Mukavat housut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s151669
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tämän tyylinen kippuralukko on kätevä eikä tartte avainten kanssa pelata. Mulla on pari tollasta pyörässä kiinni aina, saa tarvittaessa vaikka takin hihasta läpi.
kuva

Näin juuri kirpparilla muovisen kettingin, joka näytti aika aidolta. Se suojaa yhtä hyvin nistin leikkureilta, kuin tuo lukkokin, mutta sitä voi pitää vaikka taskussa.

Toki ainakin ajovarusteiden arvo saattaa olla kelmille vähän hämärän peitossa, eikä siksi nyysi niitä. Yllättävän hiljaa minunkin fillari pöllittiin ikkunani alta, vaikka vaijeri oli pikkurillin paksuinen merkkituote.

Roblinea voisi ehkä uskaltaa käyttää, kun kerran mainostavat leikkurin kestäväksi. Pitäisi varmaan uhrata yksi tieteelle.

No, nahkapöksyt on vielä koittamatta. Ja kylläpä tuo nahkatakki on toiminut säällä kuin säällä olematta tarpeettoman kuuma tai kylmä. Jos vaikka kuntokuuri talven aikana ja kevääksi ehdat lederhoosenit.

Olen ajanut monilla farkuilla ja kyllä ajomukavuudessa lederhoset on ylivedot. Etenkin jos ajaa kauemmin ku 30min ☺️

Noi Dainese pony 3 koko 58 on hyvät ja säätövaraa löytyy , mitat 182/88 ja keskikeississä ois varaa ottaa pois mutta jos on vähänki isompi kaveri niin ehkä koko 60.

Mut joo vain ajoon ei noilla jaksa kauaa liikuskella. Istua toki voi.

Nahassa on se hyvä myös että kestää sadekuuron, farkut kastuu nopeesti eikä kuivu kovin hyvin.

Nahkapökistä ei ole kokemusta, mutta ajofarkut jää kyllä mulla jatkossa ostamatta.

Kahdet taitaa olla hyllyssä, ja ajohommiin ne on Oulun korkeudella liian kylmät, pl ne kaksi päivää kun on oikeasti lämmin. Ja siisteissä sisätöissä ne on tönköt ja epämiellyttävät pitää koko päivän.

Eli Rukan toppahousuilla ajellaan, ja kaupunki pärtsäilyssä ihan niillä housuilla mitkä sattuu olemaan jalassa.

--
Janne

Asiaan liittyen ja niinpoispäin.

Takapuolen puutuminenkin on ollut ongelmana. Olen syyttävällä sormella osoittanut penkin reunustaa kiertävää saumaa (no, se päällyste pitää uusia kun se pykii) ja korjannut tilannetta lampaantaljalla mallia Biltema.

Vaan nyt kun kelit kylmeni niin vaihdoin taas "toppahousuihin". Ja mitenkähän lie - tuntuu että perseen puutuminen on vähentynyt. Voiko olla että farkkujen takataskujen sauma painaa niin paljon ? Raksinko pois ?

Tai sitten se on loppukausi ja parkkiintunut ahteri :grin:

Housuongelman olen ratkaissut teettämällä itselle sopivat housut Hanx:lla Oravikoskella. Kerroin mitä halusin, valittiin toiveiden mukainen paksumpi kangas ja otettiin mitat. Sitten vain odottamaan pakettia. Hintaa housuille tuli 350 € ja nyt on jo toinen ajokausi ohi eikä valittamista ole ollut.

Housut istuvat hyvin ja niillä taittaa pidemmänkin matkan ilman tunnetta, kuin olisi muovipussin sisällä, koska kalvoja ei ole. Tarvittaessa voi lämpövuorenkin jättää pois. Miten sitten sateella housut toimivat? Pari viikkoa sitten tuli tätäkin testattua Riikan ohitustiellä reippaassa n ½ tunnin sadekuurossa. Housut toki kastuivat, mutta kalsarit pysyivät kuivina kiitos paksumman kankaan ja lämpövuoren.

Olen ollut kalvottomiin ajavarusteisiin tosi tyytyväinen jo useamman vuoden ajan. Enää ei tarvitse ajaa ns "perse vaahdossa". Jos sattuu kunnon maakuntasade kohdalle, niin sitten vedetään sadetakkia ja -housua ylle. Hyvin on toiminut.

Vaan nyt kun kelit kylmeni niin vaihdoin taas "toppahousuihin". Ja mitenkähän lie - tuntuu että perseen puutuminen on vähentynyt. Voiko olla että farkkujen takataskujen sauma painaa niin paljon ? Raksinko pois ?

Jos housut haittaavat verenkiertoa niin ihan takuuvarmasti se lisää/nopeuttaa ahterin puutumista. Itse huomasin tämän joku aika sitten, kun nahkapöksyt oli lantiolta pikkuisen liian tiukat -> persaus puutui tosi nopeasti. Kuskin kevennys ja keskivartalon treenaus auttoivat asiaan.

Toki puutumista vähentää myös kauden aikana tapahtuva hanurin parkkiintuminen.

Housuongelman olen ratkaissut teettämällä itselle sopivat housut Hanx:lla Oravikoskella. Kerroin mitä halusin, valittiin toiveiden mukainen paksumpi kangas ja otettiin mitat. Sitten vain odottamaan pakettia. Hintaa housuille tuli 350 € ja nyt on jo toinen ajokausi ohi eikä valittamista ole ollut.

Housut istuvat hyvin ja niillä taittaa pidemmänkin matkan ilman tunnetta, kuin olisi muovipussin sisällä, koska kalvoja ei ole. Tarvittaessa voi lämpövuorenkin jättää pois. Miten sitten sateella housut toimivat? Pari viikkoa sitten tuli tätäkin testattua Riikan ohitustiellä reippaassa n ½ tunnin sadekuurossa. Housut toki kastuivat, mutta kalsarit pysyivät kuivina kiitos paksumman kankaan ja lämpövuoren.

Olen ollut kalvottomiin ajavarusteisiin tosi tyytyväinen jo useamman vuoden ajan. Enää ei tarvitse ajaa ns "perse vaahdossa". Jos sattuu kunnon maakuntasade kohdalle, niin sitten vedetään sadetakkia ja -housua ylle. Hyvin on toiminut.

Noin 10v sijoitukselle ihan kohtuu hinta ja tietääpähän varmasti mitä saa?:jippikaijee:

Back