• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-poliisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja josku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei oo vielä pyynnöstä huolimatta saatu yhdessä nauraa kyseiselle lappuselle. Onkohan se hukkunut topicin alottajalta, kun on noin hiljasta ollu.
nixweiss.gif

Ihan vaan asiapohjalta, et kuinka monella on mopossa/kotilossa nopeusmittari, joka näyttää tasan oikein? Mulla mittareiden näyttö ainakin kotiloissa heittää 4-9 km/h kun olen yrittänyt noissa tienvarsimittauspisteissä niitä "kalibroida". Ja mopossa vois kuvitella et ainakin sama toleranssi niissä on. Et on vaan aika heppoinen peruste tuo 3 km/h. Ja mikä v..ttu se on se juttu, et just se sakkorajanopeus olis se turvallinen tilannenopeus?
En oo ymmärtäny koskaan tuota mantraa jota hoetaan et sakkoraja nopeus = turvallinen ajonopeus, ei ainakaan virkamies sitä takaa että ajamalla sallittua nopeutta säästyt kolareilta. Voi kun joskus me kaikki liikenteen osapuolet käytettäisiin järkee et nopeus tilanteeseen sopivaksi ja sakkoa sais roimasti vain jos esim. kaahaa koulujen läheisyydessä kouluaikaan. Keskellä korpee tapahtuvat ylitykset yksin ajellessa olis sit joku huomautusmaksu tms. eikä menis lisenssi, elinkeino tms. kohtuuton rangaistus, kun oikeesti ei ole aiheuttanut kenellekkään vaaraa....
Jotain tämmöistä liikennekulttuuria kaipaan niin meiltä tavallisilta pulliandereilta, kuin polliisiltakin.
Ja kyllä edelleen tuo kirjallinen huomautus 3 km/h:n ylityksestä kuulostaa urbaanilta legendalta tai liikennesuoritteiden määrän täyteen keräämiseltä, kummassakaan ei ole järkee, eikä edistä liikenneturvallisuutta.

ettekös lue uutislehtisiä.. siellähän sanottiin, että joku hippi oli keksinyt parantaa liikenneturvallisuutta tänä kesänä ja poliisit alkavat puuttua pieniinkin ylinopeuksiin. Kerran tulee se huomautus ja sen jälkeen alkaa sakot napsua.

No itsellänihän ei tuota ongelmaa ole kun en koskaan aja marginaaliylinopeuksia.

Oli ketjun aloittajalla sitten tarkoitus provota tai ei, seuraava tulee varmasti monelle yllätyksenä: Nopeusrajoitus tarkoittaa sitä, että yli suurimman sallitun nopeuden ei saisi ajaa!

Itsekin olen kerran saanut sakon kun menin 56 @ 50.

Oli ketjun aloittajalla sitten tarkoitus provota tai ei, seuraava tulee varmasti monelle yllätyksenä: Nopeusrajoitus tarkoittaa sitä, että yli suurimman sallitun nopeuden ei saisi ajaa!

Kaverilta meni kortti joskus 80-luvun lopulla, kun oli vielä 80 lätkät käytössä. 60 alueella 81, tasan 80 olis tullu sakot, mutta koska lätkän suurin ylittyi lähti kortti.

Ei mua ole koskaan pysäytetty auton kanssa, mittarinopeus 90, todellinen n.86, 80 alueella, mennä vaan, voihan pollee arsyttää jos ei o itellä mopoo, tarttu heti noin hurjaan rikkeeseen.
(off to Pic: oliko pilkkuja tarpeeksi?)

Ylinopeus oli tekstinä,myös kyytiläinen voi allekirjoittaa tapahtuman.Helppo huomata kahden kommentoijan ammatin???
ky***ä vaikka voissa paistais.

Niinpä se on tuolla muuallakin tarkkaa nykyään, Belgiassa (Antwerpen) duunituttu likka nykäsi kotilolla 53 @ 50, tuloksena 50€ lasku...

Tosiaan, niissä liikennemerkeissähän todella ilmoitetaan suurin sallittu nopeus jota saa käyttää kyseisellä tieosuudella.
idea3.gif

Tosin monesti kanssakulkijoiden mielestä se on vähimmäis vaatimus. Tuleehan sitä itsekkin "välillä" ajeltua "vähän" ylinopeutta. Toisinaan tulee körröteltyä 80@100 esim vanhalla hämeenlinnantiellä kun on matkalla mökille, on lepposaa katella motarille kun sielä kiireiset taistelee paikastaan jonossa. Ja itse olen riihimäelle tultaessa vajaat 10 min myöhemmin perillä, eikä ole kertaakaan palanu hihat vanhallatiellä. Ei tarvii kiskasta koko viikonlopun juomia kerralla että rauhottuu, onkohan musta tulossa vanha?... oho meni vähä offtopic...

