• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Multisrada

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ano
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vertaisin tätä mallia samanlaiseksi raiskaukseksi kuin AlfaRomeon päätös tehdä Dieseleitä!
Alfistina pakko puuttua tähänkin asiaan
wink.gif
Alfa Giulia oli saatavilla diesel-moottorilla jo 30 vuotta sitten.
 
Makuasioista saa ja voi kiistellä, ja vaikkei saisi niin ainahan niistä kiistellään! Ja mitä sitten, sehän on hauskaa!
smile_org.gif
Mun silmääni Multistrada miellyttää, ehkä juuri siksi, että on niin erikoinen. Tuo mattamusta on erityisen komea.
 
Voidaanko sanoa, että Ducatin on palannut juurilleen (hiekkateille) Multistradan kanssa??
biggrin.gif

aidettu tarko
Taitaa olla tarkoitettu vientiin ko. malli, eipä sielltä pohjois-Italiasta kovin helposti tunnu hiekkatietä löytyvän
smile_org.gif



Kyllä tuo Multistrada näyttää meikäläisenkin silmään perhanan rumalta. Sattuu sitä näemmä muotoiluvirheitä Italialaisillekin.

Tosin eihän ulkonäöllä ole mitään tekemistä pyörän käyttökelpoisuuden kanssa. Saapahan noitakin ostaa sitten myöhemmin halvemmalla kuin joitain tyylikkäämpiä Ducati-malleja.
 
Muistaakseni tästä on ollu joskus ennenkin puhetta, mutta muistin virkastämiseksi, miksi sinä tätä kutsuisit?

Voidaanko sanoa, että Ducatin on palannut juurilleen (hiekkateille) Multistradan kanssa??  
biggrin.gif
No sehän on hieno Scrambler kuningasakselikoneella, josta oli myös desmoversio...ei tämä ole homoenduro !!

Ducatin juuret eivät ole hiekkateillä vaan, vaan oikeastaan radioissa ja elektroniikassa (sen ajan mallisessa...). Kuten tiedät kolme Ducati-veljestä perustivat 1930-luvulla oman pikku verstaansa ja kun Benito Mussolini oli sitä mieltä, että koko Italian kansan on kuultava hänen loistavaa ajatuksenjuoksuaan, niin radiohan se oli oltava jokaisessa italialaiskodissa...Saksan liittolaisina toisessa maailmansodassa Italian hallitus tilasi Ducatilta sotilaselektroniikka...ja sempä vuoksi liittoutuneet pommittivat tehtaan lähes maan tasalle vuonna 1944. Sodan jälkeen ei ollut tehdasta, mutta sen sijaan n. 10.000 ammatti-ihmistä, joille piti löytää töitä. Apuun tuli Italian hallitus, joka otti haltuunsa tehtaan ja osti polkupyörän apumoottorin patentin...josta sitten kehittivät oman mallistonsa...vuonna 1954 kuvaan astui Fabio Taglioni...

Mitkä nyt olivatkaan ne juuret...eivät ainakaan hiekkatiellä, vaikka kaikkien yllätykseksi Scramblerista tuli todellinen myyntimenestys ja rahasampo...
 
Muistaakseni tästä on ollu joskus ennenkin puhetta, mutta muistin virkastämiseksi, miksi sinä tätä kutsuisit?

Voidaanko sanoa, että Ducatin on palannut juurilleen (hiekkateille) Multistradan kanssa??  
biggrin.gif
Mitkä nyt olivatkaan ne juuret...eivät ainakaan hiekkatiellä, vaikka kaikkien yllätykseksi Scramblerista tuli todellinen myyntimenestys ja rahasampo...
Itse asiassa taitaa tuosta Multistradasta tulla myös melkoinen menestys! Viime vuonna myyty yli 6000kpl (olisko myyty yhdessä vuodessa enemmän, kun scambleria yhteensä?). Tulos on hyvä, kun ottaa huomioon että myynti lähti tosi takkuisesti liikenteeseen.
 
