• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Multistrada V4

Toivottavasti hinta asettuu johonkin alemmas mitä V4 panigale. Pahoin pelkään että suomilisineen ei.
 
Uudesta SF:stä ei ole kuulunut mitään, arvelen että onnettomuuden takia julkistussuunnitelmat menivät uusiksi.

Mutta tuo Multistrada-videopätkä on mielenkiintoinen. Pitänee varata liput Milanoon. Vanhalle tuollainen levolliselta kuulostava V4 olisi omiaan, tai sitten pysyn V2:ssa. Rivinelosen hommaan sitten kun ja jos ompelukoneella ajelu alkaa kiinnostaa.

On se varmaan 30k pyörä, mutta niin ne on muutkin kun otetaan tarpeelliset varusteet...no, kotarin hinta jäisi varmaan vähän alemmas.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tullut V4 multia ei. Grand Tour tuli mutta värin lisäksi en keksi mitä siinä on lisää edelliseen 1260S+touring pack-versioon.

Jos ny vaihtais nykyiseen ketjurataspaketin talven pitkinä talvi-iltoina. Kyllä tolla varmaan kymppitonnin vielä hyvin ajais mutta eipä se osien loppuun ajaminen ole tässä lajissa kovin tavoittelemisen arvoinen asia. Enempi harmittaa jos kesken ajokauden tulee ylimääräistä sovittamista (muistelen tässä takiksen nopeaa hupenemista Lapin reissulla).
 
Siirtää pöntön ja/ tai vaihtaa pöntön.

Niinkai mutta tehtaan laukut ei ole vaihtokelpoisia puolelta toiselle. Tuskin löytyy kiinnikkeisiin sopivaa laukkua joka olisi vasemmanpuoleisen peilikuva.

No, tässä vaan itsekseni jupisen. Vaan sama taitaa olla 1250 gessussakin.
 
Viimeksi muokattu:
Laukkuja suurempi kysymysmerkki on veenelosen huolto ja mahdollinen korjaus jos vikaa tulee. Alkaa olla sen verran kompleksisia vehkeitä että pitää tietääkin jotain eikä yleismittari, jakoavain ja pajavasara riitäkään.

Antaisin tommosen mieluiten tehtaan kurssittaman huoltajan käpälöitäväksi, ainakin takuuaikana. Mutta montakohan kurssitettua kaveria Suomesta löytyy, ja mistä?
 
Minua kiinnostaa lähinnä tuo sylinterilepuutus ja miten se näkyy pitkässä juoksussa. Autoissa ei ihan ongelmattomia ole olleet. Toki tällaiselle V4-vehkeelle sitä voi tulla aika vähän jos vaan ajaa maantietä jne.
 
Ducatin sivuilla on vähän vihjailuja: https://www.ducati.com/ww/en/home/change-paradigm, huomenna tulee lisää, samoin 8.10 ja julkistus 15.10. Lupaavat että V4 on 1,2 kg kevyempi kuin V2-pata. Mielenkiintoista.

Jostain löytyi myös tieto että iskutilavuus olisi 1160, eli hivenen isompi kuin Panissa. Ei olisi ollenkaan haitaksi, multin tyyppisessä pyörässä on tärkeämpää miten kone toimii 3000-9000 kierroksilla kuin viisinumeroisilla.

Jatkankin tähän...Paradigm 2 sanoo että tehoa on luvassa 170 hv ja laaja-alaisuutta kehutaan (kuinkas muuten). Kuulostaa järkevältä jos vääntöaluetta on saatu jatkettua alaspäin.
 
Viimeksi muokattu:
Koeajoin tänään v4 Streetfighterin ja olihan se ihan hyvä. Mutta Multistradaan tarvitsee kyllä paljon enemmän vääntöä alas. Itse asiassa ajattelin, että miten se muka paranee V2:sta ja aloin harkita V2 Pikes Peakin hankkimista. Kävin koeajossa omalla 1290 Superdukella, jota on vähän piristetty ja kyllä siinä oli alhaalla voimaa ihan eri malliin. Harvoin sitä kehtaa kierrättää yli 10000 saatikka 14500 rpm. Jos v4 koneessa on lepuutustoiminto niin kyllä epäilyttää.
 
V4 on varmaankin nokat ketjuilla vai hammasrattailla hihnojen sijaan? Se olisi selvä etu V2:een nähden. Jos moottori on 1160 cc niin ehkä siinä voi olla riittävästi voimaa alhaallakin. Ainakin V4 vetää rynkyttämättä tasaisemmin kuin V2 ja kilpailijoilla ei ole vastaavaa. KTM:ltä tulee uusi Superadventure myös ja se varmaan on lähinnä, vaikka onkin varmaan V2.
 
Ketjullahan nuo ovat olleet V2 Panigalesta lähtien.

V2 ei kestänyt huipputehokilvassa mukana, koska sylinterin täytös oli jo vallan hyvä ja kuutioita ei voinut lisätä. Teho saadaan kierroksilla ja iso V2 ei kestä luotettavasti nipussa enää paljoakaan yli 10000rpm. Tarvitaan pienemmät sylinterit ja kierroksia, jos halutaan yli 200hv. Vaparilla ei muuta ole tehtävissä kuin kierrättää jos hevosvoimia haluaa. Silloin taas erinäisistä syistä johtuen joutuu tinkimään alakierrosten väännöstä. Formula ykkösiäkin kierrätettiin lähemmäs 20000 silloin vapariaikoina,
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös