MP:t liikenteen riskiryhmä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.

Harza

New member
Aihe ei välttämättä kuulu moottoripyöräfoorumille, mutta...

Iltalehdessä: Moottoritietä väärään suuntaan ajanut
90 -vuotias lempääläinen mies sai surmansa rajussa nokkakolarissa eilen iltapäivällä Lempäälässä

Huhhuh... Olen pitkään katsonut jo huuli pyöreänä liikeenteessä vanhuksia jotka eivät selkeästi ole enää
terveytensä puolesta turvallisia kuljettajia.
Itse ajan työkseni autoa ja viikoittain näen tapauksia, jossa
ryhmittyminen tapahtuu vastaantulijoiden kaistalle tai risteyksestä ajetaan suoraan kääntyvien valoilla.

Moottoripyöräonnettomuudet nostavat väistämättä otsikoita ja toimenpietitä vaaditaan. Puheita vanhusten korttien hyllyttämisestä lääkärin toimesta on myös lähiaikoina ollut, toivoisin myös käytännön toimivan.

Moottoripyörien jatkuvasti lisääntyessä, vastapeluri tässäkin onnettomuudessa olisi voinut olla prätkäkusk.

En halua siis jeesustella, omat näkemykseni liikenteen riskeistä ovat vain hieman poikkeavat osan päättäjien kanssa.

Näistä papparoista kun ei aina tiedä .. mahtoiko olla tahallista ..
Jos tuli 2 pv siitten lääkäriltä ja kuuli siellä kamalia, eikä nukkunut sen jälkeen ...
*tämähän oli TÄYSIN fiktiivinen mielikuva*
Itsareita on yli 1000 vuodessa ja liikennekuolemia about 375 ja
näistäkin iso kasa 'tarkoituksellisia'.

Mutta saattoihan tuo olla ihan vahinkokin - mistäs sitä voi tietää.

" I wanna die while i'm sleeping like my Granpa. Not screaming like his passangers.."

062802moto_prv.gif

Näistä papparoista kun ei aina tiedä .. mahtoiko olla tahallista ..
Jos tuli 2 pv siitten lääkäriltä ja kuuli siellä kamalia, eikä nukkunut sen jälkeen ...
*tämähän oli TÄYSIN fiktiivinen mielikuva*
Itsareita on yli 1000 vuodessa ja liikennekuolemia about 375 ja
näistäkin iso kasa 'tarkoituksellisia'.

Mutta saattoihan tuo olla ihan vahinkokin - mistäs sitä voi tietää.
Tuskinpa se tahallista oli...

Tosiaan kun näitä todella iäkkäitä katselee liikenteessä, pää ei käänny mihinkään, kaksikaistaisella auto vaeltelee kaistalta toiselle...

Eiköhän ne itsarin tekijät hiukan nuorempaa ikäluokkaa. Tyyliin 45 vaimo jätti, työpaikka lähti. Tai 27 ja lääkäri kertoo että hiv.

Itsellä kävi viimeksi eilen läheltäpiti tommosen parisataavuotiaan papan kanssa. Olin ajamassa (a*tolla) valoristeyksessä suoraan, hän tulossa vastakkaisesta suunnasta ja kääntymässä vasemmalle. Eikä tuntunut pappa edes huomaavan mua siinä keskellä risteystä
veryangry.gif

Samanlaisia näkee lähes päivittäin; huomiokyky ei ole enää lähelläkään sitä luokkaa mitä pitäis, mutta silti on pakko sinne tojotan ratin taakse vääntäytyä
sad_orig.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back