• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

muita MT-01:iä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b71360
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ilmeisesti lämmön takia? Eikös alkuperäisessä ole vaimentimien lähellä penkin alla oma tuuletinkin.
Kyllä ja on. On sen verran ahtaat paikat, ettei ilma jäähdytä putkistoa. Siksipä siellä on tuuletin. Oletettavasti Stage III putkistolla ei ole katsottu tarpeelliseksi pitää ketään kyydissä. Ja voipi olla, ettei muovirunkoinen tuuletinkaan pidä vapaammin virtaavan putkiston lämmöstä.
 
ilmeisesti lämmön takia? Eikös alkuperäisessä ole vaimentimien lähellä penkin alla oma tuuletinkin.
Kyllä ja on. On sen verran ahtaat paikat, ettei ilma jäähdytä putkistoa. Siksipä siellä on tuuletin. Oletettavasti Stage III putkistolla ei ole katsottu tarpeelliseksi pitää ketään kyydissä. Ja voipi olla, ettei muovirunkoinen tuuletinkaan pidä vapaammin virtaavan putkiston lämmöstä.
Aluperäiset kammio vaimentimet tosiaan on sen verran ahtaasti noissa vakio tötteröissä, että tuuletin on katsottu tarpeelliseksi. Nuo suorat titaanikuoriset akrat (stage I, II ja III) taas eivät lämpiä nimeksikään joten osien sulamista tai itsensä polttamisesta ei tarvi pelätä.

Takajalkatapit eivät sovi suoraan hiilikuitu suojien ja single seatin kanssa paikalleen, mutta pienellä askartelulla toki sekin onnistuu. Oma viritys sisälsi vakio satulan, raiskatun vakio undertailin, carbon hiilikuitusuojat sekä takajalkatapit. Kuvia
 
UPS.

Mitä toi sitsihomma on? Mulla on Stage II setillä ja duositsillä. Miten niin ei mahdu / onnaa?

Enkä kyl mitään flektiä ole bongannut?

Mitä?
tounge.gif
 
tallissa on ollut vielä sen verran kylmä, etten ole tarjennut ryhtyä askartelemaan takajalkatappeja paikalleen. Näytti kyllä mielestäni siltä, että suurin homma on purkaa penkin alla olevat sälät pois, että pääsee laittamaan ylhäältäpäin jalkatappien kiinnitysruuvit paikalleen.

Tänään tuli tilattua Saksan ebaysta keskiseisontatuki 165€. En tiedä oliko imagollisesti järkevä liikku, mutta helpottaa putsausta ja rasvausta yms:) Jossain keskustelussa MT leimattiin ylipainoiseksi pappamalliksi, joten sellaiseenhan tuo keskijalka hyvin passaa.
 
Eilen oli MT ensimmäistä kertaa tulilla. Hönki aika miehekkäästi, vaikka kateelliset pappamalliksi joillain keskustelupalstoilla herjaavatkin?
Lähti kuin palmun alta, vaikka kylmässä (kuivassa) tilassa talven oli makoillut..

Toi keskiseisontatuen puute on aikamoinen puute. Hommasin semmoiset säädettävät (2,5t kestävät) autopukit. Siihen kosketuspintaan liimasin 5mm kumimaton palaset. Ne takahaarukan alle ja huoltohommat helppo hoitaa. Eivätkä olleet kalliit.
 
Tänään katselin postia ja oli tullut Yamahan uutisia. Siellä näytti hinnastossa olevan 2008 mallinen uusi MT-01 vajaaseen 13000,00. Nyt kun olis rahaa niin oitis hommaisin ja vaihtaisin.
 
Tänään katselin postia ja oli tullut Yamahan uutisia. Siellä näytti hinnastossa olevan 2008 mallinen uusi MT-01 vajaaseen 13000,00. Nyt kun olis rahaa niin oitis hommaisin ja vaihtaisin.
Tuo 13.000 ei ole toisaalta paha hinta verraten siihen, mitä siitä on joutunut alkuvuosina maksamaan (lähes pari kymppiä? ), ja siihen mitä uusi maksaa ulkomailla. Esim. ruotsissa pyydetään lähes sama hinta uudesta.

