• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mp vakuutukset eri yhtiöissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Otin Pohjolan. Vuoden päästä se on halvempi kuin Tapiola suuremman bonarikasvun takia.
Mulla on ainakin sellainen käsitys että Pohjolassa bonukset nousee liikenteen osalta 5%/vuosi ja kaskossa 10%. Tapiolassa molemmat nousi 10%/vuosi.
Mulla oli IF:ssä MP 25/70 ja auto 20/70. Pohjola ei antanut kaskoon 70% ellei liikenne ole vähintään 30%. Ens vuonna on prätkässä. Tällöin siis kasko nousee 10% ja liikenne 5%(10%?).
Eli ens vuonna saan ok alet kunhan kitkutan tän vuoden.
Pohjola oli myös parempi rata-ajojen kannalta. Tai mistä sen tietää ennen konttausta...

Onko kukaan kysyny fenniasta? Mul ~400 € / vuosi pelkkä liikennevakuutus. Eli melkein jotakuinkin 1 € / pv. Bonukset 20%

Ikää +40 v. ja pyörä kawa 550 LTD -83
cool.gif

Toki on muistettava wielä paikkakunta jossa konepyörä on wakuutettu. Eri alueet on hinnoiteltu eri tawoin...  
033102ass_1_prv.gif

edit: pyörä on ihan oikeasti -80, mut käyttööottovuosi -83
Tänään oli yllätys suuri kun IF:stä tuli lasku viimeisimmän hankintani osalta (LTD 440). Koko vuosi hinta aloitusbonuksella on vain 408e! Eli skäytännössä tuollaisella kustomilla liikennevakuutus on vain 34e/kk eli parilla sadalla pärjäisi.. No, itsellä on tarkoitus saada se museokilpiin ennen kesää, joten ei lämmitä sinänsä minua..

ELI siis If on tarkistanut tuhnupyörien hintoja reippaasti alaspäin.

Kysyin kiusallani kawan 10r:n vuosi maksua ja liikenteen osalta 2200e ja risat..
biggrin.gif
taidan kuitenkin maksaa pohjolaan sen vajaan neljäsosan.. Nämä hinnat siis Lohjalla ikä 32v.

Ihmetyttää lähinnä muiden saamat IF:n tarjoukset sillä itselläni on kaksi pyörää siellä vakuutettuina. Yksi pyöristä on 6kk ajossa ja toinen 1kk, muun ajan seisonnassa ja kokonaiskustannukset huitelee alle 1200€/v. 6kk pyörässä on tayskasko (70%) ja 1kk pyörässä osakasko, liikennevakuutukset 35% ja 20%.
Tietysti ikä saattaa vaikuttaa kun luulevat, että on järkeä kasvanut päähän
wink.gif
Toisaalta keskittäminen tässä tapauksessa saattaa myös vaikuttaa vakuutusten hintoihin.

Syyt miksi aikoinani siirryin Pohjolasta IF:iin oli vakuutusten voimassaolot Baltiiassa ja Itä-Euroopassa, lähinnä niiden tiukat ehdot. Ja Pohjolan suhtautuminen rataharjoitteluun, eivät taida ymmärtää sen arvoa ajotaitojen parantajana.
veryangry.gif

Itse olen kahden vaiheilla vaihdanko ifistä pois. Pohjolasta seisonta-ajatonmalli ja koko vuoden hinta 2002 zx-6r:lle n. 800e. Siinä täyskasko 70% ja liikenne 30%.

Ifissä seisonta-ajallinen puolen vuoden ajolla hieman alle 900e + puolen vuoden seisonta, mitä lie maksaa, ei paljoa.

Kuitenkin if korvaa ratalipat kolminkertaisella omavastuulla (pohjolasta sanottiin että pitää olla joku virallinen valvoja mukana harjoittelussa, että korvataan) ja lisäksi tuohon ifin vakuutukseen sisältyy lunastusturva, eli 30% saa markkinahintaan lisää, jos kippaa lunastukseen (ja on voimassa myös radalla, näin sanoi virkailija!). Tiedä sitten saako sen muitta mutkitta ja mistä hinnasta ne sen lopulta laskee, onko kenelläkään kokemuksia? Joka tapauksessa pohjolalla ei lunastusturvaa moottoripyörään ole tarjota.

