Suositukset: Moottoripyörien tehostettu valvonta, moottoripyörien tunnistamisen parantaminen automaattivalvonnassa. Asennekasvatus. Ankarammat rangaistukset. Nopeudenrajoittimet. Myötäävät pylväät. Moottoripyörän ajokokemuksen osoittaminen ennen tehokkaan moottoripyörän ajo-oikeuden saamista kuljettajan iästä riippumatta. Moottoripyöräilijöille kertauskurssi ennen ajokauden alkua.
Tuosta ei kait enää puutu kuin se että pitää etukäteen ilmoittaa poliisille ajoreitti.
Mikä tuossa korostetussa osoissa ei pidä paikkaansa? Kun tuota juttua ajattelee ihan järjen kanssa. Niin olisi ehkä säästetty yksi ihmishenki. Ja miten sen arvo mitataan?
Ikävä kyllä kun noita sattuu "liian usein" niin näin siihen reagoidaan. Yhteiskunta yrittää pitää huolta niistä vähimmistä jotka eivät siihen itse kykene...
Esimerkki oli kyllä yksi ääripää tilastoissa mutta kuitenkin.
Tosin kaikessa tuossa ei ole meidän moottoripyöräilijöiden kannalta/mielestä järkeä. Mutta osa tuosta jorinasta voisi olla kyllä hyviäkin juttuja: "Asennekasvatus, Myötäävät pylväät. Moottoripyörän ajokokemuksen osoittaminen ennen tehokkaan moottoripyörän ajo-oikeuden saamista kuljettajan iästä riippumatta. Moottoripyöräilijöille kertauskurssi ennen ajokauden alkua."
Tässäpä taas kukkahattutäteilyä...
Oletko todella sitä mieltä, että jos kaikki nuo "pakkokeinot" otetaan käyttöön, on se tie autuuteen, eikä onnettomuuksia satu enää?
Mitä esim; kovemmat rangaistukset saavuttaa?
Senkö, että syyllinen lähtee herkemmin karkuun? Onkohan ihan oikea keino?Mitä sillä voitetaan, et tukka pois ja linnaan, kuolleelle sakot?
Nopeudenrajoittimet? Mille nopeudelle ne säädetään? 80? Niin ettei pääse karkuun, vaik olis uhkaava liikennetilanne.Jotta motoristilta otetaan pois se harkinnanmahdollisuus, joka on autoilijalla?
Automaattinen nopeudenvalvonta?Olissiko se estänyt jonkun näistä onnettomuuksista? Mun mielestä kamera tiensivussa ei sanele kellekään ajotapaa, puhumattakaan autojen ajotavoista.
Kerran olen nähnyt tuollaisella alueella Mersun joka oli ajanut niin kovan tällin traktorin kans, et oli väärällä puolella tietä, nokka tulosuuntaan päin...hiukka palasina.
Jos taas motoristit laitetaan kertauskurssille joka ajokauden alussa, niin onko se rahastusta ja eikö se turhauta jokaista joka on jo ajanut kauemmin kuin 10 vuotta?
Jotta vähän rajaa please, näihin pakkokeinoihin...
Tarttee vähän etes miettiä onko niistä apua, ennenkuin niitä suosittelee kaikenkattavana apuna johonkin liikenneturnmaan.Varsinkin kun ei ole ihan varmaa tietoa olisko vaik pyörässä ollut tekninen vika....
Oletko tosiaan sitä mieltä että holhoamalla ihmisille saadaan järki päähän....minä en...