan jos kaksin lähtee... (Onko tämän julkisen liikenteen hinnoittelussa jotain vikaa vikaa vikaa...)Aivan...puhumattakaan ajasta, joka kuluu liikkumiseen... tuntipalkkaa jos itselleen laskee, niintuo 12 egee lipusta ei oo niin kovin monen minuutin liksaMuuten ootteko tulleet ajatelleeksi paljonko menee bensaa, jos kierrätte kaikkien merkkien liikkeet läpi.
Jep kannataa sovittaa ja sitten tilata halvemmalla vaikka Italiasta, itse en ainakaan osta näitä Suomi_lisällä hinnoiteltuja Stormilta.Esimerkiksi Stormin osastolla on ollut jo monet messut oikein pätevä, peilillä varustettu sovituskoppi, missä saa rauhassa pukea ajoasun päälleen ja tutkailla sitä sekä miettiä, onko istuvuus ja värit kohdallaan.
Sinne vaan Dainesea kokeilemaan! Niin moni teki viime messuillakin!
- Jyri -
Tämähän on käsittääkseni vieläkin messujen päätarkoitus. Itse en ole messuilta ole ostanut muuta kuin kohtuullisen kalliita virvokkeita (yksi messujen päätarkoituksista minulle).Messujen alkuperäinen idea on joskus ollut lähinnä keksintöjen ja uutuustuotteiden esittely, ei myyntitapahtuma. Muistelen, että joskus valovuosia sitten messuilla ei edes saanut myydä mitään..
Vähän copy-pastea perään:
Messut on markkinointiväylä ideoiden, palveluiden ja tuotteiden myymistä ja jakelua varten. Samalla messuille osallistuva organisaatio lisää tunnettuvuuttaan uusien ja vanhojen asiakkaiden sekä sidosryhmien silmissä.
Eikös tätä tarkoitusta varten ole ihan omat mestansa, olen kuullut isoilta pojilta, että joskus typyillä ei ole edes trikoita. Nekin kuulemma hymyilee, mutta vain setelillä...No P....kle !!
Jos siellä näkyy muutama hyvännäköinen typy tiukoissa trikoissa, ja ehkä vielä hymyilee sulle, onko 12 ekee siitä liikaa?![]()
Mitä me niistä pyöristä ja muusta sälästä......![]()
![]()