• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp vakuutukset eri yhtiöissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Waltsu407

New member
En olisi koskaan uskonut, että eri vakuutusyhtiöillä on niin suuret hinnan erot. Esim. eilen-tänään soittelin eri vakuutusyhtiöitä läpi ja sain tälläisiä vastauksia...
Huomatkaa myös, että olin uusi asiakas kaikkiin muihin yhtiöihin paitsi If:iin. Jossa on myös perheemme muut jäsenet ja yritysvakuutukset.

Pyöräni on Honda CB600F Hornet vm.2007. Otin vakuutus tyypiksi Täyskaskon + tietysti pakollinen Liikennevakuutus ympäri vuoden. Eli sama "kiinteä" summa ympärivuoden ajoin tai en. Ottakaa tästä ihmeessä opiksi ja säästäkää!!!!
Miksi teen tästä nyt suuren "HALOO:n" on se, että oli vaikea uskoa Moottori-lehden arvostelua todeksi niinkin suurilla hinnan eroilla oman pyörän kohdalla.

Eli seuraavat yhtiöt kävin läpi ja hinnat:

Pohjola 1019€

Lähi-Vakuutus 1124€

If 4075,24€
(ei tod.kirjoitusvirhe)

Tapiola 746 €

Tapiolan hinnassa seisonta-aika on 3.11-1.4 , jotta sen sai tuohon hintaa ja täysi ajovuosí olisi ollut hintaan 898 €

Kyselin If:ltä ,että minkä helvetin takia se on noin kallis. Ei osattu vastata. Kunnes soitin uudestaan eri ihmiselle vastattiin: "että hinta puolittuu jos otan vain n. puolen vuoden ajoajan." - mutta JUMALAUTA silti...2037 € + jokku muut saatanan boonukset alensivat hintaa ja lopulliseksi tuli 1899 € vuodessa. Eli kansalaiset... KYSELKÄÄ KAIKKI YHTIÖT LÄPI KUN HAETTE PYÖRÄÄN VAKUUTUSTA OLI SITTEN ENNESTÄÄN VAKUUTUS MUUSSA YHTIÖSSÄ TAI EI!! JOKA VUOSI VAKUUTUKSET MUUTTUVAT ERI YHTIÖISSÄ!!!!

Toisin sanoen säätin aikamoisen läjän rahaa kun ajettelin pitää pyörää 3 vuotta. ( 3v x 1899 € = 5697 € )

tai

( 3v x 746 € = 2238 € )

kumman valitset?

Kysy nyt viel Turvastakin
smile_org.gif

Tapiolassa mullakin on, koko vuosi 332 e (bonus 35 %, pyörä -84 750 Gpz Kawasaki, osakaskolla). Lisäksi tuosta summasta saa S-Bonusta. Jos pyörä vaihtuu, täytynee käydä tarjouskierros läpi.
cool.gif

Mulla vakuutus pohjolassa. liikennevakuutuksen hinta on mulla 336,73 e ja se on voimassa läpi vuoden...pyöräni on kawa vn800 -96
kaskoista en sit tiiä kun ei oo semmosta...

-97 VTR 1000f
Tapiola
Liikennevakuutus 488,-
Täyskasko 374,-

Pohjola
482,64,-
271,66,-

Kun katselette töllöstä IFin mainosta, niin auton vakuuttamisesta siellä puhutaan, ei moottoripyörät niitä kiinnosta. Se näkyy tosiaan myös hinnoittelussa.
033102ass_1_prv.gif

heh, samanlaisen kierroksen tein ite tässä justiinsa..kaikissa firmoissa asilliset laskurit, mitkä ilmoittaa heti vastauksen kuluista, paitsi iffissä. laskurissa kysytään ihan samat kysymykset, mutta vastaus lähetätään sähköpostiin. Noh postiin tuli meiliä että voivatko he soittaa mulle(en kertonu puh. numeroa) "Tarvitsisin tarjouksen laskemiseen kuitenkin hieman tarkempia tietoja" oli meilissä selityksenä eikä summaa ollenkaan..en lähettäny, kun ei noita myyjien jaarituksia jaksa kuunella sissikään.

Mulla oli ennen eilistä IF:in vakuutus. Maksoi noin kaikkine alennuksineen 1700€/vuosi. Bonareita 25/70.
Tapiola tarjos hintaan n.1100€/v
Pohjola n.1160€/v
Otin Pohjolan. Vuoden päästä se on halvempi kuin Tapiola suuremman bonarikasvun takia.

