muita MT-01:iä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b71360
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä olen valmistautunut kevään 6500 km reissuun. Laitoin pidemmän ajan hankintoina löytyneet ketjurasvarin säätöihin ja parantelin diy öljyputken eturattaan taakse. Lisäksi vaihdoin renkaat ja tasapanotin rinkulat Saksan motareita varten. Uusin myös ketjut ja rattaat, kun vanhat olin pilannut ajelemalla liian kuivana. Navi oli myös pakko ostaa ja jarrupalat vaihtaa. Eli ennen reissua melko persaukinen olo, mutta eiköhän tämä tästä!?!?
Parhaillaan teen seuraavaan Bomber lehteen uutta juttua mitä ja miten pakata työkalut ja muut tavarat rakenneltuun pyörään.. Onko täällä Bomberin lukijoita? On aika monessa DIY jutussa ollut MT koekaniinina..

Jussi
 
Täällä on alkanut pyörän purku ja pienet modifikaatiot. Maltillisesti kuitenkin.
Uutta väriä/ putkiston muokkausta/ ketjurasvari /
Ja muut perus huollot.
Tulee kevät joutusaan 😉
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20170208-152108.jpg
    Screenshot_20170208-152108.jpg
    88,6 KB · Katselut: 124
Juky, on luettu tekstiäsi B- lehdestä. Hyvä lukea kun osaa tehdä käsillä mutta silti myös kirjoittaa :)

Täällä ei mitään ihmeellistä, pyörä jäi talliin suoraan ajosta. Tilasin juuri tangon korotuspalat Italian kollegalta kun löytyi sopuisaan hintaan (90e posteineen). Täytyy katsoa miten kireälle vaijerit menee, että kärsisikö vielä levempää tankoa laittaa.

Ennen kevättä olisi tarkoitus (haave ainakin) vaihtaa äänenvaimentimien kuoret "carbon heat shields" mallisiin joka tosin vaatii myös undertrayn vaihdon. Toistaiseksi vielä tyssännyt Maksa- nappulan painamisen ja jääkaapin ruokatilanteen välillä painimiseen :D

Huoltoa ei pahemmin tarvi, öljyt sitten keväällä eikä muuta. Oikean rakentelun jätän mieluummin sen osaaville sepille, kuten nämä 2 edellistä herrasmiestä..
 
Kyllä syrän itki verta kun piti jammusta luopua.. Aivan loistava pyörä mutta ei vaan tällä käytön määrällä ja sijainnilla mitään järkeä pitää :sad: Taisi olla paras ja luonteikkain prätkä kaikista omistamistani.

EDIT: Kaikki myyty!
Nurkkiin jäi lojumaan muutamia varaosia jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Tankki, tankinmuovi, etulokari, kokonainen takarunko jalkatappeineen, hugger, flekti, orkkis sliparit, eturattaan muovikuori ja joitakin muita muovi osia. Tuolla tankki+tankinmuovi+etulokari setillähän saa helposti MT:stä juuri sellaisen ku haluaa kun maalauttaa mieluisekseen ja voi samalla pitää omat orkkis osat. Nuissa alkuperäinen sininen väri.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä syrän itki verta kun piti jammusta luopua.. Aivan loistava pyörä mutta ei vaan tällä käytön määrällä ja sijainnilla mitään järkeä pitää :sad: Taisi olla paras ja luonteikkain prätkä kaikista omistamistani.

Nurkkiin jäi lojumaan muutamia varaosia jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Tankki, tankinmuovi, etulokari, kokonainen takarunko jalkatappeineen, mittaristo, hugger, flekti, orkkis sliparit, eturattaan muovikuori ja joitakin muita muovi osia. Tuolla tankki+tankinmuovi+etulokari setillähän saa helposti MT:stä juuri sellaisen ku haluaa kun maalauttaa mieluisekseen ja voi samalla pitää omat orkkis osat. Nuissa alkuperäinen sininen väri.
Onneksi ehdin ostaan tankkinahan ja laukun sulta ennen kauppoja :thumbsup: Kiitos, hyvin pelittäneet.
 