Kauheeta!
Joku on saanut HUOMAUTUKSEN rikottuaan liikennesääntöä. On se ihan HIRVEETÄ!
Missä on oikeudenmukaisuus, kun lakia ei enää saa rauhassa, ilman virkavallan huomautusta rikkoa?
Menenpä peilin eteen miettimään asenteitani!
buttrock.gif

Kauheeta!
Missä on oikeudenmukaisuus, kun lakia ei enää saa rauhassa, ilman virkavallan huomautusta rikkoa?
buttrock.gif
Vois kyllä polliisikin priorisoida niukkojen resurssien käytön. Kunhan kaikki muut vaarallisemmat rikokset ja niiden tekijät on hoidettu, sit vois vuorossa olla 3 km ylinopeutta ajavat "rikolliset".
Siinä ajassa, kun tuotakin asiaa käsiteltiin ja lappua viännettiin, ois tomera polliisi esim. puhalluttanut monta ajoneuvon kuljettajaa ja ois voinu joku juoppo jäädä kiinni, jotka on oikeesti liikennerikollisia isolla R:llä.
Mun mielestä tuollainen virkamiehen asettamien sakotusrajojen ylitys ei oo oikee rikos, jos ylitys ei aiheuta vaaraa/haittaa muille tielläliikkujille. Koska ylitys vasta voi aiheuttaa vaaraa ja jos tämä kriteeri otetaan käyttöön meillä löytyy paljon sakotettavaa. Kirvesmies rakennuksilla voi lyödä kaveria, sauvakävelijä voi puhkoo toiselta silmän, kukkahattumatami voi työntää kukan vahingossa toisen pe..seen jne. Rkikosnimike sarka on vasta nupullaan, kun sakotukseen käytetään vasta ylinopuden -voi aiheuttaa- kriteeriä.
tounge.gif
tounge.gif

Vois kyllä polliisikin priorisoida niukkojen resurssien käytön. Kunhan kaikki muut vaarallisemmat rikokset ja niiden tekijät on hoidettu, sit vois vuorossa olla 3 km ylinopeutta ajavat "rikolliset".
Siinä ajassa, kun tuotakin asiaa käsiteltiin ja lappua viännettiin, ois tomera polliisi esim. puhalluttanut monta ajoneuvon kuljettajaa ja ois voinu joku juoppo jäädä kiinni, jotka on oikeesti liikennerikollisia isolla R:llä.
Onpa toi vasta tyhmää touhua pysäytellä ja viivästyttää kaikkien selvien kuskien matkaa. Aivan älytöntä. Eihän ne oo mitään väärää tehny. Pysäyttäisivät vaan niitä rattijuoppoja.

itte säikähin niin perkeleesti ku ajoin 40alueel 40 sit siit kiihytys 60kmh sivari ja mpkyttä mutkantakana ohjaamassa tein sivuun
confused_orig.gif
noo siinä sitte ne puhallutti ja kyseli nopeuksista ni sanoin et oli ehk vähäse ylinopeutta ku mutkaa tulin ni mp kyttä sano "joo vähäse" sitte sinä hyvät ajokaudet toivotteli ja päästi menee
062802jumpie_prv.gif

Kauheeta!
buttrock.gif
Mun mielestä tuollainen virkamiehen asettamien sakotusrajojen ylitys ei oo oikee rikos, jos ylitys ei aiheuta vaaraa/haittaa muille tielläliikkujille. Koska ylitys vasta voi aiheuttaa vaaraa ja jos tämä kriteeri otetaan käyttöön meillä löytyy paljon sakotettavaa. Kirvesmies rakennuksilla voi lyödä kaveria, sauvakävelijä voi puhkoo toiselta silmän, kukkahattumatami voi työntää kukan vahingossa toisen pe..seen jne. Rkikosnimike sarka on vasta nupullaan, kun sakotukseen käytetään vasta ylinopuden -voi aiheuttaa- kriteeriä.  
tounge.gif
tounge.gif
No joo.
Ei ne poliisit siellä olleet kyttäämässä KOLMEN kilometrin ylinopeutta ajavia. Ne oli siellä vetämässä varikolle kaikki ylinopeutta ajavat.
Pienistä ylinopeuksista on polliisisedille annettu mahdollisuus antaa huomautus, aina ei tarvitse sakottaa.
Se kukkahattutäti, joka vastoin omaa haluaan on saanut tulppaanin pe***eseen, voi nostaa syytteen näin hävyttömän teon tehnyttä vastaan. Liikennerikkomus on vähän toinen juttu...
Olen itse istunut poliisiauton takapenkillä sekä sakotettavana että huomautettavana, ja aina aiheesta. Huomautuksen sain, kun ajoin vitosen ylinopeutta taajamassa. Ylinopeuden ajaminen on väärin, ja huomautus oli aiheellinen. Ei tullut mieleenkään lähteä itkemään kohtaloani missään yleisönosastossa tai vastaavassa. Tuskin yksikään rattijuoppo pelastui sen alle kymmenen minuutin kirjoitussession aikana käryltä. Ne kirjoittajat kun oli ihan eri jepet kun ne mittaajat.
Minä itse en pysty arvioimaan, mitä vaaraa aiheutan säänöistä piittaamattomalla toiminnallani muille. Voipi olla niin, että joku hölmö kolmenkympin rajoitusalueella kuvittelee, että siellä ajoneuvot ajavat korkeintaan kolmeakymppiä. Ja lähtee ylittämään tietä juuri kun tulen siitä autuaan tietämättömänä mutkasta vaikkapa neljääkymppiä...
Ei pojat. Ajakaa ylinopeutta, mutta älkää itkekö, jos tulee lappu. Itkun aika on sitten, kun sattuu vakavammin.