Tuomallakaan ei juuri voitolle näyttäisi pääsevän, itse laskeskelin, että Suomeen tuotuna 2005 perusmalli olisi maksanut veroineen 9.000€. Ruotsista minulle kaupattiin stage 3:sta jonka viimeinen hinta oli 120.000 kruunua, tuohon verot päälle niin ollaan lähellä 15 tonnia. Suomesta löytyi vastaava muutama tonni halvemmalla.
 
josko tänään täräyttäisi käyntiin ja kävisi pienellä lenkillä.. saisi viimeiset lumet pudotettua naapureiden katolta
 
paista vielä hetki autotallin edustalle..


(tai ohjaa jonkinsortin aasikulkue tästä meidän pihan läpi, jotta tuo lumi pikku hiljaa alakaasi sulamahan.)
 
Tervehdys!

Kävin juuri tekemässä kaupat uudesta MT01:stä! Mukava kokeilla nyt tätäkin. Väriltään harmaa. Viimevuotinen XJR vaihtuu tuohon ämteehen perjantaina!
Onko muuten noita keskiseisontatukeja saatavissa alkuperäisenä??

Markku
 
Aika lähellä olisi kaupat nyt tälläisestä...
cool.gif
Mites nuo sliparit, käykö tähän mitkään muut, kuin ne Stage 1:sen mukana tulevat akrat? Olivat Yamaha-centerissä sitä mieltä, että kannattaisi ainakin laittaa suosiolla säädettävä komentaja, eikä sitä Jammun omaa. Löytyykö tästä aiheesta kokemuksia?
 
No niin ja kaupat sitten syntyi!  
062802jumpie_prv.gif
Ensimmäiset sata kilsaa jo takana, ja aikas muikeat on tunnelmat. -> Muuta parannettavaa en ole pyörästä löytänyt kuin äänet ja kilpiteline...  Ja eiköhän noihin apua jostakin löytyne. (Akran putket on kyllä niin sikahintaiset, että täytyy etsiä muita vaihtoehtoja.)
 
Jos ei halua vaihtaa koko peräpäätä, saa kilven kiinnin vaikka etsimällä Suzuki-liikkeistä uuden Banditin mukana tulevan, ja yleensä täällä rekisteröitäessä poistettavan kiinnitysraudan! Sen saa kiinni MT:n alkuperäisiin kiinnikkeisiin (reikiin) ja kilven saa kiinni raudassa oleviin valmiisiin kierrereikiin. Ei ehkä kaikkein tyylikkäin ratkaisu mutta toimii ja kilpi pysyy eikä rämise!

Markku
 
Moi

Onko kukaan kunnolla tehnyt pitempää matkaa mt-01:sellä? Eli kyselisin miten tavarat on saatu mukaan ja millaiset matkaominaisuudet järkäleessä on?
Entä polttoaineenkulutus matka-ajossa?
Pyörää olen taas hankkimassa ja pääkäyttö on pientä ajoa, mutta ensi kesänä olisi tarkoitus yksi pitkä reissu tehdä.
 
MT-01:een saa ostettua tavaratelineitä ja jopa voit tilata yksityisesti valmistettua sivulaukkutelinettä. laita googleen MT owners club ja kirjaudu Englannin kerhoon, josta saat lisätietoja.
Itse tein tällaisen mattolaiturin pidempiä reissuja varten.
- Ostin Ebaysta toisen penkin n. 150 €:lla
- Tein vanerista pohjan, johon upotin paikat 4 M12 kuusiokolopultille ja tein vaneriin kevennysreiät
- päällystin vanerin turkkilevyllä ja sivut alumiinisilla u-palkeilla
- Tein varmuuden vuoksi lisäkiinnitykset hihnoilla ja tavaratelineen läpimenevällä kierretangolla, jonka alapää tulee ulos sähköjohtojen läpiviennistä takahäkin alta (Koska tavaratelineellä on ajoittain 30 kg laukku ja 2 kpl 24 packeja päällekkäin  
biggrin.gif
)
Koko ruma systeemi on vaihdettavissa minuutissa normaaliin penkkiin ja tuo rakenneltu penkki on palautettavissa melkein vakioksi, kun pulttien reiät on nahkaan siistitty läpivientikumeilla
Sorry, kun kuvassa teline ei ole kiillotettu, vaan suoraan reissun jäljiltä.
IMG_1869.jpg