^
Häh?

Eihän se ees mennyt rikki.

Tuli siihen pari naarmua, niin meni lunastukseen. Sen verran rikki kuitenkin, ja korjausehtona rungon vaihto, ettei tänne jäänyt vaan viimeisimmät havainnot laitteesta ovat Latviasta: https://www.ss.lv/msg/lv/transport/moto-transport/motorcycles/yamaha/hegdf.html.

Oli se vaan kiva pyörä... Kai sitä jossain vaiheessa taas jonkun katupyörän hankkii.
:no:https://www.flickr.com/photos/holtsu/22680470399/in/album-72157661303692885/
 
Riserit tuli, ja eipä se tanko noussut kun olikin ihan orkkis riserit :blink::paikallatuulee::rant:

Jos joku tarvitsee tangonkiinnikkeet, 90e saa ostaa pois (omakustannehintaan)

Jos ei mene kaupaksi niin käyn näyttämässä noita jossain metalliverstaalla, että saisiko noita sorvattua 28,6mm kokoon jolloin tilalle voisi saada Fatbar tankoa. Mahtaakohan letkuissa riittää pelivara, jos lyö vakiokorkeuden kiinnikkeille leveämpää tankoa..
 
Hellurei.

Meikäläiselläkin tuli mahdollisuus viime syksynä todenteolla liittyä tähän kerhoon, mihin pidempään olen jo haaveillut. Kävin tekemässä kaupat liikkeessä 2008 vm. MT-01:stä ja muutama viikko sitten pyörä kotiutui. Nyt vajaa 500 kilsaa alla ja hitto että miestä hymyilyttää. Pyörässä on mittarissa 75kiloa, mutta näyttää kyllä niin siistiltä. Edellinen omistaja on pistänyt kyllä sieluaan peliin tätä pidellessä, enkä ihmettele, onhan tämä niin ihana laite.

Norjan reissu starttaa kuukauden päästä, sitä ennen täytyy vielä tehdä pikkuhuoltoa ja meinasin heittää vielä Scott-oilerin kiinni, koska en jaksa ketjujen rasvailua ilman keskijalkaa + myöskään sitä, kuinka paljon noi sprayt sotkee vannetta ja kerää paskaa.
 
Tuo myyntitapahtuma ei tainnut olla kauhean voitollista toimintaa veikkaisin.
Onko seuraava mopo samaa mallia vai vaihtuuko kevyemmin heiteltävään malliin?

Täytyy tähän todeta, että kyllä IF:n kasko korvasi tällaisen ajoharjoittelulipsahduksen 20% omavastuulla.

Ratailu alkoi innostaa sen verran, että ostin siihen varustetun pelin, eli täysin rakennettu kilogikseri on nyt tallissa. Ei pitäisi alustan kyykätä ihan heti...

Tuossa vielä video kaadosta:
 
Hellurei.

Meikäläiselläkin tuli mahdollisuus viime syksynä todenteolla liittyä tähän kerhoon, mihin pidempään olen jo haaveillut. Kävin tekemässä kaupat liikkeessä 2008 vm. MT-01:stä ja muutama viikko sitten pyörä kotiutui. Nyt vajaa 500 kilsaa alla ja hitto että miestä hymyilyttää. Pyörässä on mittarissa 75kiloa, mutta näyttää kyllä niin siistiltä. Edellinen omistaja on pistänyt kyllä sieluaan peliin tätä pidellessä, enkä ihmettele, onhan tämä niin ihana laite.

Norjan reissu starttaa kuukauden päästä, sitä ennen täytyy vielä tehdä pikkuhuoltoa ja meinasin heittää vielä Scott-oilerin kiinni, koska en jaksa ketjujen rasvailua ilman keskijalkaa + myöskään sitä, kuinka paljon noi sprayt sotkee vannetta ja kerää paskaa.

