Mp puunaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SiiliK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaadat Fairya öljyn sekaan ja käyttelet koneen lämpimäks. :grin:

Saattaa pian venttiilien säätö muuttua mukavaksi, kun kopa alla oottelee vaahtopallo :grin:

Pitääpä tuota lamppuöljyä tosiaan käydä ostamassa jos noin moni käyttöistä on näissä hommissa :)
 
Mitenkäs paljon nämä vahat kestää kuumaa, esim. vaikka tuo Collinite 476s. Sietääkö venakopat vahata vai onko liian kuuma miljöö vahalle?
 
Voiko esim. Autoglymin punasen ja collinite 476s pistää ihan huoletta kaikille muovi pinnoille? Vai pitääkö muovilla olla joku oma aine vielä? Voiko mustat vanteet vahata myös noilla?
Ja onkohan olemassa jotai sellasta korjaus maalia värikoodilla, millä voi paikata vanteessa olevia naarmuja? Renkaan vaihoin yhteydessä joskus muutamia meheviä jälkiä tullu. Ja näkyy kauas tossa mustassa vanteessa.
 
Voiko esim. Autoglymin punasen ja collinite 476s pistää ihan huoletta kaikille muovi pinnoille? Vai pitääkö muovilla olla joku oma aine vielä? Voiko mustat vanteet vahata myös noilla?
Ja onkohan olemassa jotai sellasta korjaus maalia värikoodilla, millä voi paikata vanteessa olevia naarmuja? Renkaan vaihoin yhteydessä joskus muutamia meheviä jälkiä tullu. Ja näkyy kauas tossa mustassa vanteessa.

Mustille/tummanharmaille muoviosille joku auton kojelaudalle tms. muoville tarkoitettu silikonipohjainen aine on hyvä. Itse vetelin Lidlin W5 dashboard spaylla koko mittaristot ja muut vilkkukytkimien yms. muovit ja tuli heti paljon hienompi kokonaisvaikutelma.
Myös visiirin puhdistukseen käyttämäni Pled -huonekalunkiillotus/puhdistusaine syvensi mustan muovin sävyä kivasti.
Maali- ja lakkapinnalle tarkoitettu autovaha jättää monet muovipinnat ruman harmaaksi.

Mustien vanteiden naarmuja olen paikkaillut geneerisillä kiinan töpsöttimillä: http://www.ebay.com/itm/Scratch-Cle...059213?hash=item5b35f1be0d:g:-d0AAOSwAANY5bWj
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan putsannu pakoputkia? Alkaa olemaan 90 luvun pyörässä aika kirjavan likaiset.. milläköhän noita lähtis kiillottamaan?
 
Onko kukaan putsannu pakoputkia? Alkaa olemaan 90 luvun pyörässä aika kirjavan likaiset.. milläköhän noita lähtis kiillottamaan?

Karhunkieli ja Autosol ainakin ovat toimivia jos putket ovat ruostumatonta. Myös hieno vesihiomapaperi toimii.
 
Jokunen päivä sitten putsailin oman Honda CB 1300:n pakokäyriä. Oli kivasti värjäytymiä ja kiinni palanutta likaa.
Kokeilin ensimmäistä kertaa Harpic Power Plus 10 ainetta.
Levitin siveltimellä ja annoin olla 15 min. Sen jälkeen huuhtelin runsaalla vedellä. Lähti muuten komeasti lähes kaikki lika ja värjäytymät. Joitain kohtia viimeistelin vielä Harpicilla ja karhunkielellä.
Lopputulos oli todella hyvä. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!
Ps. Omat käyrät ovat rosteria.
 
Tulipas ketju hyvään saumaan. Ensimmäisen mopon ensimmäinen pesu olis viikonvaihteeksi suunnitteilla, tästä tuli hyvää vinkkiä.
Mites toi pakoputkiosasto, onko kukaan testannut alumiinifolio+vesi- combia?
http://www.robertscycle.com/chrome-clean.html
Pitää vielä mennä Youtubeen mulkaisemaan josko sieltä löytyisi vaaleahiuksisia naisihmisiä varten tehtyjä klippejä aiheesta mitä kaikkea saa hinkata ja mikä jätetään rauhaan:)- (Jos on joku hyvä linkki heittää niin kiits kovin:respect:
 
Mun mielestä näytti paremmalta ennen hinkkausta. Makuasia tietenkin, mutta lämmön vaikutuksesta värjääntynyt putki ei mun silmissä ole likainen.
Joo eikä ne kauaa kirkkaana pysykään, jos mopo on hankittu ajamista varten eikä näyttelykappaleeksi. Pääasia, että saa kaikki tahrat pois ja siistin pinnan.
 
Tulipas ketju hyvään saumaan. Ensimmäisen mopon ensimmäinen pesu olis viikonvaihteeksi suunnitteilla, tästä tuli hyvää vinkkiä.

