• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mullistava ylinopeuskamera

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JaySon1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Poliisihan ei tutki enään muita rikoksia, kuin niitä missä on nimikkeenä "törkeä".
Jos ilmoituksen tekijä ei tiedä syyllistä, niin tapaus kirjataan ja mappi kiinni.
Siis onko tämä sitten lupa vähän varastaa, vähän pahoinpidellä ym.
Uskon kuitenkin, että liikenteen pienetkin ylinopeusjutut kyllä tutkitaan, varsinkin pärrätouhussa :D

Nyt mää tajusin miksi oletettuja moottoripyörävarkaita kannattaa yrittää ajaa takaa. Tietysti koska törkeästä liikenteen vaarantamisesta saadaan annettua kovemmat sanktiot kuin pyörän luvattomasta käyttöönototsta! Eli yllytetään kaveri kaahaan karkuun, niin saadaan ainekset monella tavalla saada huomattavasti paremmat sanktiot aikaiseksi :p
 
Rosvoilla ei ole rahaa ja harvemmin korttiakaan (eivät sitä tarvitse) = ei sanktiota = Poliisi ei aja takaa varkaita vaan varakkaita.
Ovat katkeria, kun joutuvat palkastaan maksamaan veroa ja veroilla taas maksetaan poliisin palkat.
 
Rosvoilla ei ole rahaa ja harvemmin korttiakaan (eivät sitä tarvitse) = ei sanktiota = Poliisi ei aja takaa varkaita vaan varakkaita.
Ovat katkeria, kun joutuvat palkastaan maksamaan veroa ja veroilla taas maksetaan poliisin palkat.

Touche?

Kysehän on suhteellisuudesta ja subventoimisesta.

Suhteellista on se että liikenteessä kuolee vuosittain palttiarallaa noin 300 ihmistä
Ja näennäisesti sitä määrää yritetään vähentää liikenteenvalvonnalla.
Kirpaiseva lovi lompakkoon muka hillitsee nopeuksia ja vähentää onnettomuuksia.
Blaaa blaa nollatavoite jne. On kuitenkin mahdoton saavuttaa.
Lets face it, liikenneturva ja TraFittan.

Tästä määrästä tekee mielenkiintoisen se että yksittäinen ihminen joka liukastuu ja
kaatuu ja kuolee siihen ennemmin tai myöhemmin ei vaikuta ko. Tilastoon.
Ja heitä on yli 1000 vuosittain. Noh, halutaan kaunistella tilastoja ja siksi heitä ei lasketa.

Suosittelen jokaisen kaatuneen rahastamista parin tonnin rikesakolla tms. Askelvirhemaksulla jotta
jokainen liikkuja olisi samalla viivalla. Koska autoilija saa moisen rapsun ajettuaan jonkun henkihieveriin.

Subventoimista on se että nämä maksut menevät valtion kassaan joka ei yritäkään hankkia
nastoitettuja jalkineita kaatuneille vaan ottaa mieluummin rahan sieltä mistä helpoiten saa,
eli gikseristin tai audikuskin takataskusta.

elämä on?
 
Älkää olko huolissanne superkameroista. Todellinen valvonta alkaa, kun saadaan ne ajoneuvokohtaiset GSP-seuranlaitteet. Autoihin ne tulevat jollain aikavälillä varmasti, ja epäilen vahvasti että myös moottoripyöriin. Sitten vaan rahastamaan; aina kun ajoneuvo liikahtaa, maksetaan ajetuista kilometreistä, tietysti ruuhka-aikaan ja ruuhkasuomessa enemmän ja yöaikaan maaseudulla vähän vähemmän. Turha muuten luulla, että nyt jo kerättävät ajoneuvo- ja polttoaineverot laskevat , nämä maksut tulevat niiden päälle.
Kiihtyvyysanturi kertoo ajotavastasi; liika kiihdyttely tekee riskikuljettajan, linkki vakuutusmaksuihin. Ja sokerina pohjalla: Ylinopeus missä ja milloin tahansa lähettää kotiisi automaattisesti maksulapun.
Nyt sitten voi ajatella, että demokratiassa voi vaikka äänestämällä vaikuttaa siihen, kuka näitä kansalaisten asioita hoitelee. Eipä auta äänestäminenkään, tahtipuikkoa heiluttaa vaalitappion kärsineen marginaalipuolueen liikenneministeri.
 