COMSI COMSA!

Itse uutena motoristina soittelin myös vakuutusyhtiöitä läpi ja pyysin vakuutustarjouksia Yamaha FZ6-S:ään, pyörän rekisteröintivuosi '07. Parhaimman tarjouksen sain Fenniasta (liikenne + kasko), hiukan alle 750 euroa. Kyseessä seisonta-ajaton vakuutus.

Tapiola pääsi lähimmäksi tuota mutta hintaeroa jäi vielä melkein satanen Fennian hyväksi. Bonukset molemmista 20/70 eli antavat näköjään kaskoon suoraan 70 pinnaa.

Jos oikein muistan niin Pohjolan hinta olisi noussut noin tonniin eli onhan noissa eroja.

Tänään thunderi ajoon :jippikaijee:ja yhtiön kautta eli Tuusulassa Thunderace ympärivuotinen vakuutus (sis täyskasko)
yhteensä 311,20e/vuosi
ei ollenkaan paha
buttrock.gif

Winkki: Jos sulla on vakuutukset IF:ssä, ota ihmeessä heti yhteyttä! Ovat ottaneet 1.2.2007 lähtien käyttöönsä myös liikennevakuutuksiin uudet zydeemit, mutta jostain syystä muutosta EI tehdä asiakkaille automaattisesti kuten vuosi sitten tehtiin kasko-vakuutuksille. Itse otin yhteyttä => vak.maksuihin n. -50%
eek.gif

Tuon korjauksen jälkeen eipä ole enää tarvista vaihtaa yhtiötä ja mitä tuossa tarjouksia pyörittelin (2xauto + mp) niin If säilyi kokonaisuuden kannalta yhä edullisimpana
thumbs-up.gif

Kyllä ifi mainosti uutta hinnoitteluaan jossain,tuli kysyttyä mutta ei pärjänny vaikka monenlaista lisäalennusta mullakin olisi tyrkännyt,alkaa jo mietityttää pitäisikö taas tutkia muutkin vakuutukset kun tuo hinnoittelu on mitä on...
033102ass_1_prv.gif

Kysäsisin IF:stä miten minun tapauksessa teho/paino-hinnoittelussa kävisi. Ilmeisesti 750 GSXF Suzuki on sekin liian tehokas, koska hinta ei olisi tippunut nykyisestä. Jatkoin vielä nykyisellä systeemillä. Viime vuonna ajokautta 5,5 kk hintaan 900 euroa. (liikennevakuutus+kasko) Tälle vuodelle tullut bonuksiakin lisää.

Kysäsisin IF:stä miten minun tapauksessa teho/paino-hinnoittelussa kävisi. Ilmeisesti 750 GSXF Suzuki on sekin liian tehokas, koska hinta ei olisi tippunut nykyisestä. Jatkoin vielä nykyisellä systeemillä. Viime vuonna ajokautta 5,5 kk hintaan 900 euroa. (liikennevakuutus+kasko) Tälle vuodelle tullut bonuksiakin lisää.
jep, siis "henkilöauton" tehopainosuhteen omaavat pelit on pudonnut, mutta yhtään tehokkaampi pyörä näyttää pompsahtavan..

Kun virkailija kuuli sanat 196kg ja 128kw, mumisi jotain liikahtavasta pyörästä...
biggrin.gif

Olis tosiaan liikahtanut 2200e/v eli tonnin kesä jollain aloitusbonuksilla...

Tässähän pätee vanha sääntö; vähempi tehoa = vähemmän kuluja:

Suzuki DR 750 BIG -88
Pohjola, koko vuosi 318 eur (20%).

Tapiola oli 427 koko vuosi (20%)
Iffi sitten ihan omilla luvuillaan...

Toisessa mopossa taas toisinpäin, Tapiola edullisempi...

Eli nämä tuntuu olevan ihan lonkalta vedettyjä hinnat eri yhtiöiden välillä.

Back