Pyörä siis CBR 600rr
Mies 30v. Hki
Täyskasko+liikenne

Vinkkinä - jos mahdollista esim. toiminimen nimiin laittaa pyörä (haltijaksi). Vakuutusyhtiöillä on tapana kilpailla yritysasiakkaista enempi - plussana itselle että sai täydet bonukset sekä kaskoon että liikennevakuutukseen kun laittoi haltijaksi yrityksen.

Toki yritys ajaa pyörällä yrityksen kilometrejä eli omassa tapauksessani ihan pätevä syykin.

Itsekin kilpailutin talven aikana vakuutusyhtiöt läpi kun kävi ilmi että Fennian edustaja olikin lupaillut täysin puutaheinää vakuutusta ottaessani ja todelliset vuosikustannukset olivat vajaa 500 euroa enemmän kuin mitä luvattiin. Tulokset olivat varsin samansuuntaiset kuin monella muulla; Ifiltä tuli tarjous jossa koko vuosi olisi maksanut himpun vajaa 5000 euroa!! Pohjolan tarjous oli mullekin paras, alta 900 euroa vuodessa ja ympärivuotinen vakuutus. Pyöränä siis Buell XB9, ei mitään bonareita vaan ihan normialoitusbonareilla lähdettiin. Turva tarjosi lähes samaa kuin Pohjola, parilla muulla oli sitten muutaman sadan euron kalliimpia. Kyllä se kilpailuttaminen näköjään kannattaa...!

Itse kilpailutin myös lähes kaikki yhtiöt läpi tässä kevään aikana ja parhaan tarjouksen sain Pohjantähdeltä. Liikennevakuutus + täyskasko yhteensä 780e ja pyöränä Kawasakin ZX-9r -02. Pohjola taisi olla seuraavaksi halvin hiukkasen alle 1000e tarjouksella. Molemmat siis ympärivuotisia vakuutuksia.

Otin Pohjolan. Vuoden päästä se on halvempi kuin Tapiola suuremman bonarikasvun takia.
Mulla on ainakin sellainen käsitys että Pohjolassa bonukset nousee liikenteen osalta 5%/vuosi ja kaskossa 10%. Tapiolassa molemmat nousi 10%/vuosi.
Nousee vai??
Tapiolassa ainakin nousi 10% molemmat mitä nyt vakuutukset (seisonta-ajaton) siellä yhden kauden olivat ja Pohjolassa näytti olevan tuo liikenne 5% ja kasko 10% vuoteen.

On vissiinkin niin, et kaikki vakuutusyhtiöt ei vaan halua vakuuttaa mopoja ja hinnoitteleekin sen mukaan, et jos joku ottaa sieltä vakuutuksen, maksaa kerralla pyöränsä mahdollisen korvauksen yhtiölle.
Tällä hetkellä taitaa olla Pohjola ja Tapiola (Turva?) aktiivisimpia mopojen vakuuttajia ja ovat kehittäneet esim. tän kokoaikaisen voimassa olo vakuutuksen.
Mulla kilpailutuksessa Tapiola ja Pohjola olivat aivan rinta rinnan, mut sit HD:n vakuutus oli Pohjolalla halvempi ja se sai sit molemmat.

En olisi koskaan uskonut, että eri vakuutusyhtiöillä on niin suuret hinnan erot. Esim. eilen-tänään soittelin eri vakuutusyhtiöitä läpi ja sain tälläisiä vastauksia...
Huomatkaa myös, että olin uusi asiakas kaikkiin muihin yhtiöihin paitsi If:iin. Jossa on myös perheemme muut jäsenet ja yritysvakuutukset.

Pyöräni on Honda CB600F Hornet vm.2007. Otin vakuutus tyypiksi Täyskaskon + tietysti pakollinen Liikennevakuutus ympäri vuoden. Eli sama "kiinteä" summa ympärivuoden ajoin tai en. Ottakaa tästä ihmeessä opiksi ja säästäkää!!!!
Miksi teen tästä nyt suuren "HALOO:n" on se, että oli vaikea uskoa Moottori-lehden arvostelua todeksi niinkin suurilla hinnan eroilla oman pyörän kohdalla.

