Multistrada V4

Tein kaupat Multistrada V4:sta. Katsotaan sitten mikä malli, ehkä S jos semmoinen tulee. Hinnasta ei ole tietoa, mutta sovittiin vaihtohinta minun Kawa H2 SX:stä. Se on ollut Saksassa ja nyt pääsin eka kertaa vuoteen ajamaan sillä. Ehkä ei pääse ensi vuonnakaan ja siksi ajan huomenna lauttaan. Perjantaina jätän dealerille. Toivottavasti matka menee hyvin. Nyt pitää hakea hihnoja, että saa lentolaukun tarakalle.
 
Tein kaupat Multistrada V4:sta. Katsotaan sitten mikä malli, ehkä S jos semmoinen tulee. Hinnasta ei ole tietoa, mutta sovittiin vaihtohinta minun Kawa H2 SX:stä. Se on ollut Saksassa ja nyt pääsin eka kertaa vuoteen ajamaan sillä. Ehkä ei pääse ensi vuonnakaan ja siksi ajan huomenna lauttaan. Perjantaina jätän dealerille. Toivottavasti matka menee hyvin. Nyt pitää hakea hihnoja, että saa lentolaukun tarakalle.
Moottorin speksit luvattu julkaista 15.pv, ensimmäinen sarja kokoonpanolinjalla. Ihan reipas ote sulla...:respect:
Boschin tutkat ja adaptiivinen cruise, ei ehkä hinnat alkaen versiossa...:orgmp:
 
Joo en tiedä haluaisinko noita tutkia kun niitä ei kuitenkaan ole muissa mun pyörissä. Vaarallista tottua niihin. Sähköalustaakaan en haluaisi, mutta Öhlinsit kyllä. Mieluiten ottaisin niin vähillä sähköhärpäkkeillä kuin mahdollista, ABS riittää. Ei mitään avaimetonta käynnistystä, siitä on eniten riesaa. Tavallinen vakkari on must niinkuin lämpökahvat ja laukutkin. Ketjurasvari myös.
 
Rohkea veto! Arvostan että joku tietää mitä tahtoo. Uskoisin että hyvä pyörä sieltä tulee. Itse odottelen vielä tietoja, olisi mukava tietää onko pinna- vai valuvanteet, öhlärit vai ei jne.

Tänään julkistetaan neljäs paradigma koneesta ja huomenna loput on-line -esityksenä. Koko pyörän esittely 4.11. Hauska tapa pitää mielenkiintoa yllä.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoinen veto Ducatilta. Tämä uusi Granturismo V4 ei ole enää desmodrominen.

The V4 Granturismo features a new timing system designed specifically to extend maintenance schedules to up to 60,000 km.

A result achieved thanks to the materials, processing and technologies developed for the desmodromic system which, when combined to a return spring valve system that is less of a strain on the components compared to the Desmo, has made it possible to obtain results that have never been achieved before by a motorcycle engine.

Tuolla sivuilla on hyvä video uudesta V4:stä.
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/multistrada/v4-granturismo
 
Eikö tämä ole sitten tekniikaltaan lähes kuin muutkin. Tuohan kuulostaa ihan tavalliselta venttiilikoneistolta. Ei ole hihnoja dikä kuivakytkintäkään. Videossahan oli teho- ja vääntökäyrät vs. 1260 v2. Oliko niissä eroa? Euro5 myötä pakoputken vaihto ja säätö voi olla vaikeamöaa, mutta myös suurempi vaikutus.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö tämä ole sitten tekniikaltaan lähes kuin muutkin. Tuohan kuulostaa ihan tavalliselta venttiilikoneistolta. Ei ole hihnoja dikä kuivakytkintäkään. Videossahan oli teho- ja vääntökäyrät vs. 1260 v2. Oliko niissä eroa? Euro5 myötä pakoputken vaihto ja säätö voi olla vaikeamöaa, mutta myös suurempi vaikutus.
Oli niin hätäinen video, mutta siinä ilmeisesti verrattiin vääntöä takikselta nopeuteen verrattuna. Ilmeisesti välitykset on lyhyemmät. Asiallisen näköinen ketju menee nokalle (ja siitä toiselle hammaspyörällä).
 
Tänään olis luvassa lisää julkistusta 19:00 CET eli kahdeksalta illalla jossei iijuu ole sotkenut aikoja.
 
Ihan hieno uutuus Ducatilta esitelty. Pika vilkaisulla hyvin saman näköinen kuin edeltäjät 2015 lähtien. Vähän levottoman näköinen sivu profiili eriväristen paneelien ja tuuletusaukkojen takia.Moottorikonstruktio ihan uusi Multi maailmassa ja desmo venttiilit historiaa. Uutta elektroniikkaa kivasti myös. Herättääkö omistushaluja? Itsellä niin monta Multi kesää ja mallia takana, että ei heti syttynyt innostus. Koeajolle toki on päästävä.
 
Tästä löytyy julkistus. Matkaominaisuuksia on tullut näemmä lisää. Painokin on vähän noussut 206->215 kg mutta ei vielä kovin paha. Mittariston saa muutettua navigaattorin näytöksi kuten uusimmissa autoissakin. Mielenkiintoinen on tuo kotelo tankissa jossa on myös usb -liitin. Ulkonäkö on minustakin vähän levoton.
 
