MP Messut 2020

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kymiringin fb:n mukaan 55 000 kävijää ja ainakin lauantaina mökki niin sanotusti täynnä ja varmaan tuskaista yrittää jotain fotoja tuolla räpsiä.

Kyllä se oli suoraan sanottuna perseestä ja katkokävelyä. Jos ensi vuonna tulee mentyä niin joku muu päivä, mutta tuskin menen.
 
Olen pohdiskellut pienempään siirtymistä. Kyselin sitten messuilla suosituksia, kivasti meni ristiin. Kotarin osastolla suosittelivat 690 SMC:tä ja hussesta 701 enskaa. Kuitenkin eroavaisuudet on lähinnä muoveissa. Jatketaan pohtimista, toki ensin pitäisi saada myytyä gessu pois.
 
Kyllä se oli suoraan sanottuna perseestä ja katkokävelyä. Jos ensi vuonna tulee mentyä niin joku muu päivä, mutta tuskin menen.

Välillä on mentävä silloin kun pääsee, eikä silloin kun olisi hyvä aika.

Nyt meni kuitenkin ihan kohdilleen sunnuntain iltapäivä.

Pääsi liikkumaan sujuvasti ja sai aika rauhassa ihmetellä mitä sitten ihmettelikään.
Porukkaa oli kuitenkin sen verran, että tunsi olevansa yleisötapahtumassa:D.

Olikohan tänä vuonna tilanne se, että enimmät "kuopion bussit" oli putkahtaneet
tunnelista jo lauantaina? :grin:.
 
Huolestuttavaa jos siellä on ollut noin paljon porukkaa. Onkohan moottoripyöräilystä tulossa seuraava trendiharrastus?:right::grin:
 
Olen pohdiskellut pienempään siirtymistä. Kyselin sitten messuilla suosituksia, kivasti meni ristiin. Kotarin osastolla suosittelivat 690 SMC:tä ja hussesta 701 enskaa. Kuitenkin eroavaisuudet on lähinnä muoveissa. Jatketaan pohtimista, toki ensin pitäisi saada myytyä gessu pois.
Tuttu on samassa tilanteessa. En kyllä ymmärrä hänen ajatusmaailmaansa sillä kuutiot tippuisivat vain 850-->n.700 ja kuivapaino ei paljon mitään vai nousisiko peräti, ajoasentokaan ei muuttuisi kovin paljoa leppoisammaksi. Jos vielä vaihdan mopedia niin se voisi olla just tuollainen kevyt n. 140 kg yksipyttyinen kuten nuo 690 SMC tai Husse 701 (ellei sitten kuitenkin 1200 Griso :;):), olikos muita samantyyppisiä keveitä 1-2 pyttyisiä ja sivulaukut mieluusti pikalukituksella tarttis saada? Jaksaisi sitten möyriä sorallakin, painavillahan ei tuosta tulisi mitään. Tenere 700 painaisi enemmän kuin nykyinen oma.
 
Kyllä se oli suoraan sanottuna perseestä ja katkokävelyä. Jos ensi vuonna tulee mentyä niin joku muu päivä, mutta tuskin menen.

Itse kävin sunnuntaina ja oli kyl ihan OK, ei liikaa väkeä ollenkaan. Pääsi istuskelee kaikkien pyörien päälle suoraan mitä halusi perstestata.
 
Yksi mielenkiintoinen huomio tuli mieleen tuosta kommentista, että onko tästä tulossa trendiharrastus nyt, niin kun katseli sähköpyöriä, niin niiden ympärillä oli selkeästi eri näköistä porukkaa kuin messujen peruskävijä (keski-ikäinen mies, vähän mahaa jne). Varmasti ne houkuttelee uudenlaisia harrastajia.
 
Jos tuota fillarifoorumia lukee, niin aikamoni ennen sähkärimaastopyörän hankkinut on aiemmin ajellut bensaenskoilla. Minäkin.
 
Tuttu on samassa tilanteessa. En kyllä ymmärrä hänen ajatusmaailmaansa sillä kuutiot tippuisivat vain 850-->n.700 ja kuivapaino ei paljon mitään vai nousisiko peräti, ajoasentokaan ei muuttuisi kovin paljoa leppoisammaksi. Jos vielä vaihdan mopedia niin se voisi olla just tuollainen kevyt n. 140 kg yksipyttyinen kuten nuo 690 SMC tai Husse 701 (ellei sitten kuitenkin 1200 Griso :;):), olikos muita samantyyppisiä keveitä 1-2 pyttyisiä ja sivulaukut mieluusti pikalukituksella tarttis saada? Jaksaisi sitten möyriä sorallakin, painavillahan ei tuosta tulisi mitään. Tenere 700 painaisi enemmän kuin nykyinen oma.

Itsellä pyörä vaihtuisi 1200 gessusta, joten painon pudotus on melko selkeä. Jos harrastekohdetta etsii niin Hondan CRF450L on varmaan kiva. Pääsee vaihtamaan öljyjä tiheään ja liikkuvia osia normaalia useammin. Laukkujen etsimiseen kannattaa varata aikaa.
 