Terve, varmasti hyvän valinnan teit :bye: Tämä pyörämalli vie kyllä mennessään..

Tuota keskijalkaahan saa myös pyörään SW-Motechin toimesta, hinta on n. 150euroa. Mikäli sitä enemmän kaipaa..

Laitahan kuva pyörästäsi!
 
Laitahan kuva pyörästäsi!

Tämä eiliseltä! (no jäipä pieneksi, voin laittaa isompaa kun ajokelit taas kuosissa etelän suunnilla)
MT013.jpg

Minkäslaista tuuliohjuria jengillä ollut noissa? Vaikka pakko myöntää, ettei toi nyt erityisemmin kaipaa, ainakaan kohtuullisissa nopeuksissa. Mietin vaan "sateensuojaa" Norjassa kruisailua varten. Jotkut käsisuojat voisi laittaa, vois helpottaa kylmällä painamista, mutta täytyis löytää sopivan rouheat.
 
Tämä eiliseltä! (no jäipä pieneksi, voin laittaa isompaa kun ajokelit taas kuosissa etelän suunnilla)
katso liitettä 13464

Minkäslaista tuuliohjuria jengillä ollut noissa? Vaikka pakko myöntää, ettei toi nyt erityisemmin kaipaa, ainakaan kohtuullisissa nopeuksissa. Mietin vaan "sateensuojaa" Norjassa kruisailua varten. Jotkut käsisuojat voisi laittaa, vois helpottaa kylmällä painamista, mutta täytyis löytää sopivan rouheat.
Hyvältä näyttää :orgmp: Tuo takaboksi on kyllä kätevä, kun penkin alla ei muuten ole tilaa.

Itseltä löytyy nuo käsisuojat, valmistaja/merkki on Barkbusters ja hyvät on olleet. Suojaa käsiä pahimmalta viimalta, mutta kyllä olen silti katsellut lämpökahvoja siihen kaveriksi.20161016_162529.jpg

RM Heinon kautta nuo ostin, maksoi muistaakseni n.150e. Jos Ebaysta hommaat niin taitaa päästä noin satasella:thumbup:

E: kuva näemmä nurin.. ehkä me selvitään.
 
Minkäslaista tuuliohjuria jengillä ollut noissa?

Mulla on tuollanen MRA pleksi. Ei ny mikään "sadesuoja" mutta huomaa matkaa ajaessa kyllä positiivisen eron jos ei oo ollenkaan..
Niskat ei oo niin jumissa
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20170430-151403_01_01.jpg
    Screenshot_20170430-151403_01_01.jpg
    89,9 KB · Katselut: 54
Ennen kevättä olisi tarkoitus (haave ainakin) vaihtaa äänenvaimentimien kuoret "carbon heat shields" mallisiin joka tosin vaatii myös undertrayn vaihdon.
Puheista tekoihin. Vaihtui myös kilventeline, takavalo ja vilkut samalla Screenshot_2017-05-17-19-49-53-1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittatuu myös yksi MT-kuski. 2016 keväällä vaihtui XX MT-01:een, eikä ole kaduttanut.
Viime kesänä maalaus matasta takaisin kiiltäväksi, talvella uutta maalia vanteisiin ja kynäruiskulla sivukoppiin ja muuta pientä
"tuunausta".

Linkin takana kuva;
https://drive.google.com/file/d/0B7RoGIMwpOQ0ei1DOTgtZmVzN0U/view

Komiaa. Osaatko sanoa mikä tanko ja kiinnikkeet on pyörässä kiinni? Taidat olla myös tuolla MT forumin puolella? Mielestäni törmännyt siellä tähään samaan pyörään :)

Täällä alkaa olla valmista MT-01 Euroopan kokoontumisia varten..
Kohta nokka kohti Ranskaa! :orgmp:
katso liitettä 13651
Hyvää reissua, toivottavasti saadaan lukea lehdestä miten reissu meni??
 
Back
Ylös