Sartre
New member
Pitähän munkin sitten muksahtaa liikenteessä. Tilanne oli sellainen, että olin ylittämässä valoristeystä jonon viimeisenä. Yhtäkkiä edellä olevan auton kuski päätti seisahtaa jarrupedaalin päälle ja allekirjoittaneella oli kädet täynnä tekemistä. Pyörä pysähtyi juuri ennen auton puskuria, mutta sen verran kenollaan, etten pyörää pystyssä saanut pidettyä. No sinällään ei hätiä mitiä, pyörästä kypsyi pelkästään vilkun lasi ja auton kuski sanoi heti, että hänen vikansa, kun tuolla tavalla meni keskelle risteystä pysähtymään. Vaimo oli kuulemma kovaan ääneen ilmoittanut, että risteyksessä on punainen valo, vaikka näin ei oikeasti ollutkaan.
Mutta näin jälkiviisaana analysointina sanottakoon, että reaktioaika on aivan tajuttoman pitkä. Itselläni oli väliä edellä ajavaan reilu pyörän mitta ja jarrutushetkellä vauhtia n. 30km/h. Onneksi kyttäsin edellä ajavan ajoa herkeämättä, jolloin ehdin nopeasti reagoimaan. Jos olisi katse vaeltanut sillä hetkellä yhtään, olisin oletettavasti tehnyt lähempää tuttavuutta auton puskurin kanssa.
No onneksi tässä ei käynyt yhtikäs mitään, mutta olkaapas oikeasti tarkkana siellä liikenteessä. Me kaikki olemme inhimillisiä ja virhearviointeja tapahtuu itse kullekin. Motoristi vaan ottaa useammin nenilleen, kuin autoilija.
Mutta näin jälkiviisaana analysointina sanottakoon, että reaktioaika on aivan tajuttoman pitkä. Itselläni oli väliä edellä ajavaan reilu pyörän mitta ja jarrutushetkellä vauhtia n. 30km/h. Onneksi kyttäsin edellä ajavan ajoa herkeämättä, jolloin ehdin nopeasti reagoimaan. Jos olisi katse vaeltanut sillä hetkellä yhtään, olisin oletettavasti tehnyt lähempää tuttavuutta auton puskurin kanssa.
No onneksi tässä ei käynyt yhtikäs mitään, mutta olkaapas oikeasti tarkkana siellä liikenteessä. Me kaikki olemme inhimillisiä ja virhearviointeja tapahtuu itse kullekin. Motoristi vaan ottaa useammin nenilleen, kuin autoilija.