MP:n turbottaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trapezoid
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vehje on tuotu saksasta muuttopyöränä.Kaveri oli käyttäny pyörän liikkeessä jossa palikat oli asennettu.siitä leimalle ja läpihuutojuttu!

jaa tää kuullostaa ihan mun busalta,,muuttopyörä mc-express turbo sarja(tüv-hyväksytty) siis Saksassa pitää sarjalla olla toi hyväksyntä jolloin saa leimaan,kait ainoa sarja jolla leima? Suomeen viikon papereiden tulkkauksen jälkeen leimaa otteeseen,tosin nyt polte uudesta saattaa tulla myyntiin luvallinen turbo-busa(asia jota varmaan kadun,kun kerran saa maistaa voimaa...)
062802moto_prv.gif
[/QUOTE]
Pepe pitkätossun kavereita?

Tuo kyllä muuttaa oleennaisesti ainakin allekirjoittaneen halukkuutta
tehdä turbohimmeli itselle ajoon.
91 on ollut hengenvaarallinen aihio, mutta esim kilosuiza K3-4 olisi ihan ajokelpoinen kikotin potkurillakin.

Eli ainakin Turun suunnalla on yksi laite harkinnassa.
Ai jäikö -06 B-weekendistä huonoja kokemuksia harmaasta i/ö-gikseristä?
biggrin.gif

K3/K4 gikseriä ei saa tuolla helpommalla säännöllä kilpiin ahdettuna, siinä on jo katti ja kireämpi päästöraja. K2 asti sen sijaan saa.

Vehje on tuotu saksasta muuttopyöränä.Kaveri oli käyttäny pyörän liikkeessä jossa palikat oli asennettu.siitä leimalle ja läpihuutojuttu!

jaa tää kuullostaa ihan mun busalta,,muuttopyörä mc-express turbo sarja(tüv-hyväksytty) siis Saksassa pitää sarjalla olla toi hyväksyntä jolloin saa leimaan,kait ainoa sarja jolla leima? Suomeen viikon papereiden tulkkauksen jälkeen leimaa otteeseen,tosin nyt polte uudesta saattaa tulla myyntiin luvallinen turbo-busa(asia jota varmaan kadun,kun kerran saa maistaa voimaa...)
062802moto_prv.gif
[/QUOTE]
Mc-expressin sarja ei kelpaa Saksassa TÜVille sellaisenaan.

MAB powerin sarja perustuu samaan MC-Expressin pakettiin, mutta MAB-Power tekee siihen tarvittavat muutokset, jotta menee a) päästöistä b) melurajoista läpi. Jonka jälkeen MAB-power on hoitanut mittaukset ja hyväksynnät TÜVillä.

Ja nämä sarjat on myyty MAB-Powerin nimellä ja merkeillä.

Eli kyllä tuossa setissä pitäisi lukea MAB-Power eikä MC-Express, jos se on Saksassa hyväksytty.

t. Repa

tarkennan eli juuri näin, ensin Viaber laittoi mc-express kitin mun saku kilpiseen busaan jonka jälkeen tulin "omantunnon tuskiin",ja mab-powerilla laitettiin
tüv-hyväksyntä kuntoon(2552€) eli maksoin oppirahat. mab-powerin sarja on sama kuin mc-express,sarja suoraan mabilta olisi tullut hivenen halvemmaksi,hauskuus lienee ajaessa samaa luokkaa
062802moto_prv.gif

Leimaamattomuus oli selvää säästöä siinä vaiheessa kun koko motti suli bussukasta alle eka päivänä. Hauskuuskerroinkin on silloin aina vakio...
biggrin.gif

mikähän oli syy sulamiseen? mulla toiminut kuin junan vessa( ajettu 27tkm,säädetty SamiV pajalla
bowdown.gif

mikähän oli syy sulamiseen? mulla toiminut kuin junan vessa( ajettu 27tkm,säädetty SamiV pajalla  
bowdown.gif
Kestäähän ne ihan uskomattoman hyvin, kunhan tehdään kaikki oikein eikä ahnehdita liikaa...
thumbs-up.gif

Sulamisen syy tässä kyseisessä kamppeessa olikin ihan kaikessa... Hyppäsin kyseisen pyörän puikkoihin ja vitoselle asti taisi mennä kunnes pakokaasu alkoikin poistua huohottimen puolelta...
biggrin.gif

ei muuta kun uutta matoa koukkuun,,mulla ajettu aina 0,6 paineilla, vielä en ole tarvinnut lisää tehoa
062802moto_prv.gif

näinkin vois sanoa
biggrin.gif
Pepe sitä aina hehkuttaa  
smile_org.gif
jumalauta siinä on voimaa ja sillein
smile_org.gif
onkohan se edes kokeillu sitä  
biggrin.gif

033102beer_1_prv.gif
pitihän sitä antaa testata,mutta turbo pyörän lainaaminen on vähän arveluttavaa,kaikki on aina kysyttaessä ajanut tehokkaalla mopolla,elä siinä sitten, kaveri antaa liikaa happea ja lähtee käsistä vain sen takia et piti vetää täydet,,eli maltti on valttia

ei muuta kun uutta matoa koukkuun,,mulla ajettu aina 0,6 paineilla, vielä en ole tarvinnut lisää tehoa
062802moto_prv.gif
Onhan sulla laskettu puristukset ja asennettu välijäähdytin?
Jos näin, niin tehoa on jatkossa saatavissa paljon lisää jo pelkästään turboruuvilla.

Oma koneeni kestää vain 1.1 bar paineet, mutta busan kone kestää ainakin 1.5 bar.

No, eihän noita kukaan oikeasti tarvitse.

t. Repa

jep levy on pyttyjen alla ja sarjan mukana tuli cooleri joka myös nokalla, niin kuka sitä nyt lisää tehoa kaipaa...

062802moto_prv.gif
Onhan sulla laskettu puristukset ja asennettu välijäähdytin?
Jos näin, niin tehoa on jatkossa saatavissa paljon lisää jo pelkästään turboruuvilla.

Oma koneeni kestää vain 1.1 bar paineet, mutta busan kone kestää ainakin 1.5 bar.

No, eihän noita kukaan oikeasti tarvitse.

t. Repa
Ei kukaan. Vakio menee paremmin suurimpaan sallittuun.
033102beer_1_prv.gif

Näin tekniikasta kiinnostuneena tuo olisi todella kiinnostava projekti, mutta monen käytännön asian johdosta joutuu kyllä jättämään tämän pohdinnan ajatuksen tasolle. Lakipykälät tekee asiasta sen verran mutkikkaan, että toisenlaisen aihion hankkiminen on tarpeen.

Kun tulee oma piha ja oma talli niin jokin tuollainen turboprojekti on otettava työn alle, mutta siihen asti koetan pitää tuon nykyisen pärrän ajokuntoisena.
sport05.gif

Back