Ite olen asioinut vain kerran MP-poliisin kanssa ja se oli piikkiaikoina ja aiheesta. Kävin kiskalla shortseilla puukengät jalassa (en kuitenkaan Nyqvistin tyylillä..
tounge.gif
). Suullisen huomautuksen sain.

Muutenkin poliisit on toiminut minun tapauksissani asiallisesti.

Tuli mieleen tuosta aloittajan tapauksesta, että onko vauhtia ollut ensin enemmän, mutta jarrutuksen jälkeen on vasta tutkasäde osunut ja mitannut enää 53kmh.. Poliisi on sitten joutunut pelaamaan noilla korteilla mitä jäi käteen vaikka näki selvästi kun tullaan ensin 80kmh..
nixweiss.gif

En jaksa oikein uskoa, että 3kmh ylityksestä tasaista nopeutta jaksaa kukaan innostua. Noi 30-50kmh rajoitukset muutenkin on mitoitettu niin alakanttiin, että kesäkeleillä harvassa paikassa oikeasti on vaaraa vaikka olisi 10kmh ylityskin. Ennen maalaisjärjellä pystyi päättelemään nopeusrajoituksen tiellä kuin tiellä. Nykyään se on mahdotonta, jos ei näe merkkiä. Osa nykyisistä rajoituksista on pelkkää kiusantekoa. Tuo kiusanteko vain kohdistuu vääriin ihmisiin -> niihin, jotka muutenkin ajaisivat siististi.
Ne, jotka örveltää taajamissa, örveltää siellä viidenkympin tiellä kuitenkin vaikka rajoitus lasketaan neljäänkymppiin.

Aika monilla muilla elämän alueilla on ymmärretty, että sitouttamisella ja vuorovaikutuksella saadaan parempi tulos aikaan kuin mielivaltaisella käskemisellä. Pakottamisella, jota käskettävä ei voi edes käsittää tarkoituksenmukaiseksi, johtaa vain turhautumiseen ja piittaamattomuuteen. Mua ainakin ketuttaa ajella suoraa neljänkympin tietä, jossa on näkyväisyys eteen ja sivuille hyvä ja vieressä kulkee vielä erillinen kävely-/pyörätie.

Ite olen asioinut vain kerran MP-poliisin kanssa ja se oli piikkiaikoina ja aiheesta. Kävin kiskalla shortseilla puukengät jalassa (en kuitenkaan Nyqvistin tyylillä..
tounge.gif
). Suullisen huomautuksen sain.

Muutenkin poliisit on toiminut minun tapauksissani asiallisesti.

Tuli mieleen tuosta aloittajan tapauksesta, että onko vauhtia ollut ensin enemmän, mutta jarrutuksen jälkeen on vasta tutkasäde osunut ja mitannut enää 53kmh.. Poliisi on sitten joutunut pelaamaan noilla korteilla mitä jäi käteen vaikka näki selvästi kun tullaan ensin 80kmh..
nixweiss.gif

En jaksa oikein uskoa, että 3kmh ylityksestä tasaista nopeutta jaksaa kukaan innostua. Noi 30-50kmh rajoitukset muutenkin on mitoitettu niin alakanttiin, että kesäkeleillä harvassa paikassa oikeasti on vaaraa vaikka olisi 10kmh ylityskin. Ennen maalaisjärjellä pystyi päättelemään nopeusrajoituksen tiellä kuin tiellä. Nykyään se on mahdotonta, jos ei näe merkkiä. Osa nykyisistä rajoituksista on pelkkää kiusantekoa. Tuo kiusanteko vain kohdistuu vääriin ihmisiin -> niihin, jotka muutenkin ajaisivat siististi.
Ne, jotka örveltää taajamissa, örveltää siellä viidenkympin tiellä kuitenkin vaikka rajoitus lasketaan neljäänkymppiin.

Aika monilla muilla elämän alueilla on ymmärretty, että sitouttamisella ja vuorovaikutuksella saadaan parempi tulos aikaan kuin mielivaltaisella käskemisellä. Pakottamisella, jota käskettävä ei voi edes käsittää tarkoituksenmukaiseksi, johtaa vain turhautumiseen ja piittaamattomuuteen. Mua ainakin ketuttaa ajella suoraa neljänkympin tietä, jossa on näkyväisyys eteen ja sivuille hyvä ja vieressä kulkee vielä erillinen kävely-/pyörätie.
Asiaa
thumbs-up.gif

Lisää kaasua ja pidempiä keulimisia,pitäisköhä perustaa oma foorumi jotka ajelee päivittäin yli 200km/h? Vai joko semmonen on
nixweiss.gif

Back