Jaksaisi sitten möyriä sorallakin, painavillahan ei tuosta tulisi mitään. Tenere 700 painaisi enemmän kuin nykyinen oma.

Ei ole T7 paino häirinnyt millään tavalla soralla ja metsäteillä, ajossa en tiedosta millään tavalla että alla on parisataakiloinen pyörä ja on yllättävän kevyt käsitellä. Maastossa jumpatessa ja pystyyn nostaessa alkaa kilot tuntumaan jos tulee mettäkäyttöön.
 
No ei ihme. Kuvat on otettu viikko sitten Göteborgissa :D:D:D

Mutta hauskaa, jos sai jonkun raapimaan päätään, että missäs nää oli. Haha! Ja älkää kivittäkö. Olin hieman kaljoissani tuossa reilu viikko sitten tuolla Ruotsinmaalla kun idean sain. Sen verran, että tuollainen vajaa kolmenkymmenen tunnin lepo sai nippa nappa matkustuskuntoiseksi. Olen siis syntini sovittanut.

Tollanen osasto pitäis kyllä saada tänne meillekin.


Joo,sielähän niitä vanhoja oli isoo kasa,Bimotasta lähtien ja usiampi Ducatiki.Uusien antia oli Göötteboris V4Ärrä ja toi 916:n 25 anniversaario ja liki kakskymmentä muuta Ducatia..Hinnat jäi persaukisena sielä vähä taka-alalle,toi Anniversario oli 425.000Kr mut V4Ärrä jäi kattomatta.Meinasivat että Ruottis olis myyty viime vuonna n.400 Ducatia.Paljokohan meillä,30?
 

Liitetiedostot

  • 0002a.jpg
    0002a.jpg
    67,6 KB · Katselut: 112
  • 0003a.jpg
    0003a.jpg
    64,6 KB · Katselut: 106
  • 0001a.jpg
    0001a.jpg
    79,8 KB · Katselut: 107
Meinasivat että Ruottis olis myyty viime vuonna n.400 Ducatia.Paljokohan meillä,30?

Ei varmaan kaukana tuosta. Tavoittelikohan Cavallino silloin aiemmin jotain 100 myydyn rajaa ja taisi olla siinä ja tässä pääsivätkö tavoitteisiin. Heinoon verrattuna panostivat kuitenkin silmämääräisesti ainakin enemmän.
 
Kiitos kuvista, :jippikaijee:itse kun en paikalle päässyt. Mukavasti näyttäisi tulevan tuonne "keskiluokkaan" pyöriä. Olis itselle aivan sopiva sellanen V2/R2 reipas 100 heppaa ja mahdollisuus siisteille integroiduille sivulaukuille. Mielellään eurooppalaisella mitoituksella, japseissa kun tuntuu tuo polvikulma olevan järjestään tiukempi.

Sitten enää puuttuisi että ois vielä rahaa...:doh:
 
Ei varmaan kaukana tuosta. Tavoittelikohan Cavallino silloin aiemmin jotain 100 myydyn rajaa ja taisi olla siinä ja tässä pääsivätkö tavoitteisiin. Heinoon verrattuna panostivat kuitenkin silmämääräisesti ainakin enemmän.

IS 5.12.2017
https://www.is.fi/autot/art-2000005477500.html

"Cavallino aloitti Ducatin maahantuojana vuonna 2014. Ensimmäisenä vuonna se myi 78 ja seuraavana 88 pyörää. Sen jälkeen myyntikäyrä kääntyi laskuun niin, että tänä vuonna merkin rekisteröintimäärä painui alle 50 kappaleeseen."
 
"Cavallino aloitti Ducatin maahantuojana vuonna 2014. Ensimmäisenä vuonna se myi 78 ja seuraavana 88 pyörää. Sen jälkeen myyntikäyrä kääntyi laskuun niin, että tänä vuonna merkin rekisteröintimäärä painui alle 50 kappaleeseen."

Jep, ja tuo 2016 lienee jo ollut sitä aikaa, kun olivat vetämässä pikku hiljaa töpseliä pois seinästä.
 
Jep, ja tuo 2016 lienee jo ollut sitä aikaa, kun olivat vetämässä pikku hiljaa töpseliä pois seinästä.


Joo,tais olla ku oli aika hiljanen meininki kun sielä silloin tuli käytyä.Ja akka kosi sillon 2016 karkauspäivänä ja hamekangas ei käyny vaan jotain pientä ja punaista piti olla ni se 1299 Panigalen koeajopyörä pääty sieltä sillon meille.Ja sain vanhan Panigalen tilalle ku kymppiysikasi piti panna vaihdossa.Seki on koeajopyörä Hailacin ajoilta kun Uskalin janne "teknari Ducati" juutuubis sillä Kiikalan kentällä päästelöö.
 
Back
Ylös