vedenhenki
MotOrg ry
Jos joku aprikoi nykyisiä mp-pysäköintipaikkoja Hgin ydinkeskustassa, ajantasainen tieto suoraan Hgin kaupungin sivuilta: http://www.hel.fi/static/hkr/pysakointi/moottoripyorapysakointikartta.pdf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aiemmin tuo on toiminut hyvin, kun ei kumminkaan ole saanut samaan aikaan ajoneuvot olla parkissa. Nyt on 100-varma, että mopoa ei ainakaan tule laitettua mitenkään nätisti tilaa vähän vieden, jos hintakin on 1,5-kertainen autoon verrattuna.Täh.Ohoh, pyöriä ei yleensä laputeta,
Loppukesästä on asiaa Messukeskuksen nurkille, kuinkahan sieltäpäin löytyisi pärrälle tilaa? Mieluiten ilmaista...
Mitä muutoin oon parkkeerannut, niin koskaan en ole lippua ostanut, eikä ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia. En oikein ymmärrä, että mihin sen lipun voi mopossa laittaa?
No ite vedin eilen rautatieaseman eteen parkkiin pariksi tunniksi, siinä oli kolme mopoo vierekkäin, enkä todellakaan ees miettinyt, että ostaisko lipun, eikä ollut muissakaan mopoissa. Mitä muutoin oon parkkeerannut, niin koskaan en ole lippua ostanut, eikä ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia. En oikein ymmärrä, että mihin sen lipun voi mopossa laittaa?
Useimpien kaupunkien pysäköinninvalvonnan ohje on, että mahdollisuuksien mukaan jättää sen parkkilipun mukana tulostuvan muistilapun siihen pyörään johonkin kahvan väliin tms, ja jos saa sakon niin sen voi perua esittämällä alkuperäisen maksetun lipukkeen. Yksityisen pysäköinninvalvonnan mahdolliset käytännöt ovat sitten ihan oma lukunsa. Nykyään toki helpoin ratkaisu on easyparkin tai parkmanin kännykkäsovelluksella maksaminen, jolloin lippuleikkejä ei tarvita.
Näitä yksityisen parkkifirman karhuja ei tartte maksaa. Ja varsinkaan tuota easyparkkia ei minun kännykkään tule. Kerran keskustan torin kulmalla asioidessa erehdyin soittamaan sinne ja kysymään asiasta, niin 17 euroa olisi saanut maksaa että saa maksaa parkkimaksuja, ilmoitin sitten sinne puhelimeen että lähden prismalle asioimaan. Samaa huijarifirmakaartia kuin nuo yksityiset parkkifirmat.