IMG_1871.jpg

IMG_1646.jpg


Mulla noi reissut on ollut maksimissaan 600 km päivässä ja viikonlopun reissuja, joten en osaa sanoa mitään "oikeista" matkaominaisuuksista.
Nuo lyhyemmät reissut on ihan ok, jos matkanopeudet pysyy lainsallimissa.
Bensan kulutus on ollut matka-ajossa n. 6 litran luokkaa tai yli, jos oikein muistan. Tankkausvälit on vain ärsyttävän lyhyitä (n. 200 km, kun valo alkaa palamaan)
 
Eilen kävin kokeileen kaverin mt-01:stä jonka oli juuri ostanut, niin eipä voi kyllä muuta sanoa et on kyllä äijä peli jos joku.
Hymyssä suin sai päästellä menemään. Miellyttävän tuntuinen peli oli kyl.
 
Eilen kävin kokeileen kaverin mt-01:stä jonka oli juuri ostanut, niin eipä voi kyllä muuta sanoa et on kyllä äijä peli jos joku.
Hymyssä suin sai päästellä menemään. Miellyttävän tuntuinen peli oli kyl.
MT:n hyviä puolia on mielestäni tuo poikkeuksellinen alakierrosvääntö. Lisäksi pyörä tuntuu yllättävän sporttiselta ja mukavalta mutkateilläkin. Viidessä tonnissa tulee tehopiikki, mutta on se voima aivan erilaista kuin nelipyttyisissä. (missään vaiheessa ei tule sellaista olkapoletit irrottavaa "turbotunnetta"). Itse olen ollut tosi tyytyväinen pyörään, ei mikään matkavehje, eikä vaimoakaan oikein saa kyytiin, mutta muuten aivan loistava. Laitoin MT:n oman sport screenin, jolloin ilmavirta ohjautuu paremmin suoraan kypärään:).
 
Lisätäämpäs tänne vanhaan .......
Mamma jo MT-01 seen vaihdon tältä kesältä
tyrmäs,mutta kyllä se kytemään jäi luulen että
semmonen täytyy Germaaniasta hakee ens
keväänä jos ei "ylivuotisia" täältä saa  
tounge.gif


Mitenkäs se kyytiläinen siellä selän takana
viihtyy(Bandiitin jälkeen varmaan olot siltä osin heikkenee).
Onko olemassa mitään jalkatappien tiputus sarjaa,näyttäis
olevan aika tiukka toi polvikulma pelkääjälle?
Entäs noi änkkärit,aika leveelle menee toi istumaasento.

Pitäs vaan saada se emäntä uskoteltua että siellä
on lokosat olot  
nixweiss.gif
 
Näyttäisi löytyvän ainakin 30 mm:n takajalkatappien alennuspalat tuolta tarvikemarkkinoilta.

Markku
 
Jalkatappien madallus on helppoa, kun ostaa/tekee holkit ja laittaa pidemmät kiinnityspultit jalkatappien ja häkin väliin..
Lisäksi Ebay:sta löytyy jalkatappien saranoita alentavia kittejä.

MT:hen saa myös nopeasti pultattavan takaraudan pelkääjän taakse, jolloin "tyhjänpäällä" istumisen tunne poistuu. (Tätä tekee muistaakseni Unkarilainen tyyppi, johon yhteyden saa nopeiten Englannin foorumin kautta)
 
Back
Ylös