• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp-poliisin ajovarusteet.

Hans Niskatuki

New member
Aina silloin tällöin tulee kohdattua mp-poliisi tien päällä. Viimeksi eilen ankarassa sadekuurossa. Hänellä näytti olevan ihan normi nahka-asu viran puolesta. Itse asiassa enpä ole koskaan nähnyt konstan kiskovan sadevermeitä huoltsikan katoksen alla.
Onko kellään tietoa minkälaiset ajovarusteet on suomalaisilla mp-poliiseilla? Onko nahkat ihan tavallisia vai kalvolla varustettu? Entän thuliliivejä?

Ilmeisestikin on kuitenkin käytännössä hyviksi todettu.

Vanhat nahkapuvut on tehny joku "oma" räätäli aikanaan, mutta kuulemma vaihtanut tämän maallisen vaelluksen taivaalliseen. Nykyään ostavat dainesen mustan puvun mihin päälle poliisiliivi missä taskuja, poliisitunnukset jne.

Toisena tixtex puku, mutta en tiiä mistä.

Vanhat nahkapuvut on tehny joku "oma" räätäli aikanaan, mutta kuulemma vaihtanut tämän maallisen vaelluksen taivaalliseen...

Se oli se sama kaveri, joka aikanaan perusti MP-Asun. Nykyisellä MP-Asulla ei ole muuta yhteistä tuon 60 luvun lopulla perustetun firman kanssa kuin tavaramerkki.

Jossakin vaiheessa nahkapuvut oli Jofaman tuotantoa, Westerlundin MP Asu ei muistaakseni tehnyt MP poliisien ajoasuja. TixTexit puvut voivat olla Hanxin.

Hieman aiheeseen liittyen. Tänään näin Helsingin keskustassa mp-poliisin ilmeisesti Super Teneren puikoissa. Onko tietoa käytetäänkö näitä samoissa tehtävissä kuin Fazereita vai onko nämä enemmän city tai jopa off-road partiointiin? Sinänsä varmasti pätevä laite toimii ja myös siellä mihin Fazerilla ei pääse.

Ainakin suojavarusteita MP-poliiseille pitäisi lisätä reilusti. Sen verran pelokas ja huolestunut ilme oli kerran eräällä siviili Rykkösellä ajavalla MP-sialla, kun suoran maantien laidassa kertoi kuinka vaarallista ja pelottavaa on kahdeksankympin rajoituksella ajaa 107km/h...

^Komppaan! Täällä provississa niitä ei tarvittaisi ollenkaan, tämä on nähty jo vuosia. Ainoa "palvelu" mitä niiltä saa on ryöstöhintaiset, mikä ei tietenkään ole sinänsä poliisin vika, lupalappuset ja nämä ylinopeussakot.

Tuossa kk taatepäin ajoin sakot mp-poliisilta. Jepellä oli dainesen nahat, ni pitihän sitä kysästä et onko ihan tuikku puku... Oli kuulemma keväällä saanut uudet varusteet. Kyseessä siis 2-os puku.

Viimeisimmistä tex puvuista en tiedä mutta ne siniset puvut joiden kanssa olen ollut tekemisessä on olleet Hanx:in valmistamia.

Sattuuko joku tietämään missä poliisien moottoripyörät nykyään varustellaan? Tekniikkakeskus Kouvolassa ei ainakaan enään tee noita, kun paikka on ajettu alas ja paikasta on rippeet jäljellä.

Olen nähnyt poliisien moottoripyörissä edessä valkoisen ledilistan ja olisin kiinnostunut tietämään mistä ne on hankittu niin voisin laittaa omaan pyörääni talven aikan samanlaisen ledilistan, että edestäpäin näkyvyys olis mahdollisimman hyvä tulevalle ajokaudelle :)

Kyllä ne loppuvarustelut tekee tekniikkakeskus edelleen.

Ei tee ja tää on ihan varmaa tietoa. Sen verran tiedän, että pyörien varustelu on ulkoistettu ja sen hoitaa nykyään joku firma Vantaalla ja täältä päinkin käyvät kuulemma jopa öljyn vaihdossa tuolla suunnalla.
Kuulostaa kyllä ihan älyttömältä mutta, kun homma on ulkoistettu jonnekin niin paikalliset firmat ei kelpaa vaan tuolla homma hoidetaan varmaan kokonaisvaltaisesti.

Olen nähnyt poliisien moottoripyörissä edessä valkoisen ledilistan ja olisin kiinnostunut tietämään mistä ne on hankittu niin voisin laittaa omaan pyörääni talven aikan samanlaisen ledilistan, että edestäpäin näkyvyys olis mahdollisimman hyvä tulevalle ajokaudelle :)

Minusta mp:n omat ajovalot näkyvät huomattavasti paremmin ku tuo ledhuomiovalo.

Itse en ajovaloa moisella tuikuilla korvais :hanuria:

Autot ja mopot varustelee sähköjen ym osalta aika pitkälle Vantaalainen EL-Car. Päivittäin katselen ko firman pihassa seisovia uudenkarheita virka-ajoneuvoja

Back