Pitää vielä mennä Youtubeen mulkaisemaan josko sieltä löytyisi vaaleahiuksisia naisihmisiä varten tehtyjä klippejä aiheesta mitä kaikkea saa hinkata ja mikä jätetään rauhaan:)- (Jos on joku hyvä linkki heittää niin kiits kovin:respect:

Laita googleen bike wash ja bikini.

Tärkeintä kai, ettei mustaa pyörää pese punaisissa yläosissa, silloin pyörä saattaa kaatua pesun aikana.
 
Tulipas ketju hyvään saumaan. Ensimmäisen mopon ensimmäinen pesu olis viikonvaihteeksi suunnitteilla, tästä tuli hyvää vinkkiä.
Mites toi pakoputkiosasto, onko kukaan testannut alumiinifolio+vesi- combia?
http://www.robertscycle.com/chrome-clean.html
Pitää vielä mennä Youtubeen mulkaisemaan josko sieltä löytyisi vaaleahiuksisia naisihmisiä varten tehtyjä klippejä aiheesta mitä kaikkea saa hinkata ja mikä jätetään rauhaan:)- (Jos on joku hyvä linkki heittää niin kiits kovin:respect:
Alumiinifolio+vesi on minulle tuntematon konsti mutta tiettävästi alumiinifolio ja Coca Cola toimii ruosteenpoistossa kromipinnoilta (jos nyt kromia pyörässäsi on)
Pakoputkiin tosiaan toimii se Autosol.
 
Jos ikinä on tullut vastaan mitään mikä ei pesuaineilla / brääkliinillä lähde niin Citrolia minuutiksi nii lähtee pyyhkimällä / huuhtelemalla. Purkin hinta on melkein kuin kaviaaria vetäisi, mutta käytössä todettu ihan ykköseksi esimerkiksi liimajäämien ja todella pinttyneen lian poistossa.

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/12712/puhdistussprayt/citrol-puhdistusaine_-aerosoli-400ml

Lähti ketjujen suojistakin 60 tkm kiinni juuttuneet kökkäreet minuutin vartoomisella ja pyyhkäisyllä :)

Valmistaja lupaa ettei vahingoita muovia / tiivisteitä / mitään elintärkeää, mutta kemiasta sen verran tietämättömänä en ole itse ainakaan kriittisiin paikkoihin uskaltanut suihkutella (sen verran tehokkaasti irroittaa).
 
Nuo pikapesuaineet on aivan käteviä käyttää. Oma resepti pikapesuun ja muuhunkin on muodostunut seuraavaksi:
Solmaster AS40-tehopesu sopivasti laimennettuna painepesurin vaahdottimella pintaan. Odotellaan kahvikupillisen tai oluttuopillisen ajan. Harjaa perään jos tarvii, painepesuriharjalla menen itse.
Lopuksi huuhtelu painepesurilla, reilulla otteella vaan että vesi huuhtelee kunnolla pesuainejäämät ja muut schaisset pois.
Sitten voi ottaa toisen kahvin/oluen ja ihailla mopoa sen kuivuessa.

Se mitä yritin sanoa on että tuo Solmaster vaikka 5l pytyssä tulee kyllä halvemmaksi kuin nuo sprayputelit. Ja lopputulos on kyllä varmasti yhtä hyvä. Mutta taas täytyy muistaa mainita että jokainen tekee omalla tavallaan.
 
Oma resepti:

Wurth pineline powerwash+turtle wax big orange 50/50 foam lanceen, vaahdotus, pari minsaa odotus, sienipesu lämpimän vesiämpärin kanssa, huolellinen huuhtelu, säämiskäkuivaus, autoglym super resin polish vaha päälle, kiillotus käsin koska laikka jättää aina pyörteitä, vuorokauden odotus että vaha on kunnolla kuivanut, nopea kiillotus varmistaa vahajäämien poiston, viimeisen kiillon antaa Kenotek Showroom Shine spray-pikakiilloke. Jos vahaus on tehty hiljattain voi sen työvaiheen poistaa ja pesun+säämiskän jälkeen arvioida tarvitseeko pinta pikakiilloketta sillä kertaa vai ei.
 
Syksyllä ostin uuden pyörän ja ajattelin panostaan sen pesemiseen ja vahaamiseen vähän enemmän. Olen nyt lukenut tätä ja muita ketjuja ja yrittänyt saada parhaimmat vinkit. Onko kellään kokemusta Motul Moto Washista?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/602764/Motul-Moto-Wash-1-l
Onko tuosta mihinkään?

Itse en ole tuota kyseistä tuotetta käyttänyt, pääasiassa koska punainen Tolu yleispuhdistus spray hoitelee melkeinpä minkä tahansa rasvatahran 1/3 hinnalla eika tuoksu paljon millekään. Käytän sitä itse melkein kaikkeen tahranpoistoon koska se on halpaa, hellävaraista metalliosille ja saatavilla mistä vaan ruokakaupasta.
 
Back
Ylös