• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MP-tarvikkeiden tilaus USA:sta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
onko kukaan tilannut yoshimuraa tai muita putkia noista? mitenkä halvalla sitä loppujen lopuksi selviää?

Yoshimuran TRS sliparit (Suzuki SV1000 eli 2 kpl) tuli tilattua ja hintaa jäi tullista haettuna 470 € sis verot ja pk:t...

Eli omasta mielestä suht edukkaasti lähtivät ja nopea oli toimitus.. Olis saanut halvemmallakin (niinkuin aina) mutta ebay oli vielä sen verran vieras niin meni halvemmat sivusuun...

Eilen ne tuli ruuvattua kiinni ja tykkäsin
tounge.gif

Heippa vaan te, jotka ootte sieltä ridersdiscountista tilanneet tavaraa  
smile_org.gif

Innostuttiin sitten tilaamaan ajovermeitä sen tarkemmin miettimättä, kovin ovat edullisia vaikka kuinka laskee toimitukset ja tullit hintaan mukaan... Kerrotteko nyt viisaammat hieman tarkemmin kun tällä sisälukutaidolla ei oikein auennut: eli täytyykö paketti hakea itse tullin toimipisteestä, sielläkö ne tullimaksut sitten maksetaan? Millainen ilmoitus teille tuli paketin saapumisesta? Ja miten hoiditte maksun, luottokortilla?

Juu elikkäs itse pitää paketti hakea tullista, ellei halua huolinnan kautta hoitaa asiaa (se maksaa). Itte otin tilausvahvistuksen mukaan ja marssin tulliin. Täti kysy että mitä paketissa on niin sanoin että mp osia (pienin vero).

Jos joku on tilaamassa vielä sieltä ridersdiscountista jotain niin tarvisi yhdet ajosaapikkaat. Jos kimppa tilausta, niin omalta osuudelta + posti/vero+alvilla lähtisin mukaan..

niin mä ainakin sanoin kun ei se jaksanut alkaa avaamaan sitä.
Toki kypärä ja hanskat kuuluu mp tarvikkeisiin ehkä enemmän kun vaatteisiin.. tulkinnan varainen asia..

sanoi:
Itte otin tilausvahvistuksen mukaan ja marssin tulliin.

Eli sieltä ei siis mitään saapumisilmotusta tule, vai? Me nyt testataan tää homma, miten toimii ja sit mahollisesti tilaillaan lisää, että siihen kimppaan sitten mahtuu mukaan kyllä  
wink.gif

Kyllä sieltä tulee saapumisilmoitus kun tavara on tullissa saakka.

Tähän mennessä minulla on avattu paketit ja katsottu että sisältö pitää edes silmämääräisesti paikkansa lappujen kanssa.

Tämä siis pääpostin tullipisteessä isolla kirkolla, voi olla toimipaikkakohtaisia eroja käytännössä.

Tänään tuli housut ridersdiscountista, ihan suoraan kotipostiin. Olivat merkinneet lähetyspäässä lahjaksi ja housujen arvoksi alle 50 dollaria, joten ilman tulleja ja veroja tulivat  
cool.gif
Aika leuhkat Fox Racingit
wink.gif

Saa varmaan isännältä nyt saksilla leikata nuo päältä. Äkkiä itellekkin vermeitä tilaamaan...

Kuinka kauan daijulla tai muilla on kestänyt paketin matka Suomeen? Tilasin flyinbrianilta ajokamoja, jotka ovat kuulemma lähteneet liikkeelle 2.6. Ihmeellisen kauan tuntuu kestävän... Vai jokohan lie paketti hukattu johonkin.
sad_orig.gif

Ite oon tilaillut tänä vuonna kohtalaisen paljon paketteja jenkeistä. Jos ovat laittaneet fedexillä tulemaan on paketti tullut poikkeuksetta 4 vuorokaudessa kotiovelle, vaikka välissä olisikin viikonloppu. Esim. viimeisin ClearAlternatives puketti lähti Las Vegasista maanantaina ja oli minun kädessä torstaina iltapäivällä. Postikulujakin oli huimat n.18 euroa.
Jos jää tulliin, niin sitten saavat täällä Suomen päässä monesti tuplattua ajan.

Englannista tuntuu kestävän lähemmäs pari viikkoa, ennenkuin tulee perille (ProBolt).

Itselle tilaukset tulleet USA:sta maksimissaan kahdessa viikossa (siis noin 10 arkipäivää).
Odottavan aika on pitkä  
biggrin.gif

Oma USA:n paketti kuppasi tullipostin ja tullin välillä (ovat samassa rakennuksessa!) viikon, onneksi olin Norjassa käymässä sillä välin ettei tarvinut kärvistellä.
Sielläkin on taas kai jotain suviuunoja hommissa
nixweiss.gif

Ei ole uutta että menee vähemmän aikaa kuljetuksessa Suomeen kuin siinä että posti saa paketin siirrettyä tulliin ja sieltä tulee saapumisilmoitus
sad_orig.gif

Kävin tullissa hakee kangas ajotakkia ja housuja. Ja se sanoi että tulli+alv 61e!!! No huh se laittoi tulliksi 12%. Ei ollut tarpeeksi rahaa mukana niin pitää duniin jälkeen käydä ne erikseen hakemassa. Pitäiskös vielä sitten valittaa ettei sen pitäis olla 12%? Eikös porukka ollut saanut 4% tullilla noita ajokamoja? Vilkaisin lappua se oli merkannut ne ajopuvuksi. Onkos se okein? Niin ja onko kellään tietoa siitä numerosta tai nimikkeestä mitä mun kannattaisi tulli virkailjalle sanoo että sen pitäisi olla.

Kävin tullissa hakee kangas ajotakkia ja housuja. Ja se sanoi että tulli+alv 61e!!! No huh se laittoi tulliksi 12%. Ei ollut tarpeeksi rahaa mukana niin pitää duniin jälkeen käydä ne erikseen hakemassa. Pitäiskös vielä sitten valittaa ettei sen pitäis olla 12%? Eikös porukka ollut saanut 4% tullilla noita ajokamoja? Vilkaisin lappua se oli merkannut ne ajopuvuksi. Onkos se okein? Niin ja onko kellään tietoa siitä numerosta tai nimikkeestä mitä mun kannattaisi tulli virkailjalle sanoo että sen pitäisi olla.
Nahkavaatteiden tulli taitaa olla se 4% ja kangasvaatteilla se on isompi.

Kangasajotakista otti tulli multa 4%...

Ajotakki (tekstiili): 4% (4203100000)
Ajohanskat (nahka): 7% (4203299900)

Multa kysyttiin tullissa, että onko Iconin huppari ja farkut muka ajovarusteita? (Tulliero: vaatteilla n. 10% ja kankaisilla ajovarusteilla muistaakseni n.4%).

Back