Nyt mää tajusin miksi oletettuja moottoripyörävarkaita kannattaa yrittää ajaa takaa. Tietysti koska törkeästä liikenteen vaarantamisesta saadaan annettua kovemmat sanktiot kuin pyörän luvattomasta käyttöönototsta! Eli yllytetään kaveri kaahaan karkuun, niin saadaan ainekset monella tavalla saada huomattavasti paremmat sanktiot aikaiseksi :p

.. ja jos se erään kerran sattuukin sitten olemaan oma pyöräsi, millä joku kaahii karkuun, niin hyväksyt ihan mukisematta sen, että polliisi jättää leikin kesken, käy donitsikaffella, ja tulee sitten jonkun ajan perästä sinun ovellesi kolkuttelemaan, että mitäs täällä on oikein harrastettu laittomuuksia.
 
Suhteellista on se että liikenteessä kuolee vuosittain palttiarallaa noin 300 ihmistä
Ja näennäisesti sitä määrää yritetään vähentää liikenteenvalvonnalla.

Ylinopeudet ovat vakava liikenneturvallisuus ongelma.:kääk:
Joka vuosi noin 15 hlö kuolee siihen

Siksipä ylinopeudesta sakotettujen määrä pitää saada nostettua n 500 000 hlö vähintään miljoonaan vuodessa.
 
Poliisihan ei tutki enään muita rikoksia, kuin niitä missä on nimikkeenä "törkeä".
Jos ilmoituksen tekijä ei tiedä syyllistä, niin tapaus kirjataan ja mappi kiinni.
Siis onko tämä sitten lupa vähän varastaa, vähän pahoinpidellä ym.
Uskon kuitenkin, että liikenteen pienetkin ylinopeusjutut kyllä tutkitaan, varsinkin pärrätouhussa :D

Nii'i. Poliisien resurssit ovat vähentyneet joka vuosi, vai miten seoli:

voima0112_niskasaari_taulukot.jpg
 
Ja tilastokeskuksen sivuilta kaivamalla löytyy tieto että erillaiset sakot liikenteestä tuottivat valtiolle vuonna 2010
68,4M€ eli 10% poliisin kuluista.
Eli poliisi sakottaa jokaista ylinopeudesta kuollutta kohti noin 4,6M€
 
mutta ekkös sää oo sen verran iso rikollinen että suo sakotetaan varmuuden vuoksi 80km/h mukaan jos sulle tutkataan 65km/h?


Viimesin sakko kateltiin oikeudessa ja kakkoseksi jäin eli rikollinen olen...Mut sepä sitte hyvä että moponi on Bandit :grin:
 
Jossain yhteydessä Paatero totesi että periaatteessa aina kun vahinko tapahtuu, on rikottu lakia. Eikös tällä perusteella poliisin pitäisi ratsata kaikki vakuutusyhtiöille tehdyt vahinkoilmoitukset ja tarkistaa että varmasti on syyllisiä rankaistu?
Jos kerran mopo on mennyt nurin, on varmastikin ollut kyse liikenteen vaarantamisesta.
Alkää vaan vihjaisko tolle liikenneministerille, ties mitä signaalia se siitä kehittelee.
 
Kiitos Turder ( Hartza) viestistä.:thumbup:
Otan käyttöön tuon menettelytavan , jos joudun tekemisiin pysäköidyn pakettiauton kanssa, josta välähtää kirkas salamavalo ja jossa istuu tuntitolkulla mieshenkilö verkkarihousuissa selaten kuvalehtiä.
Siis... jos kiistät ja etkä maksa sakkoa , poliisi joutuu käynnistämään esitutkinnan joka vie taas aikaa ja voimavaroja.... ja pöydällä olis kolmesataa vastaavaa tapausta....
 
Back
Ylös