Italian sivuilla oli jo hinnatkin. V4 perusmalli oli muistaakseni 18990 ja V4S Full eli kaikilla varusteilla 25540. Joka paketilla oli oma hintansa. Esim. Laukut ja keskituki 1035 Eur.
Yksikään malli ei ollut ihan onnistunut omaan silmään kun on punaista, hopeaa ja punaista. Vakkaria ei varmaankaan edes tavallista ole kuin S-mallissa tutkalla. S-mallin Skyhook-jousituksessa ja muissa säädöissä yli 400 kombinaatiota, huh huh.
Ehkä noista minun valinta on V4S travel+radar Italian hinta 24250. Vanteista ehkä valuvanteet.
Oli muuten titaaniakrakin saatavilla, olikohan 2750 Eur.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä löytyy julkistus. Matkaominaisuuksia on tullut näemmä lisää. Painokin on vähän noussut 206->215 kg mutta ei vielä kovin paha. Mittariston saa muutettua navigaattorin näytöksi kuten uusimmissa autoissakin. Mielenkiintoinen on tuo kotelo tankissa jossa on myös usb -liitin. Ulkonäkö on minustakin vähän levoton.

Ärsyttää nuo tuplaäänet, eli alkuperäisItalia ja dubbausenglanti.
Luulisi, että 2020 olis äänissä vain yksi ääni.
 
Suomi hinnat

Alustavat hinnat :
- V4 perusmalli 26000 € tk
- V4S alkaen 29590 € tk
- V4 S Touring Techonology 32190 € tk
- V4S Sport Touring Techonology Performance Pinnavanteet 35100 € tk
 
Suomi hinnat

Alustavat hinnat :
- V4 perusmalli 26000 € tk
- V4S alkaen 29590 € tk
- V4 S Touring Techonology 32190 € tk
- V4S Sport Touring Techonology Performance Pinnavanteet 35100 € tk

Eli varmaankin tilasin tuon V4S Touring Technologyn. Pitää toivoa, että elektroniikka toimii, vaikka en ole saanut montaa pyörää toimimaan kunnolla edes puhelimen kanssa (KTM ja Kawasaki ei toimi, H-D toimii). Tässä navikin toimii puhelimen kautta. Asennan varmasti kuitenkin navitelineen myös.
Olisi kyllä kiinnostanut V4 perusmalli tavallisella vakionopeussäätimellä, shifterillä, laukuilla, lämpökahvoilla ja -penkeillä. Sivuilla ei vaan ole hintaa sille Functionality-paketille ja mitä siihen kuuluu. Italian hinnoissa Travel & Radar oli 2250 Eur ja S-lisä noin 3000 Eur eli lähes samoilla mennään Suomessa.
Ei tuo sellainen pyörä sentään ole, jonka viitsisi risukkoon viedä. Sorateitä kyllä, mutta niitä ajaa noilla sileämmilläkin Pirelleillä. Tuon nappula-Pirellin pito ei riittäne asfaltilla. En oikein näe etuja pinnavanteissa muuta kuin ulkonäön??
 
Viimeksi muokattu:
^
Eiköhän nimimerkki PoS upottanut vanhemman Multin koeajolla johonkin suohon :grin:
 
Houkuttava laite. Täällä aika samat mietteet kuin mikkoylillä. V4S touring ja tech-paketilla niin ei taida jäädä puuttumaan mitään oleellista.

Plussaa 19" etusesta ja isommasta maavarasta. Pinnavanteet olis varmaan aiheelliset jos aikoo lähteä itäisen juuroopan reikäisille asvalteille kaahaamaan, mutta ei kuulu mun suunnitelmiin, joten kelpuutan valuvanteet. Ovatten helpommat pitää puhtaana.

Satulan ja jalkatappien etäisyys on kuulemma loivempi kuin vanhassa. Se on tietysti pitkällä siivulla parempi, mutta ei tuo edellinenkään ole ahistanut. €rseenlämppärikin taitaa tulla tourinkipaketissa, sitä en tarttis mutta eihän sitä ole pakko käyttää. Kovasti Domi kehui että on tuulitunnelissa ja simussa tutkittu virtauksia.

Olin kuulevinani että tankki olis 22 litrainen, mikä kiitollisuudella otetaan vastaan. 10% lisäys tankkausväliin on tervetullut, ja jos kulutus olis hiukan pienentynyt niin vielä parempi. Etenkin kun lähtee sorateitä perkaamaan niin nyppii hankkiutua alvariinsa tankille.

Jos ulkonäköä aattelee niin henk.koht 1260 miellyttää silmää enemmän, mutta matkalehmä hankitaan kai ajettavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pelkästään kun kuvista kattonu niin viimevuotinen 1260 S grandtour kahdella eri harmaalla plus punaisilla tehoisteilla oli kyllä pirun uljas laite. Nyt tämä V4 kyljen muoviräplättimineen ja näkyvämpine takarunkoineen selvä tason lasku.
 
Back
Ylös