Muita vanhoilla pyörillä ajelevia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oma Aika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oma Aika

New member
Katselin tuon Honda Talkin "Millaisella Hondalla ajelet?" ja äkkiseltään näytti, ettei monikaan ajele vanhoilla Hondilla. Mites noin yleisemmin, onko vanhoilla pyörillä ajelevia tai niitä muuten vain diggailevia?

Itsellä siis CX 500, joka on minusta sopiva kombinaatio vanhaa ja toisaalta ikiliikkujamaista luotettavuutta.

Kyllä noita vanhuksia aina joskus lenkitän jos ei muuten niin kahvireissulle ja siinä se ilta sitten meneekin aina joku tulee muistelemaan.
biggrin.gif

Joo, kyllä juttuseuraa saa kun vanhalla hondalla ajelee ja kahviile pysähtyy, itselläni kakkos pyöränä CBX 1000/6.

Mulla Benellin kuutonen ja huoltikselle pysähtyessä, jos siellä on edes yksikin joutilas, niin pääsee kuulemaan kuinka silloin seitkytluvulla oli Tekniikan Maailman keskiaukeamakuva Benellistä huoneen seinällä ja vastaavaa.
Vanha Moto Guzzi California 80-luvulta ei juuri kiinnostusta herätä. Lähinnä ihmettelyä että onko näitä vielä olemassa ja eikos poliiseilla ollut tällaset.

mm

-59 jawaa kun ulkoiluttaa niin aina joku tulee katteleen/jutteleen.
-95 hondaa kun ulkoiluttaa,tutut saattaa morjestaa
biggrin.gif

Aktiivikäytössä ja ajossa, kylläkin vuoropäivinä H-D WLA45 1942 (pikkulätty, sotaharrikka), HD FLH 74, 1957 (viimeinen jäykkäperä pannu) ja vielä Triumph Bonneville T120R 1969 (kerran -70 luvulla todettiin kauneimmaksi pyöräksi) ja kaikki alkuperäisessä asennossa ja museopyöriä. Niin ja varsinaiset ajopyörät päälle. Eli on meitä vanhoja ja vanhoilla pyörillä ajajia.

No tottakai wanhukset rulaa, ne kestää ja kestää ja ei tunne pirullisia pikkuvikoja. Ja niiden päälle jotain YMMÄRTÄÄKIN!

Meitsin "klassikko"ajopelit:
Moto Guzzi California ll -85
Kawasaki Z900 A4 -76

Kyllä rokkaa molemmat!

Häpeäksi täytyy tunnustaa että kesän pitkän reissun tein tuoreemmalla sakemannilla..
blush.gif

Mut ens kesänä mennään jommalla kummalla wanhuksella, pitäähän Fiilistäkin olla reissupelissä!
Rok!

XL500S oli liikenteessä viimeks sunnuntaina.
Kesällä oli liikenteessä GS1100G -82 jolla ajettiin rautaperse ja työmatkaa.

smile_org.gif
tottahan toki. IC Jupiter 3 vm. 1974 ja IC 56 vm. 1962. Kyllä varmasti saa keskustelua aikaiseksi kun niillä parkkeeraan vaikkapa ostoskeskuksen parkkiin
cool.gif

Minusta on hienoa säilöä pieni murunen historiaa ja aina niillä saa aikaiseksi mukavan keskustelun. Monet muistot tulevat jo varttuneiden ihmisten mieleen kultaiselta 60- ja 70-luvulta.

Eläköön elämä ja moottoripyörät
062802jumpie_prv.gif

No mulla on kolmas mopo vm -80 GS 450. Kyllä tuli katseita sen ainoan kerran kun mä sillä pääsin ajamaan ts. silloin kun mä sen hain. Vauhti ei meinaan ollut mikään kovin hirmuinen ja siinä tukkona sitä oltiin ennemminkin. Ja se vauhti sitten tyssäs ihan kokonaan ennenkuin ees pääsin sen pyöränhakureissulta kotio asti, kakkosen kampuran laakeri petti. Nyt se onkin sitten tollasena ylimääräisen rakenteluvimman purkukohteena tallilla....