Joko nyt on joku uskaltanut ostaa itselleen edellämainitun "homoenduron"? Joku arveli, että multistrada olisi suunnttu pelkästään vienttin, niin ainoa jonka olen nähnyt liikenteessä oli milanon keskustassa ja sitä ajoi harmaapukuinen herrasmies ilman kypärää! Onkohan jossain liikkeessä mahdollista käydä koeajamassa ko härveli?
Hyvää Vappua!
033102beer_1_prv.gif
 
HmmmmMultistrada. Miksipä tosiaan kaikki uudet prätkät pitäisi näyttää (tässä lainaan kolleegaani) "pölynimurin ja heinäsirkan risteytyksiltä" ? Onhan Ducella niitäkin mallistossa ihan tarpeeksi.

Multistradalla ois kylmien ja soundien perusteella upeeta ja nopeeta kanttailla kesäpäivänä vaikka Tammisaareen kungsväägeniä.
Eikä tarttis ees kumarassa ajella
smile_org.gif
 
10.000 km Multistradalla takana.
sport05.gif
Pyörä on oiva peli niin soralle kuin radallekkin. Maastoon hiukka liian raskas vaikka paino onkin alhaalla. Pyörähän on melko korkea joten kuskilla on hyvä olla pituuttakin. Vaikka eihän sitä prätkillä jalat maassa ajellakkaan. Ulkonäöstä sen verran että perseeseen rakastuin ja keulaan on tottunut. Eli jos haluaa tavallisen viirusilmäisen keulan niin täytyy valita pyörä idästä.
Matka-ajossa mukava pienillä kierroksilla kulkeva eli vääntävä.
Ääni on hiukan turhan mieto, mutta Ducatiksi tunnistaa. Rakennussarjahan tämäkin on eli pyörän voi personoida omakseen, niinkuin Ducatit yleensäkin.  
Yhteenvetona voin kehua oman pelini että: Se on loistava perseenpärryytin kuskille joka haluaa ajaa monenlaisia teitä.
 
Vähän menee offtopic, mutta melkoisen hyvältä näyttää tämä paketti. Hyvät on roippeet tuohon hintaan!

Ainaski koeajolle olis mukava mennä...  
smile_org.gif
 
sport05.gif
 
smile_org.gif


Niin siis jos ois vähän enemmän rahulia, niin olisin jo käynyt vaihtamassa tuon alle!
 
Vähän menee offtopic, mutta melkoisen hyvältä näyttää tämä paketti. Hyvät on roippeet tuohon hintaan!
Juu tuli käytyä testaamassa juurikin tuota ja hyvältähän se vaikutti.
Ainoa mikä teki ajamisesta jotenkin hontelon oloista oli se, että MST:ssä istutaan aivan pyörän päällä (ei saanut tankista tukea). Itse pidän kyllä siitä, että ollaan pyörän sisällä hieman enemmän, mutta tuo nyt on noita maku asioita...
Muuten olikin sitten aivan upea peli
062802jumpie_prv.gif
hinta vain vähän ahdistaan
confused_orig.gif


Oma valinta Mörön seuraajaksi tulee olemaan tod.näk. ST4s
sport05.gif
 
Tuntuuhan tuota kokemusta löytyvän, kun vaan jaksaa odotella. Mitenkäs multistrada käyttäytyy pakattuna ja kaksistaan ajellessa? Oletkos LaliDuca puuhastellut mopoasi omannäköiseksi eli ruuvaillut siihen putkea kiinni tai muuta tarpeellista?
 
Kakspäällä ajaminen on rajoittunut pelkästään kokeiluihin. Laukkuja ei ole, enkä laita jos ei ole "pakko". VAikkakin mukavan näköisethän ne Multin laukut ovat. Jousituksessa on säätömahdollisuuksia paljon. Ehkä liikaakin tuollaiseen vehkeeseen. Lähinnä siis siksi että jos niitä kaikkia alkaa ruuvailemaan niin menee ehkä maallikolta ajo-ominaisuudet väärään suuntaan. Luulen kuitenkin niiden auttavan jos pyörää alkaa käyttää "muulina". Siis luulen...
Siitä varustelusta... Ainut hankinta on ollut takakurasuoja (hiilari ja hirveän hintainen
confused_orig.gif
) Se oli pakkohankinta. Hiekka ja sora hakkaa maalit pois hienosta keltaisesta takajousesta ja sen ympäristöstä. Putkia en ole hankkinut kun niistä ei sitten juurikaan ääni muutu. Äänenvaimennin kun on siellä takarenkaan edessä. Satulan alla oleva "jööti" on vain katti. Mutta vähän kerrassaan rakennellen joskus siitä tulee "valmis"
 
Back
Ylös