Eli seuraavat yhtiöt kävin läpi ja hinnat:

Pohjola 1019€

Lähi-Vakuutus 1124€

If 4075,24€
(ei tod.kirjoitusvirhe)

Tapiola 746 €

Tapiolan hinnassa seisonta-aika on 3.11-1.4 , jotta sen sai tuohon hintaa ja täysi ajovuosí olisi ollut hintaan 898 €

Kyselin If:ltä ,että minkä helvetin takia se on noin kallis. Ei osattu vastata. Kunnes soitin uudestaan eri ihmiselle vastattiin: "että hinta puolittuu jos otan vain n. puolen vuoden ajoajan." - mutta JUMALAUTA silti...2037 € + jokku muut saatanan boonukset alensivat hintaa ja lopulliseksi tuli 1899 € vuodessa. Eli kansalaiset... KYSELKÄÄ KAIKKI YHTIÖT LÄPI KUN HAETTE PYÖRÄÄN VAKUUTUSTA OLI SITTEN ENNESTÄÄN VAKUUTUS MUUSSA YHTIÖSSÄ TAI EI!! JOKA VUOSI VAKUUTUKSET MUUTTUVAT ERI YHTIÖISSÄ!!!!

Toisin sanoen säätin aikamoisen läjän rahaa kun ajettelin pitää pyörää 3 vuotta. ( 3v x 1899 € = 5697 € )

tai

( 3v x 746 € = 2238 € )

kumman valitset?
Käsittämättömiä hinta eroja
omg.gif

Itse otin juuri Lähivakuutuksesta täys-kaskon, ympäri vuotisen, Pyörä gsx-r 1000 vm-04, oma ikä 24v. Paikka Lohtaja, Hintaa tuli 650e vuosi ja 25/70% bonukset, 300e:n omavastuulla. 150e:n omavastuulla olis 750e.
Kova hintaisilta kuulostaa muutenkin nuo teidän vakuutukset, onko paikkakunnalla näinkin kova ero
nixweiss.gif

Kuullostaa kyllä hurjalta tuo iffin summa. Mulla ois ollu ympäri vuoden reilu 2000€ täyskaskolla ja 70/20 bonuksilla. ~170€ ois ollut ajokuukausi ja 17€ seisonta kuukausi. Ikää on 21 ja pyöränä 900cbr, joten ei nuokaan sitä summaa puota. Pohjolaan tosin päädyin, sieltä vajaa 900€ vuosi.

Teinpähän pienen kierroksen minäkin......
talktohand.gif

Tarjoukset: Pohjolasta
Lähivakuutuksesta
Ifi:stä

Olen edelleenkin ifi:ssä.Tarjouksessa mukana oli auto liikenne ja osakasko, mp liikenne ja täyskasko, asunnon
irtaimisto (osake), kesäasunto täysarvo + irtaim. täysarvo ja sauna-tal.rakennus täysarvo.

Pohjola ja lähivakuutus tarjosi kokovuoden vak. mp:lle
Ifi:llä ei kuulema valmiutta em. Vain seisonta-ajallinen.

Kuitenkin pakettien hinnat vuositasolla lähes samat.

Tämä kaikki ns. järvi-suomessa :Bon. liikenne mp:ssä 35%
Täyskasko mp:ssä 70%
MP, zzr-600 vm-04. Kuljettaja nuorehko 52- vuotias mieshenkilö..

wink.gif

Myönnän kyllä, että maksan pelkästä mp:stä vak.maksuja enemmän kuin kilpailijoille.
Mutta kuten sanon kokonaisuus ratkaisi. MP:lle jäi 123€/kk liikenne + täyskasko 150€ omavastuulla.

PS. Nää pakettihinnat ja niiden pienet erot johtuu siitä. Että toisilla muut osa-alueet, kuten rakennukset yms. ovat vakuutusmaksuiltaan vast. kalliimmat.

Onko kukaan kysyny fenniasta? Mul ~400 € / vuosi pelkkä liikennevakuutus. Eli melkein jotakuinkin 1 € / pv. Bonukset 20%

Ikää +40 v. ja pyörä kawa 550 LTD -83
cool.gif

Toki on muistettava wielä paikkakunta jossa konepyörä on wakuutettu. Eri alueet on hinnoiteltu eri tawoin...
033102ass_1_prv.gif

edit: pyörä on ihan oikeasti -80, mut käyttööottovuosi -83

Back