ns. wanhoja, no 1983 vm ruiskukawa gpz1100 ja muut onki sitten jo 90-luvulta ja uusin ihanvm. 2000

Vaihdoin vanhempaan eli CBR1000 myytiin ja tilalla on Magna -88. Magnaa ajettu 50 mailia ja teknisesti kaikki hepat tallella. Suorat putket, äänet todella kohdillaan ja V kone . Amerikassa tehty.Talven aikana maali uusiksi ja muuta ehostusta ehtii itse tehdä kerhon tallissa. Siitä tulee sikasiisti peli
smile_org.gif

1995 HD FXD:llä ihan tarkoitushakuisesti. Totesin, ettei nää uudet Y2K HD:t oo se mun juttu, vanhassa vara paree..

Pot Pot

Pitäisi jossain vaiheessa kunnostaa täysin käyntikuntoinen Honda 500F. Tulee vaan maksaan liikaa.
wink.gif

-74 cb 450:llä ajellessa olen miettinyt,aiheuttiko kyseinen pyörä entisten cb kuljettajien alkoholisoitumisen.Aina on se puskaparooni kehumassa kuinka kylillä mentiin 200 kaks päällä.Ei siinä viitsi sanoa sen huippujen olleen 35kg japsikuskin alla alamäessä ja myötätuulessa 165.Kivaa silti.Kerran Tampereen lähellä jouduin korjaan matkalla Jyskylään ja huoltiksen kaveri jeesas auliisti.Pyörä tuli kuntoon ja kun tiedustelin hintaa...ei mitään,mulla oli tommonen ja just tollasta se oli silloinkin,nyt on tollanen...uus hurley siellä lymysi.  
biggrin.gif

Vaihdoin vanhempaan eli CBR1000 myytiin ja tilalla on Magna -88. Magnaa ajettu 50 mailia ja teknisesti kaikki hepat tallella. Suorat putket, äänet todella kohdillaan ja V kone . Amerikassa tehty.Talven aikana maali uusiksi ja muuta ehostusta ehtii itse tehdä kerhon tallissa. Siitä tulee sikasiisti peli  
smile_org.gif
Vanhat VF:t rulettaa, tuhakkuutioinen on ajopyöränä, pari ulkomaanreissuakin sillä tehty. 750 nurkkavehkeenä ja 1100 on sitten projekti, josta en tiedä mitä siitä tulee...

89- FZR 1000:lla mennään. Uudempaan ehkä vaihtaisin, jos olis varaa, tai en tiiä... Hyvin tuokin toimii, ja kulkee ja kiihtyy ihan riittävästi. Kaiken lisäksi pysynyt ainakin toistaiseksi jopa tiellä.

-74 Jammun 750TX:llä tuli ajeltua 3 kesää (11tkm) kunnes sain sen museorekisteriin ja melkein samantein kolaroin sen, tunnelmat hiukan erinlaiset kuin näiden nykyisten muovikuulien kanssa.
Sävelet ja ulkomuoto kyllä viehättää ja saa aikaiseksi juttua juuri tankilla käydessä . Tuo on nyt palasina pahvilaatikoissa odottamassa puuttuvia osia.....
bawling.gif

Hondan CB500Four vuodelta 1972, ikää sopivasti kuskia enemmän, on mun eka pyörä
inlove.gif

Vanhus majailee Parolan MP-museossa ja aina kun sitä käy ulkoiluttamassa niin ei hymy meinaa kypärän sisään mahtua
biggrin.gif

Tankilla tosin joutuu käymään kylmäasemalla, jos haluaa pois alta puolen tunnin, juttukavereita ja vanhojen muistelijoita riittää. Paras oli Ahvenanmaalla, kun vanha puliukko istui parkissa olevan Fourin satulassa ja päristi huulilla. Kun säntäsin hädissäni paikalle, niin äijä laskeutui kyydistä, silitti satulaa pari kertaa ja aloitti silmät kostuen tarinan, miten hänelläkin oli joskus asiat hyvin, päässä nahkainen ajolakki ja alla...

Back